Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38

Categorie:KPN Box 12
  • February 22, 2023
  • 1157 reacties
  • 100171 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1157 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 24, 2024

Dankje Alex, ik ga sowieso even een backup maken van mijn instellingen.

Ik heb superwifi 1, de witte.

Dan krijgt u de update voorlopig niet. Want die nieuwe versie werkt niet met de witte SuperWiFi.

• Deelnemer
  • March 26, 2024

Gisteren bericht gekregen dat vannacht Box12 geüpdatet ging worden. Vanochtend blij de webinterface geopend.. maar ik zit nog gewoon op de oude software (SGEJ1000060E). Ik zie in de logs dat om 1:00 er een aantal firmware updates an reboots geweest zijn, de modem klaagt niet over mislukte updates. Maar toch dus geen nieuwe firmware. Wat is er misgegaan, en wat kan ik doen?

• Deelnemer
  • March 26, 2024

Goedemorgen,

Gisteren bericht gehad dat Box12 firmware upgrade zou ontvangen. Vanochtend blij ingelogd op webinterface modem… maar die heeft nog gewoon de oude software (SGEJ1000060E). Wel geeft de log aan dat er vannacht vanaf 1:00 een aantal firmware upgrades succesvol zijn uitgevoerd. Maar toch draait de oude firmware nog. Harde reboot (stekker eruit-erin) helpt ook niet. Wat is er misgegaan, en wat kan ik nu doen om de nieuwe software alsnog te krijgen?

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community @nonplus, dat is een goede vraag. Als je hier een eigen topic voor aanmaakt kunnen we daar met je naar kijken. De Product Update is bedoeld voor algemene dingen, voor individuele dingen is dat niet geschikt. 

• Topper
  • March 26, 2024

Dan krijgt u de update voorlopig niet. Want die nieuwe versie werkt niet met de witte SuperWiFi.

Dat is wel jammer, maar krijgen we dan uberhaupt nog een update?
Eind 2020 klant geworden bij KPN en heb 3 superwifi punten. Is er geen omruil programma ;-) ?

• Topper
  • March 26, 2024

Werken de witte SuperWifi en zwarte SuperWifi samen met elkaar?

Het enige apparaat in huis dat Wifi 6 ondersteund is de PS5, dan zou ik nog overwegen om er 1 aan te schaffen mits het allemaal goed met elkaar werkt.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • March 26, 2024

Dat is wel jammer, maar krijgen we dan uberhaupt nog een update?

Ja hoor. Maar daarvoor moeten we eerst de nieuwe Software uitbrengen voor de SuperWifi 1. En als dat gebeurt is, dan kunnen mensen met een Box 12 en SuperWifi 1 ook de update krijgen.

Eind 2020 klant geworden bij KPN en heb 3 superwifi punten. Is er geen omruil programma ;-) ?

Nee, de SuperWifi punten zijn je eigendom. Je kunt wel zelf SuperWifi 2 punten aanschaffen via de Wifi Manager. Je zou dan de SuperWifi 1 kunnen verkopen, bijvoorbeeld. 

Werken de witte SuperWifi en zwarte SuperWifi samen met elkaar?

Het enige apparaat in huis dat Wifi 6 ondersteund is de PS5, dan zou ik nog overwegen om er 1 aan te schaffen mits het allemaal goed met elkaar werkt.

Ja, dat sowieso zolang alles nog op de oude firmware zit, dan mesht alles met elkaar. Je kunt dan dus rustig SuperWifi 1 en 2 met elkaar mengen.

• Nieuwkomer
  • March 27, 2024

Vannacht een modem update gekregen op mijn V12. Vandaag de hele dag geen internet. Klantenservice gebeld. Modem en glasvezel reset uitgevoerd, ook nog een reset op afstand door de klantenservice. Nu heb ik Internet (via wifi) op al mijn Apple producten (iPhone, MacBook Pro, Apple TV) echter alle overige producten krijg ik geen verbinding. (windows laptop, airco’s Sonos systemen, Philips Hue enz enz.) ze verbinden wel met de wifi maar krijgen geen internet.

Is er ergens een instelling die ik kan wijzigen? ook de snelheid (zowel bekabeld als via de WiFI) is flink achteruit gegaan. waar ik voorheen 700+ up en down had is er nu max 150 over.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi @eiskoud. Wat vervelend dat je niet alle apparaten meer kan verbinden. Je geeft aan dat jouw bekabelde internetsnelheid ook achteruit is gegaan. Wil je nog eens de Box 12 resetten. Als dit het probleem niet verhelpt kan je het beste morgen vroeg opnieuw contact opnemen met onze klantenservice zodat zij jouw verbinding eens kunnen doormeten en een passende oplossing kunnen aanbieden. 

• Nieuwkomer
  • March 27, 2024

Hoi @eiskoud. Wat vervelend dat je niet alle apparaten meer kan verbinden. Je geeft aan dat jouw bekabelde internetsnelheid ook achteruit is gegaan. Wil je nog eens de Box 12 resetten. Als dit het probleem niet verhelpt kan je het beste morgen vroeg opnieuw contact opnemen met onze klantenservice zodat zij jouw verbinding eens kunnen doormeten en een passende oplossing kunnen aanbieden. 

Bedankt, ik ga morgenmiddag (moet helaas ook werken) weer bellen. heb al een paar keer gereset in de hoop dat dat zou helpen

• Nieuwkomer
  • March 31, 2024

Hoi,

woensdag op donderdag hebben wij ook de update gehad

Na de updat werkt alles op het model gewoon goed. Draadloos en bekabeld.

Echer de twee mesh routers (2x archerAX55) die ik erachter heb zitten (al dan niet direct met een splitter  (TPlink tl-sg105) geven geen internetverbinding meer. De boel opnieuw aansluiten, resetten etc, het mag niet baten. Geen internet.

Morgen moet ik thuiswerken. Met een modem diep verstopt in de kelder gaat dit geen beste verbinding geven ben ik bang. 
Kunnen jullie me richting geven?

Groet, Jan

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 31, 2024

Hoi,

woensdag op donderdag hebben wij ook de update gehad

Na de updat werkt alles op het model gewoon goed. Draadloos en bekabeld.

Echer de twee mesh routers (2x archerAX55) die ik erachter heb zitten (al dan niet direct met een splitter  (TPlink tl-sg105) geven geen internetverbinding meer. De boel opnieuw aansluiten, resetten etc, het mag niet baten. Geen internet.

Morgen moet ik thuiswerken. Met een modem diep verstopt in de kelder gaat dit geen beste verbinding geven ben ik bang. 
Kunnen jullie me richting geven?

Groet, Jan

Switch! Geen splitter. Dat is een vies word in een utp netwerk. 

Als u een pc of laptop bekabeld op de switch aansluit, heeft u dan internet? 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 31, 2024

*zucht*

Ik kan hier weer geen reactie aanpassen. Wanneer word dat ooit eens opgelost? 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 31, 2024

twee mesh routers (2x archerAX55)

Staan deze Archer routers in accesspoint mode?

Als ze beide in router mode staan zal Mesh niet werken denk ik. Niet dat da de oorzaak van uw probleem is. Maar ik wilde deze notitie ff plaatsen.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 31, 2024

Heeft u de KPN Box, switch en Archer routers al eens herstart? 

Als bekabeld internet gewoon werkt, dan horen die Archers het gewoon te doen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

@Jvdwal30, fijn om te zien dat Nick je op weg heeft geholpen. Lukt het met zijn tips? Mocht het niet zo zijn, zou je dan alsjeblieft een eigen topic aan willen maken? Dan kunnen we het daar specifiek met je behandelen en blijft het hier on-topic en overzichtelijk voor andere meelezers. 

• Nieuwkomer
  • March 31, 2024

alles nogmaals gecheckt en gereset.

Zonder switch doen de archers (zitten achter elkaar, met op de laatste de pv’s) het wel.

Ik kan helaas niet zonder switch. Morgen de receiver er dan maar even uit, zet ik daar de archer op. Kan ik iig werken.

deze switch heeft geen harde reset knop?

al met al ben ik voor nu geholpen. Dank voor jullie snelle reacties!

groet, Jan

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 31, 2024

Het zou echt belachelijk zijn als de switch een probleem zou zijn. Wel is het zo ... de TPlink tl-sg105 heeft geen igmp-snooping. Dat kan problemen geven als er ook een tv ontvanger van KPN op aangesloten is. Is dat het geval?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 1, 2024

@Nick83 Volgens tp-link heeft deze switch IGMP snooping

https://www.tp-link.com/nl/business-networking/unmanaged-switch/tl-sg105/#specifications

Geavanceerde Functies Green-technologie
802.3X-datatransportbesturing
802.1P/DSCP QoS (voor V2 en hoger)
IGMP Snooping

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • April 1, 2024

@Nick83 Volgens tp-link heeft deze switch IGMP snooping

Ik zie het. Maar volgens mij moet er een e achter staan voor goede werking met KPN tv ontvangers. Elders op het forum lees ik dat het met de TP-Link zonder e niet lukt. Bijvoorbeeld:

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/foutmeldingen-kpn-tv-door-switch-tp-link-tl-sg105-597208

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 1, 2024

@Nick83 Voor de Netgear switches moet een E achter de cijfer staan, maar voor TP-Link moet het niet. Wel op de hardware versie achten, v2 heeft die wel, misschien is andere versie nog zonder IGMP snooping

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • April 1, 2024

Ik denk dat @Jvdwal30 zelf maar wat moet testen. Zonder tv ontvangers zou het gewoon moeten werken. Dan speelt de discussie over IGMP heel niet eens.

• Nieuwkomer
  • April 1, 2024

Goed te zien dat de mogelijkheden hier allemaal besproken worden 👌

intussen zit de tv, de kpn receiver en de in serie staande archers direct op het modem. Alles werkt nu naar behoren 👍

Ook lijkt hetgene wat op de splitter zit het nu allemaal te goed te doen. 
lijkt dan toch het in de juiste volgorde van resetten aansluiten en opnieuw opstarten te zitten. 
deze discussie kan wat mij betreft dicht. Dank voor alle reacties en een fijne 2e paasdag nog 

• Deelnemer
  • April 4, 2024

Hoi, ben nu toch eigenlijk wel benieuwd wanneer ik de update krijg, zit nog op 60e.

Heb wel 2 superwifi2 punten. Nu lijken die nog steeds niet echt goed met elkaar samen te werken. Iemand een idee wanneer deze update verder wordt uitgerold zodat superwifi2 en box12 wat beter gaan samenwerken?

roam
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 5, 2024

Hoi, ben nu toch eigenlijk wel benieuwd wanneer ik de update krijg, zit nog op 60e.

Heb wel 2 superwifi2 punten. Nu lijken die nog steeds niet echt goed met elkaar samen te werken. Iemand een idee wanneer deze update verder wordt uitgerold zodat superwifi2 en box12 wat beter gaan samenwerken?

@Paulus78 Je krijgt alleen de update als je de SuperWifi 2 fysiek loskoppelt van het modem en het modem reset naar standaardinstellingen. Dan is het wachten en elke avond hopen dat hij omgezet wordt.