Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38

Categorie:KPN Box 12
  • February 22, 2023
  • 1157 reacties
  • 100171 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1157 reacties

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • April 5, 2024

Hoi, ben nu toch eigenlijk wel benieuwd wanneer ik de update krijg, zit nog op 60e.

Heb wel 2 superwifi2 punten. Nu lijken die nog steeds niet echt goed met elkaar samen te werken. Iemand een idee wanneer deze update verder wordt uitgerold zodat superwifi2 en box12 wat beter gaan samenwerken?

@Paulus78 Je krijgt alleen de update als je de SuperWifi 2 fysiek loskoppelt van het modem en het modem reset naar standaardinstellingen. Dan is het wachten en elke avond hopen dat hij omgezet wordt.

Nee, dit klopt niet (meer) @roam. @Paulus78: we zijn inmiddels gestart (kleine batches eerst) met de migratie naar de KPN Software voor klanten met een Box 12 i.c.m. SuperWifi 2 punten. Dus dat loopt en wordt ook constant geanalyseerd. Als dat goed blijft gaan worden die aantallen steeds groter.

We zijn overigens begonnen met klanten waar de SuperWifi punten bekabeld zijn aangesloten. Misschien wel goed om te weten.

• Deelnemer
  • April 7, 2024

HEt versie nummer V12.C.23.04.38 dat onder Device Info achter Software Version staat? Want daar staat bij mij een heel andere waarde die er zelfs niet op lijkt. Zie screenshot.

Dit modem is december 2023 aan mij toegezonden. Kan daar oude software op staan?

Ik wil graag of ik de nieuwste software heb of wanneer ik die krijg, omdat ik mijn admin pwd will resetten. Er staat in de aankondiging dat die v38 versie software een link heeft om het admin pwd te resetten. Mijn modem heeft dat niet (zie screenshot),

PS: reset help niet. Bij het reset-naar-factory-defaults (met het reset knopje), download het modem automatisch weer de oude Wifi EN admin pwd instellingen (alleen als ik de internet kabel los maak, kan ik na een factory-reset even in het modem; modem logt user automatisch uit na aansluiten internetkabel en autom downloaden instellingen). Ook de functie reset-fabrieksinstellingen in het web-menu (in het moment dat de internet kable nog los is), helpt niet. Dus ik hoop dat nieuwe SW versie dit oplost.

PS2: duurt het echt een jaar voordat de KPN alle klanten van een nieuwe SW versie heeft voorzien? Want de eerste post van een jaar geleden.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • April 7, 2024

Bij het reset-naar-factory-defaults (met het reset knopje), download het modem automatisch weer de oude Wifi EN admin pwd instellingen

Nee, dat is niet waar. Alleen de WiFi naam en wachtwoord worden opnieuw ingesteld. 

Dat u niet in kunt liggen is gewoon een bug. Een hele grote bug die er vanaf het begin al in gezeten heeft. Dat inloggen wel mogelijk is als het modem niet verbonden is met internet is daarbij een bekend verschijnsel. 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • April 7, 2024

PS2: duurt het echt een jaar voordat de KPN alle klanten van een nieuwe SW versie heeft voorzien? Want de eerste post van een jaar geleden.

Ja helaas. Het duurt allemaal enorm lang...

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@Mike39 we zetten iedereen (die geen SuperWifi 1 of Experia Wifi's heeft) in batches over naar de nieuwe software. Je komt vanzelf aan de beurt, dus wacht dit toch ‘even’ af!

roam
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 7, 2024

Moet dit topic niet gesloten worden? Net zoals alle andere topics van vorige versies van de Box 12 firmware. Topic van volgende versie: 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Vind ik een heel goed plan @roam, thanks! We gaan de vorige versies sluiten. 🙂