Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38

Categorie:KPN Box 12
  • February 22, 2023
  • 1157 reacties
  • 100158 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1157 reacties

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • April 12, 2023

Want als jij inderdaad een Box 12 zonder KPN wifipunten hebt, dan kunnen we wellicht wat regelen.

Kan je voor mijn dan wellicht ook wat regelen? 😋

Vast wel.

wjb
Wijsgeer
  • April 12, 2023

Want als jij inderdaad een Box 12 zonder KPN wifipunten hebt, dan kunnen we wellicht wat regelen.

Vast wel.

Thanks.

Mike2165
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 12, 2023

Ik snap gedeeltelijk je bericht en de werkzwijze van kpn maar snap ook dat het irritant is als een product niet lekker werkt en je lang moet wachten op een update ondertussen ga ik kijken of ik via kpn of anders via marktplaats een v10kan krijgen bedankt voor je uitleg 

@Mike2165 Maar ik wist niet dat jouw Box 12 niet lekker werkt. Wat is ermee aan de hand wat met deze update opgelost gaat zijn? Want als jij inderdaad een Box 12 zonder KPN wifipunten hebt, dan kunnen we wellicht wat regelen.

Mike2165
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 12, 2023

Ook is het WiFi snelheid soms traag 200mb (200 is mischien niet traag maar voor mij wel als ik weet als ik de verbinding opnieuw start op een hogere snelheid uitkom) dan moet ik wifi uit en aan zetten om weer terug op de 6 a 700 mb te komen op wifi 6 dit probleem komt op alle apparaten voor 

Ook als de snelheid zak5 naar 200 of lager is die nog wel verbonden met wifi 6 

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • April 12, 2023

Sorry @Mike2165, er is een stuk tekst we tekst weggevallen van je bericht. Mijn fout.

Met wat regelen bedoel ik dat je de software wellicht met voorrang kan krijgen… Inlogproblemen zijn daarmee opgelost, maar die verbrekende verbinding of “mindere” wifisnelheid is geen garantie omdat onduidelijk is waar dat fout gaat. Dat zou nu ook niet moeten gebeuren natuurlijk. Ik kom hier binnen een paar dagen op terug.

Mike2165
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 12, 2023

Sorry @Mike2165, er is een stuk tekst we tekst weggevallen van je bericht. Mijn fout.

Met wat regelen bedoel ik dat je de software wellicht met voorrang kan krijgen… Inlogproblemen zijn daarmee opgelost, maar die verbrekende verbinding of “mindere” wifisnelheid is geen garantie omdat onduidelijk is waar dat fout gaat. Dat zou nu ook niet moeten gebeuren natuurlijk. Ik kom hier binnen een paar dagen op terug.

Het wegvallen van de verbinding is opgelost na het omruilen van het modem dit lag aan het modem want de lijn was gemeten en die was goed dus dat probleem is inmiddels wel verholpen 

Het inloggen in heg modem speelt wel nog 

Als de update eerder kan/mag dan zou ik dat erg waderen en voor terug koppeling zorgen omtrent de update 

Mike2165
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 12, 2023

Het wegvallen van de verbinding is opgelost na het omruilen van het modem dit lag aan het modem want de lijn was gemeten en die was goed dus dat probleem is inmiddels wel verholpen 

Als de update eerder kan/mag dan zou ik dat erg waderen en voor terug koppeling zorgen omtrent de update 

Dit is terug te zien natuurlijk in de interacties die je collega's hebben achtergelaten 

• April 12, 2023

Hallo @Paul_ voor mij ook s.v.p.?

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • April 12, 2023

Nee oké, helder verhaal. Nu spelen vooral nog de problemen omtrent het inloggen in de webinterface. Ik kom hier snel op terug.

Hallo @Paul_ voor mij ook s.v.p.?

Genoteerd! Kom erop terug. :)

• Nieuwkomer
  • April 13, 2023

Ik ben eind februari overgegaan naar KPN glasvezel, sindsdien kan ik niet meer vanuit thuis op de server op kantoor komen. Na vanalles uitzoeken en uitproberen kom ik er nu dus achter dat dat komt doordat box 12 geen verbinding met smb servers kan maken. Blij dat ik eindelijk weet waar het aan ligt, maar niet zo blij dat KPN blijkbaar niet wil dat ik vanuit huis kan werken.

Ik zou dan ook graag de update van de firmware willen op mijn modem, zodat ik weer gewoon zonder rare omwegen die mijn werk in de weg staan kan werken vanuit huis. Wat kan ik doen om deze update te krijgen? Ik heb er al enorm veel spijt van op deze manier dat ik naar kpn ben overgestapt. Heeft me al veeeel tijd en frustratie gekost 😣

En nog een andere vraag: houdt een update in dat de modem weer terug naar fabrieksinstellingen staat? En dat ik dus al mijn eigen instellingen opnieuw erin moet gaan zetten?

UHDFreak
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • April 13, 2023

Is het inmiddels mogelijk om de IPv6 DNS servers aan te passen? Dit is een optie waar denk ik veel mensen op zitten te wachten.

• April 13, 2023

Hallo @ns , @wjb weet hier veel van, hij wil je misschien wel helpen, ik heb hem even ingeseind.

Maak wel even een eigen topic aan met jouw vraag, dan kan hij daarin reageren.

Dit topic gaat uitsluitend over de uitroil van de nieuwe firmware en is niet bedoeld om anderssoort vragen daarin te stellen.

Succes.

• Nieuwkomer
  • April 13, 2023

@JanD dank voor je reactie, maar ik heb begrepen uit een ander topic dat deze firmware update de blokkade van poort voor de smb server zou moeten opheffen. Dus misschien was mijn vraag niet helder genoeg, maar mijn vraag is hoe/wanneer ik de update van de firmware kan krijgen. Past volgens mij precies in dit topic ;-)

• April 13, 2023

@JanDdank voor je reactie, maar ik heb begrepen uit een ander topic dat deze firmware update de blokkade van poort voor de smb server zou moeten opheffen. Dus misschien was mijn vraag niet helder genoeg, maar mijn vraag is hoe/wanneer ik de update van de firmware kan krijgen. Past volgens mij precies in dit topic ;-)

Hallo @ns 

Ik ben eind februari overgegaan naar KPN glasvezel, sindsdien kan ik niet meer vanuit thuis op de server op kantoor komen. Na vanalles uitzoeken en uitproberen kom ik er nu dus achter dat dat komt doordat box 12 geen verbinding met smb servers kan maken. Blij dat ik eindelijk weet waar het aan ligt, maar niet zo blij dat KPN blijkbaar niet wil dat ik vanuit huis kan werken.

Bovenstaande is jouw kernvraag, dat je geen verbinding met het werk kan maken en daarvoor heb ik wjb ingeseind om je te helpen. Want met de huidige firmware van de KPN Box12 moet ook gewoon verbinding met een werkomgeving gemaakt kunnen worden.

Succes.

• Nieuwkomer
  • April 13, 2023

@JanD Sorry, maar mijn kernvraag is toch echt wanneer ik over de nieuwe firmware kan beschikken.

En ja, je zou denken dat je gewoon verbinding kunt maken met een doodnormale bestandsserver, maar dit topic maakt duidelijk dat daar de firmware update voor nodig is:

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • April 13, 2023

Is het inmiddels mogelijk om de IPv6 DNS servers aan te passen? Dit is een optie waar denk ik veel mensen op zitten te wachten.

Vraag ik na.

@JanDSorry, maar mijn kernvraag is toch echt wanneer ik over de nieuwe firmware kan beschikken.

En ja, je zou denken dat je gewoon verbinding kunt maken met een doodnormale bestandsserver, maar dit topic maakt duidelijk dat daar de firmware update voor nodig is:

Bedankt voor de context @ns! Je hoort van me.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • April 13, 2023

@ns @wjb @JanD @Mike2165 

Hier kun je je aanmelden voor de nieuwe software op de Box 12. Dan krijg je 'm voordat we officieel live gaan:

Mike2165
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 13, 2023

@ns @wjb @JanD @Mike2165 

Hier kun je je aanmelden voor de nieuwe software op de Box 12. Dan krijg je 'm voordat we officieel live gaan:

Bedankt !!!!

UHDFreak
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • April 17, 2023

Vraag ik na.

Al iets over bekend?

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • April 17, 2023

Vraag ik na.

Al iets over bekend?

Staat vermeld in het artikel hieronder:

Hier zit een bijlage bij met opmerkingen:

Er dient nog een TAB blad voor primary/secondary DNS instellingen voor ipv4/ipv6 te worden toegevoegd. Op dit moment kan wel bij DHCP DNS instellingen evt een andere DNS dan de standaard Proxy DNS worden ingesteld.

M.a.w. nog niet , komt wel.

• April 20, 2023

Dat het mesh deel niet meteen aanwezig is zullen de meeste gebruikers weinig van merken. 

Fast roaming is van groter belang dat zal naar ik hoop onaangetast blijven als de Box 12 wel eerder deze update krijgt dan mijn ExperiaWifi.

• April 21, 2023

De firmware update heeft vannacht op 1u6 precies plaatsgevonden. 🙂

Hoe weet ik dat zo precies,  mijn alarm voor slechthorenden op telefoonpoort 2 ging toen af en werd ik wakker.

Mijn vrouw werd ook wakker en vroeg wat er aan de hand was.

Ik zei toen dat KPN de langverwachte update op het modem aan het plaatsen was en zijn we weer lekker verder gaan slapen.

Vandaag ga ik lekker van alles bekijken en uitproberen, het regent hier toch.

Mike2165
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 21, 2023

De firmware update heeft vannacht op 1u6 precies plaatsgevonden. 🙂

Hoe weet ik dat zo precies,  mijn alarm voor slechthorenden op telefoonpoort 2 ging toen af en werd ik wakker.

Mijn vrouw werd ook wakker en vroeg wat er aan de hand was.

Ik zei toen dat KPN de langverwachte update op het modem aan het plaatsen was en zijn we weer lekker verder gaan slapen.

Vandaag ga ik lekker van alles bekijken en uitproberen, het regent hier toch.

Ik heb hem niet gehad terwijl ik mij heb aangemeld 5 minuten nadat het aanmeld formulier gepost werd dus ik moet toch bij de groep van vannacht horen maar niet gekregen 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • April 21, 2023

Er word op het forum nogal eens gevraagd naar een ACL. Een "Acces Control List". Dat is een functie die aanwezig is op de Experiabox v10 of v10a volgens mij…

Ik dacht gelezen te hebben dat de KPN Box die ook zou krijgen. Maar ik kan hem nergens vinden. Klopt dat? Wel ouderlijk toezicht. Oftewel Parental Control. Maar de ACL zie ik niet. Klopt dat?

• April 21, 2023

Als ik op de herstelknop van de extra WIFI 5Ghz klik gebeurt er niets, dan blijven mijn eigen instellingen staan en gaat het systeem dus niet terug naar de standaard waarden.