Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38

Categorie:KPN Box 12
  • February 22, 2023
  • 1157 reacties
  • 100158 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1157 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • April 21, 2023

Hallo @wjb als ik de volgende IP-range wil gebruiken:

• Privé-IP-bereik klasse A: 10.0.0.0 – 10.255.255.255

moet ik dan nog wel inloggen in de modem met 192.168.2.254?

U moet verbinding maken met het ip wat achter "IP-adres" staat. 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Vandaag wat problemen ondervonden met inloggen op de modem, eerst dacht ik dat dat aan mijn telefoon lag, dus diverse browsers gebruikt en zelfs een andere telefoon met diverse browsers.

Steeds als ik drukte op de knop Inloggen kreeg ik de melding: Het wachtwoord is verkeerd. Probeer het opnieuw.

Ik kon zien dat als ik op het oogje drukte dat het wachtwoord geheel juist was, maar na drukken op Inloggen verdwenen er 2 karakters. Ben het net op mijn computer gaan testen en plotseling ook daar hetzelfde probleem, maar als je op ENTER drukt op je toetsenbord verdwijnen die 2 karakters wederom, maar je kunt dan wel inloggen.

Daarna geprobeerd op de telefoon de ENTER knop indrukken en verdomd ik kom er in, maar voor de inlog pagina bestaat er geen Feedback als die het inmiddels al doet, dus wil ik het hier even doorgeven.

Volgende probleem waar ik tegenaan gelopen ben is zodra ik wel op de telefoon ingelogd raak, kan ik niet Uitloggen, die knop is er niet en je ziet enkel de onderdelen van de pagina Overzicht. Je hebt dus geen menu waarin je naar andere delen kan komen, tenzij je op de telefoon de optie aanzet van weergeven als desktop, dan zie je wel de uitloggen knop

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • April 21, 2023

De mobiele weergave klopt inderdaad niet. Er is geen menu. Op de mobiel kun je ook kiezen voor desktopweergave. Dus dat is dan een tijdelijke oplossing. Maar lijkt me dat da gefixt moet worden

wjb
Wijsgeer
  • April 21, 2023

Hallo @wjb als ik de volgende IP-range wil gebruiken:

• Privé-IP-bereik klasse A: 10.0.0.0 – 10.255.255.255

moet ik dan nog wel inloggen in de modem met 192.168.2.254?

De V12 zal een IP adres moeten hebben binnen het subnet.

Normaal wordt daar het eerste adres (10.0.0.1) of het één na hoogste adres (10.255.255.254) voor gebruikt.

Overigens doe je er niet verstandig aan om zo'n groot subnet te gebruiken en al helemaal niet binnen het subnet 10.0.0.0/8 immers ook het TV platform (vlan 4) gebruikt IP adressen uit dit subnet.

• April 21, 2023

Bedankt voor je deskundige advies @wjb 

Ik laat het zoals het standaard is.

Goed weekend toegewenst.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Jammer dat de Feedback optie nog niet werkt.

Ik heb even zitten spelen met de instellingen en kan onder Thuisnetwerk - Verbonden apparaten op een potloodje drukken en dan krijg ik de optie voor het instellen van een Icoon instellen, maar ik zie het nergens terug komen die Iconen die zijn ingesteld.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • April 26, 2023

Dank voor de meldingen en feedback, @MandersOnline, en @JanD  'k neem ze mee 👍🏻

• April 26, 2023

Toeval of niet, na de software-update kan ik bepaalde KPN-pagina's niet meer bereiken, o.a. 

KPN Nieuws en Pers, krijg een foutmelding zoals onderstaand, terwijl ik alles gewoon standaard in het modem heb staan aangaande DNS e.d.:

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ok dat is vreemd Jan, Ik kan het ook even niet reproduceren bij het gebrek aan een Box 12 hier. Er is dus niets anders in het spel wat die DNS functie kan overnemen? Een herstartje doet in dit geval niets? 

• April 26, 2023

Hallo @Remco_ , ik heb ook op mijn mobiel de betreffense sites proberen te bereiken, maar lukt ook niet.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

En al die apparaten hebben op dat moment een rechtstreekse verbinding met de Box 12 Jan? 

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • April 26, 2023

Staat het lokale domein naam in de router op misschien op .kpn Dan is er waarschijnlijk een mismatch omdat er een .kpn domein nu aan de internet als wel aan de lan zijde hangt.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 26, 2023

Dit verschijnsel komt me bekend voor. Volgens mij heeft de Box 12 in de begintijd na invoering hier ook last van gehad. Daar moeten op het forum nog wel reacties over te vinden zijn. Alle adressen met .kpn als domein hadden daar last van. Daarover zou bij het modemteam toch een belletje moeten rinkelen 🤔

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dit verschijnsel komt me bekend voor. Volgens mij heeft de Box 12 in de begintijd na invoering hier ook last van gehad. Daar moeten op het forum nog wel reacties over te vinden zijn. Alle adressen met .kpn als domein hadden daar last van. Daarover zou bij het modemteam toch een belletje moeten rinkelen 🤔

Staat het lokale domein naam in de router op misschien op .kpn Dan is er waarschijnlijk een mismatch omdat er een .kpn domein nu aan de internet als wel aan de lan zijde hangt.

Ik zal het erbij meenemen en terugkoppelen, het komt mij even niet bekend voor. Dank! 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 26, 2023

Hi @Remco_ , het liet me niet los, dus ik heb gezocht én gevonden. In september 2020 werd dit probleem met overons.kpn opgelost in versie SGEJ1000020A van de modemsoftware. Zie hieronder.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hi @Remco_ , het liet me niet los, dus ik heb gezocht én gevonden. In september 2020 werd dit probleem met overons.kpn opgelost in versie SGEJ1000020A van de modemsoftware. Zie hieronder.

Dank je Ruud! Dat was even voor mijn tijd :-) . Bedankt voor de assist.

• April 26, 2023

Ik heb geen toegang tot die pagina.

• April 26, 2023

En al die apparaten hebben op dat moment een rechtstreekse verbinding met de Box 12 Jan? 

Ja @Remco_ 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 26, 2023

Ik heb geen toegang tot die pagina.

Sorry, even gemist. Die pagina staat idd in een besloten deel van het forum met beperkte toegang. Maar daar staat niet veel meer dan mijn opmerking hierboven.

• April 27, 2023

Ja @Remco_ 

Via het mobiele netwerk kan ik de betreffende sites wel benaderen. Ik wilde graag de kwartaalcijfers lezen van KPN.

• April 27, 2023

Ja @Remco_ 

Via het mobiele netwerk kan ik de betreffende sites wel benaderen. Ik wilde graag de kwartaalcijfers lezen van KPN.

Ik merk ook dat de speedtest via de KPN-servers niet meer wil, krijg dan de melding dat er geen internetverbinding is, zowel bij KPN Amsterdam als bij KPN Barendrecht, zie screendump:

• April 27, 2023

Plus deze:

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Daar gaat duidelijk iets niet goed @JanD. We gaan het doorgeven. 

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • April 27, 2023

Als het in het verleden ook niet goed ging met de v12 software dan heeft men blijkbaar een aanpassing gedaan voor de kpn ip adres range op de lokale dns proxy.

Voorlopige workaround lijkt me om de dns proxy even te omzeilen bij de dhcp parameters en daar even de publieke dns van kpn in te zetten. 195.121.1.34 of 195.121.1.66

• April 27, 2023

Sinds paar dagen na aanmelden de nieuwste modemupdate voor de V12, ik merk alleen sinds die update dat wifi6 werkt maar dat het lampje niet meer knippert op mijn box waardoor ik niet kan zien daaraan of de wifi gebruikt wordt op de achtergrond door apps.

Voor de update knipperde die regelmatig omdat de apps op onze telefoon op de achtergrond dingen deden zoals weer updaten. (Proberen vast te stellen welke apps wwaneer updaten en daar gebruikten we de modemlampjes voor want dat liep behoorlijk synchroon en accuraat.

Vraag me af of dat wel weer werkend gaat zijn daarmee want vind dit erg onprettig.

Ook toen ik moeite had alles aan de gang te krijgen bleven de lampjes branden dus kon ook niet zien dat het niet werkte.
Ben gewend van voor deze update dat als ik de glasvezelkast in de meterkast uit stopcontact trek dat dan ook modem een herstart krijgt, dit lijkt nu niet meer zo te werken.

Waardoor ik 2 dingen moet herstarten los van elkaar, waar voorheen dit in 1 ruk gebeurde.
Wist niet waar ik dit kon aangeven of aankaarten.

Alles werkt nu maar niet zonder slag of stoot en niet zoals voorheen met de oude modemsoftware, deze info miste ik bij stuk herstart modem omdat altijd glasvezelkast van de stroom halen ook automatisch hier een modem herstart gaf. Als je dat jaren gewend bent en dat verandert is het wel handig dat die info mee wordt gegeven dat je echt het modem zelf moet herstarten want anders wordt iets aan de gang krijgen heel lastig. 😉