Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38

Categorie:KPN Box 12
  • February 22, 2023
  • 1157 reacties
  • 100158 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1157 reacties

• May 30, 2023

Hallo @Paul_ , worden de mensen die de nieuwe firmware V12C230104 hebben ook weer bijgewerkt naar V12C230416 ?

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • May 30, 2023

Hallo @Paul_ , worden de mensen die de nieuwe firmware V12C230104 hebben ook weer bijgewerkt naar V12C230416 ?

Yes, binnenkort als er geen gekke dingen gebeuren de komende dagen.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • May 30, 2023

Nou ja... zolang het 2de telefoonnummer niet werkt zal ik de v9 nog maar blijven gebruiken 👻

• May 31, 2023

Hallo @Paul_ , worden de mensen die de nieuwe firmware V12C230104 hebben ook weer bijgewerkt naar V12C230416 ?

Hallo @Paul_ dan kan de topic-titel ook wel aangepast worden, want die software-versie is al lang voorbijgestreefd.

Graag ook een vermelding wat er verbeterd is in V12c230416 t.o.v. V12C230104, dat zie ik in de aanhef van dit topic helaas ook niet terug.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • May 31, 2023

Hallo @Paul_ dan kan de topic-titel ook wel aangepast worden, want die software-versie is al lang voorbijgestreefd.

Eens. Ik heb de titel aangepast. 

Graag ook een vermelding wat er verbeterd is in V12c230416 t.o.v. V12C230104, dat zie ik in de aanhef van dit topic helaas ook niet terug.

Ik weet van een paar dingen wat er is aangepast, maar ik heb volgens mij niet een mooi overzichtelijk lijstje. Ik ga navragen.

Al meer zicht op de uitrolplanning voor de software op Box12 ?

Het beheer is nu echt een crime.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • May 31, 2023

Al meer zicht op de uitrolplanning voor de software op Box12 ?

Het beheer is nu echt een crime.

We gaan door met een grotere groep overzetten naar de laatste versie van de software, dus dat is goed nieuws. Maar we zijn nog niet zover dat iedereen de software al krijgt. Zitten nog een paar dingen in die eerst opgelost moeten worden. En dan heb je natuurlijk nog de klanten met SuperWifi/Experia Wifi etc. Dus nee, we zijn nog niet zover.

Zodra er daadwerkelijk duidelijkheid is over de echte grote uitrol, dan melden we dat hier. Tot die tijd is het afwachten.

Als je ergens specifiek tegenaan loopt, maak dan vooral een eigen topic erover aan. Gaat het puur over de topology? Dan krijg je vast nuttige reacties in jouw topic.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • June 2, 2023

Update: binnenkort is vandaag als het goed is. Check het uiterlijk morgen maar eens.

je vroeg nog naar een lijst met verbeteringen. Die heb ik niet helaas, maar een belangrijke is dat de upgrade-knop werkt vele onderwater fixes plus verbeteringen in de GUI. Dus bij komende nieuwe versies heb je zelf de optie om te upgraden.

• June 2, 2023

Update: binnenkort is vandaag als het goed is. Check het uiterlijk morgen maar eens.

je vroeg nog naar een lijst met verbeteringen. Die heb ik niet helaas, maar een belangrijke is dat de upgrade-knop werkt vele onderwater fixes plus verbeteringen in de GUI. Dus bij komende nieuwe versies heb je zelf de optie om te upgraden.

Hallo @Paul_ , bedankt voor je reactie, we gaan het meemaken.

Als de update klaar is laat ik het even weten.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • June 2, 2023

@Nick83 als je met deze update mee wil moet je even de Box 12 aansluiten z.s.m. t/m morgen. Als je deze mist is het wachten tot er een geautomatiseerd update proces wordt gedaan, maar is nu nog niet het geval omdat het om relatief kleine aantallen gaat. Of dit voor jou werkbaar is moet je zelf inschatten i.v.m. Je tweede nummer enzo.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • June 2, 2023

@Nick83 als je met deze update mee wil moet je even de Box 12 aansluiten z.s.m. t/m morgen. Als je deze mist is het wachten tot er een geautomatiseerd update proces wordt gedaan, maar is nu nog niet het geval omdat het om relatief kleine aantallen gaat. Of dit voor jou werkbaar is moet je zelf inschatten i.v.m. Je tweede nummer enzo.

Ok, up and running 👍

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • June 2, 2023

Nu maar even afwachten. 

• June 2, 2023

Hallo @Paul_ , bedankt voor je reactie, we gaan het meemaken.

Als de update klaar is laat ik het even weten.

Hallo @Paul_ de update is goed binnengekomen, ik zie de upgrade-knop staan en de feedback werkt nu ook.

• Topper
  • June 6, 2023

Ik heb de Box 12 als reserve liggen, gebruik een USG, maar is deze update ook te krijgen als deze niet via de WAN-poort is aangesloten?

wjb
Wijsgeer
  • June 6, 2023

Ik heb de Box 12 als reserve liggen, gebruik een USG, maar is deze update ook te krijgen als deze niet via de WAN-poort is aangesloten?

Nee, dat gaat helaas niet lukken.

Er komt wel een knop voor het hamdmatig starten van een firmware update maar die is pas beschikbaar nadat de nieuwe firmware geïnstalleerd is.

• Topper
  • June 6, 2023

Nee, dat gaat helaas niet lukken.

Er komt wel een knop voor het hamdmatig starten van een firmware update maar die is pas beschikbaar nadat de nieuwe firmware geïnstalleerd is.

Ah jammer, maar ik was er al bang voor. Dan komt ie wel een keer als ik de box ga gebruiken 😉

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • June 7, 2023

Jammer, dat Mesh nog niet werkt… Is er al zicht op wanneer deze klanten aan de beurt zijn?

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • June 7, 2023

Jammer, dat Mesh nog niet werkt… Is er al zicht op wanneer deze klanten aan de beurt zijn?

Om mesh te laten werken moet deze nieuwe software ook op het betreffende wifipunt beschikbaar zijn. SuperWifi 2 zal de eerste zijn en daar zijn we al wel een eind mee op weg. De andere wifipunten en modems komen daarna. Dus als je een Box 12 met SuperWifi 2 hebt, zul je eerder aan de beurt zijn dan wanneer óók nog een SuperWifi 1 erbij hebt bijvoorbeeld. En zo zijn nog veel meel combinaties mogelijk natuurlijk.

We zijn op dit moment nog voorzichtig groepjes klanten aan het updaten met alleen een Box 12. Kijken wat er precies gebeurt qua problemen, vragen, of ze contact opnemen en of de migratie soepel gaat. En dan komt er een moment dat we steeds groter gaan.

Voor de beeldvorming: dit is een compleet nieuwe software en niet zoals in het verleden een update van de bestaande software. Dus voor ‘alle’ verschillende wifi-apparatuur moet dat worden geïmplementeerd. En voorzichtigheid is dan echt geboden. We willen jullie hierin zoveel mogelijk meenemen en hoe het in z'n werk gaat omdat die wens er vaak is bij het forum. Maar houd er dan wel rekening mee dat planningen nog verschuiven dus aan data waag ik me vooralsnog niet. 😊

• Nieuwkomer
  • June 7, 2023

Dacht vandaag eens kijken waarom de Wifi zo bagger is.

Modem is dus (weet niet wanneer) al geupdate. Moet zeggen dat de interface een stuk beter reageert, maar het feit dat nu mijn WiFi punten niet meer werken, vind ik wel een gemis.

Kan ik ook terug naar de oude firmware (of een modemwissel) ?

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • June 7, 2023

Dacht vandaag eens kijken waarom de Wifi zo bagger is.

Modem is dus (weet niet wanneer) al geupdate. Moet zeggen dat de interface een stuk beter reageert, maar het feit dat nu mijn WiFi punten niet meer werken, vind ik wel een gemis.

Kan ik ook terug naar de oude firmware (of een modemwissel) ?

Hi Richard. Deze update voeren we als het goed is alleen uit indien je geen wifipunten van KPN hebt. Dus ik heb een paar vragen:

• Heb je wifi-apparatuur van KPN?
  • Zo ja, welke precies? Heb je die recent aangeschaft toevallig? Of had je dat al langer?
  • Hoe is het aangesloten op de Box 12(via wifi of bekabeld)?

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • June 7, 2023

Om mesh te laten werken moet deze nieuwe software ook op het betreffende wifipunt beschikbaar zijn. SuperWifi 2 zal de eerste zijn en daar zijn we al wel een eind mee op weg. De andere wifipunten en modems komen daarna. Dus als je een Box 12 met SuperWifi 2 hebt, zul je eerder aan de beurt zijn dan wanneer óók nog een SuperWifi 1 erbij hebt bijvoorbeeld. En zo zijn nog veel meel combinaties mogelijk natuurlijk.

We zijn op dit moment nog voorzichtig groepjes klanten aan het updaten met alleen een Box 12. Kijken wat er precies gebeurt qua problemen, vragen, of ze contact opnemen en of de migratie soepel gaat. En dan komt er een moment dat we steeds groter gaan.

Voor de beeldvorming: dit is een compleet nieuwe software en niet zoals in het verleden een update van de bestaande software. Dus voor ‘alle’ verschillende wifi-apparatuur moet dat worden geïmplementeerd. En voorzichtigheid is dan echt geboden. We willen jullie hierin zoveel mogelijk meenemen en hoe het in z'n werk gaat omdat die wens er vaak is bij het forum. Maar houd er dan wel rekening mee dat planningen nog verschuiven dus aan data waag ik me vooralsnog niet. 😊

Klinkt goed, hebben hier idd een box 12 + 2x SuperWifi 2.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Wat moet ik verwachten onder de komende dagen? We zijn nu zo een 8 dagen verder maar ik zit nog op die versie.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • June 8, 2023

Wat moet ik verwachten onder de komende dagen? We zijn nu zo een 8 dagen verder maar ik zit nog op die versie.

Hmm, even navragen. Jouw Box 12 heeft de afgelopen dagen gewoon constant aan gestaan?

• Nieuwkomer
  • June 8, 2023

Goedemorgen, ik word op 3 juli abonnee bij KPN. Ik zit nu nog bij Delta waar je gewoon het lan ip kan aanpassen. Ik had eerder in februari al gelezen dat in de update dit ook bij de Box 12 geïntroduceerd wordt maar nu zie ik dat het eigenlijk nog niet standaard is. Lastig want dan moet ik alle dhcp reservations in mijn netwerk ombouwen.

Mijn vraag is nu of het wel mogelijk is met de oude software om de wifi uit te zetten en ook de dhcp server uit te laten, dit regel ik nl al via Adguard in mijn Home Assistant. 

Met vriendelijke groeten,

Renzo

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • June 8, 2023

Hmm, even navragen. Jouw Box 12 heeft de afgelopen dagen gewoon constant aan gestaan?

Hier zijn ze nog mee bezig. To be continued…

Goedemorgen, ik word op 3 juli abonnee bij KPN. Ik zit nu nog bij Delta waar je gewoon het lan ip kan aanpassen. Ik had eerder in februari al gelezen dat in de update dit ook bij de Box 12 geïntroduceerd wordt maar nu zie ik dat het eigenlijk nog niet standaard is. Lastig want dan moet ik alle dhcp reservations in mijn netwerk ombouwen.

Mijn vraag is nu of het wel mogelijk is met de oude software om de wifi uit te zetten en ook de dhcp server uit te laten, dit regel ik nl al via Adguard in mijn Home Assistant. 

Met vriendelijke groeten,

Renzo

Hi @tvtech, leuk dat je voor KPN hebt gekozen. Wil je voor jouw vraag een eigen topic aanmaken? Dan krijg je vast de antwoorden waar je naar zoekt. Dit topic is specifiek voor de update.