Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08

Categorie:KPN Box 12
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08
Toon eerste bericht

537 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16283 reacties
  • 23 september 2024

Dat hangt er vanaf wat voor SuperWifi het precies is, de SuperWifi1 krijgt de update nog niet. De SuperWifi2 wel, als je die hebt sta je op de lijst daarvoor. Ik zie dat je daar ook al een eigen topic over hebt gemaakt. Voor het overzicht is het beter om jouw vraag daar te bespreken Huub. Anders lopen er meerdere dingen door elkaar.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 23 september 2024

...

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 24 september 2024

Ik heb een oude Dell laptop waarvan de WiFi beveiliging op WPA2-Personal ingesteld moet worden.
Na een volledige reset van mijn V12 modem (software V12.C.24.05.08) bij de overgang van koper naar glasvezel staat de WiFi Beveiliging standaard op WPA2-WPA3-Personal. Dan zou je verwachten dat de Dell laptop met WPA2 verbinding kan maken, maar dat is niet het geval! Alleen als de V12 op WPA2-Personal gezet wordt, kan de laptop een beveiligde verbinding maken.
Verschillende instellingen van Beveiligde Management Frames (PMF) maken geen verschil.

Is hier sprake van een bug?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7085 reacties
  • 24 september 2024

@BikePC Dat is natuurlijk niet handig. Ik zie dat je daar al een eigen topic voor hebt lopen. Mijn verzoek is om daar het gesprek voort te zetten. Dit topic is specifiek ingericht voor feedback voor de meest recente update.

• Topper
  • 21 reacties
  • 25 september 2024

op 3 juli kreeg ik een sms dat mijn modem een update zou krijgen, maar zit nogsteeds op de 60E. Waar is mijn update dan?

net knalde mijn SW2 er zonder reden weer uit dus even alles herstart, nogsteeds 60E.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 26 september 2024

Ik heb geen superwifi maar wel een eigen router (en de wifi op box12 uit). Maakt dat uit voor wanneer ik de update krijg?

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27616 reacties
  • 26 september 2024
Swiegje schreef:

Ik heb geen superwifi maar wel een eigen router (en de wifi op box12 uit). Maakt dat uit voor wanneer ik de update krijg?

Dus je hebt een eigen router - bekabeld - aangesloten op je box12? Via DMZ ?  Of fungeert dit extra apparaat puur als wifi punt? 

Het zou geen invloed moeten hebben op de update.  Zo lang wij je box12 maar kunnen bereiken en we meten geen SW1 in je netwerk. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27616 reacties
  • 26 september 2024
kanikarimi schreef:

op 3 juli kreeg ik een sms dat mijn modem een update zou krijgen, maar zit nogsteeds op de 60E. Waar is mijn update dan?

net knalde mijn SW2 er zonder reden weer uit dus even alles herstart, nogsteeds 60E.

kun je de tekst van die SMS hier met ons delen?

• Topper
  • 21 reacties
  • 26 september 2024
Erwin van KPN schreef:
kanikarimi schreef:

kun je de tekst van die SMS hier met ons delen?

Beste klant, vannacht tussen 0.00 en 6.00 uur krijgt je modem een update. Laat je modem en SuperWifi punt(en) die nacht aanstaan. Werkt er hierna iets niet zoals je gewend bent? Herstart dan je modem en/of tv-ontvanger. Kijk op kpn.com/modemupdate. Groet, KPN

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7748 reacties
  • 26 september 2024

@kanikarimi Je kunt jouw modem ook handmatig updaten via de webinterface. Je vindt de Upgradeknop via Instellingen > Systeem.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 26 september 2024
Erwin van KPN schreef:
Swiegje schreef:

Dus je hebt een eigen router - bekabeld - aangesloten op je box12? Via DMZ ?  Of fungeert dit extra apparaat puur als wifi punt? 

Het zou geen invloed moeten hebben op de update.  Zo lang wij je box12 maar kunnen bereiken en we meten geen SW1 in je netwerk. 

Box 12 zit op glasvezel doosje en doet enkel modem dingen. Via kabel heb ik router aangesloten waarop ook alle andere apparaten in huis (zoveel mogelijk bekabeld) aangesloten zijn.

De box12 zal dan denk ik een DMZ zijn.

Ik zou graag de box12 in bridge mode hebben (DHCP uit) zodat mijn router verder alles kan doen. Maar met de 60E versie kan ik hier niks mee.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 17723 reacties
  • 26 september 2024
Denise van KPN schreef:

@kanikarimi Je kunt jouw modem ook handmatig updaten via de webinterface. Je vindt de Upgradeknop via Instellingen > Systeem.

Dat werkt toch niet @Denise van KPN . kanikarimi zit nog steeds op de 60E versie.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7748 reacties
  • 26 september 2024
RBxx schreef:
Denise van KPN schreef:

Dat werkt toch niet @Denise van KPN . kanikarimi zit nog steeds op de 60E versie.

Je hebt helemaal gelijk. Ik had even een brainfog momentje. Dit gaat inderdaad niet werken, sorry!

• Topper
  • 21 reacties
  • 28 september 2024
Denise van KPN schreef:
RBxx schreef:
Denise van KPN schreef:

Je hebt helemaal gelijk. Ik had even een brainfog momentje. Dit gaat inderdaad niet werken, sorry!

Dus wat betekent de sms die ik heb ontvangen?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7660 reacties
  • 28 september 2024

Dat je een update had moeten krijgen maar die om de één of andere reden niet gebeurd is @kanikarimi. Heb je alleen een Box 12 en SuperWifi 2 (de zwarte) punten in gebruik? Of ook andere wifi versterkers/routers?

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 30 september 2024

Het viel mij vandaag op dat de firmware van mijn modem KPN box 12 ongeveer een jaar achterloopt (V12.C.23.04.38). 

Bij “Systeem” → “Upgrade je apparaat” is niets beschikbaar. 

Het viel mij daarnaast op dat de systeemtijd op 28 oktober 2023 stond. Na 30 seconden de stroom van het modem af viel deze terug naar 13 september 2023. Het verschil tussen deze twee tijden was precies de eerdere uptime van 6 weken. 

Ik heb een zwaar vermoeden dat de verouderde systeemtijd de update ergens tegenhoudt… Ideeen? 

EDIT: Het terugzetten van de DNS servers naar de standaard KPN servers verhielp beide problemen. 

• Topper
  • 21 reacties
  • 30 september 2024
Sanne van KPN schreef:

Dat je een update had moeten krijgen maar die om de één of andere reden niet gebeurd is @kanikarimi. Heb je alleen een Box 12 en SuperWifi 2 (de zwarte) punten in gebruik? Of ook andere wifi versterkers/routers?

box 12 en 1 superwifi 2 punt. verder niks.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 4 oktober 2024

Weet niet zeker of dit de goede plek is om te vragen anders hoor ik het wel.

Ik heb sinds 2 dagen de kpn box 12 en daar staat nog de oude software op SGEJ1000060E .

Had eigenlijk wel verwacht dat er nieuwe software op zou staan.

Kan ik de nieuwe software op deze box12 krijgen? kan dat via hier geregeld worden of moet ik daar voor met kpn bellen?

• Helper
  • 30 reacties
  • 4 oktober 2024

Voor zover ik weet moet dat uit zichzelf gebeuren, en kun je dit niet zelf aanvragen.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 4 oktober 2024

Ik heb ook al tijden geleden mijn box 12 op advies van KPN naar de fabrieksinstellingen gereset omdat de update vanaf 60E dan wel zou moeten gaan plaatsvinden, maar nog steeds niets.

Ik heb net als MideHe de vraag of dit geregeld kan worden.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23589 reacties
  • 4 oktober 2024

Hoi allemaal, 

De update komt inderdaad vanzelf, gewoon afwachten dus. 

Maar, is er iets aan de hand en werkt het niet zoals het hoort? Maak dan even een eigen topic aan, dan pakken we het daar op. Nog sneller? Bel even met ons. Ons gratis nummer is 0800 0402. Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 4 oktober 2024
Alex van KPN schreef:

Maar waarom duurt dat zo ontzettend lang. Waarom loopt de uitrol van de nieuwe software voor de V12 nu al zo'n twee jaar. Ik vind dat echt lachwekkend of eigenlijk zeer bedroevend. Ik ken geen enkele andere leverancier die zo verschrikkelijk traag nieuwe firmware uitrolt en dat zou KPN toch eigenlijk wel te denken moeten zetten.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 4 oktober 2024
wjb schreef:
Alex van KPN schreef:

Maar waarom duurt dat zo ontzettend lang. Waarom loopt de uitrol van de nieuwe software voor de V12 nu al zo'n twee jaar. Ik vind dat echt lachwekkend of eigenlijk zeer bedroevend. Ik ken geen enkele andere leverancier die zo verschrikkelijk traag nieuwe firmware uitrolt en dat zou KPN toch eigenlijk wel te denken moeten zetten.

Het ergste is nog dat ze steeds maar hetzelfde blijven zeggen en er niks gebeurt. Ze weten het zelf niet eens, maar als klant wordt je wel steeds van het kastje naar het muurtje gestuurd. Beetje ouderwetse manier van werken, zeker niet meer van deze tijd. Hoe lang gaat het nog duren, voordat ze voorbij gestreefd worden door snellere, betere en efficientere glasvezel aanbieders. 

ps. Ze luistern ook niet naar feedback, dus dat heeft ook geen zin 😏

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23589 reacties
  • 4 oktober 2024

Ik snap wederom dat het niet snel genoeg kan gaan. Geduld is in deze een schone zaak, het komt eraan. 

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2402 reacties
  • 4 oktober 2024
Alex van KPN schreef:

Ik snap wederom dat het niet snel genoeg kan gaan. Geduld is in deze een schone zaak, het komt eraan. 

Dat zeg je normaal als iets een maandje duurt, maar twee jaar is wel ziek lang en kan je deze slogan niet meer voor gebruiken 😝

Twee jaar wachten op een update, besef dat Apple als voorbeeld ondertussen al 8 nieuwe telefoons heeft uitgebracht , diversen andere apparaten en tig software updates.

Waarom niet gewoon die update globaal eruit klappen met een rollback optie voor de mensen die serieuze problemen ervaren ? In dat geval had je al een jaar klaar geweest.

Reageer