Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08

Categorie:KPN Box 12
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08
Toon eerste bericht

537 reacties

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 21 november 2024
MobyD schreef:

Bij staat hij hierop ingesteld.

Dus die 192 .168.2.254 moet ik weghalen?

Ik denk dat die weer teruggeplaatst wordt al je hem leeg maakt.

Die waarde mag je laten staan, die is akkoord.

• Topper
  • 12 reacties
  • 21 november 2024

Hij zet hem inderdaad terug hierop.

Bedankt voor je tijd wjb.

Ik wacht het wel af, af en toe maar eens re starten. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7085 reacties
  • 21 november 2024

Goedemiddag mensen. Allereerst bedankt voor alle feedback! Ik wil wel vragen om de opmerkingen zoveel mogelijk te beperken tot feedback zodat dit topic overzichtelijk blijft. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 168 reacties
  • 22 november 2024

Sinds deze update is mijn modem wel instabiel geworden… Hij herstart zich nu of om het uur… Of 1 uur en x minuten… Geen idee of er niet meer zijn die dit ervaren?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 22 november 2024
Nicj56 schreef:

Sinds deze update is mijn modem wel instabiel geworden… Hij herstart zich nu of om het uur… Of 1 uur en x minuten...

Wordt hij dan echt volledig opnieuw opgestart?

Ik durf het bijna niet te vragen maar heb je jouw V12 al eens een factory reset gegeven?

Ja, ik weet het, dat is erg vervelend als je DHCP reservations of port-forwardings ingesteld hebt maar helaas zien we hier wel vaker dat zo'n factory reset wonderen kan doen.

Overigens zou een factory reset mijns inziens nooit nodig moeten zijn en alleen gebruikt moeten worden als niets meer lijkt te helpen.

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 168 reacties
  • 22 november 2024
wjb schreef:
Nicj56 schreef:

Sinds deze update is mijn modem wel instabiel geworden… Hij herstart zich nu of om het uur… Of 1 uur en x minuten...

Wordt hij dan echt volledig opnieuw opgestart?

Ik durf het bijna niet te vragen maar heb je jouw V12 al eens een factory reset gegeven?

Ja, ik weet het, dat is erg vervelend als je DHCP reservations of port-forwardings ingesteld hebt maar helaas zien we hier wel vaker dat zo'n factory reset wonderen kan doen.

Overigens zou een factory reset mijns inziens nooit nodig moeten zijn en alleen gebruikt moeten worden als niets meer lijkt te helpen.

Ja, lijkt het wel op(net ff via mijn VPN gekeken); 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 22 november 2024

Maar heb je ook al een factory reset uitgevoerd.

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 168 reacties
  • 22 november 2024
wjb schreef:

Maar heb je ook al een factory reset uitgevoerd.

Nog niet, zal ik dan maar eens doen zodra ik thuis ben…

Moet ff kijken wat ik nog heb qua instellingen en DHCP leases en port forwardings.

Tevens zijn mijn SW2's ook niet sync, waarvan ik er een niet kan updaten dus moest ik sowieso naar fabrieksinstellingen zetten vanwege dat.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 26 november 2024

Is that a joke that there is no Language selection and its Dutch by default?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 27 november 2024

Hoi allemaal, na uren zoeken in de kennisbank over problemen met SW1 (wit) nu uiteindelijk in deze topic terecht gekomen.

Ik weet helaas nog steeds niet of the SW1 punten inmiddels werken met een KPN Box 12 met software versie V12.C.24.05.08. Ik had deze twee SW1 punten 2 jaar lang draadlos aan het werken zonder problemen. Nu een huisgenoot is verhuist en zijn contract heeft opgezegd, heeft mijn nieuwe huisgenoot een nieuw contract getekend. Ik dacht dat ik de oude SW1 punten nog gewoon kon gebruiken aangezien ik eerder ook al een KPN Box 12 thuis had. Echter begrijp ik nu dat de update naar de ‘KPN Software’ de draadloze functie van de oude SW1 onmogelijk heeft gedaan. Helaas zit deze software nu op de nieuwe KPN Box 12 welke 2 dagen geleden is aangesloten.

Dat is helaas irritant, en ik ben bang de functionaliteit van mijn twee SW1 punten (in eigen bezit) te gaan verliezen. Ik lees dat er mensen in het forum al sinds maanden problemen ervaren, en blijkbaar is er nog steeds geen update/oplossing voor de SW1 punten verschenen. Kan iemand dit misschien bevestigen of heb ik iets over het hoofd gezien hier in het forum?

Alvast bedankt, Laurent

TomRoozendaal
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 36 reacties
  • 28 november 2024
MandersOnline schreef:

@RBJanssen Voor iedereen die de nieuwe software nog niet heeft is het wachten tot ze aan de beurt zijn. Afhankelijk van de apparaten die je nog meer hebt van KPN kan het eventueel langer duren.

Voor iedereen die de nieuwe software nog niet heeft, blijft het wachten tot je aan de beurt bent. Dit kan langer duren, afhankelijk van welke apparaten je verder nog gebruikt van KPN. Dit antwoord wordt al meer dan een jaar standaard gedeeld door de KPN Forum Moderators. Helaas blijft het daarbij, en echte duidelijkheid ontbreekt.

Ik wacht nu al meer dan een jaar op de nieuwe software (ikzelf zit nog steeds op firmware SGEJ1000060E), terwijl anderen met bijvoorbeeld een Box12b het direct kunnen activeren. Hetzelfde geldt voor oplossingen zoals een factory reset of het bedraad aansluiten van de SW2; bij sommigen werkt dat direct, maar bij anderen, zoals ik, blijft het resultaat uit.

En wanneer je opnieuw op het forum kijkt of er andere gebruikers zijn met hetzelfde probleem, verschijnen steeds dezelfde standaard antwoorden:
“Voor iedereen die de nieuwe software nog niet heeft, is het wachten tot ze aan de beurt zijn. Afhankelijk van de apparaten die je nog meer hebt van KPN kan het eventueel langer duren.”

Maar het gaat hier niet om een paar weken of maanden. We hebben het over meer dan een jaar wachten, zonder enige concrete updates of communicatie. Dat is precies waar het probleem ligt: er wordt niet gecommuniceerd, en mensen blijven in onzekerheid.

Wat veel klanten, inclusief ikzelf, willen, is simpel: duidelijke communicatie. Geen standaardantwoorden, maar een eerlijk en concreet beeld van de situatie. Dat zou al veel frustratie wegnemen en meer vertrouwen wekken.

Uiteindelijk: "Alleen kalmte kan u redden," maar die kalmte komt vooral als er openheid is. Vertel de mensen hoe het echt zit, dat werkt zoveel beter dan een kluitje in het riet.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 5 december 2024

Ik ervaar hetzelfde probleem. Zit heel geduldig al meer dan een jaar te wachten maar er gebeurt niets. Ik weet daardoor ook niet of ik misschien zelf iets moet doen. Laat op z’n minst af en toe weten welk percentage al is gemigreerd en of ik bijvoorbeeld binnen een jaar vanaf nu aan de beurt ben.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7748 reacties
  • 6 december 2024

@Sterrenwacht Je hoeft zelf niets te doen, alleen zorgen dat jouw modem verbonden blijft met het internet. Verder is het een kwestie van geduldig afwachten. Ik weet niet wanneer jij aan de beurt bent.

• Topper
  • 12 reacties
  • 6 december 2024

Aii , ik haal mijn modem de hele dag offline i.v.m. de stroom kosten.

Maar even serieus, update`s zijn belangrijk.

Ik vindt het van de zotte dat het nog steeds niet voor elkaar is.

Er is een uitrol geweest en dus zijn er eventuele bugs wel bekend.

Uitrollen die hap, dan werkt het bij de rest ook beter.

TomRoozendaal
Helper
Forum|alt.badge.img
Denise van KPN schreef:

@Sterrenwacht Je hoeft zelf niets te doen, alleen zorgen dat jouw modem verbonden blijft met het internet. Verder is het een kwestie van geduldig afwachten. Ik weet niet wanneer jij aan de beurt bent.

Je hoeft inderdaad niets te doen, maar bedenk dat mensen al bijna een jaar wachten en al die tijd met verschillende problemen zitten. Zou het mogelijk zijn om wat meer openheid van zaken te geven in plaats van de standaardantwoorden?

“Voor iedereen die de nieuwe software nog niet heeft, is het wachten tot ze aan de beurt zijn. Afhankelijk van de apparaten die je nog meer hebt van KPN kan het eventueel langer duren.”

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16283 reacties
  • 9 december 2024

Er is geen andere informatie dan dat ​@TomRoozendaal, de update wordt in batches uitgebracht en dat gaat geleidelijk. Box 12’en zonder Wifi apparatuur en Box 12’en met SuperWifi2 kunnen nu overgezet worden. Wanneer precies is afwachten, daar is niet meer over te zeggen. Als je SuperWifi1 of Experia Wifi ernaast hebt duurt het langer, want daar is nog geen update voor.

Dat is wat de situatie is, meer dan dat is er niet.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 10 december 2024
M de Bruin schreef:
Erik van KPN schreef:

Dit is niet de beste plek om problemen met je wifi te bespreken, Michel. We kunnen met je troubleshooten om te kijken of en wat er beter kan, maar maak daarvoor dan een eigen topic aan. Wat betreft de update, als je alleen maar SW2 hebt, dan verwacht ik wel dat je op relatief korte termijn aan de beurt bent voor update. 

Hi Eric,

toch raar dat na mijn melding hier, zonder communicatie vanuit de kpn, mijn router een firmware update heeft gehad. daarna moest ik WEER mijn SW2 punten resetten. maar tot op heden 72 uur, geen problemen meer gehad.

ik heb firmware revisie  V12.C.24.05.08 gekregen en dus een mooie nieuwe gui, helaas kan ik nu niet meer bij de logfiles, is de WPS knop in de gui verdwenen en kan ik mijn SW2 access points niet meer los rebooten.

ik hoop dat in de volgende firmware dit allemaal weer tot de mogelijkheden behoort.

Groet Michel

nu een aantal weken verder, alles draait hier nu goed, geen enkel probleem meer gehad en de router is fantastich benaderbaar en sneller in zijn response.

dus IK denk dat de KPN de firmware moet uitrollen naar alle V12 boxen, en vooral naar de v12 boxen met SW2 accespoints.

ik hou jullie op de hoogte.

Groet M

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 11 december 2024

Beste Erik/KPN

@Erik van KPN 

Ik heb sind november 2023 een v12 modem met firmware SGEJ1000060E, daarnaast 2 Superwifi 2 (zwarte model).

Ik lees in het forum overal “binnenkort” komt de update voor deze combi, maar na 1 jaar wachten heb ik toch het vermoeden dat er iets niet goed gaat. Met de service desk van KPN kom je niet verder zij zijn niet op de hoogte van het update proces. Zij komen het het script wat ze doorlopen niet verder. dan het herstarten van het modem.

Kan het zijn dat er in mijn setup andere zaken de update tegen houden, zo ja, is er dan een engineer die me daar dan bij kan helpen?

Of valt 1 jaar wachten wat nog binnen “binnenkort”?

Met vriendelijke groet,

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Goede vraag ​@Jeroenvb! Het klopt dat het tijd in beslag neemt: het is nogal een verandering, deze update. Daarom doen we 'm in kleine groepjes tegelijk, om te kunnen monitoren of alles goed gaat en ervoor te zorgen dat het zo gladjes mogelijk verloopt. Weet dat er aan gewerkt wordt en we er druk mee bezig zijn de update steeds verder uit te rollen.

Ik grijp ook even terug op de reactie van Jasper iets hierboven. 

Jasper van KPN schreef:

Er is geen andere informatie dan dat ​@TomRoozendaal, de update wordt in batches uitgebracht en dat gaat geleidelijk. Box 12’en zonder Wifi apparatuur en Box 12’en met SuperWifi2 kunnen nu overgezet worden. Wanneer precies is afwachten, daar is niet meer over te zeggen. Als je SuperWifi1 of Experia Wifi ernaast hebt duurt het langer, want daar is nog geen update voor.

Dat is wat de situatie is, meer dan dat is er niet.

TomRoozendaal
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 36 reacties
  • 11 december 2024

Ik weet niet wie ik moet bedanken, maar bedankt. Zonder enige melding is gisteren mijn modem voorzien van een update. Mijn SW2 deden het niet meer, maar dat mocht de pret niet drukken. Die nieuwe GUI, wat een verandering, je drukt ergens op en er gebeurt dan ook echt wat, de nieuwe pagina wordt direct geladen. 

Alles is nu voorzien van de laatste updates en ik kan weer bellen over wifi thuis, geen wegvallende lijnen, de SW2 kan je gewoon bekabeld laten zonder dat de over de flos gaan, roaming (mesh) werkt nu ook, ik kan gewoon van boven naar beneden lopen zonder dat de verbinding verloren gaat. 

Het kan dus wel. Nogmaals bedankt… blijkbaar heeft er iemand voor mij op het knopje geduwd. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 11 december 2024

Ik kan niet wachten om de software update voor de KPN box12 te krijgen want heb steeds problemen met de SW2 punten en ik begrijp dat dit met de nieuwe versie verholpen zou moeten zijn.

Dus ik hoop dat de KPN12 box12 bij mij thuis snel de nieuw software update gaat krijgen.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 11 december 2024

@TomRoozendaal ​(@Erik van KPN ​@Jasper van KPN ​@Marcia van KPN ​@Denise van KPN)

Had ik ook, en na het opnieuw configureren van mijn SW2 punten totaal geen problemen meer gehad.

als de KPN nu eens aangeeft hoe ze een batch selecteren. naam/postcode/aantal tickets.  dan kunnen we er iets mee. nu moeten we blijven zeuren. en dan opeens heb je de firmware.

vroeger maakte wij gewoon een webpagina aan en daar kon je je mac adres doorgeven en kreeg je binnen een week de update. maar dat is voor KPN moeilijk denk ik. zelfs om alleen de support afdeling zo een webpagina te geven doen ze al niet. daarnaast moet ik toegeven dat ik echt WEL tevreden met de service afdeling van de KPN. Altijd netjes gebleven. KUDOS voor het serviceteam.

Groet M

• Topper
  • 12 reacties
  • 11 december 2024

Ik heb net de 2 superwifi2 afgekoppeld.

Hopen dat mijn modem eindelijk een update krijgt.

Net een totale reset gedaan maar nu nog niks.

Laat die dingen wel een maandje uit staan, misschien dat ik hem dan wel krijg.

Wifi is zo wie zo niet lekker hier,dus dat maakt toch niet meer uit.

Al merk ik dat mijn dochter veel meer problemen heeft met het wifi netwerk dan wij.

Het lijkt zo wie zo wel of haar iphone 15 een rot ding is met wifi op ons netwerk.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Moderator
  • 28512 reacties
  • 12 december 2024

Resetten zorgt er niet voor dat je de update krijgt, ​@MobyD. Je moet daarvoor echt actief uitgekozen zijn. We migreren voor de Box 12 ook gewoon huishoudens. Dat wil zeggen mensen met Box 12 en SuperWifi 2. Dus van daaruit hoef je die niet afgekoppeld te laten, dat zorgt er niet voor dat je sneller gaat. De focus ligt op het moment op de V10, dus Box 12 gaat wat langzamer. 

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 19 december 2024

Hier recent de V12 ontvangen. Twee bekabelde Super Wifi2 punten. Had ik maar de fora gecheckt… Had gehoopt meteen LAN IP adres aan te kunnen passen. Misschien dan maar toch naar iets anders gaan kijken.

Reageer