Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08

Categorie:KPN Box 12
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08
Toon eerste bericht

537 reacties

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 18 januari 2025

Ik lees hier dat er aan de laatste batches begonnen wordt om de nieuwe software te uploaden.

Ik heb een Kpn box12, geen wifi punten. Zit nog steeds op de oude software SGEJ1000060E.

Ook al een paar keer een reset van het modem gedaan, zowel via het menu als fysiek met paperclip.

Wacht al ruim 7 maanden op de nwe software. Het duurt allemaal wel heel erg lang.

Ik heb er geen vertrouwen in dat ik de nwe software nog krijg.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7505 reacties
  • 18 januari 2025

Het is echt afwachten ​@MaKui. Zie ook het eerdere bericht van Erik:

Erik van KPN schreef:
Jeroenvb schreef:

Ik weet niet of het aan bovenstaande stappen ligt maar het is wel toevallig.

Nee. We hebben een poos geen updates gedaan voor de Box 12 omdat de focus op de V10 lag. Inmiddels zijn we ook weer begonnen met de Box 12 om daar de nog niet overgezette klanten te gaan bijtrekken.

Ik verwacht dat jij dan ook op korte termijn aan de beurt bent, John!

Hopelijk duurt het dus ook voor jou niet lang meer. 🙂

Andrevanderweid
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

sinds oktober weer op kpn aansluiting met box 12 en 2 superwifi2  maar ook nog steeds op de oude fabriekssoftware voor alles. Zo nu en dan valt de lan aansluting weg en softreset het modem  soms gaat het 8 dagen goed. word tijd dat ik de nieuwe firmware krijg.

En als ze mensen een nieuw modem geven waarom niet zorgen dat er de nieuwe firmware op staat en niet de oude van meer dan 2 jaar terug(voor verhuizing hadden we in almere ook al kpn op deze firmware met een v12.

Kost wel genoeg meer dan 100euri in de maand alles voor een 200mb lijn met tv en enz

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28378 reacties
  • 21 januari 2025

Je gaat hem echt nog krijgen, Andre.

Andrevanderweid schreef:

En als ze mensen een nieuw modem geven waarom niet zorgen dat er de nieuwe firmware op staat en niet de oude van meer dan 2 jaar terug(voor verhuizing hadden we in almere ook al kpn op deze firmware met een v12.

Het is nog niet mogelijk om de modems in het magazijn al te voorzien van de nieuwe Software. Er zijn namelijk ook klanten die SuperWifi 1 en Experia Wifi gebruiken en hiervoor is nog geen nieuwe Software beschikbaar.

• 780 reacties
  • 21 januari 2025
Erik van KPN schreef:

Andrevanderweid schreef:

Het is nog niet mogelijk om de modems in het magazijn al te voorzien van de nieuwe Software. Er zijn namelijk ook klanten die SuperWifi 1 en Experia Wifi gebruiken en hiervoor is nog geen nieuwe Software beschikbaar.

Dat is in mijn ogen een rare reden. Het is natuurlijk prima mogelijk eerder niet wenselijk. Het gaat daarbij natuurlijk om het gebruiksgemak wat het instellen en dergelijke betreft.

• Helper
  • 28 reacties
  • 22 januari 2025

Het ConnectOn probleem treedt op mijn KPN Box 12 nog steeds op met een HP Deskjet 2700 printer, met deze firmware versie

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 536 reacties
  • 22 januari 2025
MaKui schreef:

Wacht al ruim 7 maanden op de nwe software. Het duurt allemaal wel heel erg lang.

Ik heb er geen vertrouwen in dat ik de nwe software nog krijg.

Als ze de software voor iedereen tegelijk vrijgeven is de overload aan klachten en meldingen niet te overzien. Wachttijden hier en aan de telefoon worden nog langer. Nu kunnen ze gefaseerd iedereen met problemen helpen.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28378 reacties
  • 22 januari 2025
pim-pavel schreef:

Het ConnectOn probleem treedt op mijn KPN Box 12 nog steeds op met een HP Deskjet 2700 printer, met deze firmware versie

Kun je hier een screenshot van delen, ​@pim-pavel? Het ConnectON probleem zagen we eigenlijk alleen bij Unifi apparatuur, en niet zozeer met printers. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 22 januari 2025
Erik van KPN schreef:

Beste Erik, mijn huisgenoot heeft onlangs een nieuw abonnement gestart, wij hebben dus een nieuw modem ontvangen welke software V12.C.24.05.08 heeft. Zelfs heb ik nog twee SW1 punten van een vorige abonnement over. Ik wil deze graag zoals eerder gebruiken, zonder fysieke koppeling aan de modem. Dit is zoals bekend niet mogelijk, omdat de update voor de SW1 punten nog steeds niet beschikbaar is.

Ik zie nu jouw bericht mbt modems in het magazijn met de oude software voor klanten die SW1 gebruiken. Is het mogelijk mijn nieuwe modem te ruilen zo dat ik mijn SW1 punten zoals eerder kan gebruiken? Ik betaal ook graag zelf de portokosten om de nieuwe modem met V12.C.24.05.08 terug te sturen als ik dan mijn setup weer zoals eerder kan gebruiken. Ik heb echt last van het nieuwe setup omdat de positie van de twee SW1 punten nu niet meer optimaal is omdat er eentje altijd moet blijven aangesloten aan de modem.

Ik hoor graag van je, alvast bedankt.
Laurent

• Helper
  • 28 reacties
  • 22 januari 2025
Erik van KPN schreef:
pim-pavel schreef:

Kun je hier een screenshot van delen, ​@pim-pavel? Het ConnectON probleem zagen we eigenlijk alleen bij Unifi apparatuur, en niet zozeer met printers. 

Bedankt voor je reactie.

In een eerder reactie in deze discussie meldde ook iemand dit gedag met een HP-printer

Hierbij de gevraagde schermafbeelding

Andrevanderweid
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
Erik van KPN schreef:

Andrevanderweid schreef:

Nee maar ik had dus gelijk de box 12b met 2 nieuwe superwifi 2 besteld hadden ze hem toch ook gelijk in de batch kunnen zetten voor update.

Is toch wel zo netjes als je nieuwe gebruikers ook gelijk de nieuwe firmware geeft en niet hun op de oude firmware laten en dan die ook maar laten gissen wanneer ze hem krijgen die update.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 januari 2025

Nu heb ik onlangs m’n witte superwifi punten vervangen door zwarte superwifi punten. Maar die oude witte punten staan nog gewoon in het wifi overzicht. Weliswaar offline, maar toch.

Betekent dat dat ik het wel kan vergeten qua update voor mijn box12 omdat die oude punten nog in het overzicht zitten?
Zie geen optie om ze eruit te wippen.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16175 reacties
  • 23 januari 2025

Dat je ze daar nog ziet staan maakt niet uit ​@Jules74, voor de update wordt gekeken wat actief is. Dat zullen de SuperWifi 2's zijn dus. Dat zal de update niet tegenhouden dus. Als de update voor jou klaarstaat zal je daar een sms over krijgen, zodat je weet dat die komt. Wanneer dat is is afwachten, daar hebben we geen zicht op.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 januari 2025

Hier ook nog altijd geen update gehad. Heb sinds het begin de SW2 wifi extender 2x aangesloten. Wachten duurt nu meer dan een jaar! Hoeveel tijd heeft KPN nodig om iets te testen?!. Get manage van mijn modem en wifi punten is met de oude software een ramp! Ben ook vanaf de launch mee gaan doen met TV+. Daar gaat de ontwikkeling/updates super snel. Tegen de tijd dat ik de update voor het modem krijg is er waarschijnlijk al weer wat nieuws ontwikkeld. Erg jammer...

Andrevanderweid
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
hellolaurent schreef:
Erik van KPN schreef:

Beste Erik, mijn huisgenoot heeft onlangs een nieuw abonnement gestart, wij hebben dus een nieuw modem ontvangen welke software V12.C.24.05.08 heeft. Zelfs heb ik nog twee SW1 punten van een vorige abonnement over. Ik wil deze graag zoals eerder gebruiken, zonder fysieke koppeling aan de modem. Dit is zoals bekend niet mogelijk, omdat de update voor de SW1 punten nog steeds niet beschikbaar is.

Ik zie nu jouw bericht mbt modems in het magazijn met de oude software voor klanten die SW1 gebruiken. Is het mogelijk mijn nieuwe modem te ruilen zo dat ik mijn SW1 punten zoals eerder kan gebruiken? Ik betaal ook graag zelf de portokosten om de nieuwe modem met V12.C.24.05.08 terug te sturen als ik dan mijn setup weer zoals eerder kan gebruiken. Ik heb echt last van het nieuwe setup omdat de positie van de twee SW1 punten nu niet meer optimaal is omdat er eentje altijd moet blijven aangesloten aan de modem.

Ik hoor graag van je, alvast bedankt.
Laurent

Andrevanderweid schreef:
Erik van KPN schreef:

Andrevanderweid schreef:

Nee maar ik had dus gelijk de box 12b met 2 nieuwe superwifi 2 besteld hadden ze hem toch ook gelijk in de batch kunnen zetten voor update.

Is toch wel zo netjes als je nieuwe gebruikers ook gelijk de nieuwe firmware geeft en niet hun op de oude firmware laten en dan die ook maar laten gissen wanneer ze hem krijgen die update.

Kijk ik krijg de melding dat alleen modem met oude software en daar word gewoon een met nieuwe firmware gestuurd. nu snap ik er echt niks meer van.

Afz. Een langzaam gefrusteerde kpn gebruiker

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 26 januari 2025

In plaats van de V12b heb ik thuis een Mikrotik aangesloten met eigen config. Helaas heeft die de geest gegeven en dus sinds 10 maanden de V12b weer verbonden. Duurde even voordat die weer in de lucht was… Nu zit deze nog op de oude software (SGEJ1000060E) en kan ik het subnet niet aanpassen. Dit is vervelend omdat ik de 192.168.1.x range gebruik in plaats van 2.x en veel statische IPs heb ingesteld. Is er een manier om de update geforceerd te krijgen?

wjb
Superuser
  • 74576 reacties
  • 26 januari 2025
MGR1 schreef:

Is er een manier om de update geforceerd te krijgen?

Nee, helaas is die mogelijkheid er niet.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 26 januari 2025

Dank voor de snelle reactie! Had het al verwacht, spijtig. Nu bezig om een oude Mikrotik aan de praat te krijgen als tijdelijke oplossing.

Krijgt de V12 de update ook binnen als ik deze straks met een van de normale LAN poorten verbind met mijn Mikrotik, of moet deze echt met de internet poort verbonden zijn met de ONT?

wjb
Superuser
  • 74576 reacties
  • 26 januari 2025
MGR1 schreef:

Krijgt de V12 de update ook binnen als ik deze straks met een van de normale LAN poorten verbind met mijn Mikrotik, of moet deze echt met de internet poort verbonden zijn met de ONT?

De V12 zal echt met zijn Internet poort op de ONT aangesloten moeten zijn.

Met de nieuwe firmware is het ook mogelijk om de V12 op een pppoe server van jouw eigen router aan te sluiten. Ik weet niet of jouw Mikrotik een pppoe server huisvest. Mijn EdgeRouter 4 heeft die functionaliteit wel.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 28 januari 2025

Ik heb gisteren de twee nieuwe SW2 binnengekregen en direct de oude witte versie afgekoppeld. Mag ik er nu vanuit gaan dat ik bij de update-groep ga horen? Moet ik daar zelf nog iets voor doen? 

• Helper
  • 28 reacties
  • 30 januari 2025
Erik van KPN schreef:
pim-pavel schreef:

Was de schermafbeelding nuttig/zinvol?

Kunnen jullie er iets mee om het verder op te pakken, op te volgen?

• Topper
  • 14 reacties
  • 30 januari 2025

Ik heb van de week een mail ontvangen dat mijn modem op de nacht van 29 op 30 ging updaten. Nou, nog geen update gehad hoor……...

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 31 januari 2025

Hallo,

ik heb ook nog SGEJ1000060E.

En 2 x  Superwifi! 2.

Al meer dan een jaar klant , glasvezel, alleen nog geen een update?

Zou er een moderator kunnen meekijken?

Rob

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28378 reacties
  • 31 januari 2025
pim-pavel schreef:
Erik van KPN schreef:
pim-pavel schreef:

Was de schermafbeelding nuttig/zinvol?

Kunnen jullie er iets mee om het verder op te pakken, op te volgen?

Ik heb het doorgegeven aan het modemteam, dus die nemen dit mee. Maar ik weet niet of en wanneer hier dan een oplossing voor is. Als ze het kunnen fixen ook hiervoor, dan zal dit in een latere versie van de Box 12 zitten.

Wat betreft vragen over wanneer je de update krijgt:
We hebben ons in de laatste maanden van afgelopen jaar erg gericht op het migreren van V10 modems. We zijn nu bezig met het bijtrekken van Box 12 modems. Dat wil zeggen, mensen die in de afgelopen maanden klant zijn geworden, een modemwissel hebben gehad, oudere wifipunten hebben vervangen voor SuperWifi 2 enz.  Maar ook dat is niet met een vingerknip gedaan. Weet dat we hiermee bezig zijn, en dat je, hopelijk snel, de update naar deze 05.08 versie gaat krijgen.

En om de vervolgvraag alvast te ondervangen: natuurlijk werken we ook aan een nieuwere versie voor de Box 12. Daar heb ik alleen op dit moment nog geen informatie over wanneer die dan beschikbaar komt. Zodra we dat wel hebben zal er ook nieuwe Product Update verschijnen.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 4 februari 2025
Remko44 schreef:

Ik heb van de week een mail ontvangen dat mijn modem op de nacht van 29 op 30 ging updaten. Nou, nog geen update gehad hoor……...

Same here… En als ik de link volg staat er van alles over de nieuwe software op het v12 modem. Maar hier nog steeds de ouderwetse bende.

Nu heb ik pas 2.5 jaar het v12 modem icm de superwifi 2 punten dus ach ja...

Reageer