Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08

Categorie:KPN Box 12
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08
Toon eerste bericht

537 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17552 reacties
  • 1 juni 2024

@TDN , heb jij al de nieuwe KPN software op jouw 12b ?
Het is wel een issue in de Box 12 met KPN software V12.C.23.15.06. Ik heb er ook “last” van.

Het is in het verleden bij de Box 12 (oude SGEJ firmware) al eens opgetreden en ook toen door een firmware update verholpen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3416 reacties
  • 1 juni 2024

@RBxx 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17552 reacties
  • 1 juni 2024

Klopt @TDN , dat zie ik ook via mijn mobiel als hotspot. Maar via de Box 12 gaat het fout. Welke firmware staat op jouw 12b?

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
TDN schreef:

@Piet van der Vooren Je ziet niet terug omdat het is geen issue in firmware is maar misschien in jouw apparatuur. Ik heb modem 12b en heb nooit een probleem met overons.kpn

@TDN Al eerder heeft KPN geconstateerd dat het inderdaad een probleem aan hun kant is, en dat het met een update opgelost zou worden. Dus dát is verder geen issue.

Piet.

KIkViAgEmNlRWAuT
Helper
Forum|alt.badge.img+2
RBxx schreef:

@TDN , heb jij al de nieuwe KPN software op jouw 12b ?
Het is wel een issue in de Box 12 met KPN software V12.C.23.15.06. Ik heb er ook “last” van.

Niet altijd. Ik heb hier nog die 15.06 draaien:

Geen probleem om het KPN TLD te benaderen:

• 778 reacties
  • 1 juni 2024

Zowel in landscape als portet stand zie ik helaas niet alles op mijn tablet via de chromebrowser ook niet in desktop weergave, scrollen lukt niet op een smartfoon is het nog beroerder.

KIkViAgEmNlRWAuT
Helper
Forum|alt.badge.img+2
Rowi. schreef:

Zowel in landscape als portet stand zie ik helaas niet alles op mijn tablet via de chromebrowser ook niet in desktop weergave.

Dat komt door het gebruikte development framework (Flutter). In de oudere versie waren de PWA’s best wel gelimiteerd qua responsivenessm, maar ook zware beperkingen wat betreft scaling, zooming e.d.

• 778 reacties
  • 1 juni 2024

Ik zie in ieder geval wel de informatie waar het om gaat op een andere plek dan de afbeelding in het start bericht.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3416 reacties
  • 1 juni 2024
Piet van der Vooren schreef:
TDN schreef:

@Piet van der Vooren Je ziet niet terug omdat het is geen issue in firmware is maar misschien in jouw apparatuur. Ik heb modem 12b en heb nooit een probleem met overons.kpn

@TDN Al eerder heeft KPN geconstateerd dat het inderdaad een probleem aan hun kant is, en dat het met een update opgelost zou worden. Dus dát is verder geen issue.

Ik heb vanaf de ouder SGJE versie over V12...38/39… tot .06 nooit een probleem met de domain .kpn

Voorbeelden van andere .kpn site 

https://www.nic.kpn, https://events.kpn, https://ga.kpn, https://mobiel.kpn, https://thuis.kpn, https://bestellen.kpn, https://jaarverslag2023.kpn

RBxx schreef:

Klopt @TDN , dat zie ik ook via mijn mobiel als hotspot. Maar via de Box 12 gaat het fout. Welke firmware staat op jouw 12b?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 1 juni 2024

@kpn zijn jullie niet zelf degene die KPN box 12 met superwifi punten aan zoveel mogelijk mensen proberen te verkopen.
Zou het dan ook niet logisch zijn dat klanten verwachten dat jullie updates ook voor iedereen asap uitrollen. Stoor me al jaren aan dat onding dat zo traag is als de neten en qua instelling je zelf bijna niets mag doen omdat jullie dat met jullie custom software dicht timmeren.

Op zijn minst na al die jaren van uitblijven van betere firmware en software een tijdslijn wanneer wie welke update krijgt. Want volgens mij betalen de meeste klanten voor de apparatuur die jullie leveren.

wjb
Superuser
  • 74492 reacties
  • 1 juni 2024

TDN schreef:

Ik heb vanaf de ouder SGJE versie over V12...38/39… tot .06 nooit een probleem met de domain .kpn

Ik heb mijn V12 even opgestart en dit is het resultaat:

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3416 reacties
  • 1 juni 2024

@wjb Wat gebeurt als je even DNS proxy deactiveer? 

wjb
Superuser
  • 74492 reacties
  • 1 juni 2024
TDN schreef:

@wjb Wat gebeurt als je even DNS proxy deactiveer? 

Dan werkt het wel en dus heeft @Piet van der Vooren het bij het juiste eind en dat is dat het probleem in firmware van de V12 zit.

Blijkbaar denkt de DNS proxy van de V12 dat hij alle .kpn domeinen moet resolven i.p.v. alleen mijnmodem.kpn.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3416 reacties
  • 1 juni 2024

@wjb Het probleem met DNS proxy is bekend bij mensen de hun subnet veranderen en het modem niet meer 192.168.2.254 heeft. Omdat in firmware is DNS server vast geprogrammeerd op 192.168.2.254, dit heb ik al eerder gemeld. Maar heb je nog steeds de standaard subnet van experia modem of al veranderd?

wjb
Superuser
  • 74492 reacties
  • 1 juni 2024
TDN schreef:

@wjb Het probleem met DNS proxy is bekend bij mensen de hun subnet veranderen en het modem niet meer 192.168.2.254 heeft. Omdat in firmware is DNS server vast geprogrammeerd op 192.168.2.254, dit heb ik al eerder gemeld. Maar heb je nog steeds de standaard subnet van experia modem of al veranderd?

Mooi, dan zijn we het er dus over eens dat het een probleem in de firmware van de V12 betreft.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3416 reacties
  • 1 juni 2024
wjb schreef:
TDN schreef:

Mooi, dan zijn we het er dus over eens dat het een probleem in de firmware van de V12 betreft.

Met de snelheid van KPN devs verwacht ik dat het probleem eerst in V13….. opgelost wordt.

Oh, nee 13 is een ongeluksgetal, dus nooit. 🤣

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8262 reacties
  • 1 juni 2024
TDN schreef:
wjb schreef:
TDN schreef:

Met de snelheid van KPN devs verwacht ik dat het probleem eerst in V13….. opgelost wordt.

13 heeft KPN al overgeslagen @TDN , vandaar dat er nu een modem/router met nummer 14 is.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 1 juni 2024
N.N. schreef:
TDN schreef:

13 heeft KPN al overgeslagen @TDN , vandaar dat er nu een modem/router met nummer 14 is.

11 hebben ze ook overgeslagen. Dat is het gekkengetal 😆

wjb
Superuser
  • 74492 reacties
  • 1 juni 2024
Nick83 schreef:
N.N. schreef:
TDN schreef:

13 heeft KPN al overgeslagen @TDN , vandaar dat er nu een modem/router met nummer 14 is.

11 hebben ze ook overgeslagen. Dat is het gekkengetal 😆

De V11 was (is) anders wel een te gek ding. Er zijn er best veel die zo'n V11 in huis hebben. 😉

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2306 reacties
  • 1 juni 2024
wjb schreef:
TDN schreef:

Met de V14 is het inmiddels opgelost. 
Op het moment heb ik de FritzBox weer actief, maar met testen zag ik dat het weer werkte na de update.

• Helper
  • 28 reacties
  • 2 juni 2024

Goedemorgen, wij zitten met smart te wachten op deze update ivm het niet weergeven van nummerweergave. Ik begrijp dat je deze niet handmatig kan updaten en je moet wachten tot kpn met de uitrol gaat beginnen ? We wachten hier nu al maanden op (net zoals heel veel andere klanten) en nu is de update eindelijk aanwezig en moet je nog wachten ?

wjb
Superuser
  • 74492 reacties
  • 2 juni 2024
Marten1975 schreef:

Ik begrijp dat je deze niet handmatig kan updaten en je moet wachten tot kpn met de uitrol gaat beginnen ? 

Abonnees die al de KPN firmware op de V12 hebben staan (bijvoorbeeld firmware V12.C.23.15.06) kunnen deze handmatig upgraden zodra KPN de nieuwe firmware klaar heeft gezet op de deployment server.

Helaas is dat op dit moment nog niet het geval maar ik hoop dat dat in de komende dagen wel zal gaan gebeuren.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 3 juni 2024

TDN schreef:

Piet.

Klopt. En dat is inderdaad opgelost in deze versie. Even gemist in deze waslijst aan release notes. 😅 (@Piet van der Vooren)

Marten1975 schreef:

Goedemorgen, wij zitten met smart te wachten op deze update ivm het niet weergeven van nummerweergave. Ik begrijp dat je deze niet handmatig kan updaten en je moet wachten tot kpn met de uitrol gaat beginnen ? We wachten hier nu al maanden op (net zoals heel veel andere klanten) en nu is de update eindelijk aanwezig en moet je nog wachten ?

Goede vraag @Marten1975. Om je een beetje context te geven. We hebben afgelopen week een (relatief) kleine groep modems de update gegeven om te kijken wat er gebeurt. Het laatste wat je wil is een ander/nieuw probleem creëren. Geen gekke dingen? Dan zetten we 'm beschikbaar voor handmatige update en gaan we de komende tijd zoveel mogelijk modems updaten. Maar daarom zitten er een paar dagen tussen.

Verder is het zoals Erik al aangaf. De meeste Box 12 modems zonder KPN wifiversterkers zijn over naar de KPN Software. Als je al langere tijd klant bent met een Box 12 (zonder KPN wifiversterkers) aangesloten(!) en nog altijd de ‘oude’ software? Dan kan de reden ook zijn dat het beheersysteem geen verbinding kan maken met het modem. Uiteindelijk zullen we al die situaties ook moeten tackelen natuurlijk. Een herstart kan helpen daarbij.

En nieuwe klanten krijgen inderdaad op dit moment nog de ‘oude’ software. Die worden in batches overgezet tot we op het punt komen dat de KPN Software standaard op nieuwe staan. Ik kan me voorstellen dat dat niet heel lang meer gaat duren, maar wanneer precies weet ik nog niet. Met deze update zijn er veel belangrijke verbeteringen doorgevoerd in ieder geval, wat heel belangrijk is bij die overweging.

De V10 zit er dus binnenkort aan te komen. En daar zijn er ook veel van.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1350 reacties
  • 3 juni 2024

Voor iedereen die interesse heeft. De sluizen zijn blijkbaar opengezet door KPN voor de in het topic gemeld versie nummer. Er verschijnt een melding in de web interface.

• Helper
  • 28 reacties
  • 3 juni 2024

Top, update is geïnstalleerd en nummerweergave werkt weer !!!