Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08

Categorie:KPN Box 12
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08
Toon eerste bericht

537 reacties

Hallo. Ook hier een KPN Box 12 met twee SuperWifi2 punten aangesloten, nog steeds op de oude firmware SGEJ1000060E. Wanneer kan ik een update naar de KPN firmware verwachten? Kan het helpen om het modem te herstarten, om zo een update te triggeren? 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Dennis_de_Koning, de update komt vanzelf, zelf herstarten zal het niet bespoedigen. Helaas hebben we geen concrete datum wanneer je over gaat. Zodra je aan de beurt bent krijg je daar bericht over!

• Topper
  • 14 reacties
  • 8 februari 2025
Thomas van KPN schreef:

Hoi ​@Dennis_de_Koning, de update komt vanzelf, zelf herstarten zal het niet bespoedigen. Helaas hebben we geen concrete datum wanneer je over gaat. Zodra je aan de beurt bent krijg je daar bericht over!

Geen concrete datum is begrijpelijk maar we zitten inmiddels in het jaar 2025, even ter reminder de afbeelding van de 1e KPN Box 12 update gedeeld.

Forum|alt.badge.img

Misschien moet kpn eens gaan leren geen modems met oude software meer uit te leveren dit zou een hoop oplossen.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 11 februari 2025

Mensen die dit lezen:

Neem 5 a 10 minuten de tijd om melding te maken op Kassa (NPO1), Dit blijkt de enige optie te zijn om het management van KPN aan het werk te krijgen, door ze in het daglicht te zetten.
Faseren met updaten? Leg dat maar aan android/apple/microsoft uit..

Ronduit schandalig dat ik (net als vele andere lees ik) bijna 2 jaar moeten wachten op een update. 
Hier een KPN 12 box zonder wifipunten, al jaren klant, en nog steeds op versie V12.C.23.15.06.

Maar wel elke maand geld aannemen van de trouwe klant,
Tijd voor een overname. Nieuwe frisse wind door het (luie) KPN systeem.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28378 reacties
  • 11 februari 2025
Marcomestreech schreef:

Misschien moet kpn eens gaan leren geen modems met oude software meer uit te leveren dit zou een hoop oplossen.

Dat komt nog. Op het moment hebben modems in het magazijn nog oude firmware omdat deze ook gebruikt worden voor serviceruilingen. Maar we beginnen deze week met updates van de SuperWifi 1. Dus ik verwacht dat het ook niet heel erg lang meer duurt voor modems in het magazijn ook voorgeleverd komen met KPN Software. Beetje afhankelijk van hoe de uitrol op SW1 loopt.

KassaMelding schreef:

Ronduit schandalig dat ik (net als vele andere lees ik) bijna 2 jaar moeten wachten op een update. 
Hier een KPN 12 box zonder wifipunten, al jaren klant, en nog steeds op versie V12.C.23.15.06.

Jij bent al over naar de KPN Software, dus in dat opzicht hebben we jou al lang en breed gehad. Maar, je zit inderdaad wel nog op een oudere versie. Je zou inmiddels op C24.05.08 moeten zitten, ​@KassaMelding. Wat erop wijst dat ons beheersysteem problemen heeft met het bereiken van jouw modem. Wat daarin kan helpen is om even een keer jouw Box 12 een reset te geven. Druk daarbij met een satéprikker of paperclip 30 seconden in het resetgaatje. We doen op het moment ook bijtrek groepen, waarmee we klanten die nog niet op KPN Software zitten, of op oudere versies, bijtrekken naar de meest recente. Ik verwacht dat je daar dan in meegaat.

wjb
Superuser
  • 74576 reacties
  • 11 februari 2025
KassaMelding schreef:

Als jij op versie V12.C.23.15.06 zit, dan kan je toch zelf handmatig upgraden naar V12.C.24.05.08?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 11 februari 2025

Hallo,

We zijn bijna 3 jaar klant bij KPN en hebben een v12 modem met twee super WiFi 2 punten. Echter, onze modem heeft nog steeds de SGEJ1000060E firmware en de WiFi2 punten zitten op 3.00.31. Volgens mij zijn er in de tussentijd al verschillende firmware updates geweest die wij nog niet hebben ontvangen. Ik vroeg me af of het duidelijk is wanneer de laatste groep gebruikers afscheid neemt van de oude SGEJ1000060E firmware? Met het oog op digitale veiligheid en stabiliteit lijkt mij het namelijk belangrijk om een modem zo up-to-date mogelijk te houden.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1012 reacties
  • 11 februari 2025

Hoi ​@Bertrando. Wees gerust, want ook jij komt waarschijnlijk snel aan de beurt. Voor jou geldt ook wat Erik in zijn laatste reactie aangaf: 

Erik van KPN schreef:

We doen op het moment ook bijtrek groepen, waarmee we klanten die nog niet op KPN Software zitten, of op oudere versies, bijtrekken naar de meest recente. Ik verwacht dat je daar dan in meegaat.

Een definitieve datum wanneer exact iedereen over ‘moet’ zijn heb ik helaas niet voor je. Dat is nog even afwachten. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 83 reacties
  • 12 februari 2025

Kunnen jullie mij deze update sturen a.u.b.

• Topper
  • 14 reacties
  • 12 februari 2025

Ik heb het al eerder geplaatst, en er is gewoon niemand die dus weet qua moderators waarom in dan meer dan 2 weken geleden een mail krijg “Vanavond ga je over, hou alles aan” en er dan vervolgens niks gebeurd? Ook al een paar keer gebeld naar de klantenservice, maar die snappen het al helemaal niet.

Ook niet waarom ik niet meer in kan loggen op de kpn modem en waarom mijn wifi telkens uit valt (meerdere apparaten tegelijk)

Maar dat geeft allemaal niet meer, ik heb nu mijn eigen modem gekocht, en ga deze instaleren. Dit allemaal omdat KPN ernstig in gebreken blijft. Jammer dat ik geen claim kan indienen omdat de klantenservice niet weet waar het aan ligt.

Andrevanderweid
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

Gisteren mail van je krijgt update tussen 24:00 en 7:00 savonds elke keer uitval van tv maar toch afgelopen nacht de update binnen op modem en de 2 super wifi2. 

Maar omdat ik geen snel internet kan krijgen van kpn hier toch maar glasvezel van een ander erbij gedaan. dus internet via glas en de tv via kpn want dat vind vrouwtje belangrijk.

Dus super wifi gaan terug(was huur) en de 200mb terug naar 100 scheeld ook weer wat.

Hoop dat kpn ook een keer hier op het helmondse glasvezel komt dan kan alles er weer op dan.

Maar heb nu wel 2.5gb glasvezel voor het zelfde bedrag als 200mb via vdsl lijntje

Dus vrouw tevreden en ik ook haha

Groet André

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 13 februari 2025

Deze week deze update gekregen. Ik ben gematigd positief, maar wel wat kritische punten: 

1. Inlog op de web interface is turbo! Dat was bij de vorige versie dramatisch traag, dus dikke 👍
  2. Mijn thuisnetwerk gebruikte de standaard suffix (.kpn). Nooit de moeite genomen of behoefte gehad om dit aan te passen. Maar tot mijn verbazing was het nu opeens .home geworden. Dat zorgt voor best wel wat aanpassingen in ‘geautomatiseerde dingetjes'. Niet fijn. 
  3. Het lijkt dat DHCP, na aanpassing van het domein, nu zowel ‘home’ als ‘kpn’ doorgeeft via DHCP als DNS search list
  4. Geen bericht gehad vooraf - ook niet fijn. 
  5. De nieuwe interface is lekker snel, maar laat helaas veel incomplete of verkeerde zien:
    1. Geen aangesloten tv ontvangers (oh wacht, dat klopt want verbouwing)
    2. Topologie pagina is leeg (0 extenders, 12 apparaten, maar geen grafische weergave)
    3. Verbonden apparaten is leeg (opnieuw laden doet niets; ‘niet meer verbonden apparaten is wel gevuld)

Al met al ben ik erg tevreden met de (stabiliteit en kwaliteit van de) diensten van KPN. Deze update ziet er veelbelovend uit, maar er moeten nog wat puntjes op de i gezet worden. 

• Topper
  • 14 reacties
  • 13 februari 2025
pistoletjes schreef:

Deze week deze update gekregen. Ik ben gematigd positief, maar wel wat kritische punten: 

1. Inlog op de web interface is turbo! Dat was bij de vorige versie dramatisch traag, dus dikke 👍
  2. Mijn thuisnetwerk gebruikte de standaard suffix (.kpn). Nooit de moeite genomen of behoefte gehad om dit aan te passen. Maar tot mijn verbazing was het nu opeens .home geworden. Dat zorgt voor best wel wat aanpassingen in ‘geautomatiseerde dingetjes'. Niet fijn. 
  3. Het lijkt dat DHCP, na aanpassing van het domein, nu zowel ‘home’ als ‘kpn’ doorgeeft via DHCP als DNS search list
  4. Geen bericht gehad vooraf - ook niet fijn. 
  5. De nieuwe interface is lekker snel, maar laat helaas veel incomplete of verkeerde zien:
    1. Geen aangesloten tv ontvangers (oh wacht, dat klopt want verbouwing)
    2. Topologie pagina is leeg (0 extenders, 12 apparaten, maar geen grafische weergave)
    3. Verbonden apparaten is leeg (opnieuw laden doet niets; ‘niet meer verbonden apparaten is wel gevuld)

Al met al ben ik erg tevreden met de (stabiliteit en kwaliteit van de) diensten van KPN. Deze update ziet er veelbelovend uit, maar er moeten nog wat puntjes op de i gezet worden. 

Hier ook de update ontvangen met vooraf een bericht en zoals het bericht ook aangaf recentelijk de update op het systeem mogen bekijken en inderdaad wat is dat ff fijn inloggen en de interface okay het is welllicht nog niet top maar het is zeker ten opzichte van de vorige een hele verbetering.

Problemen 0 alles is na de update weer online, heeft verbinding, geen DNS problemen of wat dan ook.

• Topper
  • 12 reacties
  • 13 februari 2025

Ik kreeg gisteren bericht dat ik vannacht geüpdatet werd.

Even over 7 uur idd een update gehad en mijn wifi2 punten.

Draait soepel, geen problemen.

Van het weekend even stoeien met het wifi netwerk.

Tot zo ver ziet het er goed uit. :)

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Wat fijn om jullie positieve ervaringen te lezen. 😊

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 13 februari 2025

Om aan de positiviteit bij te dragen, inmiddels is hier de update ook binnen en ben blij met de verbeteringen die zijn doorgevoerd met name in de interface van de midem en stabiliteit. Voorheen viel het wifi signaal wel eens weg maar tot nu toe niet meer voorgekomen.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 13 februari 2025

Ook hier eindelijk update gehad. Ook hier geen klachten 

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 14 februari 2025

Ook ik heb eergisteren bericht ontvangen dat ik die nacht de update zou krijgen. Dat is helaas niet gebeurd. Ook vannacht niet. Ik loop tegen enkele zaken aan bij mijn abonnement:

• inloggen op het modem is een crime. Als het al lukt, dan is dat met één specifieke laptop, en alleen via ethernet. Voor mij onbegrijpelijk.
  • als we TV kijken, dan valt het beeld en het geluid ongeveer ieder uur een paar seconden volledig weg. Bloedirritant.

Kan het zo zijn dat het inloggen op mijn modem ook voor KPN problematisch is, waardoor de update niet kan worden gepushed? Kan ik daar iets aan doen? Ik hoor het graag, want ik hoop dat de update bovenstaande problemen eindelijk eens oplost.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 303 reacties
  • 14 februari 2025

Heb je de modem al eens een harde reset gegeven ​@Putifar?

Dit lost vaak een hoop problemen op, maar gooit wel eventuele aangepaste instellingen weg en je moet weer inloggen met wachtwoord die op achterzijde van de modem staat.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 14 februari 2025
MandersOnline schreef:

Heb je de modem al eens een harde reset gegeven ​@Putifar?

Dit lost vaak een hoop problemen op, maar gooit wel eventuele aangepaste instellingen weg en je moet weer inloggen met wachtwoord die op achterzijde van de modem staat.

Dat heb ik (nog) niet gedaan, omdat ik mijn instellingen dan weer opnieuw kan invoeren. Daarbij wordt dat ook niet meegegeven als instructie. "Modem en wifi punten ingeschakeld houden en dan komt het goed."

Is een harde reset de oplossing? Zo ja, dan moet dat maar...

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 303 reacties
  • 14 februari 2025

Als ze je modem niet kunnen bereiken is dat vaak een oplossing die ze proberen, maar niet een die altijd zal werken. Soms kan het ook iets met de DNS instellingen zijn als je die dan op de standaard zet zou het ook goed moeten kunnen komen.

Maar let er wel op dat ze dit weekend zo een update zeker niet opnieuw pushen dus dat het pas op een ander moment zal zijn verwacht ik.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16175 reacties
  • 14 februari 2025

Voordat de update opnieuw gepusht zal worden zal je eerst een nieuwe aankondiging daarvan krijgen, die zal niet zomaar uit het niets alsnog komen. De genoemde reset kan helpen bij de volgende update, zodat het modem zich opnieuw aanmeldt bij de updateserver.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 17 februari 2025

Mijn "My Modem" web interface is ook al jaren mega traag en alleen te gebruiken via Firefox(wachtwoord wordt als foutief gezien als ik het via Brave of Chromium probeer) dus zodoende op deze forum post terecht gekomen na de zoveelste keer balen nu ik iets moest aanpassen dat alleen werkt met de perfecte stand van de maan in combinatie met een met heilig water besproeide laptop.

Ik zie dat ik op versie SGEJ1000060E zit met een aantal SuperWiFi 1 punten (geen SuperWiFi 2 hier in huis).
Kan ik op de een of andere manier updates forceren?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6934 reacties
  • 17 februari 2025

Ik zou dan even naar dit topic kijken ​@Fhireman : 

Dit zal op termijn automatisch en in fases worden uitgerold.

Reageer