Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08

Categorie:KPN Box 12
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08
Toon eerste bericht

537 reacties

• Helper
  • 27 reacties
  • 27 februari 2025

Hallo, ik heb al maanden dat de wifi eruit ligt. Vermoed dat een update wel zou helpen, maar nog niets gekregen. Zit op versie SGEJ1000060E. Kan ik iets vanuit mijn kant doen? Mijn topic:

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 27 februari 2025

Krijgt de Box 12 uiteindelijk ook de extra functies die de Box 14 nu ook heeft zoals de speedtest functie?

Ook zit er in deze firmware een bug waardoor je de kanaalgrootte niet kan instellen op 40Mhz. De webinterface zegt wel dat het opgeslagen is maar de wijzigingen worden niet doorgevoerd.

• Helper
  • 28 reacties
  • 11 maart 2025

Fijn, die update. Modem alle lampjes groen, mobiel geeft aan verbonden maar geen internet.

Wifi punten krijg ik ook niet meer aan de gang.

Moet ik nu weer een paar uur lopen rotzooien om alles werkend te krijgen?

MijnKPN app steeds zwart beeld. En om mijn wifi te herstellen moet ik mobiele data uitzetten, maar dan werkt het niet 

😡

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@AliceE, dat zijn meerdere dingen die spelen blijkbaar. Je kunt daar het beste een eigen topic voor aanmaken, zodat we daar met je mee kunnen denken. Als je in dat topic ook kunt aangeven wat voor apparatuur het precies is die je gebruikt, kan daar sneller meegedacht worden.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 25 reacties
  • 11 maart 2025

Hallo,

ik had gisteren een notificatie ontvangen in de MijnKPN app dat mijn box 12 modem (en 3 SW2 punten) ge-update zouden worden tussen 0:00 en 7:00 uur.

Echter zit ik de volgende dag helaas nog steeds op de oude software.

Zou er nog een keer naar mijn verbinding kunnen worden gekeken?

Alvast bedankt!

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 11 maart 2025

Kan gebeuren, ​@Noah L.J., dan is het niet gelukt om de update door te voeren. We proberen het dan op een later moment opnieuw, krijg je ook opnieuw bericht. Het kan helpen om dan voor die tijd even je modem te resetten, in sommige gevallen zorgt dat ervoor dat de update dan beter wil pakken.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 12 maart 2025

Ik heb eergisteren voor de derde keer het bericht ontvangen. Modem gereset vooraf, maar ook ik zit nog altijd op de oude software...

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

Het wordt wel een beetje lelijk nou hè, ​@Putifar ðŸ˜“. Het is dan toch echt nog even afwachten, ik kan het niet mooier maken. Sorry!

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 12 maart 2025

Nice! 

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 13 maart 2025
Marcia van KPN schreef:

Het wordt wel een beetje lelijk nou hè, ​@Putifar ðŸ˜“. Het is dan toch echt nog even afwachten, ik kan het niet mooier maken. Sorry!

Ha! Gistermiddag, zonder aankondiging, viel het internet even uit. Wat blijkt: modemupdate! Happy days. ðŸ˜€

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 14 maart 2025

Ik ben alles behalve blij met de updates.

Mijn 4 superwifi (v1) punten zijn totaal nutteloos geworden (allemaal nieuwste versie), ik heb 2 dagen lopen klooien om alles aan de praat te krijgen, apparaten resetten hielp allemaal niet, uiteindelijk utp kabels getrokken om alles weer op groen te krijgen, nu werkt de mesh functionaliteit totaal niet, alles blijft voornamelijk op het modem verbonden, en verbindt hoogstens met een ander punt omdat er echt geen bereik meer is, in plaats van naadloos te wisselen op het beste bereik.

Fijn dat er ongevraagd hardware die je aanschaft om zeep geholpen wordt, tot kort geleden was ik zeer te spreken over de superwifi, maar met de updates wordt er gewoon functionaliteit zoals de draadloze backhaul (en werkend mesh) verwijderd!

De modem inferface op de box 12 is stukken sneller ja, maar helaas nog steeds geen mogelijkheid om de configuratie te exporteren, maar dat is momenteel mijn minste probleem.

Kan ik ook oude firmware flashen?

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27459 reacties
  • 14 maart 2025
BillyH schreef:

Ik ben alles behalve blij met de updates.

Mijn 4 superwifi (v1) punten zijn totaal nutteloos geworden (allemaal nieuwste versie), ik heb 2 dagen lopen klooien om alles aan de praat te krijgen, apparaten resetten hielp allemaal niet, uiteindelijk utp kabels getrokken om alles weer op groen te krijgen, nu werkt de mesh functionaliteit totaal niet, alles blijft voornamelijk op het modem verbonden, en verbindt hoogstens met een ander punt omdat er echt geen bereik meer is, in plaats van naadloos te wisselen op het beste bereik.

Fijn dat er ongevraagd hardware die je aanschaft om zeep geholpen wordt, tot kort geleden was ik zeer te spreken over de superwifi, maar met de updates wordt er gewoon functionaliteit zoals de draadloze backhaul (en werkend mesh) verwijderd!

De modem inferface op de box 12 is stukken sneller ja, maar helaas nog steeds geen mogelijkheid om de configuratie te exporteren, maar dat is momenteel mijn minste probleem.

Kan ik ook oude firmware flashen?

Kan ik ook oude firmware flashen? Neen. Dat kan niet.

Zou je een apart topic willen aanmaken zodat we je hier bij kunnen helpen. Het moet raar lopen willen we dit niet gewoon aan de praat krijgen. Maar dit topic is niet bedoeld voor analyse van individuele issues. 

Reageer