Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08

Categorie:KPN Box 12
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08
Toon eerste bericht

537 reacties

Jasper van KPN
Moderator
NielsH83 schreef:

Mijn HP Envy Printer komt nog steeds onder de naam ConnectON terug. 

Het is bij jou hardnekkig dus. Ook als je de printer en het modem opnieuw opstart om ze de verbinding opnieuw te laten maken?

a3aan1979 schreef:

Echter, hoelang ik het reset-knopje ook ingedrukt hou, het rode lampje gaat niet branden. Via de browser werkt het ook niet.

Nog meer opties?

In de Kennisbank leggen we de mogelijkheden ook uit: 

Waar deed je de reset precies mee? Het kan zijn dat het iets te dik was, waardoor het het knopje in het resetgaatje niet raakte. Heb je mogelijk iets dunners?

• Topper
  • 21 reacties
  • 5 juni 2024
Jasper van KPN schreef:
a3aan1979 schreef:

Echter, hoelang ik het reset-knopje ook ingedrukt hou, het rode lampje gaat niet branden. Via de browser werkt het ook niet.

Nog meer opties?

In de Kennisbank leggen we de mogelijkheden ook uit: 

Waar deed je de reset precies mee? Het kan zijn dat het iets te dik was, waardoor het het knopje in het resetgaatje niet raakte. Heb je mogelijk iets dunners?

Met een cocktailprikkertje en een paperclip geprobeerd. Ik voel en hoor dat het knopje ingedrukt wordt, alleen er gebeurt verder niets.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Mijn ervaring met de resetknop indrukken is dat die vrij lang ingedrukt moet worden voor de modem ook echt een reset krijgt, dus niet snel indrukken en loslaten. Vaak is een pinnetje van de Telefoon voor de simkaart net iets dunner en kan je ook beter mee indrukken denk ik.

• Topper
  • 21 reacties
  • 5 juni 2024
MandersOnline schreef:

Mijn ervaring met de resetknop indrukken is dat die vrij lang ingedrukt moet worden voor de modem ook echt een reset krijgt, dus niet snel indrukken en loslaten. Vaak is een pinnetje van de Telefoon voor de simkaart net iets dunner en kan je ook beter mee indrukken denk ik.

Hoe lang is vrij lang? Ik heb 'm een minuut ingedrukt en er gebeurt niets. 

Overigens heb ik het modem straks ook een herstart gegeven en nu krijg ik helemaal geen verbinding meer.. 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Een minuut zou voldoende moeten zijn. Misschien nu de verbinding helemaal niet meer werkt nogmaals een minuut of korter als je de reset ziet gebeuren.

• Helper
  • 34 reacties
  • 5 juni 2024
Jasper van KPN schreef:
NielsH83 schreef:

Mijn HP Envy Printer komt nog steeds onder de naam ConnectON terug. 

Het is bij jou hardnekkig dus. Ook als je de printer en het modem opnieuw opstart om ze de verbinding opnieuw te laten maken?

Printer eerst een dag uit gehad. Gebruik hem niet dagelijks. In de tussentijd al 2 keer een “herstart netwerk” gedaan vanaf  de Box12. Dus de printer heeft een vers IP moeten ophalen van de DHCP server. Lijkt erop dat het ConnectON issue dus niet alleen daar voorkomt waar het wordt vermeldt in de releasenotes. 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 5 juni 2024

Je moet het resetknopje echt wel zowat 15 tot 20 seconden vast houden. 

• Topper
  • 21 reacties
  • 5 juni 2024

Het is opgelost dankzij @Speedmaster 

Hiermee werden de fabrieksinstellingen wel teruggezet. Daarna kon ik de box de update geven naar V12.C.24.05.08.

@Jasper van KPN Misschien een idee om deze tip toe te voegen aan de kennisbank?

Jasper van KPN
Moderator

Goed om te lezen dat het gelukt is en dat de update daarna geslaagd is @a3aan1979! Dat is een speciale reset die gelukkig niet vaak nodig is. Ik neem het wel mee voor de Kennisbank zodat we dat kunnen bekijken. Hopelijk ga je die nooit meer nodig hebben 😉

KIkViAgEmNlRWAuT
Helper
Forum|alt.badge.img+2

De update is hier handmatig ook goed gegaan, ondanks dat de popup zei dat het mislukt was en ik opnieuw moest proberen (wat ik dus niet kon doen omdat de update gelukt was)…

Opmerkingen:

1. Helaas werkt de zoom van de browser (o.a. CTRL+muiswiel) nog steeds niet. Geen idee waar dat voor nodig is, want door het zwikje te wrappen in een InteractiveViewer kun je dit makkelijk realiseren.
  2. Het menu aan de linkerkant is vrij klein. De letters “Feedback” zijn een stuk groter:

3. De fonts zijn nog steeds erg korrelig (behalve die van het menu). En nee, dat ligt niet aan de browser (geprobeerd in Edge, Chrome en FF), en ClearType staat aan.
  4. De Feedback knop resulteert bij gebruik van FireFox in een leeg scherm. Geprobeerd op mijn eigen machine en op de zakelijke laptop, in een gewoon en privacy tab zonder actieve add-ins. Ik vermoed dat iets in de gebruikte popup ergens weggefilterd wordt. (in Edge en Chrome geen probleem)

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
KIkViAgEmNlRWAuT schreef:

De update is hier handmatig ook goed gegaan, ondanks dat de popup zei dat het mislukt was en ik opnieuw moest proberen (wat ik dus niet kon doen omdat de update gelukt was)…

Hetzelfde hier aan deze kant.

Piet.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 44 reacties
  • 7 juni 2024

Ik zit op versie V12.C23.04.38 en op mijn modem stond de upgrade klaar om te installeren, maar na 2x proberen en na een handmatige soft herstart nog steeds niet updated.

Het gekke is dat nu ook de upgrade optie er niet meer staat, dus ik zit nog op de C23 versie zonder optie om te upgraden.

Ik heb eigenlijk geen zin in een factory reset...

wjb
Superuser
  • 74492 reacties
  • 7 juni 2024

@Barry1974, Heb jij de cache van jouw browser al een keer opgeschoond?

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 44 reacties
  • 7 juni 2024

Toch even geprobeerd, maar dat maakt in mijn geval, geen verschil.

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 170 reacties
  • 7 juni 2024

Ik dacht fijn ff updaten, maar ook hier twee keer fout, dus dacht even modem herstarten upgrade knop grijs update weg… Zit ook niet op volledige reset te wachten. Ik wacht fijn af wanneer de update dan wel geïnstalleerd gaat worden.

Edit: ook even op een ander apparaat gekeken, maar geen verandering.

wjb
Superuser
  • 74492 reacties
  • 7 juni 2024
Barry1974 schreef:

Toch even geprobeerd, maar dat maakt in mijn geval, geen verschil.

Helaas, bij mij was het in eerste instantie ook zo dat na de update het oude versienummer nog getoond werd terwijl de update dus wel had plaatsgevonden.

Als vervolg op wat ik eerder in dit forum heb geschreven. Gisteren mijn Experiabox 12 omgeruild voor een nieuwe. En deze aangesloten. Van deze Expeiabox 12 is de firmwareversie V12.C.23.15.06. Met wat geduld werken mijn 2 Superwifi2 punten weer over de 5 GHz.

Wat wel opvalt in het overzicht van het modem: 16 verbonden 6 bekabeld en 5 via Wifi 

Kijk ik naar het grafische overzicht (Topology) dan krijg ik een bijna wit scherm.

Nog een vraag:

Heeft het veel zin en wat levert het op om twee aparte Extra Wifinetwerken te gaan gebruiken. Wat nu mogelijk is in het modem de experiabox12. 

Ben benieuwd wat er gebeurt met mijn netwerk als de nieuwe update word uitgevoerd op dit modem. Ga het zeker niet handmatig doen. Zie mijn eerder bericht in dit forum.

Vriendelijke groeten

George Nadort

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 8 juni 2024

Ik heb een Experiabox V12 + twee SuperWifi 2 punten (1 bekabeld, de andere draadloos). De box draait nog op softwareversie SGEJ1000060E. Hoe kan ik de update naar de meest recente versie triggeren?

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 8 juni 2024
GeorgeNadort schreef:

Als vervolg op wat ik eerder in dit forum heb geschreven. Gisteren mijn Experiabox 12 omgeruild voor een nieuwe. En deze aangesloten. Van deze Expeiabox 12 is de firmwareversie V12.C.23.15.06. Met wat geduld werken mijn 2 Superwifi2 punten weer over de 5 GHz.

Wat wel opvalt in het overzicht van het modem: 16 verbonden 6 bekabeld en 5 via Wifi 

Kijk ik naar het grafische overzicht (Topology) dan krijg ik een bijna wit scherm.

Het kan nog steeds voorkomen dat Topologie scherm en het overzicht van verbonden apparaten niet overeen komen. Door de verscheidenheid aan apparatuur en hoe die zich gedragen kan het zijn dat apparaten niet, of als een ander soort apparaat worden getoond in de Topologie. Maar helemaal wit scherm wijst eerder op een cache issue. Als je de cache leegt, en voor de zekerheid ook even de cookies van webinterface verwijderd zou de Topologie zich weer moeten vullen.

GeorgeNadort schreef:

Nog een vraag:

Heeft het veel zin en wat levert het op om twee aparte Extra Wifinetwerken te gaan gebruiken. Wat nu mogelijk is in het modem de experiabox12. 

Ligt eraan waar je dit voor wilt gebruiken. De Box 12 en de SuperWifi 2 meshen met elkaar met de nieuwe Software. Dus in principe heb je voldoende aan de hoofdwifi. De extra wifi is primair bedoeld om specifieke apparaten die moeite hebben met de gecombineerde 2,4 en 5GHz hoofdwifi een apart wifinetwerk te bieden dat je dan ook kunt instellen op 2,4GHz (of 5 GHz) only. Als jij met je huidige apparaten geen problemen ervaart, zou ik geen extra wifi instellen.

GeorgeNadort schreef:

Ben benieuwd wat er gebeurt met mijn netwerk als de nieuwe update word uitgevoerd op dit modem.

Ik verwacht dat er verder niets gebeurt. Wat jij met je vorige modem ervaarde is eerder een uitzondering. Wat het natuurlijk niet minder vervelend maakt. Dus ik kan me voorstellen dat je op dit moment huiverig bent om opnieuw te updaten. Dit hoef je ook niet te doen. Hij is op dit moment beschikbaar voor handmatig updaten. En we doen de automatische updates naar deze versie gefaseerd. Dus als jij nu niet handmatig update kun je op de huidige versie verder tot je aan de beurt bent voor de automatische update. Waarvan ik verwacht dat het voorspoedig zal verlopen :)

Moetdit schreef:

Ik heb een Experiabox V12 + twee SuperWifi 2 punten (1 bekabeld, de andere draadloos). De box draait nog op softwareversie SGEJ1000060E. Hoe kan ik de update naar de meest recente versie triggeren?

Als jij echt de zwarte SuperWIfi 2 hebt, dan verwacht ik dat je op relatief korte termijn aan de beurt bent, Moetdit.

@Erik van KPN bedankt voor je reactie. Zal er een nacht overslapen of ik handmatig ga update. Als het fout gaat kom ik zeker bij jullie voor hulp.

VG

George

Ole Welling
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 8 juni 2024

Sinds deze update heb ik het probleem dat ik vanaf wifi niet meer kan verbinden met FTP servers voor software-development. Iemand een idee hoe ik dit aanpas??!? Ik heb poort 22 en 21 al toegevoegd aan de lijst met toegestane poorten. Dit veranderd alleen niks...

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 8 juni 2024
Ole Welling schreef:

Sinds deze update heb ik het probleem dat ik vanaf wifi niet meer kan verbinden met FTP servers voor software-development. Iemand een idee hoe ik dit aanpas??!? Ik heb poort 22 en 21 al toegevoegd aan de lijst met toegestane poorten. Dit veranderd alleen niks...

Zet de firewall eens op Low. Dat is meestal de oplossing. 

Ole Welling
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 8 juni 2024

@Nick83 

Ik heb deze op “Aangepast” gezet. Nu heb ik poor 20 aangepast naar 20-21

Nu alsnog krijg ik foutmeldingen in filezilla bijvoorbeeld:

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 8 juni 2024

Hoi @Ole Welling, welkom! Bij deze update is FTP op firewall niveau middel standaard geblokkeerd. Gebruik niveau Aangepast, maar vergeet dan niet om FTP expliciet toe te staan. Meer informatie over de hoe en de wat vind je in ons Kennisbank artikel over de Firewall instellingen:

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3416 reacties
  • 9 juni 2024

@Erik van KPN Ik ben tegen een ernstige bug gelopen. Ik wou beetje de gast netwerk op LAN-poort 4 proberen en zet aan maar ik kreeg geen werkende IP adres, dus ik heb weer gast netwerk voor LAN-poort 4 uitgezet, met gevolg dat niet alleen gast netwerk inactief wordt maar ook de LAN-poort 4 is deactiveert (grijs). Met modem opnieuw starten of netwerk-instellingen resetten blijft de LAN-poort 4 grijs.

Dus het helpt alleen een modem hard-reset (lang drukken houden op reset-knop). Na het resetten is LAN-poort 4 weer actief. Maar ik kan het admin-wachtwoord niet meer veranderen. Het aanpassen-knop blijft grijs en niet klikbar.

Reageer