Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08

Categorie:KPN Box 12
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08
Toon eerste bericht

537 reacties

PeterHop
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 39 reacties
  • 13 juni 2024

Oja en nog iets, ik krijg na de nieuwste firmware ook bij 2.4 ghz het kanaal niet meer op 1….. blijft op auto terugspringen wat ik ook doe:

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28378 reacties
  • 14 juni 2024
TDN schreef:

FTP werk alleen in firewall instelling laag. Bij actieve FTP moet een portforwarding voor een inkomend verbinding ingesteld worden, bij passieve FTP moet een port boven 1024 naar buiten niet geblokkeerd zijn. En deze porten zijn toevallig, ze worden eerst bij initiëren van FTP tussen client en server bekend. Bij aangepast of medium/high werken de firewall instelling tegen deze toevallige FTP-porten.

Dit is niet waar, @TDN.

Met niveau aangepast kun je volledig tweaken wat je wel en niet wilt toestaan. Kijk nog even goed naar wat RBxx hier noemt, en wat ook uitgelegd staat in het Kennisbank artikel:

RBxx schreef:
TDN schreef:

Ik zei niet dat alle port boven 1024 geblokkeerd zijn maar passieve FTP heb een toevallige poort boven 1024 nodig en deze weet je niet van tevoren om in de firewall instelling vrij te geven. Bij aangepast instelling worden alle porten geblokkeerd behalve de toegestane porten in de lijst. 

En dat is niet juist of niet genoeg

Kijk dit artikel in de Kennisbank nog eens door.

Niveau Aangepast begint met een keuze “Alles blokkeren” of “Alles toelaten”. In het laatste geval staat “alles” open behalve een selecte lijst, net als bij niveau Middel. De poorten boven 1024 staan open. Dan hoef je alleen FTP nog toe te staan.

@PeterHop, jij hebt een eigen topic, en zit ook in dit topic. Het is verwarrend om hier op meerdere plekken mee bezig te zijn.  Ik stel voor dat we het houden bij je eigen topic. Ik verplaats de reacties in het tweede topic naar je eigen, want jouw probleem lijkt toch wat anders te zijn dan wat Ed_G in het tweede topic ervaart.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 14 juni 2024

Na de laatste software update krijg ik geen mails meer verzonden vanuit outlook van mijn 12move adres. Iemand een oplossing hiervoor?

Ontvangen gaat wel, maar versturen niet:(

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 14 juni 2024
TomPatty schreef:

Na de laatste software update krijg ik geen mails meer verzonden vanuit outlook van mijn 12move adres. Iemand een oplossing hiervoor?

Ontvangen gaat wel, maar versturen niet:(

Waarschijnlijk verstuurd u email onversleuteld naar poort 25 van de mailserver. Poort 25 zit dicht bij de nieuwe firmware. 

2 opties.

Poort 25 weer open zetten in de webinterface. 

Of nog veel beter: email instellingen aanpassen. Zodat u uw email voortaan versleuteld verstuurd naar de mailserver. Dat gaat dan ook op een andere poort.

12move is van KPN. Binnenkort kunt u sowieso niet meer mail versturen op poort 25. Want KPN is poort 25 op de mailserver aan het afsluiten. Dat doet KPN gefaseerd. Binnenkort bent u ook aan de beurt. Dus pas uw instellingen in uw mailprogramma aan.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 14 juni 2024

Hallo nick83, dank voor je reactie maar nu komt het:  hoe doe ik dat allemaal. Ik ben een gebruiker, eigenlijk een misbruiker omdat ik nauwelijks kennis hiervan heb.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 14 juni 2024
TomPatty schreef:

Hallo nick83, dank voor je reactie maar nu komt het:  hoe doe ik dat allemaal. Ik ben een gebruiker, eigenlijk een misbruiker omdat ik nauwelijks kennis hiervan heb.

Welk emailprogramma gebruikt u? Outlook? Thunderbird? Of iets anders? 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 14 juni 2024

Ik gebruik outlook

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28378 reacties
  • 14 juni 2024

Hoi @TomPatty, welkom! Je zult inderdaad de e-mailinstellingen moeten aanpassen. De juiste instellingen, en stappenplannen per mailprogramma, vind je hier op onze website.

Mocht je er niet uitkomen, maak dan even een eigen topic aan. Geef daarin aan waar het misgaat, dan helpen we je verder.

• Topper
  • 22 reacties
  • 14 juni 2024

Zojuist mijn box12 geupgrade naar V12.C.24.05.08. (kwam van V12.C.23.04.38). Dit ging zowaar helemaal goed.  Hulde.
Eerder gemaakte DHCP reserveringen behouden, portforwards behouden.
Ingestelde “3e partij” VOIP werkt nog steeds, al is nu het eerder door mijzelf aangemaakte profiel voor Cheapconnect volgens de GUI nu ineens een “door KPN Beheerd” profiel geworden. Dit was bij een eerdere upgrade ook al en blijkbaar deze bug nog niet verholpen. Jammer.

Wat mij nu in de GUI opvalt is dat, zodra je iets hebt aangepast er een balloon komt met “Wijzigingen opgeslagen” die blijft tergend lang staan en zolang kun je niet navigeren naar een ander onderdeel. Lijkt de hele browser-venster te locken. Dat is vrij irritant.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28378 reacties
  • 14 juni 2024

Goed om te horen dat de update verder goed verlopen is, @Ed_G. Dat was ook wel wat ik verwachte.

Ed_G schreef:

Wat mij nu in de GUI opvalt is dat, zodra je iets hebt aangepast er een balloon komt met “Wijzigingen opgeslagen” die blijft tergend lang staan en zolang kun je niet navigeren naar een ander onderdeel. Lijkt de hele browser-venster te locken. Dat is vrij irritant.

Je hebt gelijk, ik merk dat ook. Geven we door!

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 15 juni 2024

Niet dat het zo'n ramp is maar de email die ik hierover kreeg gaf aan dat afgelopen nacht de update zou komen. Maar er is niets gebeurd en de versie is nog de oude.

Onjuist getriggerde email? Of door omstandigheden update niet getriggered? Vorige keer ging dat wel goed.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23371 reacties
  • 15 juni 2024
Ascathon schreef:

Niet dat het zo'n ramp is maar de email die ik hierover kreeg gaf aan dat afgelopen nacht de update zou komen. Maar er is niets gebeurd en de versie is nog de oude.

Onjuist getriggerde email? Of door omstandigheden update niet getriggered? Vorige keer ging dat wel goed.

Hi @Ascathon, ik zie inderdaad dat je nog versie V12.C.23.15.06 hebt. Zou je willen proberen om het handmatig te doen via de interface van de modem? 

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 15 juni 2024
Alex van KPN schreef:

Hi @Ascathon, ik zie inderdaad dat je nog versie V12.C.23.15.06 hebt. Zou je willen proberen om het handmatig te doen via de interface van de modem? 

Had ik gezien ja, inmiddels ook al gedaan. Maar dacht dat een melding dat de automatische uitrol volgens email niet werkt misschien iets kon toevoegen.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28378 reacties
  • 17 juni 2024

@PeterHop, ik heb je verdere berichten hier in de Product Update verborgen, en gekopieerd naar je eigen topic. Zoals ik al aangaf is het verwarrend om op meerdere plekken tegelijk met hetzelfde bezig te zijn. De voorkeur voor dit is dat we dit in je eigen topic verder behandelen en afhandelen zodat we in detail kunnen gaan.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 17 juni 2024
Erik van KPN schreef:

Ed_G schreef:

Je hebt gelijk, ik merk dat ook. Geven we door!

Ik krijg nogal eens het idee dat die softwareprogrammeurs zichzelf bezig houden. Er zitten telkens stomme fouten in die er helemaal nooit in hadden moeten zitten. Ze zorgen er gewoon voor dat het nooit af is.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1350 reacties
  • 17 juni 2024

Welk software product is anno 2024 af dan? Auto, laptop, telefoon, speakers, gadgets, etc.

Alles loopt non stop te piepen dat er weer een update is….

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 17 juni 2024
BruisTablet schreef:

Welk software product is anno 2024 af dan? Auto, laptop, telefoon, speakers, gadgets, etc.

Alles loopt non stop te piepen dat er weer een update is….

Bij mijn telefoon of laptop zie ik niet van die stomme fouten die gewoon opzettelijk veroorzaakt lijken te zijn. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Sorry @Nick83 maar wat je nu zegt is natuurlijk lariekoek. Het team van ontwikkelaars stopt niet expres fouten in de software om zich aan het werk te houden. Je mag best kritisch zijn op de software, maar dit is gewoon het doen van ongefundeerde uitspraken. 

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 536 reacties
  • 17 juni 2024
RBxx schreef:
j3roentje schreef:
j3roentje schreef:

Vanacht de update gehad, zag vanmorgen al dat de SuperWifi 2 punten geen groene led meer hadden branden. Vanavond maar eens kijken. 

Zojuist de Box12 en SuperWifi 2 punten herstart maar ze blijven oranje.

Hi @j3roentje Dat meldde ik eerder in dit topic ook (zie hier). Beide (draadloos aangesloten) SuperWiFi2 's bleven oranje en verbonden via 2.4 Ghz. Eerst beiden uit en na 60 sec. weer aangezet. Hielp niet. Daarna ingelogd op de KPN Box 12 en via Instellingen → Systeem → Herstart thuisnetwerk het hele gebeuren opnieuw opgestart. Toen werd na even wachten het oranje lampje wel groen en liep de verbinding weer via 5 Ghz.

Box herstarten hielp niet, gisteren de optie ‘Herstart thuisnetwerk’ gebruikt en dit was de oplossing. 

roam
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 117 reacties
  • 17 juni 2024

Ik kan de WPS niet uitzetten. Hebben meer mensen dit?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3451 reacties
  • 17 juni 2024

@roam WPS staat idd na de update aan, maar ik kan gewoon uitzetten en blijf ook uit

roam
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 117 reacties
  • 17 juni 2024

@TDN bij mij is de optie grijs en kan ik het niet uitzetten

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1350 reacties
  • 17 juni 2024
roam schreef:

@TDN bij mij is de optie grijs en kan ik het niet uitzetten

Staat de wifi encryptie misschien op WPA3 exclusief. Want daar wordt geen WPS gebruikt en dat kan de reden zijn dat WPS niet geschakeld kan worden.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 19 juni 2024

Heb de nieuwste update binnen (V12.C.24.05.08), maar sindsdien werkt de app van mijn airco (utp bekabeld) niet meer… Als ik in de modem ga en de firewall naar “laag” zet, dan doet ie het weer… Welk protocol is aangepast waardoor het wordt geblokkeerd?

wjb
Superuser
  • 74576 reacties
  • 19 juni 2024
smogie schreef:

Heb de nieuwste update binnen (V12.C.24.05.08), maar sindsdien werkt de app van mijn airco (utp bekabeld) niet meer… Als ik in de modem ga en de firewall naar “laag” zet, dan doet ie het weer… Welk protocol is aangepast waardoor het wordt geblokkeerd?

Zie het onderstaande topic voor een uitleg van de firewall.

Reageer