Skip to main content
Update

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.16.14

Categorie:KPN Box 12
  • April 22, 2025
  • 207 reacties
  • 11155 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.16.14
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

207 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@KlaasD Voor een rood lampje op SuperWifi 1, bijvoorbeeld na een update, hebben we hier een hele boel informatie en tips verzameld:

Kom je er daarmee niet uit of heb je verdere vragen, maak dan een eigen topic aan. Daar helpen we je dan zo gauw mogelijk verder. Of je kunt een terugbelafspraak maken, als je dat makkelijker vindt.

@KlaasD Voor een rood lampje op SuperWifi 1, bijvoorbeeld na een update, hebben we hier een hele boel informatie en tips verzameld:

Kom je er daarmee niet uit of heb je verdere vragen, maak dan een eigen topic aan. Daar helpen we je dan zo gauw mogelijk verder. Of je kunt een terugbelafspraak maken, als je dat makkelijker vindt.

Leuk al die tips, maar ze werken niet.

Het enige wat blijvend werkt is nieuwe SW2 punten krijgen van de KPN en die installeren.

Vorige week 4 nieuwe SW2 punten van de KPN gehad, gratis en wel, en hiep hoi al mijn problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. 

Met dank aan de ​@KPN maar wel na 8 weken gezeik als gevolg van die K*t update van dezelfde ​@KPN . 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • April 30, 2025

Leuk al die tips, maar ze werken niet.

Het enige wat blijvend werkt is nieuwe SW2 punten krijgen van de KPN en die installeren.

Vorige week 4 nieuwe SW2 punten van de KPN gehad, gratis en wel, en hiep hoi al mijn problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. 

Met dank aan de ​@KPN maar wel na 8 weken gezeik als gevolg van die K*t update van dezelfde ​@KPN . 

Herkenbaar! Ik had er 5 nu nog 1 maar ben er achtergekomen naar de laatste update als je meerdere super wifi 2 gebruikt dat ze elkaar weg drukken kwa wifi signalen  die zo super wifi gebruiken heb heel veel dingen getest zo ben ik daar achter gekomen ! Heb er 4 terug gestuurd heb er nog 1 en totaal geen problemen meer met me super wifi 2 en heb een andere oplossing verzonnen dat werk super goed en haal de juiste snelheden nu en dat was eerst ook  met meerdere super wifi 

TomRoozendaal
Helper
Forum|alt.badge.img+2

Ik zit nog op SGEJ1000060E en heb ook nooit meldingen over modem updates ontvangen. Hopelijk is de interface ook een stuk sneller want inloggen duurt alleen al >10 seconden en ieder configuratie-item dat je wilt openen heeft minstens 4-5 seconden (of langer!) nodig. Dan was mijn V10A modem heel wat meer responisive.

Nog steeds aan die oude software…. dit kan echt niet meer KPN, kom op..!!

TomRoozendaal
Helper
Forum|alt.badge.img+2

Beste KPN,

Is het de bedoeling dat wij als klanten opnieuw bijna twee jaar moeten wachten voordat deze update beschikbaar komt? Ik hoop uiteraard op een snellere oplossing.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom dit zo lang moet duren, en waarom de update niet gewoon beschikbaar wordt gesteld. Er zit immers niet voor niets een updateknop in de software.

• Topper
  • May 1, 2025

Ik heb deze update nog nog steeds niet, wanneer kan ik hem verwachten?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 1, 2025

De automatische uitrol van de V12.C.24.16.14 versie gaat gefaseerd. We beginnen daar deze week mee.

Deze versie gebruiken we zowel voor migraties van oude firmware naar KPN Software, én voor updates van klanten die al op KPN Software zitten. Het is op dit moment nog niet mogelijk om deze update zelf te starten via de webinterface van je Box 12.

• Topper
  • May 1, 2025

De automatische uitrol van de V12.C.24.16.14 versie gaat gefaseerd. We beginnen daar deze week mee.

Deze versie gebruiken we zowel voor migraties van oude firmware naar KPN Software, én voor updates van klanten die al op KPN Software zitten. Het is op dit moment nog niet mogelijk om deze update zelf te starten via de webinterface van je Box 12.

Deze tekst stond er vorige week ook al als ik me niet vergis.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Dat klopt, voor nu dus nog even afwachten aangezien je het niet zelf kunt doen. 

Forum|alt.badge.img

Even afwachten is een vrij ruim begrip.
Wat  is de 'normale' uitrolfase? 2 Maanden, half jaar, 1 jaar?

TomRoozendaal
Helper
Forum|alt.badge.img+2

Dit is nou precies het probleem, je krijgt antwoord, maar je krijgt ook eigenlijk helemaal niks. Er worden door de verschillende mensen standaard antwoorden gegeven. 

Ik persoonlijk, heb meer dan +1  jaar moeten wachten om van versie SGEJ1000060E → naar V12.C.24.05.08  te mogen gaan.  Kreeg +1 jaar lang het standaard antwoord:

“Voor iedereen die de nieuwe software nog niet heeft, is het wachten tot ze aan de beurt zijn. Afhankelijk van de apparaten die je nog meer hebt van KPN kan het eventueel langer duren.”

Bovenstaande tekst heeft bij vele “moderators” standaard onder de sneltoets gezeten en ik denk nog steeds.

KPN + Moderators, wat veel klanten, inclusief ikzelf, willen, is simpel: duidelijke communicatie. Geen standaardantwoorden, maar een eerlijk en concreet beeld van de situatie. Dat zou al veel frustratie wegnemen en meer vertrouwen wekken.

Uiteindelijk: "Alleen kalmte kan u redden," maar die kalmte komt vooral als er openheid is. Vertel de mensen hoe het echt zit, dat werkt zoveel beter dan een kluitje in het riet.

My2cents.

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • May 2, 2025

Dit is nou precies het probleem, je krijgt antwoord, maar je krijgt ook eigenlijk helemaal niks. Er worden door de verschillende mensen standaard antwoorden gegeven. 

Ik persoonlijk, heb meer dan +1  jaar moeten wachten om van versie SGEJ1000060E → naar V12.C.24.05.08  te mogen gaan.  Kreeg +1 jaar lang het standaard antwoord:

“Voor iedereen die de nieuwe software nog niet heeft, is het wachten tot ze aan de beurt zijn. Afhankelijk van de apparaten die je nog meer hebt van KPN kan het eventueel langer duren.”

Bovenstaande tekst heeft bij vele “moderators” standaard onder de sneltoets gezeten en ik denk nog steeds.

KPN + Moderators, wat veel klanten, inclusief ikzelf, willen, is simpel: duidelijke communicatie. Geen standaardantwoorden, maar een eerlijk en concreet beeld van de situatie. Dat zou al veel frustratie wegnemen en meer vertrouwen wekken.

Uiteindelijk: "Alleen kalmte kan u redden," maar die kalmte komt vooral als er openheid is. Vertel de mensen hoe het echt zit, dat werkt zoveel beter dan een kluitje in het riet.

My2cents.

Mee eens ze geven standaard antwoorden ! Constant hier bij modem update zowel kpn + update en als iets niet goed werk zeggen ze standaard haal even van het stroom  of start even opnieuw op zijn de eerste dingen wat ze zeggen en vaak ontkennen dat problemen die je ervaart niet hun fout zijn !  

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Als ik een datum zou weten, dan zou ik het zeker zeggen. Maar het uitrollen, en de snelheid ervan, is afhankelijk van verschillende factoren. Ik heb hier dus geen concreet antwoord op, want het kan tussentijds veranderen. 

Mee eens ze geven standaard antwoorden ! Constant hier bij modem update zowel kpn + update en als iets niet goed werk zeggen ze standaard haal even van het stroom  of start even opnieuw op zijn de eerste dingen wat ze zeggen en vaak ontkennen dat problemen die je ervaart niet hun fout zijn !  

Het van het stroom afhalen, dan wel opnieuw opstarten, is vaak de oplossing. Niet alleen bij modems, maar bij alle andere apparaten met een stekker. Als het goed is, zal je ook zien dat we verder in gesprek gaan, op het moment dat dit niet de oplossing is. Dan vragen we bepaalde zaken uit, zodat we dit intern door kunnen geven. Het is dan wel essentieel dat we zoveel mogelijk informatie hebben, dus we zijn blij met alle informatie die klanten ons kunnen geven. 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • May 2, 2025

Als ik een datum zou weten, dan zou ik het zeker zeggen. Maar het uitrollen, en de snelheid ervan, is afhankelijk van verschillende factoren. Ik heb hier dus geen concreet antwoord op, want het kan tussentijds veranderen. 

Het van het stroom afhalen, dan wel opnieuw opstarten, is vaak de oplossing. Niet alleen bij modems, maar bij alle andere apparaten met een stekker. Als het goed is, zal je ook zien dat we verder in gesprek gaan, op het moment dat dit niet de oplossing is. Dan vragen we bepaalde zaken uit, zodat we dit intern door kunnen geven. Het is dan wel essentieel dat we zoveel mogelijk informatie hebben, dus we zijn blij met alle informatie die klanten ons kunnen geven. 

Ja net wat je zeg vaak los het dingen op van stroom halen en opnieuw opstarten ! Maar als je aangeeft dat je die stappen al door lopen heb / andere dingen die. Online staan dan zeggen jullie vaak probeer het nog eens ! Dat zijn dingen waar ik me aan erger dan ! Heb thuis alles zelf netjes aangesloten en weg gewerkt en monteur van jullie zij toen ik heb het niet beter gedaan dus ik weet heus wel hoe dit soort dingen werken tv / internet  bij jullie  

ben opzich wel tevreden hoor over jullie diensten maar zijn gewoon kleine puntjes waar jullie aan moeten werken 

• Topper
  • May 2, 2025

Ja net wat je zeg vaak los het dingen op van stroom halen en opnieuw opstarten ! Maar als je aangeeft dat je die stappen al door lopen heb / andere dingen die. Online staan dan zeggen jullie vaak probeer het nog eens ! Dat zijn dingen waar ik me aan erger dan ! Heb thuis alles zelf netjes aangesloten en weg gewerkt en monteur van jullie zij toen ik heb het niet beter gedaan dus ik weet heus wel hoe dit soort dingen werken tv / internet  bij jullie  

ben opzich wel tevreden hoor over jullie diensten maar zijn gewoon kleine puntjes waar jullie aan moeten werken 

Idd zoals de info bij films bv, er staat alleen waar de film over gaat.

Geen info over regisseur, acteurs, land van herkomst en jaartal.

Bij alle andere diensten kun je deze info wel vinden, waarom bij het grote KPN niet?

Er word steeds maar weer gezegd, “word aan gewerkt in de volgende update" (inmiddels zijn we er al weer een paar verder) of we zijn overgestapt naar een andere leverancier, maar hier vragen klanten al jaren om leest ik hier en daar.

Tv box crash en reboot bij het spoelen van opgenomen film/programma. Ik heb hiermee gewacht met melden na een paar updates, maar het blijft gewoon zo.

Het lijkt erop dat er meer word gekeken naar de visuele kant (het opstart scherm is veranderd)

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • May 2, 2025

Als de modem goed werkt hoef je eigenlijk ook niet te updaten. Vaak is het wel zo als je de modem herstart zonder de superwifi, de kans groter is op een update. Ik moet ook vaak maanden wachten. Alleen heb ik liever een fijne verbeterende update dan een te snelle met veel bugs. Deze box werkt sinds de voor laatste update echt goed. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

@Anthony78 Hier wordt aan gewerkt. Sorry, ik kon het niet laten. 

Maar! We zeggen dit niet voor niets. Er wordt hier daadwerkelijk hard aan gewerkt, en ik kan het weten. Zo wilde ik een simpele vraag stellen en werd ik vakkundig de deur uitgebonjourd omdat het casten werd getest daar. Geduld is een schone zaak! 

Tv box crash en reboot bij het spoelen van opgenomen film/programma. Ik heb hiermee gewacht met melden na een paar updates, maar het blijft gewoon zo.

Het lijkt erop dat er meer word gekeken naar de visuele kant (het opstart scherm is veranderd)

Hier moet wel iets aan gebeuren, want dit hoort niet zo. Zou je hiervoor een eigen topic willen starten? 

TomRoozendaal
Helper
Forum|alt.badge.img+2

Als de modem goed werkt hoef je eigenlijk ook niet te updaten. Vaak is het wel zo als je de modem herstart zonder de superwifi, de kans groter is op een update. Ik moet ook vaak maanden wachten. Alleen heb ik liever een fijne verbeterende update dan een te snelle met veel bugs. Deze box werkt sinds de voor laatste update echt goed. 

Dit kan ik helaas niet zeggen en ik wacht dan ook met smart op de laatste update. Trager internet SW2 die niet meer roamen, verbindingen die wegvallen, backhaul die niet goed meer werkt. Telefoon gesprekken die wegvallen (ik woon in een nieuwbouw huis en kan niet zonder “bellen over wifi”), Home automation die niet meer reageert, camera’s die zeggen “doe het maar lekker zelf.  Dan na een reboot is het leven weer normaal. Ik heb gescheiden netwerken, dus gasten op het gasten netwerk, home automation heeft zijn eigen netwerk, KPN standaarden hou ik expres aan. SW2 1 gb bekabeld aangesloten. 

Ik zou zelfs graag een optie willen hebben waarmee ik het modem en de SW2 punten elke avond automatisch kan laten reboten. 

Dus aub kom maar door met die updates. Ik test graag. indien nodig. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 2, 2025

Wat heeft dat met modem Box12 te maken ​@Anthony78 ? Waar dit topic over gaat. Jou opmerking betreft meer een tv ontvanger. ( ​@Alex van KPN ook)

• Topper
  • May 3, 2025

Elke dag als ik een opgenomen programma bekijk dan wordt het beeld 2 seconden zwart en komt terug alsof er niets aan de hand is geweest. Dit is niet eerder gebeurd. Nu na de update is dit aan de hand. Hebben meer mensen dit euvel?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Ron_br! Ik zie hier zo snel niet meerdere meldingen over, dus zou je hier een eigen topic voor willen starten als onze tool voor het oplossen van TV problemen niet helpt? 

Dan pakken we het daar verder met je op.

• Deelnemer
  • May 5, 2025

KPN Box 12 firmware update naar V12.C.24.16.14 schakelt mijn gasten wifi netwerk op 2.4 Ghz niet meer in. 5 GHz werkt wel. Wellicht een bekende klacht?

[toelichting verwijderd]

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 5, 2025

Weet je zeker dat die zonnepanelen omvormer via Chinese server werkt ​@robbie47 ?

En hier is ook oké in plaats van eigen topic. 

Leen59
Wijsgeer
  • May 5, 2025

KPN Box 12 firmware update naar V12.C.24.16.14 schakelt mijn gasten wifi netwerk op 2.4 Ghz niet meer in. 5 GHz werkt wel. Wellicht een bekende klacht?

Vrij lastige bug want mijn zonnepaneel-omvormer heb ik daaraan gelinkt om Chinese HW buiten mijn eigen netwerk te houden. De omvormer is dus niet meer uit te lezen door deze bug.

Dan gebruik je toch de extra WiFi op 2,4 GHz, dat is juist hier voor bedoeld.

• May 5, 2025

Vrij lastige bug want mijn zonnepaneel-omvormer heb ik daaraan gelinkt om Chinese HW buiten mijn eigen netwerk te houden. 

De Chinese app van die omvormer op je telefoon gebruik je ook niet?