Skip to main content
Update

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.16.14

Categorie:KPN Box 12
  • April 22, 2025
  • 207 reacties
  • 11156 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.16.14
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

207 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

@ivo46, over het algemeen wordt een update niet geforceerd en gaat dit vanzelf. Dit wordt in batches gedaan dus met zekerheid kunnen we niet zeggen wanneer het wordt gedaan. 

Ik zie ook dat je een eigen topic hebt aangemaakt over de update, dat is handig want dan blijft het hier overzichtelijk. Zou je daar willen aanvullen om welke batterijen het precies gaat en waar het niet lukt? Dan pakken we het daar verder op en kunnen we er dieper op inzoomen. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • May 27, 2025

@Mireck kan het zijn dat je dit zelf bewust hebt uitgezet in de interface? Zo niet, zou je de modem eens stroomloos willen maken voor een paar minuten? 

Nu valt mij trouwens wel iets anders op ;  geen geldig IPV6 adres meer. EDIT, dat is opgelost door een koude herstart (power-off en power-on) van de V12

Dat had ik ook en een koude herstart kost dit inderdaad op.

• Topper
  • May 27, 2025

@Anthony78 Ik wil je vragen geduldig af te wachten. Je krijgt de update vanzelf.

@A_Ruighaver Zodra ​@Erik van KPN meer weet, zal hij het hier delen.

Ik denk dat het modem niet goed is, die uitrol was 2-3 weken geleden en andere mensen hebben heb wel al...

het modem is echt defect, krijg maar niet~s binnen, we zijn nu al een maand verder, graag omruilen

Leen59
Wijsgeer
  • May 27, 2025

Daarvoor moet je de klantenservice bellen.

• Deelnemer
  • May 27, 2025

De issues met topologie weergave zou in deze versie zijn opgelost, maar helaas zijn ze dat niet.

Kort na alles resetten en opstarten zijn alle versterkers zichtbaar, maar bij het minste geringste is dit weer weg, en komt het ook niet meer terug.

SW V12.C.24.16.14 op het modem en SW2.C.24.07.04 op de zwarte wifi2 versterkers.

Ik heb gelezen dat er voor de versterkers SW2.C.25.05.02 uitgerold wordt.

Zou het hier mee te maken kunnen hebben? en wanneer wordt de SW van mijn versterkers bijgewerkt? 

Leen59
Wijsgeer
  • May 27, 2025

Voor SW2 is inmiddels versie 25.05.06 de laatste, zie productupdates op dit forum.

De topologie is na “herstart thuisnetwerk” weer in orde.

• Topper
  • May 28, 2025

Ik heb inmiddels ook de update op mijn modem, maar het probleem van het niet kunnen bereiken van enkele apps op mijn samsung blijft bestaan. Ik heb de modem na de update terug naar fabrieksinstellingen gezet,  heb ipv6 aan- en uitgezet, maar zonder resultaat. Mis ik nog iets?

• Deelnemer
  • May 28, 2025

Voor SW2 is inmiddels versie 25.05.06 de laatste, zie productupdates op dit forum.

De topologie is na “herstart thuisnetwerk” weer in orde.

Herstarten van het thuisnetwerk veranderd niets. De topologie blijft weg. Vraag me ook af waarom mijn sw2 punten de nieuwe software niet hebben. 

Leen59
Wijsgeer
  • May 28, 2025

Heb je de koppelprocedure voor de SW nog opnieuw geprobeerd?

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • May 28, 2025

Ik heb inmiddels ook de update op mijn modem, maar het probleem van het niet kunnen bereiken van enkele apps op mijn samsung blijft bestaan. Ik heb de modem na de update terug naar fabrieksinstellingen gezet,  heb ipv6 aan- en uitgezet, maar zonder resultaat. Mis ik nog iets?

Als het over IPv6 gaat dan kan deze post van ​@Erik van KPN je misschien iets duidelijk maken. Wat daar beschreven wordt is om te huilen, maar verklaart wel waarom IPv6 sinds de nieuwe firmware maar half werkt. Wordt tijd dat KPN echte routers (Fritzbox?) aan klanten die dat willen beschikbaar stelt (en gratis!).      

• Deelnemer
  • May 28, 2025

Heb je de koppelprocedure voor de SW nog opnieuw geprobeerd?

Yes, heb nu even het glasvezel kastje spanningsloos gemaakt. Volgens KPN Checktool heb ik namelijk geen internet en wordt het modem niet gezien. Dit terwijl ik gewoon internet heb.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • May 29, 2025

Prima update maar helaas nog steeds geen backup functionaliteit van de instellingen.

Toch wel een gemiste kans, dit doet Ziggo beter!

Jasper van KPN
Moderator

Daar kan je het beste een eigen topic voor aanmaken ​@Nilsdeb, als de tip van John hierboven niet heeft geholpen. Dan kan daar gericht met je meegekeken worden. In een centraal topic als dit spoelt het snel onder alle andere reacties.

Yes, heb nu even het glasvezel kastje spanningsloos gemaakt. Volgens KPN Checktool heb ik namelijk geen internet en wordt het modem niet gezien. Dit terwijl ik gewoon internet heb.

Dat is een rare situatie, als het wel werkt zouden de servicetools dat ook moeten zien natuurlijk. Je kunt daar het beste telefonisch contact (via een terugbelafspraak) met de klantenservice opnemen, zodat dat bekeken kan worden. Het klinkt alsof er ergens iets mis gaat in de verbinding.

• Topper
  • May 29, 2025

Dan maak ik inderdaad een nieuwe topic aan,  want de info heeft nog geen zoden aan de dijk gezet. 

• Deelnemer
  • May 29, 2025

Dat is een rare situatie, als het wel werkt zouden de servicetools dat ook moeten zien natuurlijk. Je kunt daar het beste telefonisch contact (via een terugbelafspraak) met de klantenservice opnemen, zodat dat bekeken kan worden. Het klinkt alsof er ergens iets mis gaat in de verbinding.

Alles nu even teruggezet naar fabrieksinstellingen en alle SW2 opnieuw gekoppeld. Nu lijkt alles weer te werken maar ik ben nog gematigd positief, aangezien het afgelopen week na de montage van de V12 door de monteur, ook alles goed er uit zag.

Blijft het nog steeds wel vreemd dat mijn SW punten nog op verouderde software blijven,  ondanks de herinstallatie.

Nadere info volgt zodra ik positief of negatief kan berichten.

Als iemand mij nog kan verklaren waarom mijn SW2 punten niet updaten... ik hou me aanbevolen voor tips.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • May 29, 2025

Weet iemand of de Naam van het modem ook te wijzigen is? De ‘-1’ stoort me… 😅

Het modem heet standaard ‘mijnmodem’ dus dat hier bij jou iets anders wordt weergegeven is een beetje gek. Is dit nu nog steeds zo, ​@WhiteKnight?

Je kunt de naam van het modem aanpassen, dat doe je onder Thuisnetwerk > DHCP in het vak Hostnaam. Let er dan op dat als je daar de naam aanpast, dat je dan ook niet meer kunt inloggen via mijnmodem.kpn. Je zal dan jouwingesteldenaam.kpn moeten gebruiken, als je ook op deze manier inlogt en niet via het IP-adres..

Nee, dat is 25.05.06

En hoe in vredesnaam kan ik voor mijn extenders de laatste versie krijgen?  want als ik bij de extenders kijk kan ik van alles maar niet upgraden

Wordt vanzelf gepusht, ​@ivo46. Je kunt proberen de SuperWifi te resetten en de installatie te herhalen. Laat ze daarbij dan een uurtje ongeveer aan je modem hangen. Als jouw aansluiting al het juiste updatevinkje heeft, dan gaat de SuperWifi in die periode ook updaten. 

Dit geldt ook voor jou, ​@Ruud0636. En als ze niet updaten na bovenstaande, dan is het toch afwachten.

@Anthony78 Ik wil je vragen geduldig af te wachten. Je krijgt de update vanzelf.

Ik denk dat het modem niet goed is, die uitrol was 2-3 weken geleden en andere mensen hebben heb wel al...

het modem is echt defect, krijg maar niet~s binnen, we zijn nu al een maand verder, graag omruilen

Gaan we niet doen, ​@Anthony78, je krijgt de update echt vanzelf. Uitrol is nog gaande. 

Prima update maar helaas nog steeds geen backup functionaliteit van de instellingen.

Dit is ook niet iets dat op dit moment actief op de planning staat, Jan.

• Topper
  • May 30, 2025

Dan gaan we weer overstappen, niks als ellende, ook met de tv box

• Deelnemer
  • May 30, 2025

Waarschijnlijk heb ik vannacht update 24.16.14 op mijn modem ontvangen.
Het modem is gereset kort na middernacht, en meteen verloor ik de wifi-connectie naar de hub van mijn rookmelders. Door dat issue ontdekte ik de modem-reset van vannacht.

2 vragen:

1. Waarom worden instellingen niet goed teruggezet na een update? De naam van mijn extra wifinetwerk was teruggezet naar default (oorzaak van het rookmeldergedoe). Ook was me al eerder opgevallen dat de namen van SW2 punten soms terug gaan naar default. Dit goed terugzetten is toch basisfunctionaliteit.
  2. waarom krijg ik geen mail of sms waarin de updates wordt aangekondigd?

Vriendelijke groet,

Ruud

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • May 30, 2025

Dan gaan we weer overstappen, niks als ellende, ook met de tv box

Maar wat is dan precies het probleem met je modem, ​@Anthony78

De uitrol van deze versie gaat in groepen, en zo komt iedereen aan de beurt. Dat kan in totaal een aantal weken duren. Ik begrijp uit je berichten dat je al wel KPN Software hebt. Nu brengt deze versie nieuwe veranderingen en verbeteringen, maar je zou ook gewoon een prima werkend modem moeten hebben met de vorige versie. En als dat bij jou niet zo is, dan hoor ik graag wat het probleem is zodat we daar naar kunnen kijken en de grondoorzaak kunnen vinden. 

Waarschijnlijk heb ik vannacht update 24.16.14 op mijn modem ontvangen.
Het modem is gereset kort na middernacht, en meteen verloor ik de wifi-connectie naar de hub van mijn rookmelders. Door dat issue ontdekte ik de modem-reset van vannacht.

2 vragen:

1. Waarom worden instellingen niet goed teruggezet na een update? De naam van mijn extra wifinetwerk was teruggezet naar default (oorzaak van het rookmeldergedoe). Ook was me al eerder opgevallen dat de namen van SW2 punten soms terug gaan naar default. Dit goed terugzetten is toch basisfunctionaliteit.
  2. waarom krijg ik geen mail of sms waarin de updates wordt aangekondigd?

In beantwoord deze vragen in omgekeerde volgorde, ​@ruudko :)

We sturen alleen een mail als mensen gemigreerd worden van oude firmware naar de nieuwe Software. Dit omdat die migratie echt ingrijpend is, en we daarin voor eigen instellingen niet kunnen garanderen dat deze overgenomen worden. Dus is het belangrijk dat we mensen van tevoren informeren zodat ze zich kunnen voorbereiden. Maar als je eenmaal op de KPN Software zit, dan sturen we geen berichten meer voor updates naar hogere versies. Dit omdat je bij die updates geen instellingen meer zou moeten verliezen. 

Nu is het zo dat dit alsnog incidenteel voorkomt. En dan vooral rond de namen van de gastwifi en/of de extra wifi. Zoals jij nu gemerkt hebt. En zoals we ook wel meer genoemd zien worden hier op de Community. Maar die situaties zijn de uitzonderingen. Bij het gros van de mensen gaan deze updates ongemerkt voorbij. 

• Topper
  • May 30, 2025

aantal weken? we zijn nu al 5 weken verder.

Iedere dag kijk ik of ie geupdated is, iedere dag weer een teleurstelling.

En die tv box is al helemaal een teleurstelling, wat een ellende!

Steeds zeggen we zijn er mee bezig, wees eens gewoon eerlijk: het interesseert jullie niets.

Klanten vragen al jaren of iets, het het is er gewoon nog steeds niet.

Maar wat maak het allemaal nog uit, ik ga alles terugsturen en dan bekijken jullie het maar met die rotzooi.

Snel weer naar een ander.

• Topper
  • May 31, 2025

aantal weken? we zijn nu al 5 weken verder.

Iedere dag kijk ik of ie geupdated is, iedere dag weer een teleurstelling.

En die tv box is al helemaal een teleurstelling, wat een ellende!

Steeds zeggen we zijn er mee bezig, wees eens gewoon eerlijk: het interesseert jullie niets.

Klanten vragen al jaren of iets, het het is er gewoon nog steeds niet.

Maar wat maak het allemaal nog uit, ik ga alles terugsturen en dan bekijken jullie het maar met die rotzooi.

Snel weer naar een ander.

Ik ben het hier wel mee eens. Er is beloofd dat we zelf een upgrade konden starten vanuit de gui. Dat is dus hooguit 1 keer geweest. En nu weer eindeloos wachten… Misschien toch maar eens bij Freedom kijken. De naam belooft veel :)

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • May 31, 2025

Ik vind het ook vervelend dat mijn superwifi momenteel niet op volle snelheid kan verbinden met Box12. Ik vermoed dat ik een nieuwe firmware versie nodig heb. Box12 heeft al de laatste versie.

ik heb morgen wat tijd en dan reset en koppel ik superwifi even opnieuw. Eens kijken of dat gaat helpen.

Soms gaat er wel eens iets niet helemaal goed of moeten we even wachten op onze beurt. Een beetje begrip mag denk ik wel.

Gerrit Verdick
Topper
Forum|alt.badge.img

Mijn kpn box 12 is op 23 mei geupgrade naar versie V12.C.24.16.14.

Omdat ik op vakantie was kwam ik er achter dat ik niet meer mijn zonnepanelen kon uitlezen.

Bij thuiskomst bleek dat het gast wifi netwerk uit stond. Daar werkt de omvormer op. Toen ik dat op het modem aan had gezet bleek het nog niet te werken. Ik heb 2 SW2, en daar werkt de omvormer mee.  Het werkte uiteindelijk nadat ik het modem en de twee SW2's uit had gezet, en daarna modem aan, eerste SW2 aan en toen de tweede SW2 aan gezet. Toe bleek het gast netwerk weer uit te staan op het modem. Nadat weer had aangezet werkte alles weer al voor de update.

Maar het lijkt er erg op dat als je de KPN box 12 uit zet en weer aan zet hij het gast wifi uit laat staan.

Heeft iemand dit ook zo ervaren?

PS: mijn SW2 is niet geupdate

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • June 1, 2025

Vraag me af hoe het kan dat ik nog steeds op de SGEJ1000060E met de box 12 en mijn superwifi 2  punten (2 punten) zitten op 3.00.31.

Hiervoor had ik altijd de witte superwifi punten, maar die heb ik niet meer. Ik weet als je die had dat je de update nog niet kreeg. Maar omdat ik ze niet meer heb zou ik toch nu wel een update moeten krijgen.

Of staan de witte superwifi punten nog in het systeem van kpn, terwijl ik ze dus nu niet meer heb? En dit dus een update blokeerd?

• Nieuwkomer
  • June 1, 2025

Eergisternacht deze update gehad. Mijn SW2 punten zijn weg. Beide knipperden snel groen en geven aan dat ze niet gekoppeld zijn. Reset van beide sw punten gedaan, maar zonder resultaat.