Skip to main content

We updaten de KPN Box 14 naar de nieuwste software. Dat is nu KPN Software V14.C.23.16.04. In deze Product update lees je wat er is verbeterd en veranderd.

 

 

Wat zit er in de update naar KPN Software V14.C.23.16.00?

  • Verbeterde stabiliteit op het gebied van wifi, IPv6 en het spontaan herstarten van het modem.
  • Nieuwe versie webinterface: Verbeterde topologie, inzicht in firewall instellingen, Ethernet Gast netwerk.
  • Power lampje brandt onterecht oranje/rood op de Box 14. Dat is opgelost.
  • De ‘Upgrade’ functie in de webinterface werkt. Dus als er een nieuwe update beschikbaar is, kun je zelf het moment kiezen om 'm uit te voeren door op die knop te drukken.
  • Oplossing voor DHCP client hostnames. Hierdoor werkten sommige aangesloten apparaten niet meer. (o.a. de Homey)
  • Gast- en/of Extra Wifi wordt niet meer uitgezet na een software update.

Let op:

  • Ouderlijk toezicht werkt niet meer in deze versie.

 

Wat zit er in de update naar KPN Software V14.C.23.16.04?

  • Bugfix voor een 5GHz wifiprobleem dat bij een kleine groep klanten voorkwam

 

Hoe weet ik of de update is uitgevoerd?

Je kunt zelf zien of jouw Box 14 voorzien is van de nieuwe softwareversie. Open een browser en ga naar http://mijnmodem.kpn of http://192.168.2.254. Op de inlog pagina wordt de Firmwareversie weergegeven.

 

Wanneer krijg ik de update?

De volledige uitrol van de 16.00 is in de nacht van 22 op 23 januari.

De uitrol van de 16.04 is eind maart begonnen. Heb je deze nog niet, dan kun je deze via de upgrade knop in de webinterface binnenhalen.

Ah, ok.
I thought it said they would be complete by 23 Jan.
Thanks for clearing it up.

Cheers,
P


Is in the web user interface the self upgrade button not working? Or is this about a problem the software cannot update from the central management system?


Is in the web user interface the self upgrade button not working? Or is this about a problem the software cannot update from the central management system?

Unfortunately that button is not working until you have the new update.


Uit dit forum begrijp ik dat de update voor Box v14 al is uitgerold. Bij mij is nog steeds de oude software zichtbaar. Hoe kan ik de update wel krijgen ? zojuist opnieuw opgestart. geen veranderingen

 

UPDATE: Op advies voor het slapen gaan een harde reset gedaan en de volgende dag de juiste software op mijn modem. Alles opnieuw ingeegeld en zelfs mijn Homey werkt weer,

 

Zo te zien geen problemen. Mijn Topology werkt ook nog steeds. en ik heb weer een Update knop die eerst geheel grijs was en niet “bedient” kon worden.

 

Ik ben weer enthousiast.


Voor een meelezer die de update naar 16.00 nog niet heeft. Herstart je modem, dan komt de update binnen. 🙂


Ik heb nu de nieuwe firmware een paar weken draaien. Klopt het dat de rood/oranje led nog steeds brand? Dat is bij mij nog steeds het geval. 

Zou een reset naar de Fabrieksinstellingen hierbij een idee zijn?


Hi Baris, een harde reset is een mogelijkheid. Ervaar je ook problemen met de verbinding? Zo ja, maak dan een eigen topic aan zodat we je verder kunnen helpen. Zo niet, dan kun je het verder ook negeren, bij een harde reset moet je eventueel dingen opnieuw instellen als je poorten op hebt gezet bijvoorbeeld. 


Hi Baris, een harde reset is een mogelijkheid. Ervaar je ook problemen met de verbinding? Zo ja, maak dan een eigen topic aan zodat we je verder kunnen helpen. Zo niet, dan kun je het verder ook negeren, bij een harde reset moet je eventueel dingen opnieuw instellen als je poorten op hebt gezet bijvoorbeeld. 



Top ik geef even een harde reset. Instellingen terug zetten is geen probleem. 
 

Geen problemen met de verbinding gelukkig. 


Hi Baris, een harde reset is een mogelijkheid. Ervaar je ook problemen met de verbinding? Zo ja, maak dan een eigen topic aan zodat we je verder kunnen helpen. Zo niet, dan kun je het verder ook negeren, bij een harde reset moet je eventueel dingen opnieuw instellen als je poorten op hebt gezet bijvoorbeeld. 



Top ik geef even een harde reset. Instellingen terug zetten is geen probleem. 
 

Geen problemen met de verbinding gelukkig. 

Rood/oranje led zou na de update uit moeten zijn.


Helaas. Ook na de harde reset komt de oranje led terug. 


Welke software versie heb je erop staan ?


In de web interface zie ik;

 

Firmwareversie V14.C.23.16.00

UI-Versie 23-11-2023

 

Dat lijkt mij de meest recente versie. 


Ja dat klopt, in dat geval zou het oranje lampje een indicatie van een probleem kunnen zijn. Heb je de modem laten uitlezen ?


Kunnen we hier ook suggestie doen @Paul van KPN betreft de V14 ?
Hou zou '’Nice 2 Have'’ zijn:

  • Om weer een logboek te hebben zoals in de V10.
  • In het WiFi apparaat detail overzicht zou het leuk zijn om te zien via welk type WiFi (4, 5, 6) de verbinding is.
  • Totale live verbindingen grafiek, zoals de Fritz!box dit ook heeft als voorbeeld.
  • En misschien voor in de toekomst, WireGuard VPN verbinding mogelijk maken via het modem.

Wil ik nog even toevoegen, ik weet dat KPN een provider is en basis producten levert, maar ik denk wel als KPN zoiets kan realiseren met hun modems dat het natuurlijk voor een bepaalde groep gebruikers wel heel interessant is om voor KPN te gaan wat weer meer klanten betekend. Je levert als provider op die manier wel een heel dik modem. Dus nogmaals ik weet dat we van basis functie uit moeten gaan en dat mijn suggestie lijstje misschien iets te veel is voor een provider, maar nooit geschoten is altijd mis 😁

Voorbeeld:

 


Heb sinds gisteren ook de box 14 en merk dat er wel wat verbeter punten zijn ik zal ze op een rijtje zetten.

  1. De toplogie werk bij mij ook de ene keer wel en andere keer niet.
  2. Wifi is alleen bij de box 14 extreem snel rondt 800 mbps zoals wordt aangegeven.
  3. Het zou handig zijn je de 2,5 port en de 10g port ook op 1g kan zetten nu heeft gelukkig na een reboot het modem er zelf geen last meer van maar toen ik pas had aangesloten werd me pc steeds geschaald tot 100 mb op de netwerk kaart.

Dit zijn de 3 punten die vooral de aandacht mogen krijgen.


@Marcomestreech Punt drie zou automatisch moeten gaan, je apparaat zal niet meer pakken dan kan. Een handmatige setting hiervoor is daarom overbodig. 


@SaltyBart  Als het automatisch gebeurde nam ik het niet mee.


@SaltyBart  Als het automatisch gebeurde nam ik het niet mee.

Het gebeurd automatisch want na je reboot had je er geen last meer van. Het probleem is gewoon geweest door je nieuwe set-up dat de connect tussen je pc en modem geen goede verbinding kon opbouwen en met een reboot worden alle onderlinge gegevens opnieuw opgevraagd en uitgedeeld. Daarna krijg je gewoon wat maximaal mogelijk is afhankelijk van je specs.


Het word toch wel weer tijd voor een nieuwe update aangezien er toch wel problemen met toplogie zijn en nog een paar dingen die verbeterd mogen worden. 


Voor een meelezer die de update naar 16.00 nog niet heeft. Herstart je modem, dan komt de update binnen. 🙂

Ik zie dat de KPN Box V14 een update heeft gehad naar de versie V14.C.23.16.04, helaas is het topology & Verbonden apparaten probleem nog niet opgelost in deze update. Is er verder een changelog van deze versie en is er zicht op de fix van het topologie & Verbonden apparaten probleem ? We zitten echt met smart al twee maanden op een fix te wachten voor dit probleem..


Hebben andere routers het? Bijvoorbeeld een Fritzbox? Heeft die iets vergelijkbaars? Ik heb het nog nooit gezien volgens mij.

Als het KPN nu zoveel moeite kost om die topologie goed te laten werken, dan kunnen ze het beter gewoon weglaten en hun aandacht richten op zaken die meer belangrijk zijn.


Hebben andere routers het? Bijvoorbeeld een Fritzbox? Heeft die iets vergelijkbaars? Ik heb het nog nooit gezien volgens mij.

Als het KPN nu zoveel moeite kost om die topologie goed te laten werken, dan kunnen ze het beter gewoon weglaten en hun aandacht richten op zaken die meer belangrijk zijn.

Ik zal het even herhalen voor de duidelijkheid, mijn opmerking was ‘topology & Verbonden apparaten werken nog steeds niet. Topology kan me echt gestolen worden, heeft totaal geen functie. En of andere merken dit hebben doet er niet toe. Ik heb een product van KPN en niet van iemand anders staan.
 

Wat echter het probleem is hierdoor, dat verbonden apparaten ook niet werkt. Door dit probleem kan je geen apparaten kan vinden of hernoemen. Omdat je dit allemaal niet kan, kan je dus ook geen ip reserveren of een Port forwarding toevoegen. En daar wachten we dus met smart op ja, al dit twee maanden!


Laten we zo'n discussie buiten de Product Updates houden, dan blijft het hier overzichtelijk.

We nemen de feedback die genoemd wordt altijd mee naar de ontwikkelaars, alles uit je bericht Bart. Als het in een volgende update zit, delen we dat in de betreffende Product Update. Totdat we het daar noemen is het nog afwachten.


@Jasper van KPN 

Ben het hier totaal niet mee eens kpn levert een product dat niet naar behoren werk
dan mag een klant op het forum ook erover klagen, Ik ben terug gegaan naar 1 gbps en box 12 omdat 
op de box 14 de poorten terugviel op 100 mb en ik iedere dag was aan het resetten, Dat kpn zoiets niet wil horen is het probleem van hun, De klant betaalt jullie voor een dienst die ook na behoren hoort te werken.


Dat is niet wat ik bedoel, ik heb het over de discussie dat de ene persoon iets wel nuttig vindt en de andere niet. Dat is niet handig hier.

De opmerkingen over dingen die niet goed werken waarderen we juist . Daarmee kunnen we het verbeteren. Als we niet weten wat er mis gaat, kunnen we er ook niets aan doen. Blijf dat soort dingen dus juist aangeven, graag zelfs!