Skip to main content
Updates

KPN Box 14: Update naar KPN Software V14.C.23.16.04

Categorie:KPN Box 14
  • 23 januari 2024
  • 79 reacties
  • 3685 keer bekeken
KPN Box 14: Update naar KPN Software V14.C.23.16.04
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

79 reacties

wjb
Superuser
  • 74609 reacties
  • 7 mei 2024
MrC. schreef:

Nog niks ontvangen ondanks sms bericht gisteren.

Op dit moment is er geen nieuwere versie software voor het apparaat beschikbaar.

Upgrade knop greyed out. 

Heb jij andere DNS servers ingesteld staan op jouw V14?

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 174 reacties
  • 7 mei 2024

V14.C.24.04.06

Je kunt speedtesten vanuit de modem. Echter blijft de upload steken op 2.5 Gbps.

Via de Windows 10 Speedtest App:

Dubbel check via Task Manager Performance:

Mijn record is 4.2 Gbps Receive en 4.8 Gbps Send wat weer overeenkomt met een speedtest app record:

speedtest_kpn_v14_2024-04-12-4025mbps-4771mbps

Voor de duidelijkheid: Een speedtest vanuit de modem gaat dus buiten je eigen netwerk hardware om.
Direct vanuit de modem naar de ONT naar een KPN speedtest server.

In mijn regio gaat KPN Amstelveen altijd als de brandweer. Geen idee welke de modem gebruikt.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Auteur
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 7 mei 2024
5Guru schreef:

V14.C.24.04.06

Je kunt speedtesten vanuit de modem. Echter blijft de upload steken op 2.5 Gbps.

Zo scherp jij, @5Guru. Ik heb de Product Update online gezet. Maar je bevinding klopt. Dit ligt aan de speedtest server en wordt z.s.m. op de achtergrond opgelost. Maar deze speedtest sluit thuisapparatuur uit wat enorm kan helpen in de analyse bij problemen in de snelheid bij 4Gbps.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Auteur
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 7 mei 2024
MrC. schreef:

Nog niks ontvangen ondanks sms bericht gisteren.

Op dit moment is er geen nieuwere versie software voor het apparaat beschikbaar.

Upgrade knop greyed out. 

Wellicht konden we je Box 14 niet benaderen. De update zal binnenkort beschikbaar zijn via de upgrade server en dan kun je alsnog handmatig updaten.