Skip to main content
Update

KPN Box 14: Update naar KPN Software V14.C.24.07.02

Categorie:KPN Box 14
  • September 2, 2024
  • 95 reacties
  • 7446 keer bekeken
KPN Box 14: Update naar KPN Software V14.C.24.07.02
Toon eerste bericht

95 reacties

Wil je jouw forumprofiel eens invullen ​@4Gbit-70Mbit, en hier reageren als je dat gedaan hebt? Ik vermoed dat we hier van onze kant even een schop tegenaan moeten geven.

Heb ik gedaan.

De Box v14 interface laat me niet overal tekst selecteren, en bijna nergens kopiëren. Dus het was lastig om mijn router serienummer op te geven. Ik kon geen plekje vinden voor de sn's van de SW2's.

@Erik van KPN De WIFI is super traag geworden, letterlijk tientallen seconden op deze pagina te laden. Wat is er aan de hand?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • April 29, 2025

Wil je jouw forumprofiel eens invullen ​@4Gbit-70Mbit, en hier reageren als je dat gedaan hebt? Ik vermoed dat we hier van onze kant even een schop tegenaan moeten geven.

Heb ik gedaan.

k kon geen plekje vinden voor de sn's van de SW2's.

Dank!  Ik kan hier één SuperWifi 2 zien. Als je er meer hebt, dan heb ik toch de serienummers daarvan nodig. Die mag je dan invullen in het vak waar ook het modemserienummer staat, of anders bij Persoonlijke opmerking. Laat even weten als je dit hebt aangevuld.

Dan ga ik dit vervolgens even neerleggen bij onze modemmensen. Ik weet dan niet precies wanneer zij tijd hebben hier naar te kijken. Maar ik verwacht dat jouw wifipunten dan ergens deze of volgende week update krijgen.

Wel belangrijk nog: ik zie hier dat jij later volgende maand overstapt naar een andere provider (wat je goed recht is, natuurlijk). Als jij de SuperWifi 2 hebt gekocht, dan kun je die ook gebruiken met het modem dat je van je nieuwe provider krijgt, mits je minimaal een ervan bekabeld aansluit. Maar het is wel belangrijk te weten dat de stand alone modus nog niet volledig ondersteund wordt. Zie ook deze Product Update

De Box v14 interface laat me niet overal tekst selecteren, en bijna nergens kopiëren. Dus het was lastig om mijn router serienummer op te geven. I

Dat is een bekend ding met de Box 14 inderdaad. Wordt in een komende update gefixt.

@Erik van KPN een superwifi 2.0 moest er ff uit i.v.m. stofzuiger. Dus klopt dat je nu alleen die beneden ziet.

Ook de box v14 heb ik gekregen. Kan ik die blijven gebruiken i.p.v. de router van de nieuwe provider?

KPN bood me helaas slechts 100Mbit aan voor €40,- per maand, ondanks dat ik meer dan tien jaar slapende klant ben en graag had willen blijven en na 4Gbit voor jullie heb mogen testen graag 1Gbit of meer wilde.

Nieuwe klanten krijgen voor €40,- wel een gigabit, en bij een concurrent krijg ik dat ook. Gelukkig heeft die provider een belofte van minimaal 750Mbit en gaat het over het KPN glas, dus dat is zeker meer dan 100Mbit.Jammer ik blijf graag bij KPN, maar het is niet anders. 

@Erik van KPN  De 2e SW2 staat ook weer aan :)

• April 29, 2025

De Box v14 interface laat me niet overal tekst selecteren, en bijna nergens kopiëren. Dus het was lastig om mijn router serienummer op te geven. Ik kon geen plekje vinden voor de sn's van de SW2's.

Bekend probleem!!! Zwaar irritant!

Ik snap werkelijk waar niet waarom ze dit zo gemaakt hebben. 

• April 29, 2025

​Ook de box v14 heb ik gekregen. Kan ik die blijven gebruiken i.p.v. de router van de nieuwe provider?

Nee. Die is eigendom van KPN en moet je terug sturen als je opzegt.

@Marlon92 dat klopt, in de meeste gevallen. In mijn geval is dat een uitzondering. De Box v14 kreeg ik naast de normale KPN modem als extra voor een KPN 4Gbit review voor KPN/Tweakers.

De router die ik terug moet sturen is een andere die al een tijdje niets staat te doen in de opslag.

• April 29, 2025

@Marlon92 dat klopt, in de meeste gevallen. In mijn geval is dat een uitzondering. De Box v14 kreeg ik naast de normale KPN modem als extra voor een KPN 4Gbit review voor KPN/Tweakers.

De router die ik terug moet sturen is een andere die al een tijdje niets staat te doen in de opslag.

Maakt niet uit. Hij is nog steeds eigendom van KPN. Je kunt hem ook niet gebruiken bij een andere provider omdat er via een bepaald vlan verbinding word gemaakt. En dat kun je niet aanpassen. Andere providers gebruiken geen vlan of een ander vlan. Je hebt er dus niets aan. Als je geen KPN hebt is het afval. Volkomen nutteloos. Dat heeft KPN ook expres zo gemaakt natuurlijk. 

@Marlon92 Jammer, maar goed, mocht ik een jaar later weer terug komen, kan ie er weer aan. Ik dacht namelijk ook dat ik hem terug moest geven, maar het is expliciet gezegd van niet. Had eigenlijk gehoopt dat de Box v14 gewoon zou blijven werken, zo min mogelijk wijzigingen is fijn, ook nuttig met de SW2 die vanuit de box v14 worden beheerd en geupdate (als het werkt 🤗).

• April 29, 2025

@Marlon92 Jammer, maar goed, mocht ik een jaar later weer terug komen, kan ie er weer aan. Ik dacht namelijk ook dat ik hem terug moest geven, maar het is expliciet gezegd van niet. 

Daarmee werd bedoeld: zolang je abonnement loopt.

@Marlon92 ik vermoed dat je geen toegang hebt tot de KPN administratie, maar een vrijwilliger bent die mensen hier wil helpen, klopt dat?

In ieder geval hartelijk dank.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Weet je nog met je wie je contact had wat betreft het testen van je Box 14 ​@4Gbit-70Mbit? Anders is het misschien raadzaam om te vragen of we het modem toch graag weer terug ontvangen of dat je 'm kunt houden. 

En jammer dat je vertrekt! Ik snap het wel natuurlijk vanuit financieel oogpunt, maar soms is het ook fijn om te weten wat je hebt en dat je dat kunt vertrouwen. Hopelijk tot ziens in de toekomst. 

@Arjan van KPN ik heb een ander KPN modem bij het contract zitten, dat moet uiteraard terug. Van de Box v14 is het expliciet per e-mail bevestigd. 

Maar goed. M'n WIFI is weer snel. Fijn dat dat gefixt is. Ik zal zo even kijken of ook alle SW2's nu zijn geüpdate.

Gekeken, die staan beide nu op SW2.C.24.03.00, en de Box v14 op V14.C.24.07.02.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ok, als dat zo gecommuniceerd is dan is het duidelijk. Dan hoeft ie niet terug. 

Blij dat je Wifi weer werkt. Wel met dezelfde software als toen er problemen ontstonden, maar het is allemaal KPN Software. Dus dat zou fijn met elkaar moeten samenwerken, wat nu gelukkig ook het geval is :) 

@Arjan van KPN alleen natuurlijk fijn als ie wel de update draait. Ik zie dat er vandaag een nog nieuwere versie uit is voor SW2. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • April 30, 2025

Top, heb het doorgezet. Met een beetje geluk gebeurt het deze week. Anders volgende week. 

Top, heb het doorgezet. Met een beetje geluk gebeurt het deze week. Anders volgende week. 

@Erik van KPN de SW2 boven heeft nu een oranje lampje en beide SW2's staan nog steeds op de oude software versie. Ik heb meerdere keren de v14 en de sw2's afgelopen week herstart om te kijken of dat een update zou forceren, helaas zonder resultaat.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@4Gbit-70Mbit we hebben nog geen bevestiging mogen ontvangen dat de update is geforceerd. Ik vermoed ook dat de feestdagen hier een rol inspelen. Ik zou de versterkers nog even een tijdje bekabeld aangesloten laten als dat een optie voor je is.

@Remco van KPN ze hangen nooit via de kabel aan het netwerk, via wifi hebben ze meestal 3Gbit en via kabel is dat 1Gbit maximaal (i.v.m. de limiet van de sw2).

@Remco van KPN / ​@Erik van KPN  / ​@Erwin van KPN Er is nog geen update doorgevoerd op de SW2's en de boven blijft een oranje lampje hebben ook na een herstart 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

@Remco van KPN / ​@Erik van KPN  / ​@Erwin van KPN Er is nog geen update doorgevoerd op de SW2's en de boven blijft een oranje lampje hebben ook na een herstart 

Ik vraag de status van de update hier na. Ahet lampje oranje knippert, dan is de SW boven niet goed gekoppeld. Ideaal zou zijn om deze alsnog met een kabel aan te sluiten. Als het niet knippert en stabiel is dan heeft hij wel verbinding. 

@Alex van KPN het lampje is continu oranje, de ander continu groen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmmm, dan is het wachten tot we reactie hebben op de navraag wat de status van je update betreft. Dank voor je geduld dusverre! Zodra we een update hebben laten we het weten. 

Francois
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+14
  • Wijsgeer
  • May 8, 2025

@Sanne van KPN ​@4Gbit-70Mbit 

continu Oranje dan heeft de sw2 alleen verbinding met de 2,4 GHz

wat je dan het beste kan doen is in je modem even herstart thuisnetwerk te klikken wacht dan een half uurtje. vaak pakt die hem dan wel op dat die dan groen is.

mocht dit niet werken probeer de afstand van je modem en SW2 te verkleinen.