Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.197.1

Categorie:TV+ Box
  • 5 augustus 2025
  • 28 reacties
  • 11479 keer bekeken
KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.197.1
Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32

KPN TV+ Box & Soundbox: Update augustus 2025

KPN TV+ launcher versie 1.197.1

Wat zit er in?

Minigids werkt nu ook als je live tv gepauzeerd hebt, en tijdens het doorkijken van je gepauzeerde programma. Dit is iets dat hier op de Community door jullie is aangedragen als verbeterpunt, en dat hebben we nu kunnen doorvoeren.

Je moet soms je pincode invoeren als je een film wilt huren of het kinderslot wilt ontgrendelen. Het kan dan gebeuren dat je pincode vergeten bent. Hiervoor hadden we in de pop-ups al een link naar de servicetool waar je die pincode kunt resetten. Met deze update vervangen we die link door een nieuwe QR code.

Als je de code scant met een telefoon waar ook je MijnKPN app op staat, dan kun je in de app gelijk je pincode resetten. Heb je de app niet op de telefoon, dan kom je alsnog op de pincode reset servicetool op kpn.com uit.

Verder

De videoplayer voor het Terugkijken van programma's en het afspelen van opnames en on demand films en series heeft een update gehad. Deze update zorgt voor betere prestatie van deze speler.

Daarnaast nog wat aanvullende verbeteringen en bug fixes onder de motorkap voor algehele stabiliteit en prestatieverbetering.

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 5 en 7 augustus
  • Uitrol: 12 en 14 augustus

Heb je hem na de laatste uitroldatum nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

​​

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware  heeft aparte versies voor de TV+ Box en de TV+ Soundbox. Hier verwachten we ruwweg om de twee maanden een update voor beide.
  • KPN TV+ launcher heeft één versie voor zowel de TV+ Box als de TV+ Soundbox.  Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update. 

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11 voor de TV+ Box en versie 12 voor de TV+ Soundbox. Dit zal bijna niet wijzigen.

28 reacties

Thommus_01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 54 reacties
  • 5 augustus 2025

Hallo, verbetering opnames kijken is inderdaad duidelijk verbetert, idem bij terug kijken. Minigids gebruik ik niet.

Ga zo door TV+ team.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 11571 reacties
  • 5 augustus 2025

Dat is fijn om te horen. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14709 reacties
  • 5 augustus 2025

Ben het met ​@Thommus_01 eens, eindelijk gaat dat nu goed.
Een hele verbetering
Minigids gebruik ik zelden, nog niet getest, zal ik na de koffie even doen.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 3016 reacties
  • 5 augustus 2025

Ik heb deze update nog niet, maar ben als verwoed opnames-kijker heel benieuwd naar de verbetering in het kijken van opnames.

@Thommus_01 en ​@huistijger , wat is de verbetering die jullie nu ervaren?

Thommus_01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 54 reacties
  • 5 augustus 2025

Ik ervaar, het starten van de opname gaat echt sneller en de beeld kwaliteit is beter.

Groet.

JanD
Superuser
  • 11065 reacties
  • 5 augustus 2025

Update automatisch succesvol geïnstalleerd. 

PeterG
Superuser
  • 65052 reacties
  • 5 augustus 2025

Met deze update vervangen we die link door een nieuwe QR code.

Hmm, dat is er al in versie 1.195.2 hoor. Als je op pincode vergeten klikt krijg je al de pop up met QR!

• Helper
  • 28 reacties
  • 6 augustus 2025

Leuk die verbeteringen maar wanneer gaan ze de andere problemen aanpakken!

Geluid bij opstarten bikkerig/schel

Beeld loopt regelmatig vast bij live tv

Programmagids loopt ook regelmatig vast

Moet regelmatig de soundbox opnieuw opstarten

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7923 reacties
  • 6 augustus 2025

Hoi ​@savage we blijven werken aan updates natuurlijk, een exact tijdspad daarvoor kan niet noemen dus hou deze product updates in de gaten. Dit topic is specifiek voor bedoelt voor feedback op deze update. Mocht je dieper willen ingaan op de door jou opgesomde problemen maak dan even een eigen topic aan.

Bedankt voor de feedback!

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 6 augustus 2025

Wanner komt er bij films het jaar van uitkomst te staan, zou een welkome verbetering zijn.

Coyote

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7923 reacties
  • 6 augustus 2025

Bedankt voor je feedback ​@Coyote54. Dat durf ik niet meteen te zeggen, ik heb daar geen concrete informatie over. Dit topic is specifiek bedoelt voor feedback over de huidige update. Je kan altijd even zelf een los topic aanmaken als je hier over in gesprek wil.

HansBakker
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 53 reacties
  • 6 augustus 2025

Fijn dat er weer een nieuwe update aan zit te komen. De KPN Soundbox is een prachtige mediabox maar heeft wel veel irritante “kinderziektes”. Wij hebben de snelste glasvezelverbinding bij KPN maar desondanks hapert het geluid van de Soundbox best vaak. Dat is te verhelpen door zenders te wisselen / voor en achteruit te zappen maar geeft een oncomfortabel gevoel dat afbreuk doet aan het mooie produkt dat de Soundbox is. Overigens realiseer ik mij heel goed dat dit een innovatief / nieuw produkt is dus zijn ongemakken en gebruikshinder heel normaal en niet te voorkomen. Geluidsstoringen treden het vaakst op bij de BBC zenders (26/27) en bij visual NPO radio (81). Ook is de Soundbox bij opstarten en zappen nog erg traag, dat kan beter. 

Wat goed gaat is het met de koptelefoon naar de streamingdiensten kijken / luisteren. Als je naat streamers zoals Netflix, Disney of HBO Max wilt kijken luisteren moet je eerst naar “apps” scrollen in de menu balk (waar ook gids etc staat). Als je daar bent aanbeland zet je de streamingdienst van je keuze aan, je koptelefoon aan en kijken / luisteren maar. Het was voor mij even zoeken maar kijk / en luister nu met koptelefoon zonder problemen.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • Superuser
  • 3140 reacties
  • 6 augustus 2025

Ik merk geen verschil met opnames.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 3016 reacties
  • 7 augustus 2025
MennoG78 schreef:

Ik merk geen verschil met opnames.

Hier is de update nu ook binnen. Ook ik zie weinig tot geen verschil met starten/afspelen van opnames. Of het moet zijn dat het afspelen iets sneller begint.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7923 reacties
  • 7 augustus 2025

Staat genoteerd ​@MennoG78 en ​@Katana321. Dank!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Moderator
  • 29199 reacties
  • 8 augustus 2025
Coyote54 schreef:

Wanner komt er bij films het jaar van uitkomst te staan, zou een welkome verbetering zijn.

Is iets dat we willen gaan doen, Coyote, maar we zijn nu nog bezig met onder water werk aan de gids. Als dat klaar is, dan kunnen we gaan kijken naar verdere inhoudelijke verbeteringen die te maken hebben met de gids. Zoals het uitbreiden van programma informatie.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 51 reacties
  • 8 augustus 2025

Update gisteren ontvangen. Terug kijken net getest en start snel op. 

ECMSmits
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 8 augustus 2025

Sinds deze update is het geluid bij live tv in 1 keer stereo pcm. Als ik ga terugkijken dan is het wel dolby digital 5.1. Voor de update was dit ook gewoon bij live tv. Ik heb de instellingen nagekeken. Maar die staan nog steeds hetzelfde als voor de update. Iemand een idee?

PeterG
Superuser
  • 65052 reacties
  • 8 augustus 2025

Even een herstart van de ontvanger ​@ECMSmits . Dat loste dit bij mij op. Nu alweer weken geleden overigens.

ECMSmits
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 10 augustus 2025

@PeterG  dank je. Dit loste het idd op

• 13791 reacties
  • 11 augustus 2025

In mijn ervaring is het sowieso goed om de ontvanger opnieuw te starten nadat een update is geïnstalleerd. Dat was al zo bij de klassieke ontvangers en is bij de tv+ ontvangers niet anders. Standaard routine bij mij. Geldt overigens ook voor de modems en zo. 

• Topper
  • 21 reacties
  • 12 augustus 2025
Coyote54 schreef:

Coyote

Ja inderdaad, dit mis ik ook.

En de acteurs en regisseur, de informatie nu is zo schaars...

• Topper
  • 21 reacties
  • 12 augustus 2025
Erik van KPN schreef:
Coyote54 schreef:

Is iets dat we willen gaan doen, Coyote, maar we zijn nu nog bezig met onder water werk aan de gids. Als dat klaar is, dan kunnen we gaan kijken naar verdere inhoudelijke verbeteringen die te maken hebben met de gids. Zoals het uitbreiden van programma informatie.

loze beloftes.

Hier vragen klanten al enige tijd na, en er gebeurd helemaal niets.

Snap sws niet dat het er standaard niet meer info bij staat.

Dat wil je zelf toch ook niet als provider?

En hiermee zijn jullie de enige provider/dienst die dit niet heeft.

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 67 reacties
  • 13 augustus 2025

Hoe staat het met de belofte dat “verder kijken” in versie 1.187.3 na uitrol wordt toegevoegd?
Hier stond bij 
Let op: De Verder Kijken rij wordt aangezet nádat de uitrol volledig is afgerond. Het kan dus zijn dat je wel al deze update hebt vanuit de preselectie, maar de rij nog niet. 

Inmiddels zijn we een aantal updates verder, maar ik zie de Verder Kijken rij nog niet.

PeterG
Superuser
  • 65052 reacties
  • 13 augustus 2025

Hmm, update met minste verandering/wijziging. (12 augustus binnen gehad kennelijk, want ik zie het vandaag pas)

Die QR code kreeg ik al als ik bij Pathé op “pincode vergeten” klikte zoals ik al eerder vermeldde. Dus wat is dáár nieuw aan?

Opnames startten gisteren net als anders prima. 

Had alleen nog wel een met oude opnames (ouder dan 3 maanden denk ik) dat het eerst seconden lang zwart was voor de video startte. Maar die oudere nog niet gehad gisteren.

Reageer