Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.199.4

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • August 19, 2025
  • 69 reacties
  • 11998 keer bekeken
KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.199.1
Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

KPN TV+ Box & Soundbox: Update augustus #2 2025

KPN TV+ launcher versie 1.199.4

Update 8-9-2025: versie 1.199.1 is aangepast naar 1.199.2. Dit is alleen een geforceerde herstart geweest, vanwege het soms terugvallen naar unicast. Meer daarover vind je in het storingstopic: 

Storing TV+: Traag zappen, zwart beeld of geen audio | KPN Community

Wat zit er in?

Eerder dit jaar hebben we het Opnemen Pakket Extra geïntroduceerd. 

Het Opnemen Pakket Extra geeft je 700 uur extra opnameruimte voor maar 1 euro per maand. Met deze update maken we het makkelijker voor klanten om te weten te komen dat deze optie bestaat.

Heb je het basis Opnemen Pakket en is je opnameruimte bijna vol? Dan krijg je een melding als je de opnamelijst opent. 

De ‘Meer info’ knop geeft je vervolgens een pop-up met meer informatie, en gelijk de optie om het pakket te bestellen als je dit wilt.

Verder

• We hebben het resetten van je pincode verbeterd. Voorheen was het zo dat je de TV+ Box moest herstarten voordat je de nieuw ingestelde pincode kon gebruiken. Na deze update is dat niet meer nodig. 
  • Soms kon je niet doorspoelen bij Terugkijken, ook als dat wel zou moeten kunnen. Dat probleem hebben we nu opgelost.
  • Als je een nieuw pakket hebt besteld krijg je een melding rechtsboven in beeld zodra deze actief is. We zagen dat deze melding te kort zichtbaar was, dus hebben we die tijd verlengd.
  • Verschillende kleine verbeteringen onder water.

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 19 en 21 augustus
  • Uitrol: 26 en 28 augustus

Heb je hem na de laatste uitroldatum nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

​​

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware  heeft aparte versies voor de TV+ Box en de TV+ Soundbox. Hier verwachten we ruwweg om de twee maanden een update voor beide.
  • KPN TV+ launcher heeft één versie voor zowel de TV+ Box als de TV+ Soundbox.  Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update. 

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11 voor de TV+ Box en versie 12 voor de TV+ Soundbox. Dit zal bijna niet wijzigen.

69 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • August 19, 2025

Update automatisch correct geïnstalleerd.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • August 19, 2025

Het is wel een beetje een “dark pattern” die dialoog voor extra ruimte, vinden jullie niet?.

Meer info als default en daarna geen sluitknop in de volgende dialoog...

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 19, 2025

Moet het voor die 1000 uur wel eerst gerepareerd zijn in de mobiele app, hè 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 19, 2025

Handig dat nu de verbruikte uren in plaats van het verbruikte percentage te zien is!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • August 19, 2025

Hier wordt aan gewerkt Peter, tot die tijd kunnen de opnames in ieder geval via de ontvanger worden bekeken. Dankjewel voor de reminder! 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • August 20, 2025

Hier wordt aan gewerkt Peter, tot die tijd kunnen de opnames in ieder geval via de ontvanger worden bekeken. Dankjewel voor de reminder! 

Als ze dan toch aan het fixen zijn. Laat ze dan meteen in de app ook tonen hoeveel uur er nog over is ;)

• Deelnemer
  • August 20, 2025

Jammer dat na de update je nog steeds je geluidsinstellingen niet kan veranderen van je Soundbox...

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • August 20, 2025

Jammer dat na de update je nog steeds je geluidsinstellingen niet kan veranderen van je Soundbox...

Ik heb alles nu weer via HDMI lopen

• Nieuwkomer
  • August 20, 2025

Wanneer krijgen we eindelijk een equalizer in de soundbox? Voor een apparaat dat je vooral afneemt voor het geluid is het raar dat dit er nog steeds niet in zit. Elk huis is anders en moet je dus instellingen in het geluid kunnen aanpassen per huis. Dit zit zelfs in de goedkoopste soundbars... 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Over welke geluidsinstellingen hebben we het dan? ​@Demmel63

• Deelnemer
  • August 20, 2025

Instellingen die je bij elke geluidsinstallatie hebt.

Bas, treble, enz. Zeg maar gewoon een equalizer.

En niet die rare instellingen als Vocal, Movie, Night, Movie, Game, enz. Hierin zit niet zoveel verschil namelijk. En ieder huis en gehoor is anders, en moet dus persoonlijk worden veranderd.

20 jaar geleden had ik ook een "simpel" B&O setje, die was beter dan dit systeem, ook wat betreft mogelijkheden.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah zo, die feedback staat genoteerd en ligt bij de ontwikkelaars.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • August 25, 2025

Handig dat nu de verbruikte uren in plaats van het verbruikte percentage te zien is!

Ja, vind ik ook 😊

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • August 26, 2025

Instellingen die je bij elke geluidsinstallatie hebt.

Bas, treble, enz. Zeg maar gewoon een equalizer.

En niet die rare instellingen als Vocal, Movie, Night, Movie, Game, enz. Hierin zit niet zoveel verschil namelijk. En ieder huis en gehoor is anders, en moet dus persoonlijk worden veranderd.

20 jaar geleden had ik ook een "simpel" B&O setje, die was beter dan dit systeem, ook wat betreft mogelijkheden.

Ah zo, die feedback staat genoteerd en ligt bij de ontwikkelaars.

In aanvulling hierop: Als dit komt, dan is dit iets dat in de firmware toegevoegd moet worden. Firmware updates zijn apart voor de TV+ Box en de TV+ Soundbox. In tegenstelling tot launcher updates zoals deze.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • August 27, 2025

Enige tijd geleden werd mij verteld dat de opnamefunctie "Alle seizoenen" terug zou komen.                      Is daar al meer over bekend? Nu moet ik minimaal wekelijks door de gids om te checken of er een "nieuw" seizoen is welke nog niet voor serieopname staat gepland.

Nog een vraag die misschien niet per se hier thuishoort: als een opname 'verlopen' is, d.w.z. een jaar oud, dan is die verdwenen. Dat is logisch. Maar als die nu weer wordt uitgezonden, wordt die dan wel opnieuw opgenomen?

Omdat ik graag meer dan eens naar Aircrash Investigation kijk en NG van alles door elkaar uitzendt, zijn beide eigenlijk van toepassing.   Het geldt natuurlijk voor meer series maar dit is een goed voorbeeld.      

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 27, 2025

Zolang je een serie niet verwijderd onder gepland zal deze weer opnieuw worden uitgezonden bij herhaling. Dat kan dus zelfs meer dan een jaar later zijn. Je moet het onder gepland namelijk zelf annuleren. ​@Tonne2025 

Los opgenomen dingen "1 aflevering" blijven niet onder gepland staan. 

Hoe meer series je van Aircrash hebt staan dan zullen die vanzelf opgenomen worden. 

Opnemen van Aircrash ben ik mee gestopt. Te chaotisch met series en afleveringen inderdaad. En werd er een beetje angstig van, dat is een andere reden. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • August 28, 2025

Dank je ​@PeterG ,

Aha, dus, zeg, aflevering 6 van seizoen 7 wordt opnieuw opgenomen zodra deze opnieuw wordt uitgezonden. Dat gebeurt nu niet uiteraard omdat ik hem nog heb. En ik neem aan dat (maar dat doe ik niet) als ik hem wis, dat hij dan tot volgend jaar niet opnieuw wordt opgenomen..(?)

Nou, ik had al een verzameling bij de oranje buren staan maar die ben ik nu uiteraard kwijt.                          Inmiddels alweer een leuke verzameling opgenomen.. Dat is het voordeel van die chaotische manier van uitzenden door NG. Wel jammer dat in het overzicht alles steeds verspringt als er weer een opname is geweest. Het staat niet op volgorde van seizoen. Of kan ik dat anders instellen?

Die angst deel ik niet. gelukkig ben ik op mooie plekken geweest met vliegtuigen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 28, 2025

Als je seizoen 7 hebt opgenomen worden gewiste afleveringen bij opnieuw uitzending weer opgenomen als je ze verwijderd hebt. Bij nieuwe opname is het dan weer een jaar houdbaar.

Met opnames valt niet echt een verzameling aan te leggen. Het is een jaar houdbaar. Dito bij de oranje buren overigens. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • August 28, 2025

Als je seizoen 7 hebt opgenomen worden gewiste afleveringen bij opnieuw uitzending weer opgenomen als je ze verwijderd hebt. Bij nieuwe opname is het dan weer een jaar houdbaar.

Met opnames valt niet echt een verzameling aan te leggen. Het is een jaar houdbaar. Dito bij de oranje buren overigens. 

Bij de Oranje buren neemt hij alleen dat seizoen op niet als je hem laat staan en ze herhalen het dat hij het weer opneemt.

Bij KPN als ze het herhalen de zenders staat het weer op je opname beetje jammer.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • August 29, 2025

Die laatste zin maakt mij juist blij. Immers, volgend jaar wordt de verzameling opnieuw opgebouwd zonder dat ik er om hoef te denken.

Nog steeds jammer dat ik minimaal wekelijks door de gids moet om te checken of er een seizoen niet al is geprogrammeerd voor opname.

Per slot van rekening zullen ook andere mensen die een serie volgen graag willen dat het nieuwe seizoen ook wordt opgenomen.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • August 29, 2025

Die laatste zin maakt mij juist blij. Immers, volgend jaar wordt de verzameling opnieuw opgebouwd zonder dat ik er om hoef te denken.

Nog steeds jammer dat ik minimaal wekelijks door de gids moet om te checken of er een seizoen niet al is geprogrammeerd voor opname.

Per slot van rekening zullen ook andere mensen die een serie volgen graag willen dat het nieuwe seizoen ook wordt opgenomen.

Dat laatste wat ik noemde zou ik graag zien dat KPN een anders doet serie klaar is klaar.

en herhalen ze hem hoort hij nieuw is te krijgen zoals bij alle andere zoals de oranje collega’s.

en als een opname klaar is met series waarom blijft deze dan actief in je opnames dat is ook nog een punt klaar is klaar toch weg uit je overzicht.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • August 29, 2025

Met hoe serie-opnemen op dit moment werkt is het bewust dat een geplande serie-opname actief blijft. Ook als serie ‘klaar’ is. Immers, hoe kan de opname weten of een serie klaar is. De opname weet alleen ‘neem alles op met deze titel en deze seizoenscode wat je niet al opgenomen hebt

Dat zorgt er dan ook voor dat als je een opgenomen aflevering verwijdert, de eerstvolgende herhaling daarvan ook gewoon weer opgenomen wordt. We hebben liever dat mensen af en toe een herhaling moeten verwijderen die ze al gezien hebben, dan dat ze afleveringen missen. 

Enige tijd geleden werd mij verteld dat de opnamefunctie "Alle seizoenen" terug zou komen.  Is daar al meer over bekend? 

Wordt aan gewerkt, Tonne, maar meer is op dit moment nog niet bekend.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • August 29, 2025

Wordt aan gewerkt, Tonne, maar meer is op dit moment nog niet bekend.

Dank je. Dat zou ook het probleem wat ​@MennoG78 aanhaalt grotendeels oplossen. Men kan dan ook in één klik de serie (alle seizoenen) stopzetten.

Harry_Nack
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • August 31, 2025

Ik heb sinds deze versie, dat het terugkijken niet helemaal goed werkt.

Je start het te kijken programma (Silent Witness op BBC NL+ Seizoen 27 aflevering 9), na enige tijd gaat bet beeld stotteren totdat de TV+ box zichzelf reset. Dit gebeurde ook al bij het terugkijken van het NOS journaal van 20:00 op NPO1 van afgelopen maandag. Er gebeurde precies hetzelfde.

De box komt weer terug op NPO1.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 2, 2025

Is er al meer bekend wanneer KPN de TV+ box over wil zetten naar Android 14 wacht hier met smart op.