Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.201.4

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • September 9, 2025
  • 142 reacties
  • 12089 keer bekeken
Toon eerste bericht

142 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 18, 2025

Inderdaad ​@Jeroen van KPN , strakjes nog even gekeken maar het was (nog) niet veranderd. 

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 18, 2025

Ik verwacht niet dat het zo snel veranderd, ​@Tonne2025. We hebben de feedback in ieder geval doorgegeven. 

• Topper
  • September 18, 2025

Ik heb de nieuwste update, maar ik krijg nog niet de optie om alle seizoenen op te nemen. En het werkt ook niet (andere seizoenen van hetzelfde programma worden niet automatisch opgenomen)…

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 18, 2025

Heb je de TV+ Box/Soundbox al eens opnieuw opgestart sinds dit speelt ​@DoubleR? Zo ja, en mocht dat niet hebben geholpen, om welk programma gaat het dan precies? Of werkt het voor geen enkel programma?

• Topper
  • September 18, 2025

Heb je de TV+ Box/Soundbox al eens opnieuw opgestart sinds dit speelt ​@DoubleR? Zo ja, en mocht dat niet hebben geholpen, om welk programma gaat het dan precies? Of werkt het voor geen enkel programma?

Ook al gedaan, lijkt voor geen enkel programma te werken. De optie komt niet in beeld..

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 18, 2025

Hmm, dat is vreemd. Zou je morgen dit willen controleren? 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

Als je die stappen uitvoert ben ik benieuwd of hij (nog een) update binnenhaalt of niet. Laat je het hier weten?

• Topper
  • September 18, 2025

Hmm, dat is vreemd. Zou je morgen dit willen controleren? 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

Als je die stappen uitvoert ben ik benieuwd of hij (nog een) update binnenhaalt of niet. Laat je het hier weten?

Is goed! Het versie nummer is wel al het versienummer dat ik hier lees … maar zal het proberen 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 18, 2025

Mocht dat het niet oplossen laat het hier dan gerust weten ​@DoubleR! Dan zoeken we verder naar de oplossing.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 19, 2025

Nee ​@Denise van KPN , dat verwacht ik nu ook niet meer snel. Iemand meldde hier ergens dat het even duurde voordat alles in de lijst goed stond. Vandaar mijn latere melding.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 19, 2025

Vandaag de update binnen. Wat mij opviel is dat er een "map" is met 'Aircrash Investigation' met daarin 14 seizoenen. Perfect, ware het niet dat er ook nog vier losse "mappen" staan met elk een seizoen. Dit zijn andere seizoenen dan in de eerstgenoemde "map".   Namelijk S4, S15, S16 en S19.

Dat was bij mij ook zo, weliswaar een ander programma maar het resultaat was hetzelfde.
Toen ik 1 of 2 dagen later keek was het wel bij elkaar gevoegd, dus het heeft even tijd nodig.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 21, 2025

Een kleinigheidje en weet niet of het met deze update te maken heeft.

Na Instellingen > Informatie > Afstandsbediening wordt er naar Startmenu gesprongen ipv in Instellingen te blijven.

Het zit mij niet in de weg, maar wilde het alleen melden.

Dit is bij mij niet het geval. Ik kom gewoon in de instellingen voor de afstandsbediening. 

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • September 22, 2025

@PeterG Dat is de instelling bij 'Apparaat' en niet bij 'Informatie'.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 22, 2025

@BasT 

Mijn stappen 

Tandwiel ok Instellingen ⬇ afstandsbediening 

Vervolgens komt wat het screenshot toont 

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • September 23, 2025

@PeterG Daar heb ik het niet over.

Maar zoals ik vermeld heb, het is niet belangrijk. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 23, 2025

Graag voor volgende update de functie cec home knop uitschakelen dit heeft geen nut. Er is niemand die de tv via de home knop naar het juiste kanaal zet. Ik heb nu weer problemen met de receiver die aan gaat via de home knop. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 23, 2025

Een der seizoenen die niet in de 'hoofdmap' stond is er nu wel ingefloept. Er staan nu nog drie 'losse seizoenen' in de lijst. De nummers heb ik even niet bij de hand (want op de PC is het nog niet doorgevoerd) maar ik denk dat er misschien een uitzending van het 'gefloepte' seizoen is geweest.

Voor de duidelijkheid: het gaat over de seizoenen van 'Aircrash Investigation' die ik eerder meldde.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • September 23, 2025

Dankjewel Tonne2025 wederom voor de feedback, zou je nog iets willen doen? Ik kan niet zo snel vinden of je dit al hebt gedaan, maar zou je de Soundbox een paar minuten stroomloos willen maken? Dus niet een volledige reset. 

Mocht dat ook niet helpen, dan nemen we dit ook mee! 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 23, 2025

Dat kan ik straks wel even proberen inderdaad ​@Alex van KPN . 

Nog even dit: de webpagina tv.kpn.com is (nog) niet aangepast. Dat begrijp ik uiteraard.     Wat mij wel opvalt is dat de seizoensnummers er niet (meer?) bij staan. Was dat altijd al zo? Of is dat onderdeel van de aanpassing van de website?

Later zal ik terugkoppelen hoe het spanningsloos maken van de TV+ box is verlopen. Het gaat dus niet om de Soundbox maar dat zou geen verschil moeten maken.

In elk geval dank.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 23, 2025

Zou je je profiel eens willen aanvullen met je gegevens (achternaam, postcode en huisnummer en laatste 3 cijfers van je IBAN-nummer onder persoonlijke opmerkingen) ​@Tonne2025? Dan kunnen we wat gerichter je feedback doorgeven en kan misschien eens gekeken worden waarom je meerdere mappen hebt voor Air Crash Investigation. 

Kun je het seizoen- en afleveringsnummer ook niet zien als je op het i-symbook klikt? 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 23, 2025

Gedaan. Behalve IBAN. Dat lijkt daar niet te gaan.

Nee, ik zal een screenshot bijvoegen wat ik zie als ik op de i klik.

PS,

Zo even spanningsloos maken. PC staat boven. 

Spanningsloos gemaakt maar Seizoen 4, 16 en 19 staan nog steeds 'los'.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 23, 2025

Dank je voor het invullen. Ik heb al gelijk meer informatie voor je wat betreft Air Crash Investigation: Dat het zo door elkaar staat met meerdere mappen komt doordat de seizoenen door elkaar worden uitgezonden. We zijn ermee bekend :) 

Je mist denk ik nog een stap wat betreft het bekijken van seizoen- en afleveringsnummer. Je kunt op de aflevering gaan staan en dan komt er een i-symbool te voorschijn naast de play-knop. Zie hieronder:

Eigenlijk hoort deze discussie over tv.kpn.com hier niet helemaal thuis. Als je er toch nog iets over kwijt wilt, dan kun je het beste een nieuw topic aanmaken. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 23, 2025

Graag gedaan ​@Arjan van KPN . En nee, dat van tv.kpn.com hoort hier eigenlijk niet maar dat kwam zo ter sprake omdat ik hier boven op de PC de seizoenen niet kon checken.

Op die i klikken geeft juist het resultaat wat ik liet zien. Echter heb je gelijk zie ik nu. Ik klikte op een "map". Op een aflevering hetzelfde nogmaals doen laat wel de juiste info zien. Waarvoor dank.

Dat NG de seizoenen door elkaar uitzendt is meteen de reden dat ik graag een optie zou zien om alle seizoenen op te nemen. Dus ook de oudere. Dat lijkt mij implementeerbaar. Iets in de trant van 'Dit en volgende seizoenen / Deze aflevering / Alle seizoenen, ook oudere. Als keuze na klikken op opnemen.

• Topper
  • September 24, 2025

Mocht dat het niet oplossen laat het hier dan gerust weten ​@DoubleR! Dan zoeken we verder naar de oplossing.

Ik krijg het nog steeds niet. Als ik bijvoorbeeld klik op pauw en de wit dan krijg ik dit:

Dus zonder een melding over andere / meerdere seizoenen. Of is het omdat er op dat moment nog geen andere seizoenen tegelijk zijn? Maar ik wil bijvoorbeeld dat als het programma na een zomer/winterstop over gaat in seizoen 2 (vanuit dit programma voorbeeld), dat hij dat dus ook automatisch opneemt zodra dat seizoen begint. Is dat nu met deze opname het geval of niet? 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 24, 2025

̶Z̶o̶ ̶t̶e̶ ̶z̶i̶e̶n̶ ̶h̶e̶b̶ ̶j̶e̶ ̶n̶u̶ ̶s̶e̶i̶z̶o̶e̶n̶ ̶1̶ ̶i̶n̶g̶e̶p̶r̶o̶g̶r̶a̶m̶m̶e̶e̶r̶d̶ ̶(̶a̶n̶d̶e̶r̶s̶ ̶s̶t̶o̶n̶d̶ ̶e̶r̶ ̶n̶i̶e̶t̶ ̶s̶e̶r̶i̶e̶ ̶o̶p̶n̶a̶m̶e̶ ̶a̶n̶n̶u̶l̶e̶r̶e̶n̶)̶.̶ ̶ ̶D̶i̶t̶ ̶g̶e̶l̶d̶t̶ ̶a̶l̶l̶e̶e̶n̶ ̶v̶o̶o̶r̶ ̶d̶i̶t̶ ̶s̶e̶i̶z̶o̶e̶n̶.̶ ̶A̶l̶s̶ ̶e̶r̶ ̶d̶u̶s̶ ̶e̶e̶n̶ ̶w̶i̶n̶t̶e̶r̶s̶t̶o̶p̶ ̶i̶s̶ ̶z̶u̶l̶ ̶j̶e̶ ̶d̶a̶a̶r̶n̶a̶ ̶o̶p̶n̶i̶e̶u̶w̶ ̶e̶e̶n̶ ̶s̶e̶r̶i̶e̶ ̶o̶p̶n̶a̶m̶e̶ ̶m̶o̶e̶t̶e̶n̶ ̶i̶n̶p̶l̶a̶n̶n̶e̶n̶.̶ ̶

Mijn blunder.  Was handig geweest als ik de update goed had doorgelezen ;-)

• Topper
  • September 24, 2025

Zo te zien heb je nu seizoen 1 ingeprogrammeerd (anders stond er niet serie opname annuleren).  Dit geldt alleen voor dit seizoen. Als er dus een winterstop is zul je daarna opnieuw een serie opname moeten inplannen. 

Maar dan snap ik het idee van de update niet. Want de feature request is, zoals bij de concurrent, dat je een programma kunt instellen en dan stelt hij nieuwe toekomstige seizoenen automatisch in. Het probleem dat ik had is juist dat je doordat er dan een nieuw seizoen begint en je dat nog niet hebt gezien, je dan nieuwe afleveringen mist. Heb al zo vaak 1, 2, 3 afleveringen van een nieuw seizoen gemist doordat ik het niet door had terwijl hij het bij de “Oranje Z” wel automatisch doet. Zie ook mijn eerdere post: 

Hopelijk kan dit dan alsnog worden aangepast naar de toekomst toe. Als het bij Z….o kan, en jullie gebruiken nu hetzelfde gids systeem zou het toch moeten kunnen…