Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.212.3

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • December 9, 2025
  • 14 reacties
  • 2426 keer bekeken
Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

KPN TV+ Box & Soundbox Update 

KPN TV+ launcher versie 1.212.3

We hebben KPN TV+ weer een stukje beter gemaakt! Deze update zorgt ervoor dat alles sneller, stabieler en prettiger werkt.

Wat zit er in?

Sneller navigeren

Soms brengen we programma's onder de aandacht met een grotere, uitgelichte tegel. In de vorige update hebben we het al zo gemaakt dat je bij het klikken op zo'n grote tegel direct naar het live tv kanaal gaat.
Per deze update werkt dit ook voor Series on demand. 

Je kunt nu via de informatiebalk direct naar de Films-omgeving navigeren. Dit geldt voor de Pluspakket-kanalen en de erotische kanalen, omdat deze een Films-sectie hebben binnen On Demand.

Druk op de pijl naar beneden om de informatiebalk op te roepen. Je kunt dan kiezen tussen het openen van de app, of on demand pagina. Of je kunt direct naar de bestelpagina om het zenderpakket, dagpas of streamingsdienst te bestellen.

✅ Je kunt sneller naar de Films-omgeving zonder eerst door menu’s te hoeven bladeren. En het maakt het makkelijker om direct relevante content te vinden vanuit het kanaal dat je kijkt.

Verbeteringen rondom opnames

Het annuleren van geplande serieopnames zonder afleveringen werkt weer zoals het hoort. 

Je kon een foutmelding krijgen als je een opname verwijderde direct na het kijken. Die hebben we opgelost. En er kon een foutmelding voorkomen als je een serieopname plande vanuit een eerdere aflevering. Die is ook verholpen.

✅ Handig voor jou: geen onderbrekingen meer in je gebruik van opnames 

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 9 en 11 december
  • Uitrol: 16 en 18 december

Heb je hem na de laatste uitroldatum nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware  heeft aparte versies voor de TV+ Box en de TV+ Soundbox. Hier verwachten we ruwweg om de twee maanden een update voor beide.
  • KPN TV+ launcher heeft één versie voor zowel de TV+ Box als de TV+ Soundbox.  Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update. 

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11 voor de TV+ Box en versie 12 voor de TV+ Soundbox. Dit zal bijna niet wijzigen.

14 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 9, 2025

Bij mij succesvol automatisch geïnstalleerd.

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • December 11, 2025

Nog regelmatig is de lijst van opnames in de war. De geselecteerde opname laat een andere inhoud zien.

De tekst van de selectie klopt niet, de inhoud wel. De rasterweergave klopt wel.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dat is een duidelijke afbeelding ​@BasT. Zo is direct duidelijk wat er mis is, en kan het TV team hier mee aan de slag. 
"Meet The Fockers" is echt iets anders dan het geselecteerde programma "Kassa"

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • December 11, 2025

@Jeroen van KPN Voor alle duidelijkheid, dit zijn de geplande opnames.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dank voor de toelichting ​@BasT dat maakt het specifieker en we koppelen dit terug!

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 11, 2025

Vandaag ook succesvol bij mij geïnstalleerd. 

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • December 11, 2025

@Remco van KPN De twee opnames van Radar is in werkelijk heid maar 1 geplande opname.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 11, 2025

Voor de zekerheid nog wel even, ​@BasT: jij hebt deze update naar 1.212.2 al wel binnen? Je checkt dit via Instellingen > Informatie.

Als je nog op de 1.210 versie zit, zou je dan de update willen afwachten en kijken of het daarna nog steeds zo is?

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • December 11, 2025

@Erik van KPN Ik zit nog op 1.210.2 idd, sorry. Ik wacht het even af.

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • December 16, 2025

@Erik van KPN Ik heb inmiddels 1.212.3 binnen met hetzelfde probleem en ja, ik heb opnieuw opgestart. Na een herstart ziet alles er goed uit, maar wanneer ik een opname toevoeg is alles weer in de war.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 16, 2025

Ik kan bevestigen wat ​@BasT ervaart. Ook bij mij was het een paar dagen geleden in de Geplande Opnames-lijst precies hetzelfde. Een herstart loste het probleem toen op.

---

Na een herstart ziet alles er goed uit, maar wanneer ik een opname toevoeg is alles weer in de war.

Ik heb dit zojuist getest en kon dit reproduceren. Als je een opname ingepland hebt, is de Geplande Opnames-lijst daarna in de war. Belangrijk detail: de nieuw ingeplande opname verschijnt niet in de Geplande Opnames-lijst.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 16, 2025

Bedankt voor het afwachten en testen, ​@BasT en jij ook, ​@Katana321. We geven dit door aan het tv team!

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • December 16, 2025

@Erik van KPN ​@Katana321 Het is een display-issue want de rasterweergave is wel goed.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 16, 2025

@Erik van KPN ​@Katana321 Het is een display-issue want de rasterweergave is wel goed.

Klopt. Ik zie het nu ook.

Wat ik ook zie: mijn test-opname van overmorgen verschijnt (zoals al gezegd) niet in de lijst-weergave, maar wel in de rasterweergave.