Skip to main content

MijnKPN app - update oktober 2024

MijnKPN app versie 6.28.0

Wij houden je graag op de hoogte van nieuwe mogelijkheden, verbeterde prestaties en functies van de MijnKPN app. 

Abonneer je op de Product Updates en blijf op de hoogte van al onze updates.

 

Wat zit er in deze update?

  • Nieuwe vormgeving van de pagina's voor extra kosten en KPN Pay
    We hebben de pagina’s vernieuwd zodat je nu nog duidelijker en overzichtelijker kunt zien waar je extra kosten uit bestaan. Dit helpt je om snel inzicht te krijgen in je verbruik en eventuele kosten.
     
  • Vernieuwde Berichten
    We hebben de Berichten verbeterd! Je hebt nu een duidelijker overzicht van al je gelezen, ongelezen en favoriete berichten, zodat je sneller vindt wat je zoekt.
     
  • Rood app-icoon? Dat betekent een ongelezen bericht van KPN!
    We laten je via het rode app-icoon weten dat er een nieuw bericht voor je klaarstaat. Je kunt het lezen door naar je Berichten te gaan onder het tabblad ‘Profiel’.

    Wil je altijd op de hoogte blijven én de beste wifi-ervaring krijgen? Ga naar je privacy voorkeuren in de MijnKPN app en schakel app-meldingen in.
     

  • Snelkoppelingen via het beginscherm
    Houd het app-icoon ingedrukt en ga direct naar je facturen, deel MB's of scan een QR-code. Zo kun je snel je facturen bekijken of eenvoudig MB's delen, allemaal met één druk op de knop!


Wie krijgt de update en wanneer?

De update is vanaf maandag 07 oktober beschikbaar. 


Hoe controleer ik welke versie van de MijnKPN app heb?

Je kunt de versie van de MijnKPN app op de volgende manier checken:

  • Ga naar profiel
  • Instellingen (tandwiel)
  • Onderaan staat de versie van de app

We zijn benieuwd naar jouw mening!

Heb je vragen, feedback, een probleem of een goed idee voor de app? Laat het ons hieronder weten!
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan gerust je eigen topic aan, we helpen je graag verder.

Waarom wordt de MijnKPN app nog altijd als bèta getoond in de Google Play Store?
 

 


Admin: afbeelding in spoiler geplaatst i.v.m. leesbaarheid


Rood app-icoon? Ik hoop toch niet dat dit net zo irritant wordt als de icoon op mijn box die om de paar dagen rood wordt en vraagt om mijn google account te koppelen.


Rood app-icoon? Ik hoop toch niet dat dit net zo irritant wordt als de icoon op mijn box die om de paar dagen rood wordt en vraagt om mijn google account te koppelen.

Ik neem aan dat KPN gewoon de standaarden respecteert en dus een simpel rood bolletje bij het app-icoon laat zien als er een nieuw bericht is. Als KPN het hele icoon rood zou maken dan zou ik dat persoonlijk heel slecht vinden.


Waarom wordt de MijnKPN app nog altijd als bèta getoond in de Google Play Store?

 

Heb je je eerder aangemeld voor het bèta programma? Bij mij staat gewoon dit:
 

 



Admin: afbeelding in spoiler geplaatst i.v.m. leesbaarheid


Ik heb inderdaad destijds deelgenomen aan de bèta test van deze app maar er worden al tijden geen bèta's meer uitgebracht voor MijnKPN. Je zou dan verwachten dat deze vroeg of laat gemerged zou worden met de "gewone" versie.


Rood app-icoon? Ik hoop toch niet dat dit net zo irritant wordt als de icoon op mijn box die om de paar dagen rood wordt en vraagt om mijn google account te koppelen.

Hallo @DX11, het komt er als volgt uit te zien:
 

 

 

 

 

 

Het is dus een simpel klein rood bolletje. 


Waarom wordt de MijnKPN app nog altijd als bèta getoond in de Google Play Store?

 

Bij mij niet @wjb 


Wel een beetje een late aankondiging binnrn product updates.😎

Ik heb de vernieuwde app al bijna 2 weken op mijn mobiel staan.


De update is inderdaad sinds 7 oktober beschikbaar, maar beter laat dan nooit toch? @JanD Wat vind je verder van de app en de nieuw toegevoegde functionaliteiten? Heb je nog andere wensen of ideeën ter verbetering? 


Ik heb geloof ik nog nooit een bericht in de app ontvangen.

 


Ik heb deze versie al sinds 7 oktober en krijg nu pas de mail vd productupdate ?

Al gemeld zie ik nu ...


De eerste Product Update over de MijnKPN app!
 

Door omstandigheden iets later online dan we hadden gewild. De update is inderdaad al sinds 7 oktober beschikbaar. Maar omdat er mooie zaken zijn toegevoegd, zoals de snelkoppelingen via het beginscherm, leek het ons absoluut de moeite waard om de Product Update online te gooien!


Rood app-icoon? Ik hoop toch niet dat dit net zo irritant wordt als de icoon op mijn box die om de paar dagen rood wordt en vraagt om mijn google account te koppelen.

Hallo @DX11, het komt er als volgt uit te zien:
 

 

 

 

 

 

Het is dus een simpel klein rood bolletje. 

Goed nieuws voor de rood/groen kleurenblinden. Vrouwelijke designer?(genetische kleurenblindheid komt bij hen namelijk niet voor.)


Hi @WebHalla, dank voor je reactie. Volgens mij zijn de notificatie-meldingen altijd rood, toch? En groen is natuurlijk echt de KPN kleur😄. Hoe ervaar je dit bij andere apps die ook een groene kleur gebruiken (denk bijvoorbeeld aan WhatsApp)? Als je suggesties hebt, laat het vooral weten.


Beste Alexandra,

bedankt voor Uw serieuze reactie. WhatsApp komt hier in huis niet voor (heeft iets met privacy te maken, mijn andere stokpaardje) dus iMessage en hopelijk snel RCS ;-)

 

Meer informatie over genetische kleurenblindheid (1 op 12 westerse mannen heeft dit) en enkele voorbeelden: https://www.color-blindness.com/deuteranopia-red-green-color-blindness/ Het komt met name neer op de verhouding tussen de twee typen lichtgevoelige cellen in het netvlies, de kegeltjes (rgb-kleurgevoelig) en staafjes(licht/donker/contrast). Er is een theorie die uitgaat dat het kleuren zien voor vrouwen een voordeel is bij het inzamelen van vruchten en dat het tekort aan kegeltjes, maar daarmee een verhoogd aantal staafjes in de mannelijke ogen voor contrastrijker beeld zorgen en een voordeel waren bij het jagen. Het leger keurde kleurenblinden ook niet af voor de dienstplicht 😞. Genetische kleurenblindheid wordt overgedragen door de vrouw naar de zonen maar kleurenblindheid kan daarnaast helaas ook door oogziekten en op latere leeftijd voorkomen.

 

Er is tooling voor ontwikkelaars om kleurenblindheid te simuleren. Slechts een greep:

adobe:https://helpx.adobe.com/creative-cloud/adobe-color-accessibility-tools.html

en voor het gratis paint.net: https://forums.getpaint.net/topic/116566-colorblindness-simulation-plugin-v5-2022-06-28

 

Meestal adviseer ik (ook grote software ontwikkelaars) om rood/oranje/groen indicatoren in de gui te voorzien van een andere vorm (groen een driehoek, oranje twee verticale strepen en een rood vierkantje naar analogie van de ouderwetse opnameapparatuur) daarbij de indicator te voorzien van een met de achtergrond contrasterende rand.

met vriendelijke groeten,

Johan


@WebHalla Wauw, wat interessant! Eén op de 12 is best veel, ik wist het niet, weer wat geleerd. Dank voor de uitgebreide informatie en feedback Johan. We nemen jouw uitgebreide input mee naar de ontwikkelaars, zodat daar naar gekeken kan worden! Ik kan helaas geen toezeggingen doen, maar we zorgen dat het op de juiste plek terecht komt.


De update is inderdaad sinds 7 oktober beschikbaar, maar beter laat dan nooit toch? @JanD Wat vind je verder van de app en de nieuw toegevoegde functionaliteiten? Heb je nog andere wensen of ideeën ter verbetering? 

Hallo @Jeroen van KPN ik gebruik de app zelden en als ik de app gebruik werkt het goed, verder houd ik me nooit met app's bezig, behalve dat ik zorg dat het altijd de nieuwste versies zijn.

Ik gebruik MijnKPN altijd via de website op de laptop.


@WebHalla Wauw, wat interessant! Eén op de 12 is best veel, ik wist het niet, weer wat geleerd. Dank voor de uitgebreide informatie en feedback Johan. We nemen jouw uitgebreide input mee naar de ontwikkelaars, zodat daar naar gekeken kan worden! Ik kan helaas geen toezeggingen doen, maar we zorgen dat het op de juiste plek terecht komt.

Fijn! Bedankt!


Ik heb geloof ik nog nooit een bericht in de app ontvangen.

 

Ha, ik wel en het ziet er dan zo uit: 

 


Jammer dat in de berichten niet iets te lezen valt in de trant van: 

‘we hebben je melding over de problemen met mobiel internet en/of bellen ontvangen. Er  is een ticket met nummer ……. aangemaakt en je kunt hier de status van je ticket volgen’.


Zeer goede suggestie! Ik weet niet precies wat er voor nodig is om dat op te zetten, maar ik zal de input zeker doorgeven aan het team.


Bedankt voor het doorzetten @Shyrin van KPN. Eerlijk gezegd: ik verwacht er niet veel van maar laat me graag verrassen. 


+1
Dat ik mij graag laat verrassen, welteverstaan 😉

 

Admin: 🫣


+1
Dat ik mij graag laat verassen, welteverstaan 😉

Hopelijk toch met dubbel r! 😉


+1
Dat ik mij graag laat verassen, welteverstaan 😉

Dat cadeautje van kpn sla ik over, welbeschouwd.Â