Skip to main content
Update

SuperWifi 1: Update naar SW1.C.24.13.06

Categorie:SuperWifi 1
  • February 10, 2025
  • 208 reacties
  • 15507 keer bekeken
SuperWifi 1: Update naar SW1.C.24.13.06
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

208 reacties

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • February 20, 2025

Dan raad ik je aan om de stappen uit het bericht van Marcia hierboven te volgen ​@MH71!

• Zet de SuperWifi 1 punt(en) terug naar de fabrieksinstellingen
  • Sluit het SuperWifi 1 punt(en) bekabeld aan op het modem
  • Zet het SuperWifi 1 punt(en) aan. Het SuperWifi 1 punt(en) start op en haalt de KPN software op. Dit duurt 30 minuten.
  • Als het ledje continu groen brandt, dan kan je het SuperWifi 1 punt loskoppelen en elders in de ruimte plaatsen.

Gaat de modum dan ook mee?

Als je het stappenplan hier volgt wel: “Een schone installatie van SuperWifi punten”, in stap 5 reset je dan ook het modem. 

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 20, 2025

Dan raad ik je aan om de stappen uit het bericht van Marcia hierboven te volgen ​@MH71!

• Zet het SuperWifi 1 punt(en) aan. Het SuperWifi 1 punt(en) start op en haalt de KPN software op. Dit duurt 30 minuten.
  • Als het ledje continu groen brandt, dan kan je het SuperWifi 1 punt loskoppelen en elders in de ruimte plaatsen.

Als je het stappenplan hier volgt wel: “Een schone installatie van SuperWifi punten”, in stap 5 reset je dan ook het modem. 

Advies van Sanne/Marcia had maar 4 stappen, dus gelukkig vraag ik door.

Ik wacht het eerst nog een (paar) nachtje(s) af, daarna maar jouw advies proberen.

Zal ook dit forum blijven volgen.

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • February 20, 2025

Goedemiddag ​@asdfghjkl89 en ​@RonaldM01!
Jullie geven aan dat het niet lukt maar hebben jullie de Super wifi punten ook al eens gereset en het daarna opnieuw geprobeerd? Hoe je de Super wifi kunt resetten, lees je terug in dit artikel op onze Kennisbank. Hopelijk lukt het na het resetten wel en we zien jullie bevindingen natuurlijk graag weer tegemoet!

Hi Jan, dit is echt 'bezigheidstherapie'. Met al dat wachten tussendoor ben je gewoon een hele middag kwijt 🤷🏼‍♂️

Maar alles opnieuw geïnstalleerd en alles werkt tot nu toe, en hopelijk morgen ook nog 🫣

Wel nog een vraag, klopt het dat ik het alleen goed werkend krijg als ik de Wifi van mijn Experiabox 10 uit laat staan? Als hij aan blijft staan maken een aantal apparaten geen verbinding met Wifi, als alleen de SuperWifi's aan staan werkt alles goed. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • February 20, 2025

Hmmm, de wifi van je V10 zou aan moeten kunnen blijven. Zeker gezien je software up to date is (V10.C.24.12.15). Als het echter goed werkt als deze uit staat dan kun je hem ook prima uitlaten. 🙂

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 20, 2025

Je bent toch niet verplicht na deze update het resetten?

Of lees ik dat verkeerd?

Me ouders hebben een V12 met SW1 maar heb ze nog niet gehoord dat het niet meer werkt.

Zal morgen eens langs gaan

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • February 21, 2025

Nee, het is zeker niet verplicht, ​@MennoG78. Maar als je problemen ervaart, dan kan het wel helpen. Hopelijk is het bij jouw ouders niet nodig.

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • February 21, 2025

Hmmm, de wifi van je V10 zou aan moeten kunnen blijven. Zeker gezien je software up to date is (V10.C.24.12.15). Als het echter goed werkt als deze uit staat dan kun je hem ook prima uitlaten. 🙂

Dankjewel Sanne, moet een van de SuperWifi punten nog steeds aan de V10 gekoppeld blijven? Misschien dat daar het probleem zit en werkt het beter als de SuperWifi los van de V10 is.

Het viel mij wel op dat wanneer bij de V10 ook Wifi aan staat, alle apparaten met de V10 verbinden en de SuperWifi punten niet gebruikt worden. Zelfs als ik in de andere kamer sta met de losse SuperWifi en de Wifi van mijn mobiel opnieuw laat verbinden kiest deze nog voor de V10 😅

Maar nu alles werkt ga ik liever niet experimenteren zonder bevestiging 🫣

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 21, 2025

Advies van Sanne/Marcia had maar 4 stappen, dus gelukkig vraag ik door.

Ik wacht het eerst nog een (paar) nachtje(s) af, daarna maar jouw advies proberen.

Zal ook dit forum blijven volgen.

Ik heb toch nog een vraag, is de software nu voor iedereen beschikbaar?

Ik weet niet eens of er bij mij een poging tot updaten is gedaan, behalve dat ik woensdag een melding kreeg dat het zou gaan gebeuren.

Duidelijk is dat zowel bij de modum als wifi punten niets veranderd is, nog voorzien van oude software.

Is de update mislukt of geen poging gedaan?

Ik wil best de boel een keer resetten, maar niet omdat een mede forum gebruiker dat zegt.

Als ik niets doe, wat dan?

Alles werkt gewoon, dus in dat opzicht geen prio tot updaten.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • February 21, 2025

Het kan zijn dat de update bij jou mislukt is, ​@MH71. Een reset van het modem kan helpen om de kans van slagen de volgende keer te vergroten.

• Helper
  • February 22, 2025

@Erik van KPN

Ik heb nog een vraag wat mij nog niet geheel duidelijk is geworden in deze uitleg. Als de WiFi op de box 12 uitgezet wordt, betekent dit dan ook dat het backhaul signaal wegvalt? Dit hoeft namelijk niet een logisch gevolg van elkaar te zijn, vandaar mijn vraag. Als het backhaul signaal nog aktief blijft zouden de sw1 punten nog kunnen communiceren met het modem, maar dat je dus niet meer kunt connecten op de WiFi van het modem zelf. En dat ook de checkbox kunnen verklaren bij uitzetten wifi om de extenders aan te laten. Ik hoor het graag. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 22, 2025

Als de WiFi op de box 12 uitgezet wordt, betekent dit dan ook dat het backhaul signaal wegvalt?

Dat is ook heel aannemelijk. Als Hoofd-Wifi uit is, is alles uit (Gast-Wifi, Extra-Wifi). Maar je kan zelfs controleren, gebruik een wifi scanner en zoek naar een verborgen 5Ghz kanaal.

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • February 22, 2025

Goedemiddag ​@asdfghjkl89 en ​@RonaldM01!
Jullie geven aan dat het niet lukt maar hebben jullie de Super wifi punten ook al eens gereset en het daarna opnieuw geprobeerd? Hoe je de Super wifi kunt resetten, lees je terug in dit artikel op onze Kennisbank. Hopelijk lukt het na het resetten wel en we zien jullie bevindingen natuurlijk graag weer tegemoet!

Ha die Jan, ik heb eerder gereageerd dat alles weer werkte. Maar helaas was het die avond weer 'prijs', de losse na meerdere uren actief te zijn geweest weer op rood. Uiteraard weer de stappen doorlopen, waarom niet het is weekend 🤷🏼‍♂️

En je raadt het al, de hele dag groen incl verbonden apparaten en 's avonds keek ik voor het naar bed gaan en weer op rood. 

Ik word hier een beetje moedeloos van. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 23, 2025

Het is bijzonder dat dit wel enkele uren goed werkt en daarna niet meer. Heb je tijden de resetstappen ook de V10 helemaal gereset? Maakt het ook uit als je de versterkers omruilt? Dit om te achterhalen of het aan de versterker zelf ligt of misschien toch de locatie. 

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 23, 2025

Het kan zijn dat de update bij jou mislukt is, ​@MH71. Een reset van het modem kan helpen om de kans van slagen de volgende keer te vergroten.

Deze avond modum en 2 WiFipunten 1 een harde reset gegeven om kans op update naar KPN software te vergroten.

Beide punten zijn altijd bekabeld.

Na half uur alles weer werkend.

Nog geen KPN software, maar wel is 1 van de 2 nu geüpdatet van 1.00.21 naar 1.00.22, deze heb ik pas vorig weekend weer aan netwerk gehangen zodat deze ook geüpdatet wordt. Ander WiFipunt was al lang op 1.00.22

Tijdens aansluiten van het 2de Wifipunt had ik dit Wifipunt toen ook een harde rest geven, wel was deze toen aangesloten op netwerk. Nu had ik het netwerk losgekoppeld tijdens harde reset en ook ondertussen de modum gereset, zoals beschreven op:

Ik wacht het nu maar af, kan niet meer doen denk ik.

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • February 23, 2025

Het is bijzonder dat dit wel enkele uren goed werkt en daarna niet meer. Heb je tijden de resetstappen ook de V10 helemaal gereset? Maakt het ook uit als je de versterkers omruilt? Dit om te achterhalen of het aan de versterker zelf ligt of misschien toch de locatie. 

Dankjewel voor je reactie Alex, ja het voelt erg instabiel allemaal. De V10 was (en de 2 SuperWifi's) echt goed gereset, zoals aangegeven in het stappenplan uit de post van Jan. Het draait nu allemaal weer, zodra nummer 2 weer uitvalt zal ik ze eens omwisselen en het hele circus weer doorlopen.

Vandaag had ik trouwens de Wifi van de V10 aan laten staan (vergeten uit te zetten na reset). Ik zie alleen maar apparaten verbinden met de V10, de SuperWifi's blijven ongebruikt.

Bij de losse SuperWifi in de slaapkamer heb ik minder ontvangst op mijn mobiel (zit nog aan de V10 in de woonkamer), maar zelfs als ik de Wifi opnieuw laat verbinden kiest mijn mobiel toch voor de V10. Ik vraag me toch af of beide SuperWifi's wel goed zijn. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 24, 2025

Gaan die updates gefaseerd? (kon niet uit het start bericht opmaken dat mensen een bericht krijgen)

Me ouders hadden nog niks gehad maar die krijgen net een email en SMS dat ze vannacht de updates krijgen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

klopt ​@MennoG78 

• Topper
  • February 26, 2025

Complimenten voor de nieuwe interface.

Mijn SW zijn bedraad verbonden; het bijzondere is dat ondanks dat ik nu met een aantal apparaten dichtbij een SW punt zit ze allemaal verbonden zijn met de modem op de begane grond.

Dit is in mijn ogen toch een bijzondere situatie; ik twijfel dan ook of de SW’s wel functioneren?

• February 26, 2025

Mijn SW zijn bedraad verbonden; het bijzondere is dat ondanks dat ik nu met een aantal apparaten dichtbij een SW punt zit ze allemaal verbonden zijn met de modem op de begane grond.

Dit is in mijn ogen toch een bijzondere situatie; ik twijfel dan ook of de SW’s wel functioneren?

Dat is bij mij ook zo. En bij heel veel andere klanten ook zo als ik een beetje hier en daar in de topics lees. De witte SuperWiFi's staan nu voor Jan Joker in huis niks te doen.

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 26, 2025

Bij mij was dit gisteren ook aan de hand, alles groen, maar geen wifi verbindingen wifipunten.

Beide wifipunten harde reset, met netwerk kabel los. Nadat alles is opgestart en kabel weer aangesloten had ik nog het netwerk opnieuw opgestart vanuit de interface.

Nu werk het allemaal wel en lijkt stabiel.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Komen jullie verder met de tip van ​@MH71

• Topper
  • February 26, 2025

helaas, 1 punt gereset; lijkt geen wijzigingen te geven. In de nieuwe APP staan beide SWs als TODO in de lijst; niet met de namen zolder en kantoor die ik ze gegeven had. Er lijkt wel een sync issue te zijn.

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 26, 2025

helaas, 1 punt gereset; lijkt geen wijzigingen te geven. In de nieuwe APP staan beide SWs als TODO in de lijst; niet met de namen zolder en kantoor die ik ze gegeven had. Er lijkt wel een sync issue te zijn.

In de kpn app blijven ze todo heten, maar bij mij werken ze wel.

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 26, 2025

In de kpn app blijven ze todo heten, maar bij mij werken ze wel.

Ik vind de kpn app > wifi netwerk zo en zo matig werken, je kan nu beter modum induiken, werk op telefoon ook best.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • February 26, 2025

Kunnen we al concluderen waar het probleem ligt? Ik hou één van de SW1's maar bekabeld in de meterkast aangesloten in de hoop dat ‘iemand’ bij KPN nogmaals een geforceerde update aftrapt.

Het probleem is bekend en we zijn nog aan het bekijken hoe dit opgelost kan worden. Via de Product Updates wordt je in ieder geval op hoogte gehouden van de veranderingen en toekomstige updates (waarin dit hopelijk snel wordt meegenomen).

Gisteren een mail van KPN ontvangen waarmee duidelijk wordt dat de SW1's eindelijk zelf de nieuwe software ontvangen wanneer handmatig gereset en voor dit doel even bekabeld aan het modem hangen.

• Voor de beste Wifi ervaring is je V12 modem al voorzien van de nieuwste KPN software. De bijbehorende software voor je (witte) SuperWifi punten is sinds kort ook beschikbaar. Daarmee kan het (witte) SuperWifi punt beter samenwerken met je modem voor een optimale Wifi dekking. Hoe je deze software eenvoudig zelf kunt installeren: lees hier.

Ik kan bevestigen dat hier zowel de Box 12 als de twee SW2's en nu ook de twee SW1's allemaal op de nieuwe software draaien. Het is even afwachten of de mesh goed werkt d.w.z. zoals door anderen geconstateerd of de witte schoteltjes nog devices naar zich toetrekken.

Voor nu bedankt voor de update.