Skip to main content
Update

SuperWifi 1: Update naar SW1.C.24.13.06

Categorie:SuperWifi 1
  • February 10, 2025
  • 208 reacties
  • 15507 keer bekeken
SuperWifi 1: Update naar SW1.C.24.13.06
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

208 reacties

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • February 27, 2025

Komen jullie verder met de tip van ​@MH71

Hi Alexandra, de SuperWifi 1 punten zijn bij mij ook een beetje 'werkeloos'.

Maar ik heb nu 3 dagen alles 'werkend', dat wil zeggen de SuperWifi 1 punten branden groen en de V10 ook.

Ik heb daarvoor meerdere keren de Wifi punten gereset, maar ook de Wifi punten inclusief de V10. Alles ruim de tijd gegeven om op te starten = ongeveer 30 minuten per apparaat. En dan heb ik het alleen over het opstarten, niet over het verplaatsen, omwisselen etc.

Misschien nu even de ontwikkelaars laten kijken of er ergens een bugje zit, voor dat ik weer een weekend bezig ben? 🫣

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 27, 2025

Komen jullie verder met de tip van ​@MH71

Hi Alexandra, de SuperWifi 1 punten zijn bij mij ook een beetje 'werkeloos'.

Maar ik heb nu 3 dagen alles 'werkend', dat wil zeggen de SuperWifi 1 punten branden groen en de V10 ook.

Ik heb daarvoor meerdere keren de Wifi punten gereset, maar ook de Wifi punten inclusief de V10. Alles ruim de tijd gegeven om op te starten = ongeveer 30 minuten per apparaat. En dan heb ik het alleen over het opstarten, niet over het verplaatsen, omwisselen etc.

Misschien nu even de ontwikkelaars laten kijken of er ergens een bugje zit, voor dat ik weer een weekend bezig ben? 🫣

Ik ben box 12, het kan dus anders zijn.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 27, 2025

Hier is gelukkig alles goed gegaan ​@Alexandra van KPN  zonder problemen is de modem V12 en SW1 geupdate van de week.

Wat een verademing is dat nieuwe menu zeg eerst kon je koffie zetten en broodsmeren 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • February 27, 2025

Als ik dit allemaal lees over updates van V10, V12 en Wifi punten hoop ik dat het nog lang gaat duren voordat mijn V10 en Experia wifi's de update krijgen en ik verlost blijf van die ellende voor de tijd dat mijn abonnement nog loopt.

Met het stappenplan reset van alle SW’s en Modem en dan pas bekabeld aansluiten heeft geweldig geholpen. Jammer dat dit met de update niet vanzelf goed gaat; we zijn hier zo met z’n alleen wel heel veel tijd aan kwijt

• Topper
  • March 1, 2025

Bij mij draaien het v12 modem en de bekabelde wifi punten (beide constant groene lampjes) op de nieuwe software sinds de update, maar wifi netwerk blijft instabiel en haperen. 

Krijg regelmatig op mobiel "verbonden zonder internet" 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • March 1, 2025

Fijn dat het geholpen heeft ​@Paukenist Zn! Ben het wel met je eens dat het jammer is dat deze handelingen nodig waren en dat het niet direct soepel verlopen is!

Wat irritant dat je nu steeds zo'n slechte wifi hebt ​@Monrisque 😕 Zou je hiervoor een eigen topic aan willen maken, zodat je hier gericht mee verder geholpen kan worden?

@Maja van KPN ik heb nu ook de SW2 versie besteld; wat doet KPN met de oude SW’s?

Gaan die retour? Dit in het kader van duurzaamheid?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • March 1, 2025

Ze zijn jouw eigendom ​@Paukenist Zn, dus je hóéft ze niet retour te sturen, wellicht kan je er nog iemand anders blij mee maken?

Als je er wel voor kiest om ze retour te sturen, zullen wij er voor zorgen dat ze gerecycled gaan worden. Dat kan dat kosteloos via het volgende adres:

KPN

Antwoordnummer 10119

2400VB Alphen a/d Rijn

Hallo,

Wij hebben hier thuis een KPN Box 12 modem met 4 Super Wi-Fi punten.

Ik heb meerdere dagen met een KPN helpdesk medewerker geprobeerd het netwerk weer in de lucht te krijgen nadat de update is uitgevoerd.

Complimenten aan de medewerker van KPN voor zijn nette open manier van bijstaan in deze, hij heeft meerdere keren netjes teruggebeld zoals hij had beloofd.

We hebben het hele proces meerdere malen doorlopen maar telkens stort het netwerk weer in elkaar, in het begin ook het LAN netwerk maar het lijkt nu alleen nog het Wi-Fi netwerk telkens weer eruit te gooien. Mijn vrouw moest vanmorgen 3 x opnieuw aanmelden op het Wi-Fi netwerk omdat deze zegt dat er iets is veranderd en hierdoor opnieuw moet inloggen maar er heeft niemand iets veranderd. Dit gebeurd in en tijdsbestek van 5 minuten, telkens wordt ze er weer uitgegooid.

De frustraties in huis beginnen op te lopen, we zijn afhankelijk van internet met 2 thuiswerkende ouders en een dochter in het examenjaar van VWO. 

Wie kan ons helpen!!!!

Met vriendelijke groet,

Henk

• March 6, 2025

@Inspector_Gadget zijn de SuperWiFi's bekabeld aangesloten? Zoals je leest werkt de draadloze verbinding vanaf modem naar SuperWiFi nu alleen via 5 Ghz. Dat is veel gevoeliger voor storing.

En zorg dat je voor thuiswerken ook gewoon bekabeld aangesloten systemen hebt. Dat maakt je veel minder afhankelijk van WiFi. 

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • March 6, 2025

Hallo,

Ik heb meerdere dagen met een KPN helpdesk medewerker geprobeerd het netwerk weer in de lucht te krijgen nadat de update is uitgevoerd.

Complimenten aan de medewerker van KPN voor zijn nette open manier van bijstaan in deze, hij heeft meerdere keren netjes teruggebeld zoals hij had beloofd.

We hebben het hele proces meerdere malen doorlopen maar telkens stort het netwerk weer in elkaar, in het begin ook het LAN netwerk maar het lijkt nu alleen nog het Wi-Fi netwerk telkens weer eruit te gooien. Mijn vrouw moest vanmorgen 3 x opnieuw aanmelden op het Wi-Fi netwerk omdat deze zegt dat er iets is veranderd en hierdoor opnieuw moet inloggen maar er heeft niemand iets veranderd. Dit gebeurd in en tijdsbestek van 5 minuten, telkens wordt ze er weer uitgegooid.

De frustraties in huis beginnen op te lopen, we zijn afhankelijk van internet met 2 thuiswerkende ouders en een dochter in het examenjaar van VWO. 

Wie kan ons helpen!!!!

Met vriendelijke groet,

Henk

Ik kan niet afleiden uit de tekst of het hier gaat om problemen na de software update. Dan moet eerst duidelijk worden op welke versie de v12 draait en de aangesloten SW.

Als het de nieuwe software is, is er een bekend issue met ipv6. Elke aangesloten superwifi via ethernet versterkt dit probleem nog eens. 

Log dan in op de v12 en zet dan onder internetverbinding/ipv6 ipv6 uit. En herstart dan de v12 onder instellingen/systeem.(blauwe knop)

Het eerste Wi-Fi punt is bekabeld aangesloten de overige niet. Er ligt een bekabeld netwerk met unmanaged switches van TP-link waarop o.a. TV-ontvangers, PS4 e.d. zijn aangesloten. 

De mobieltjes kan ik niet met netwerkkabel aansluiten.

Ik betaal voor goed internet in huis en heb daarom ook 4 Super Wi-Fi 1 punten in huis. Het werkte voor de update goed, dan mag ik toch verwachten dat het nu ook goed functioneert

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • March 6, 2025

@Inspector_Gadget zijn de SuperWiFi's bekabeld aangesloten? Zoals je leest werkt de draadloze verbinding vanaf modem naar SuperWiFi nu alleen via 5 Ghz. Dat is veel gevoeliger voor storing.

En zorg dat je voor thuiswerken ook gewoon bekabeld aangesloten systemen hebt. Dat maakt je veel minder afhankelijk van WiFi. 

Dat wifi punten nu mogelijk dichter bij de modus geplaatst moeten worden is een feit, maar alles bekabeld hebben moet wel mogelijk zijn, wifi moet gewoon goed kunnen werken, bij mij in ieder geval wel.

Hallo,

Wie kan ons helpen!!!!

Met vriendelijke groet,

Henk

Ik kan niet afleiden uit de tekst of het hier gaat om problemen na de software update. Dan moet eerst duidelijk worden op welke versie de v12 draait en de aangesloten SW.

Als het de nieuwe software is, is er een bekend issue met ipv6. Elke aangesloten superwifi via ethernet versterkt dit probleem nog eens. 

Log dan in op de v12 en zet dan onder internetverbinding/ipv6 ipv6 uit. En herstart dan de v12 onder instellingen/systeem.(blauwe knop)

Het probleem is ontstaan na de update, volgens de helpdesk zijn de BOX 12 en de SW1's allemaal inmiddels over op de nieuwe software.

Firmwareversie: V12.C.24.05.08

Ik heb het netwerk meerdere keren opnieuw opgebouwd, volledig terug naar de fabrieksinstellingen alles gereset zonder kabels en 1 voor 1 weer opgebouwd.

Dat wifi punten nu mogelijk dichter bij de modus geplaatst moeten worden is een feit, maar alles bekabeld hebben moet wel mogelijk zijn, wifi moet gewoon goed kunnen werken, bij mij in ieder geval wel.

Alle SW1's branden groen maar toch krijgen apparaten slecht verbinden en mobieltjes geven aan ‘verbonden zonder internet’

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • March 6, 2025

Alle SW1's branden groen maar toch krijgen apparaten slecht verbinden en mobieltjes geven aan ‘verbonden zonder internet’

Hoi inspecteur, ik had dit probleem na de update ook, alles groen, maar wifi punten werken maakte geen verbinding met apparatuur. 

Bij mij was de oplossing: netwerk kabels los (waar dat nog moet), harde rest van wifi punten, opnieuw laten opstarten, daarna pas netwerk kabel aansluiten, daarna wifipunt naar de juiste locatie. Daarna heb ik vanuit de modum interface het gehele netwerk opnieuw opgestart, bij mij was het toen opgelost. 

Ik kan me voorstellen dat je dat al hebt geprobeerd, maar wilde mijn ervaring toch delen.

Hoi inspecteur, ik had dit probleem na de update ook, alles groen, maar wifi punten werken maakte geen verbinding met apparatuur. 

Bij mij was de oplossing: netwerk kabels los (waar dat nog moet), harde rest van wifi punten, opnieuw laten opstarten, daarna pas neterk kabel aansluiten, daarna naar juiste locatie. Daarna heb ik vanuit de modum interface het gehele netwerk opnieuw opgestart, bij mij was het toen opgelost. 

Ik kan me voorstellen dat je dat al hebt geprobeerd, maar wilde mijn ervaring toch delen.

Bedankt voor het delen, zoals jezelf al aangeeft dit is al meerdere keren uitgevoerd. Samen met de helpdeskmedewerker alles vanaf de grond weer opgebouwd en bekabeld eerst weggelaten maar zelfs dan gaat het telkens mis.

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • March 6, 2025

Bij mij was de oplossing: netwerk kabels los (waar dat nog moet), harde rest van wifi punten, opnieuw laten opstarten, daarna pas neterk kabel aansluiten, daarna naar juiste locatie. Daarna heb ik vanuit de modum interface het gehele netwerk opnieuw opgestart, bij mij was het toen opgelost. 

Bedankt voor het delen, zoals jezelf al aangeeft dit is al meerdere keren uitgevoerd. Samen met de helpdeskmedewerker alles vanaf de grond weer opgebouwd en bekabeld eerst weggelaten maar zelfs dan gaat het telkens mis.

Succes!

• Topper
  • March 6, 2025

Het is in ieder geval goed om te constateren dat ik niet alleen ben met deze problemen. Maar goed, nu de oplossing. Ik heb ook al diverse resets geprobeerd. Laatste was inderdaad alles terugzetten naar fabrieksinstellingen en weer opbouwen, maar ook dat werkte niet.

Heb mijn 2 SuperWifi 1 extenders één voor één echt minimaal 30 minuten aan de kabel gehangen en ik kan zien dat de juist firmware er op komt te staan. Maar zodra ik de kable eruit trek, gaat het lampje op rood, wat voor mij al een signaal is dat het dus niet klopt.

Als ik ze vervolgens draadloos elder in het huis plaats, dan wordt het lampje wel groen, dus zou je zeggen dat ze het doen. En dat ik ook wel even zo, maar vroeg of laat geeft mijn mobiel aan “verbonden zonder internet’. Dus het werkt niet goed.

Heb al veel discussiedraden hier gelezen, en dus ook al meerder malen van alles geprobeerd en ben dus letterlijk ten einde raad. Iemand toch nog een gouden tip wellicht?

Sjaak.

V12 modem en 2 SuperWifi extenders

• March 6, 2025

Welke unmanaged switches van TP-Link worden er gebruikt?
Dit is belangrijk i.v.m. igmp snooping.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • March 6, 2025

@Sjakie1970,  een vraag voor je. Hoe staat de WPA instelling op je Box 12? Als deze op WPA 3 staat, wil je hem dan eens op WPA 2 zetten, en kijken of dat verbetering brengt. Als dat al zo is, of het doet niets, wil je eens IPv6 uitzetten en kijken of dat verbetering brengt?

@Inspector_Gadget, ik zie dat jij inmiddels ook een los topic hebt aangemaakt. Gaan we met jou daar verder, voor het gemak.  

• Topper
  • March 6, 2025

Ik weet niet of een ander probleem hier al voorbij is gekomen nl dat ik geen vpn verbinding meer krijg met mijn werk.

Voor de update geen probleem maar nu met geen mogelijkheid meer.

Via de ingebouwde simkaart in de laptop lukt en ook via de wifi van de buren welke op Ziggo zitten.

Van alles geprobeerd maar helaas globalprotect van Paloalto krijgt geen verbinding.

Welke unmanaged switches van TP-Link worden er gebruikt?
Dit is belangrijk i.v.m. igmp snooping.

Ik gebruik hier de TL SG105

• March 6, 2025

@Inspector_Gadget 

TP- Link TL SG105 werkt niet met  interactieve TV van KPN, omdat gebruik gemaakt wordt van IGMP V3 en dit wordt niet ondersteunt door unmanaged switches bron