Skip to main content
Update

SuperWifi 1: Update naar SW1.C.24.13.06

Categorie:SuperWifi 1
  • February 10, 2025
  • 208 reacties
  • 15507 keer bekeken
SuperWifi 1: Update naar SW1.C.24.13.06
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

208 reacties

• Nieuwkomer
  • March 29, 2025

Hi ​@Thomas van KPN ,

How can I disable the Extra Wifi SSID on the Super Wifi Points? The article only shows the settings for KPN Modem, but not the WiFi Points. 

Also, the web interface for the modem is not helpful for me as I am using the Wifi Points without connecting them to the modem. 

Thanks

Omar

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • March 29, 2025

You can't, ​@Orange92. The SuperWIfi 1 no longer have a web interface after the update to the KPN Software. As such, they can only be managed, and function, by being connected to a KPN modem with the KPN Software on it. That connection can also be wireless, so you don't need to keep them wired to the modem, except for the initial installation. Then, to disable guest wifi on the Super Wifi, you need to log in to the modem and disable guest wifi there.  That will then sync to the SuperWifi.

• Deelnemer
  • April 8, 2025

⚠ Breaking!

Een medewerker van KPN heeft mij zojuist laten weten dat de Experia Wifi’s (dus die zwarte apparaten) niet langer ondersteund worden end dus End of Life zijn. Een update voor deze apparaten verwacht ik dus ook niet meer.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hier is mij niets van bekend ​@5E365EEAA. Waar heb je dit gehoord? De intentie is er nog steeds om ook de Experia Wifi versterkers een update te geven naar de KPN Software. Wanneer en of dat gaat gebeuren is alleen nog niet bekend. Maar we hebben ze zeker niet afgeschreven. 

• Topper
  • April 13, 2025

De (witte) SW1 zijn waardeloos geworden door deze modem update.

Enigste oplossing is de (zwarte) SW2 (dit is de mededeling vanuit het speciale modemteam van KPN).

Meer info, zie o.a. mijn topic:

SuperWifi 1 in combinatie met Box 12 werken niet meer goed | KPN Community

Dat is niet waar, ​@Begtie. Ik zie dat je dit in veel topics aan het verspreiden bent, en ik wil dat graag even ontkrachten.

Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen.

In de Kennisbank hebben we deze artikelen uitgebreid met informatie over wat je kunt doen bij problemen met je SuperWifi 1. In veel gevallen helpt een of meerdere van deze dingen.

Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met onze telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie.

Beste moderator ​@Erik van KPN ,

Ik wil toch jouw stellige mening ontkrachten.

Ik ben ook getroffen door deze foute software update. Ik heb ook een ExperiaBox 12 en drie witte versie 1.0 SuperWifi punten die allemaal bekabeld zijn aangesloten.

De software update is op alle punten uitgerold en ze zijn zichtbaar in de webinterface van het modem. Netjes met een groene status en 0 apparaten verbonden.

Alleen in de ruimte waar de superWifi punten staan wordt geen wifi signaal uitgezonden. Niet op 2.4GHz en niet op 5GHz.

Ik heb nu al drie keer contact gehad met de kantenservice. In het eerste gesprek werd inderdaad gezegd dat het een bekend probleem was en dat er met mij contact opgenomen zou worden om de superwifi om te ruilen voor de zwarte v2 versie. In het tweede gesprek bleek er helemaal geen formulier met serienummers ingevuld te zijn, dat is toen alsnog gedaan. 

Daarna heb ik contact gehad met de tweede lijn support die aangaf dat ik alleen maar in het modem het Wifi-5 profiel hoefde te activeren omdat de superwifi punten geen wifi-6 ondersteunden en daardoor geen wifi signaal uitzonden. Dat heb ik gedaan en ik moest 24 uur wachten om ervoor te zorgen dat het allemaal zou werken. Helaas pindakaas, dit had dus helemaal geen effect.

In mijn derde contact met de klantenservice kreeg ik weer het hele riedeltje te horen hoe ik alles moest resetten naar fabrieksinstellingen en dat ze daar een stappen plan voor hebben. Ik heb uitgelegd dat ik dat al meerdere keren met zijn collega’s had gedaan maar dat het niet helpt. Ik heb gevraagd of ze nu ervoor konden zorgen dat mijn superwifi punten omgeruild konden worden zoals is toegezegd.

Ik kreeg toen te horen dat dit geen optie is, ik kan wel nieuwe SuperWifi punten v2 huren bij KPN en eventueel kan de eerste maand huur gecrediteerd worden. De andere medewerkers hadden nooit de toezegging mogen doen dat de superwifi kon worden omgeruild. Dat gaat KPN niet doen volgens die medewerker.

Nu kan het zijn dat afhankelijk van de persoon aan de telefoon je een ander verhaal krijgt, die ervaring heb ik wel, maar KPN heeft hierin dus niet een duidelijk beleid/script voor de klantenservice.

Ik heb nu een klacht ingediend dat KPN naar een software upgrade mijn apparatuur heeft beschadigd.

Ik herken dus helemaal het verhaal van ​@Begtie 

• Topper
  • April 14, 2025

@AxS  Ik kan dit verhaal wel bevestigen. Ik heb wel iets meer geluk gehad met de medewerkers blijkbaar want uiteindelijk werd het bij mij wel vrij soepel opgelost. Zie mijn eigen topic

• Deelnemer
  • April 17, 2025

Hier is mij niets van bekend ​@5E365EEAA. Waar heb je dit gehoord? De intentie is er nog steeds om ook de Experia Wifi versterkers een update te geven naar de KPN Software. Wanneer en of dat gaat gebeuren is alleen nog niet bekend. Maar we hebben ze zeker niet afgeschreven. 

Daar verschillen de meningen onderling over binnen KPN. Dit is mij namelijk meegedeeld door een medewerker via een privébericht op Twitter:

“Er wordt geen garantie meer gegeven op de samenwerking tussen de Experia Wifi en SuperWifi, omdat de Experia Wifi inmiddels als verouderde apparatuur wordt beschouwd. In sommige gevallen functioneren ze nog wel goed samen, maar dat hangt af van de situatie en de specifieke netwerkopstelling.”

Een aantal dagen geleden begon mijn wifiverbinding ineens weer aan het haperen. Sinds KPN ontwikkeling van de firmware is gaan uitbesteden aan het Franse bedrijf SoftAtHome is de stabiliteit aanzienlijk verslechterd, getuige alle problemen in dit topic. Misschien moet KPN zelf de ontwikkeling van firmware weer op zich nemen?

Inmiddels heb ik de Experia Box V10 weer van zolder gehaald. Chinese degelijkheid van ZTE. Krachtige wifi, waardoor ik die versterkers niet meer nodig heb. Het beste modem dat KPN ooit heeft uitgegeven. Opmerkelijk dat het Sagemcom maar niet lukt om een stabiel modem met pairbonding op de markt te brengen. Nu maar hopen dat mijn Experia Box V10 niet de update zal ontvangen...

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • April 21, 2025

Daar verschillen de meningen onderling over binnen KPN. Dit is mij namelijk meegedeeld door een medewerker via een privébericht op Twitter:

“Er wordt geen garantie meer gegeven op de samenwerking tussen de Experia Wifi en SuperWifi, omdat de Experia Wifi inmiddels als verouderde apparatuur wordt beschouwd. In sommige gevallen functioneren ze nog wel goed samen, maar dat hangt af van de situatie en de specifieke netwerkopstelling.”

Ik zal de collega in kwestie aangeven dat zijn of haar informatie niet klopt. De Experia Wifi staat nog steeds op de planning voor een update naar de KPN Software. Zodra deze van start gaat lees je daar alles over in een aparte Product Update.

Over de samenwerking tussen Experia Wifi en SuperWifi, dat hangt af van wat de collega bedoeld heeft. Bij een Experia Wifi op oude firmware, en een SuperWifi op KPN Software is er geen sprake van een onderlinge mesh. Dus in dat opzicht kan de samenwerking minder goed zijn. Zodra de Experia Wifi ook KPN Software heeft, dan is de mesh ook weer in stand en zal de samenwerking weer zijn zoals voorheen.

Inmiddels heb ik de Experia Box V10 weer van zolder gehaald. Chinese degelijkheid van ZTE. Krachtige wifi, waardoor ik die versterkers niet meer nodig heb. Het beste modem dat KPN ooit heeft uitgegeven. Opmerkelijk dat het Sagemcom maar niet lukt om een stabiel modem met pairbonding op de markt te brengen. Nu maar hopen dat mijn Experia Box V10 niet de update zal ontvangen...

De V10 gebruiken is in dit geval ook een prima optie. Maar weet dat ook die vanzelf de update gaat krijgen.

De (witte) SW1 zijn waardeloos geworden door deze modem update.

Enigste oplossing is de (zwarte) SW2 (dit is de mededeling vanuit het speciale modemteam van KPN).

Meer info, zie o.a. mijn topic:

SuperWifi 1 in combinatie met Box 12 werken niet meer goed | KPN Community

Dat is niet waar, ​@Begtie. Ik zie dat je dit in veel topics aan het verspreiden bent, en ik wil dat graag even ontkrachten.

Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen.

In de Kennisbank hebben we deze artikelen uitgebreid met informatie over wat je kunt doen bij problemen met je SuperWifi 1. In veel gevallen helpt een of meerdere van deze dingen.

Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met onze telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie.

Beste moderator ​@Erik van KPN ,

Ik wil toch jouw stellige mening ontkrachten.

Ik ben ook getroffen door deze foute software update. Ik heb ook een ExperiaBox 12 en drie witte versie 1.0 SuperWifi punten die allemaal bekabeld zijn aangesloten.

De software update is op alle punten uitgerold en ze zijn zichtbaar in de webinterface van het modem. Netjes met een groene status en 0 apparaten verbonden.

Alleen in de ruimte waar de superWifi punten staan wordt geen wifi signaal uitgezonden. Niet op 2.4GHz en niet op 5GHz.

Jammer te horen dat je problemen ervaart ​@AxS. Wat ik opmaak uit wat je hier beschrijft is dat de SuperWifi niet daadwerkelijk goed gekoppeld zijn met de Box 12. Het kan al helpen om de SW1 punten via de webinterface van de Box 12 te ontkoppelen (topologie, elke punt aanklikken en dan de ontkoppelknop) en ze vervolgens, na een reset, bekabeld aan te sluiten voor minimaal een half uur. 

Als dat niet voldoende is, dan is volledig opnieuw installeren het advies. Wat echt vereist dat je niet alleen de SuperWifi 1 punten reset, maar ook je Box 12. Het is even wat werk, maar ook in mijn thuissituatie bleek dit de oplossing.

Verder, ik begrijp dat er een melding is aangemaakt, dan wordt er van daaruit nog contact opgenomen. Maar de doorlooptijd van die meldingen zit rond de 10 werkdagen.

• Topper
  • April 24, 2025

Jammer te horen dat je problemen ervaart ​@AxS. Wat ik opmaak uit wat je hier beschrijft is dat de SuperWifi niet daadwerkelijk goed gekoppeld zijn met de Box 12. Het kan al helpen om de SW1 punten via de webinterface van de Box 12 te ontkoppelen (topologie, elke punt aanklikken en dan de ontkoppelknop) en ze vervolgens, na een reset, bekabeld aan te sluiten voor minimaal een half uur. 

Als dat niet voldoende is, dan is volledig opnieuw installeren het advies. Wat echt vereist dat je niet alleen de SuperWifi 1 punten reset, maar ook je Box 12. Het is even wat werk, maar ook in mijn thuissituatie bleek dit de oplossing.

Verder, ik begrijp dat er een melding is aangemaakt, dan wordt er van daaruit nog contact opgenomen. Maar de doorlooptijd van die meldingen zit rond de 10 werkdagen.

De tips die gegeven worden werken niet.

Nadat de Box 12 gereset is sta je wel weer met alle oorspronkelijke instellingen maar dat helpt hier niet. Na het ontkoppelen van de versterkers en het terugzetten naar de fabrieksinstellingen (de led van de versterker brand dan stabiel paars) zie je dat bij het opnieuw opstarten eerst een wifi netwerk op de versterker wordt gestart dat eindigt met de laatste 6 cijfers van het Mac adres van de versterker. Dat gebeurt bij mij op zowel de 2.4Ghz als de 5GHz band. Daarna wordt het Wifi netwerk van de Box 12 overgenomen en verdwijnt het eerst signaal. Uiteindelijk kan geen enkele client een verbinding maken met deze netwerken. Het lijkt er op dat er in de communicatie op de versterker wat mis gaat.

De reden van dit uitgebreide verhaal is om aan te geven dat ik heel veel geprobeerd heb en er veel tijd in heb gestoken. Ik heb ook meerdere malen contact gehad met de klantenservice en kreeg verschillende antwoorden.

Uiteindelijk ben ik teruggebeld door de 2e of 3e lijn, dat had wat voeten in aarde want het maken van een belafspraak ging steeds mis. Ik zat dan braaf te wachten maar er werd niet gebeld. Toen ik wel contact kreeg gaf de medewerker aan dat ik in aanmerking kwam voor het vervangen van mijn versterkers. Dat was vorige week donderdag vlak voor Pasen. De dinsdag daarop kreeg ik inderdaad drie versterkers via PostNL en als het goed ik krijg ik ook nog een retourbox voor het terugsturen van mij oude V1 versterkers.

Na een half uurtje had ik weer drie werkende versterkers, gewoon aansluiten, even wachten op de update en klaar. Geen gedoe maar meteen verbinding. Al mijn Home Automation werkt weer.

• April 24, 2025

De ellende begint bij mij ook steeds groter te worden. Ik zit hier in huis nu met regelmaat gewoon op 5G. Dat had ik nooit. Altijd goed WiFi. Nu is het soms gewoon weg.

Van KPN nieuwe SW2 punten ontvangen na 2 maanden ellende en veel gezeik met de SW1 punten na de update. Uren, nee dagen werk heb ik er aan gehad.

Nieuwe SW2 punten aangesloten en voila alles werkt weer zoals voorheen.

Met dank aan een bereidwillige techneut van de KPN.

Kortom, de oplossing is nieuwe SW2 punten. Dus ​@KPN vervang gewoon al die SW 1punten bij iedereen, jullie update heeft immers het probleem veroorzaakt.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • April 28, 2025

@Erik van KPN jij zou er bij mij nog op terugkomen?

Gister smiddags bij me ouders gezeten en wifi punten branden groen maar 2e wifi punt steeds geen internet.

Al meerdere malen alles gereset alleen zonder succes.

Wanneer gaat KPN dit oplossen?

Aangezien het begonnen is na de update 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • April 29, 2025

Ja, je hebt gelijk, Menno. Ik bericht je even.

• Nieuwkomer
  • May 2, 2025

@Erik van KPN 

Ik heb vannacht blijkbaar ook een update gehad, want sindsdien werkte de wifi (van de SW1 punten) niet meer. Ik ben letterlijk heel de dag bezig geweest met de SW1 punten opnieuw aansluiten, wat een enorm gedoe… Eindelijk heb ik er maar 1 (van de 2 punten) werkend gekregen, omdat die bekabeld is/blijft aan de Box 12. De 2e brandt ook groen, maar zodra die losgekoppeld wordt van de modem doet ie helemaal niets… en hij blijft wel groen branden (hij is ook niet zichtbaar in de topologie van de web interface, alleen als ie aangesloten blijft, daarna verdwijnt het weer). 

Ik heb heel de dag door al meerdere keren van alles gereset (zowel de modem als de SW1 punten, alles teruggezet naar fabrieksinstellingen, meerdere keren een half uur de SW1 punten aangesloten gelaten. Niks werkte en ik ben er nu eigenlijk wel een beetje klaar mee omdat het me ontzettend veel tijd heeft gekost en het heeft geen succes gehad. 

Als ik de antwoorden op het forum zo lees, dan hebben meerdere hier last van. Ik ben ook heel terughoudend met het bellen van de klantenservice omdat ik niet weer het verhaal wil horen wat ik allemaal kan proberen/welke stappen ik kan doorlopen, omdat ik dat al allemaal heb gedaan en het veel tijd kost. Sorry voor het geklaag maar het is vrij frustrerend als het na zoveel tijd en pogingen nog steeds niet werkt. Ik wil graag een oplossing en het liefst zie ik de SW1 punten omgeruild worden voor nieuwe SW2 punten. Kan iemand helpen? Dankjewel

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@LindaTm07, inderdaad frustrerend als het na al die moeite nog niet werkt. Ik raad je aan om hiervoor een belafspraak in te plannen. Je kunt daar alvast noteren wat je precies gedaan hebt, zo vraagt mijn collega dit niet opnieuw uit en kunnen jullie het oppakken waar je gebleven bent. 

Hopelijk is de oplossing dan snel gevonden! 

Leen59
Wijsgeer
  • May 2, 2025

Standaard antwoord voor die belafspraak, als je het geduld hebt om ca 3 uur aan de lijn te hangen krijg je ms SW2 aangeboden, maar dat is ook maar afwachten helaas.

• Deelnemer
  • May 5, 2025

Het is wel duidelijk dat de update problematisch was. We zijn nu twee maanden verder en het zou fijn zijn als KPN met een statement of oplossing naar buiten komt.

Ook het beleid rondom vervangen van SuperWifi 1 door SuperWifi 2 moet duidelijker. Het kan toch niet zo zijn dat de ene klant 3 uur aan te telefoon moet hangen om vervolgens toch niet SuperWifi 2’s aangeboden te krijgen om het probleem op te lossen, terwijl een andere klant dat wel krijgt?

Persoonlijk lijkt mij de oplossing simpel:

1. Iedere klant die melding maakt van problemen kan zijn/haar SuperWifi 1’s kosteloos laten vervangen door SuperWifi 2’s
  2. Of, tweede mogelijkheid: er komt op zeer korte termijn een update om de functionaliteit van de SuperWifi 1’s in haar oorspronkelijke staat te herstellen

Dan heb ik het nog niets eens of de Experia Wifi’s gehad… Nogmaals: wij, de klanten, hebben niet om deze “update” gevraagd.

KPN, wat is nu jullie volgende stap om de problemen met de SuperWifi 1’s op te lossen? Zit er op korte termijn een update in te pijplijn? Of komt er een grootschalige omruilactie? Heel vervelend dat het stil blijft.

Jasper van KPN
Moderator

Er blijft gewerkt worden aan nieuwe software versies, dat blijft doorgaan voor alle apparatuur. Als het in afwachting daarvan niet goed werkt kunnen de tips in het startbericht geprobeerd worden. 

• Deelnemer
  • May 6, 2025

Er blijft gewerkt worden aan nieuwe software versies, dat blijft doorgaan voor alle apparatuur. Als het in afwachting daarvan niet goed werkt kunnen de tips in het startbericht geprobeerd worden. 

Bedankt. Het is goed bedoeld, maar dit is het standaardantwoord dat het probleem niet verhelpt. De tips in startbericht lossen het probleem helaas niet op. Ik heb deze al meerdere keren doorlopen.

Het is fijn dat er op termijn een update zal verschijnen, maar deze problemen spelen nu. Vragen:

1. Wanneer verschijnt de update voor de SuperWifi 1 die de problemen verhelpen, is dat bijvoorbeeld deze week?
  2. Waarom krijgen sommige klanten wel SuperWifi 2’s aangeboden om het probleem op te lossen en andere klanten niet?

Jasper van KPN
Moderator

Wanneer die update komt is voor ons ook afwachten, als die komt krijgen wij bericht. Daar kan ik dus geen antwoord op geven.

Wat betreft de tweede vraag, het vervangen wordt soms als allerlaatste optie gedaan, maar niet altijd. Dat heeft niet de voorkeur en wordt weinig gedaan. 

En ik snap dat het als een standaardantwoord kan voelen, maar het is ook de realiteit. Het is wachten op die update.

• Topper
  • May 11, 2025

Het is ondertussen mei en nog steeds ellende na deze laatste update.

wifi 1 access points nog steeds random rood/ rebooting.

Bij KPN support krijg ik nog steeds mensen aan de lijn die geen kennis hebben van deze waardeloze update die uitgebracht is. Het enige wat ik hoor is een monteur die langs gestuurd kan worden maar voor wat dan?
Ook als ik begin over het updaten van wifi 1 naar wifi 2 access points krijg ik te horen dat ik kan huren of kopen bij KPN maar als ik zeg dat deze door KPN zelf opgestuurd heb gekregen omdat mijn verbinding als slecht werd gemeten/ gezien door hunzelf kan er geen enkele aantekening of order gevonden worden in hun systeem.

Jammer maar als dit niet voor juni opgelost gaat worden dan maar een andere provider zoeken die wel graag hun klanten behoud en niet wegjaagt.

Als nieuwe klant kan je alles krijgen maar bestaande klanten worden weer als vanouds als strxxt behandeld. Er zijn zeker weer genoeg aanmeldingen door de weglopende Ziggo klanten dus kunnen we weer arrogant doen naar de bestaande klanten.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • May 11, 2025

Vervelend dat contact met de telefonische collega's nog niet tot een goede oplossing hebben g​@M.Meijer. Rode lampjes geven aan dat de SuperWifi 1 geen verbinding kan maken met je modem. Dat is iets wat in de basis herstelbaar is. We hebben in dit artikel stappenplannen opgenomen specifiek voor de SuperWifi 1. Zou je die willen doornemen, en eventueel uitvoeren als je dat nog niet gedaan hebt.

Mocht dat ook niet helpen, dan is het het handigst om een eigen topic aan te maken. Beschrijf daarin dan hoe de boel bij jou thuis geplaatst en aangesloten is, wat je ervaart aan problemen, en wat je al geprobeerd hebt.

• May 16, 2025

Ik kreeg vanmorgen een e-mail dat mijn SW-punten een update krijgen (ik heb 2 SW1's, beiden via een kabel aangesloten op de V10). Maar..... mijn V10 heeft de KPN Software nog niet! Gaat dat wel goed komen dan? 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • May 16, 2025

Ik vermoed dat er dan wat sprake is van databasevervuiling aan onze kant. Op dit moment rollen we nog niet actief weer uit voor SuperWifi 1, en als we dat wel weer doen, dan beginnen we met die klanten die al over zijn gegaan naar de versie waar deze Product Update voor is. En dat zijn allemaal klanten met een Box 12. Dus ik verwacht niet dat er daadwerkelijk iets geüpdatete wordt bij jou, Henk.

In het algemeen is het verder wel zo dat een huishoudmigratie alles pakt, dus ook modem. Dus in die gevallen is het geen probleem als je modem nog niet over is. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • May 17, 2025

Goedendag,

Na de update ondervinden wij en ook de buren erg veel last van de storing op de WiFi punten 1

Vorige maand al gebeld met een helpdesk medewerker, alles gereset en opnieuw alles aangesloten via de modem v 12. Maar na enkele dagen valt 1 van de punten uit willekeurig en na opstart is deze er weer. Vandaag weer een aller aardigste helpdesk medewerker James aan de lijn gehad ook voor de buren. Deze hebben de WiFi 1 punten wel overal bekabeld maar deze storen ook al sinds de update. 

Dus ook modem gereset daarna weer aan het modem hangen en wachten tot eindelijk deze weer werken.

Het advies van James was na overleg met een collega om nieuwe WiFi 2 punten aan te schaffen deze hebben de problemen niet.

Maar toch niet om deze update gevraagd waardoor de Super WiFi 1 niet meer correct werken.

(Dit is dus een veel voorkomend probleem).

Dus de vraag aan KPN is dan ook hoe dit dan netjes op te lossen, voor de mensen die de WiFi punten 1 hebben. (De update zou hierop geen invloed mogen hebben)

Gr Klaas D