Skip to main content
Update

SuperWifi 1: Update naar SW1.C.24.13.06

Categorie:SuperWifi 1
  • February 10, 2025
  • 208 reacties
  • 15507 keer bekeken
SuperWifi 1: Update naar SW1.C.24.13.06
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

208 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • May 17, 2025

Alle reacties zijn verdwenen?

Oh, na het plaatsen van deze reactie zijn ze er weer..

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Goedendag,

Na de update ondervinden wij en ook de buren erg veel last van de storing op de WiFi punten 1

Vorige maand al gebeld met een helpdesk medewerker, alles gereset en opnieuw alles aangesloten via de modem v 12. Maar na enkele dagen valt 1 van de punten uit willekeurig en na opstart is deze er weer. Vandaag weer een aller aardigste helpdesk medewerker James aan de lijn gehad ook voor de buren. Deze hebben de WiFi 1 punten wel overal bekabeld maar deze storen ook al sinds de update. 

Dus ook modem gereset daarna weer aan het modem hangen en wachten tot eindelijk deze weer werken.

Het advies van James was na overleg met een collega om nieuwe WiFi 2 punten aan te schaffen deze hebben de problemen niet.

Maar toch niet om deze update gevraagd waardoor de Super WiFi 1 niet meer correct werken.

(Dit is dus een veel voorkomend probleem).

Dus de vraag aan KPN is dan ook hoe dit dan netjes op te lossen, voor de mensen die de WiFi punten 1 hebben. (De update zou hierop geen invloed mogen hebben)

Gr Klaas D

Hi Klaas, ik quote de reactie van Erik want dit geldt ook voor jou, zie hieronder. Indien je hiermee niet uitkomt neem dan weer contact met ons op. 

In de Kennisbank hebben we deze artikelen uitgebreid met informatie over wat je kunt doen bij problemen met je SuperWifi 1. In veel gevallen helpt een of meerdere van deze dingen.

Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met onze telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. 

• May 21, 2025

Op dit moment rollen we nog niet actief weer uit voor SuperWifi 1, en als we dat wel weer doen, dan beginnen we met die klanten die al over zijn gegaan naar de versie waar deze Product Update voor is.

Teruglezend viel me ineens deze zin op. Bedoel je dat op dit moment de update van SW1's is stopgezet? Wellicht in afwachting van de volgende softwareversie? Ik zie dat er voor de SW2 in korte tijd twee nieuwe versies beschikbaar zijn gekomen, zoals ook vandaag. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • May 21, 2025

Ja, klopt. Wij zien natuurlijk ook de klachten voorbij komen. En veel van die klachten zijn, zoals ook al eerder aangegeven, prima op te lossen. Maar wel op een manier die tijd kost. Voor de klant, maar ook voor onze medewerkers. En dat is niet praktisch, en geen goede klantervaring. Zodra er een nieuwe versie beschikbaar is volgt er een nieuwe Product Update en gaan we met die versie uitrollen.

Dit is overigens niet iets dat alleen nu bij SuperWifi 1 gedaan wordt. Stoppen met uitrollen komt ook voor zonder dat er klachten zijn. Bijvoorbeeld als we een nieuwe versie voor een apparaat bijna klaar hebben. Dan is het niet zinnig om eerst nog door te gaan met een versie als we dan een week of twee later diezelfde klanten opnieuw updaten.

• Topper
  • May 21, 2025

Wanneer worden de wifi 1 punten ge-update met de verbeteringen?

Ik heb nog elke dag kerstverlichting aan kleuren op deze.

Mijn wifi-alarmen (2 dochters) gaan elke dag af hier en ik kan je vertellen dat het vervelende geluiden zijn die ze produceren…. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@M.Meijer, kunnen we nog niets concreets over zeggen maar het zou wel goed moeten kunnen werken. Ik zie dat je al een eigen topic hebt, we denken daar graag even met je mee.

Ik heb exact dezelfde problemen als in deze topic beschreven (zie eigen vraag) ; 3x SW1 met een KPN Box 12 die na de update vorige week niet meer werken. Alle resets met wachten etc gedaan, naast de box 12 zoals overal hierboven beschreven, maar nog steeds doet geen enkele SW1 het los van het modem. Vanavond een belafspraak ingepland...

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Je hebt dus al een eigen los topic voor het issue aangemaakt. Hulp en ondersteuning zal dan ook via dat losse topic worden geboden.