Skip to main content
Update

SuperWifi 1: Update naar SW1.C.25.07.02

Categorie:SuperWifi 1
  • June 18, 2025
  • 110 reacties
  • 3154 keer bekeken
SuperWifi 1: Update naar SW1.C.25.07.02
Toon eerste bericht

110 reacties

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • July 25, 2025

Ik heb nog even overleg gevoerd ​@MH71 en de uitrol van deze versie is nog steeds gaande. Er is op dit moment niet een optie beschikbaar om deze update te forceren. Ik moet je toch vragen om nog even geduld te hebben.

Ok, in ieder geval beetje duidelijkheid.

• Deelnemer
  • July 27, 2025

Ik zie hier allemaal firmwareversies voorbij komen die niet lijken wat er op mijn Superwifi (1) punten draait. Hoewel de apparaten zelf zeggen allemaal up-to-date te zijn is mij onduidelijk of dat werkelijk het geval is. Kan iemand dat bevestigen/ontkennen?

Leen59
Wijsgeer
  • July 27, 2025

Dit is heel oud

• July 27, 2025

Ik zie hier allemaal firmwareversies voorbij komen die niet lijken wat er op mijn Superwifi (1) punten draait. Hoewel de apparaten zelf zeggen allemaal up-to-date te zijn is mij onduidelijk of dat werkelijk het geval is. Kan iemand dat bevestigen/ontkennen?

Jij hebt nog oude firmware. Maar wees blij. Deze werkt tenminste gewoon. De nieuwe firmware niet.

• Deelnemer
  • July 27, 2025

Jij hebt nog oude firmware. Maar wees blij. Deze werkt tenminste gewoon. De nieuwe firmware niet.

Het werkt inderdaad redelijk, ik hoef ‘slechts’ om de paar weken de spullen opnieuw te starten omdat er weer een puntje de rest kwijt is.
Het zijn meerdere punten met dezelfde firmware, die allemaal al sinds ze bij mij wonen, online zijn. Op 1 na die ik ook niet online krijg.…

Als dit al de ‘goede firmware heet hoef ik de nieuwe firmware voorlopig niet idd.

De updateprocedure/selectie is dus ook niet betrouwbaar en als de updates bij jullie net zo gaan als die bij mij gaan kan je dus nog wel eens lang moeten wachten...

• Nieuwkomer
  • July 27, 2025

Bedankt voor de informatie hierboven, ik maak hier uit op dat ik waarschijnlijk last heb van de beperkte backhaul optie!

Ik had een mooi mesh netwerkje naar mijn garage, maar daar heb ik nu geen ontvangst meer. Als ik de wifi punten verplaats, krijgen ze netjes contact. Maar dus niet meer naar waar ik het wil hebben. Alleen als ik er een in de buitenlucht zet…

Kan de backhaul niet instelbaar zijn naar 2.4? zo veel communicatie zal er voor die backhaul toch niet nodig zijn? Waarom is dit zo gedaan?

Ik mis nu door deze update iets dat ik mogelijk alleen bedraad kan oplossen, dat was nu net niet de bedoeling! Jammer. Maar wel duidelijke informatie :) 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat als je Extra Wifi instelt en deze op 2,4 Ghz vastzet ​@Bawa? Of als je modem al KPN Software heeft, dan vind je hier hoe je Extra Wifi instelt.

• Nieuwkomer
  • July 27, 2025

Dag Sanne, bedankt voor de tip!

Ik heb het bereik van de 2.4 Extra wifi niet verder gekregen dan de 'standaard ' wifi. De twee wifi punten zagen elkaar nog steeds niet, maar dat rijmt op zich wel met de kennelijke 5G backhaul die nu nodig is. Dat heeft de extra wifi niet ongedaan gemaakt.

Overigens stond 2.4 wel al ingeschakeld voor het netwerk. Daarom voor mij zo verrassend dat de wifipunten nu dichter bij elkaar moeten staan. Het voordeel van 2.4 verdwijnt dan. Met moderne huizen en dikkere muren was 2.4 nog steeds soms de redding :).

Met wat herpositioneren nu wel een verbinding gemaakt. Als beide de wifi punten voor een raam staan, lukt het. Wederom niet helemaal wat ik wil, maar kennelijk nodig. Ik bedenk wel wat voor de lange termijn. 

• Topper
  • July 28, 2025

hoe kan je deze software pushen/laden  op de schotels wanneer deze niet zijn verbonden met een KPN netwerk verbinding ?

• July 28, 2025

hoe kan je deze software pushen/laden  op de schotels wanneer deze niet zijn verbonden met een KPN netwerk verbinding ?

Niet. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 28, 2025

Ik heb 2 SW en zit nog steeds op firmware 1.00.22 klopt dit? 

• Topper
  • July 28, 2025

Niet. 

dat is wel heel erg jammer, zou het mogelijk zijn , wanneer mijn pc verbonden is met een kpn vpn ?

• July 28, 2025

Ik heb 2 SW en zit nog steeds op firmware 1.00.22 klopt dit? 

Ja, dan ben je nog niet aan de beurt geweest. Hoef je niet rouwig om te zijn, als het nu goed werkt tenminste. Ik heb precies hetzelfde en bij mij werkt alles prima, geen migratie (met alle potentiële trammelant van dien) nodig. Heb je wellicht een V10? Dan sta je voor zover ik weet nog helemaal niet op de planning. Voorlopig alleen SW1 icm Box 12, zie startbericht. 

• July 28, 2025

Niet. 

dat is wel heel erg jammer, zou het mogelijk zijn , wanneer mijn pc verbonden is met een kpn vpn ?

Nee, deze updates/migraties krijg je alleen als je via een kpn modem met het kpn netwerk verbonden bent. Op een tijd die kpn beslist. En als je dat niet hebt ben je beter af zo, want met de nieuwe KPN Software heeft de SW1 geen eigen webinterface meer en is daardoor niet meer te beheren: dat kan dan alleen nog via een kpn modem. 

• July 28, 2025

Niet. 

Niet die pc moet dan verbonden zijn via VPN, maar die SuperWiFi 😉

En het is inderdaad zo dat de update pas komt op een moment dat het een medewerker van KPN het behaagd om deze klaar te zetten voor jou specifieke aansluiting. Zwaar irritant dus. Je kunt zelf echt. Helemaal. Niets. Alleen maar afwachten. 

En afwachten betekent bij KPN dat je zo een half jaar verder bent.

• Topper
  • July 28, 2025

Niet. 

Niet die pc moet dan verbonden zijn, maar die SuperWiFi 😉

En het is inderdaad zo dat de update pas komt op een moment dat het een medewerker van KPN het behaagd om deze klaar te zetten voor jou specifieke aansluiting. Zwaar irritant dus. Je kunt zelf echt. Helemaal. Niets. Alleen maar afwachten. 

mijn idee zou zijn de pc met vpn en de wifi schotel aan de pc :P 

• July 28, 2025

Niet. 

En dan nog, zonder kpn modem geen migratie naar de nieuwe software. Voor de SW2 gaat dat wel komen, in de toekomst, zo heb ik begrepen. Maar die blijft na de update ook een eigen webinterface houden. 

• July 28, 2025

En als je dat niet hebt ben je beter af zo, want met de nieuwe KPN Software heeft de SW1 geen eigen webinterface meer en is daardoor niet meer te beheren: dat kan dan alleen nog via een kpn modem. 

Of via een zwarte SuperWiFi. Maar inderdaad: als je bij een andere provider zit met witte SuperWiFi's ben je ver beter af met de oude firmware. 

En als je wel bij KPN zit ook. Want de nieuwe firmware doet het niet of nauwelijks. 

• July 28, 2025

Niet. 

Nee, nee, nee. Alleen icm met een kpn modem op het kpn netwerk op een door kpn bepaalde tijd. Echt, geloof me, een andere mogelijkheid is er niet. 

• Topper
  • July 28, 2025

Niet. 

=

Nee, nee, nee. Alleen icm met een kpn modem op het kpn netwerk op een door kpn bepaalde tijd. Echt, geloof me, een andere mogelijkheid is er niet. 

bedankt voor je snelle reacties en t meedenken, helaas :( 

• July 28, 2025

En als je dat niet hebt ben je beter af zo, want met de nieuwe KPN Software heeft de SW1 geen eigen webinterface meer en is daardoor niet meer te beheren: dat kan dan alleen nog via een kpn modem. 

Of via een zwarte SuperWiFi. Maar inderdaad: als je bij een andere provider zit met witte SuperWiFi's ben je ver beter af met de oude firmware. 

En als je wel bij KPN zit ook. Want de nieuwe firmware doet het niet of nauwelijks. 

Denk je dat je een SW1 kunt migreren via de beheerinterface van een SW2? Buiten het kpn netwerk om? Eenmaal gemigreerd beheren misschien nog wel, maar de migratie zelf? 

• July 28, 2025

Niet. 

=

bedankt voor je snelle reacties en t meedenken, helaas :( 

Nou niets helaas want zonder kpn modem is een gemigreerde SW1 vleugellam, zonder beheer interface. Heb je dan niets meer aan. 

• Topper
  • July 28, 2025

dan een vraag voor de kenners,

wij hebben er met  versie : 

4x 1.00.14v2

1x 1.00.22

1x 1.00.16v2

kunnen deze goed werken in een mesh samen  ? ( voor t beeld :P wij zitten in Frankrijk en hebben een heel groot stuk land wat wij zo bedenkt hebben met wifi ) maar merken toch vaak issues

1.00.14v2

• July 28, 2025

dan een vraag voor de kenners,

wij hebben er met  versie : 

4x 1.00.14v2

1x 1.00.22

1x 1.00.16v2

kunnen deze goed werken in een mesh samen  ? ( voor t beeld :P wij zitten in Frankrijk en hebben een heel groot stuk land wat wij zo bedenkt hebben met wifi ) maar merken toch vaak issues

Daar kun je beter een nieuw topic voor maken want dit topic gaat alleen over de (migratie) naar de nieuwe KPN Software. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@lisi

Op dit moment zijn jouw Superwifi 1 punten nog stand alone te gebruiken. Ze zitten niet allemaal op de meest recente oude software maar zullen nog ene prima mesh netwerk vormen in combinatie met een niet KPN modem.