Skip to main content
Update

SuperWifi 1: Update naar SW1.C.25.07.02

Categorie:SuperWifi 1
  • June 18, 2025
  • 110 reacties
  • 3154 keer bekeken
SuperWifi 1: Update naar SW1.C.25.07.02
Toon eerste bericht

110 reacties

• July 28, 2025

Denk je dat je een SW1 kunt migreren via de beheerinterface van een SW2? Buiten het kpn netwerk om? 

Nee. Volgens mij niet. Volgens mij word er helemaal geen enkele update/migratie buiten het KPN netwerk gedaan.

Zelfs als je wel KPN klant bent en je gebruikt een Fritzbox ofzo waar je de SuperWiFi's achter hebt, dan gebeurt er momenteel helemaal niks denk ik.

Terugrollen is helaas geen optie nadat je eenmaal omgezet bent naar de KPN Software. 

Verder is de uitrol van deze update nog steeds gaande. Maar we hebben meerdere apparaten die allemaal updates moeten krijgen. En dat kunnen we niet allemaal tegelijk doen. Dus moeten we daarin afwisselen. Als jij deze update op dit moment nog niet hebt, dan verwacht ik wel dat je op korte termijn hem alsnog gaat krijgen.

Definieer s.v.p. wat korte termijn is, want ondertussen zijn we wéér 15 dagen verder… totaal al 5,5 maand een disfunctioneel mesh netwerk. Gaat lekker zo KPN!

Leen59
Wijsgeer
  • July 30, 2025

Heeft iemand deze software al binnen, en zoja, wat zijn de bevindingen?

• July 31, 2025

Tja, volgens mij heb ik al wel een paar opmerkingen langs zien komen, maar nog niet veel. En dat kan betekenen dat er nog niet veel updates/migraties met deze versie zijn gedaan, óf dat deze versie geen aanleiding meer is voor veel klachten. Ik hoop dat laatste! 

• July 31, 2025

Ik denk dat ze bij KPN op vakantie zijn. En dat er helemaal niks gebeurd. Bij zit die ook nog steeds op 24.13.06

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • August 2, 2025

Bij familie update SuperWifi1 geïnstalleerd en eindelijk na 2 jaar met deze firmware update de LAN kabel eruit en bleef de SuperWifi1 verbinding houden.  Vorige keer KPN monteur na aansluiten glasvezel en nieuwe modem was niet mogelijk zonder LAN kabel aan de SuperWifi1 naar TV kastje was de oplossing 2 SuperWifi2 punten. 1 rechstreeks aan modem en de andere draadloos naar TV-kastje of lan kabel trekken. Nu eindelijk na 2jaar kan dit apparaat ook weer gebruikt worden. Nu 1 etage hoger ook betere wifi.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • August 2, 2025

Terugrollen is helaas geen optie nadat je eenmaal omgezet bent naar de KPN Software. 

Verder is de uitrol van deze update nog steeds gaande. Maar we hebben meerdere apparaten die allemaal updates moeten krijgen. En dat kunnen we niet allemaal tegelijk doen. Dus moeten we daarin afwisselen. Als jij deze update op dit moment nog niet hebt, dan verwacht ik wel dat je op korte termijn hem alsnog gaat krijgen.

Definieer s.v.p. wat korte termijn is, want ondertussen zijn we wéér 15 dagen verder… totaal al 5,5 maand een disfunctioneel mesh netwerk. Gaat lekker zo KPN!

Ik hoor je. We zijn met deze update voorzichtig. We willen zeker weten dat dit goed gaat. We hebben daarom in eerste instantie vooral groepen aan klanten gedaan die nog niet over waren naar KPN Software. Dat geeft ons de gelegenheid om goed te zien wat deze versie op zichzelf staand doet. Daar zien we geen gekke dingen. Wat betekent dat we nu op daadwerkelijk korte termijn verder gaan met het updaten van degenen die nu nog op de 24.13.06 versie zitten. Waar jij dan dus ook onder valt.

• Deelnemer
  • August 4, 2025

Goedemorgen,

Wij hebben onlangs een update gehad van onze KPN Box 12 en twee witte super wifi punten.

Het 1e punt is keurig mee gegaan, (SW1.C.25.07.02) de 2e functioneerde hierna niet meer. Ik heb wifi punten en modem gereset volgens jullie procedure. Het 1e punt werk correct, de 2 doet zich voor als "wifi bridge" en heeft vermoedelijk nog de oude firmware, ik kan deze nog via zijn eigen IP adres benaderen en inloggen, hieronder een screen shot :

Hoe kan dit super wifi punt aan de juiste firmware komen?

m vr gr

Sjoerd

Ik hoor je. We zijn met deze update voorzichtig. We willen zeker weten dat dit goed gaat. We hebben daarom in eerste instantie vooral groepen aan klanten gedaan die nog niet over waren naar KPN Software. Dat geeft ons de gelegenheid om goed te zien wat deze versie op zichzelf staand doet. Daar zien we geen gekke dingen. Wat betekent dat we nu op daadwerkelijk korte termijn verder gaan met het updaten van degenen die nu nog op de 24.13.06 versie zitten. Waar jij dan dus ook onder valt.

Dank Erik. Niets persoonlijks. Vraag mij ondertussen wel af of KPN überhaupt de capaciteit heeft om zoveel generaties wifi apparatuur netjes up-to-date te houden… te veel hooi op de vork?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@Sjoerd_B_B je hebt het tweede superwifipunt ook een factory reset gegeven en een half uur bekabeld aangesloten gelaten? Als het ondanks dat nog niet goed werkt, wil je dan een eigen topic aanmaken? Denken we daar even met je verder!

• Deelnemer
  • August 5, 2025

@Sjoerd_B_B je hebt het tweede superwifipunt ook een factory reset gegeven en een half uur bekabeld aangesloten gelaten? Als het ondanks dat nog niet goed werkt, wil je dan een eigen topic aanmaken? Denken we daar even met je verder!

Hartelijk dank Thomas.

Ik heb nog een aantal keren een reset poging gedaan met modem en superwifi punten, het 2e punt lomt niet goed in de lucht, ook als ik deze als eerste weer aansluit op het moden.

Ik ga een topic aanmaken.

Eindelijk, na 6 maanden werkt ons KPN mesh netwerk weer zoals het bedoeld is door de update van de Superwifi 1 devices naar versie SW1.C.25.07.02. Dank ​@Erik van KPN en collega's.

• Nieuwkomer
  • August 11, 2025

Enig idee wanneer SW1 update breed wordt uitgerold? Ik kan nu om paar dagen mijn modem v12C.25.06.06 herstarten om mijn SW1 punten op 24.13.06 weer te laten werken. 

Lijkt me precies wat opgelost moet zijn met laatste release.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • August 12, 2025

Afgelopen week hebben we groepen mensen gedaan die in februari de vorige versie hebben gekregen. Gezien jouw bericht zou jij daar dan een van moeten zijn geweest. Maar het kan zijn dat het niet gelukt is om jouw SuperWifi te bereiken. We zullen het snel opnieuw proberen, JvDo. Maar het kan dan zinnig zijn om de SuperWifi even een keer te resetten en opnieuw te installeren. 

• August 20, 2025

@Erik van KPN , ik heb je een paar keer gementioned (is dat goed Nederlands?) in  topics waarin mensen vertellen dat hun SW1's icm met V10 gemigreerd zijn. Is dat nu daadwerkelijk in gang gezet? Volgens het startbericht toch alleen nog icm Box 12?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • August 21, 2025

@Erik van KPN , ik heb je een paar keer gementioned (is dat goed Nederlands?) in  topics waarin mensen vertellen dat hun SW1's icm met V10 gemigreerd zijn. Is dat nu daadwerkelijk in gang gezet? Volgens het startbericht toch alleen nog icm Box 12?

Nee, we zijn bezig met die februarigroep nog. MIgraties op dit moment is V10 icm SW2. Maar, met de recente hobbels rondom het beheerplatform kan het best zijn dat er wat mensen tussendoor geglipt zijn omdat we dan niet of niet goed zien dat ze (ook) SW1 hebben.

Verder goed nieuws wel voor SuperWifi 1: het updaten na een reset is weer aangezet. Betekent dat als je een SuperWifi 1 hebt op een oudere firmware dan de 25.07.02 waar dit topic over gaat, hij na een reset zich zal updaten naar deze versie!

Leen59
Wijsgeer
  • August 21, 2025

Zojuist een SW1 gereset en procedure gevolgd, maar geen update helaas. Ik heb een box12 en 2 SW2 allen met de laatste firmware.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • August 21, 2025

Hmmm. Welke versie staat er nu op die SW1, ​@Leen59? En hoe lang heb je, bij de herinstallatie, de SW1 aangesloten gelaten? We raden wel aan dat ongeveer een half uur zo te laten, zodat de update de tijd heeft om ongestoord binnen te komen zonder onderbroken te worden door een SuperWifipunt dat verplaatst wordt enzo.

Leen59
Wijsgeer
  • August 21, 2025

@Erik van KPN , huidige versie is SW1.C.24.13.06 en staat al ruim een uur aangesloten.

ik wacht al sinds februari op deze update en heb (tijdelijk) SW2 gehuurd omdat het onwerkbaar werd ivm thuiswerken. Met de SW2 werkt het trouwens wel goed en stabiel.

Leen59
Wijsgeer
  • August 21, 2025

Ik vind de tijdnotatie ook wel apart 😅, lange dagen zo.

Leen59
Wijsgeer
  • August 28, 2025

Gisteren de update eindelijk gekregen maar na 2x een schone installatie nog niet zo blij. In de topologie is het overzicht onvolledig en ik zie opeens vreemde apparaten.

Ik wacht nog even af of het stabiel blijft.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • August 29, 2025

Fijn dat je de update nu hebt, Leen.

En wat die apparaten betreft die je ziet, daarover heb ik net ook in je eigen topic ook gereageerd. Dit zijn de interfaces van je SuperWifi 1. Elk apparaat heeft een MAC adres voor het apparaat zelf, maar ook een voor elke netwerk-interface die er in dat apparaat zit. Waarbij een netwerk-interface een manier is om met een netwerk te verbinden. Wil zeggen dat elke fysieke ethernetpoort, en elke (virtuele) wifipoort een eigen MAC adres heeft. Normaal wordt dit verborgen omdat het niets toevoegt om die apart allemaal te zien daar. Maar dit lijkt hier nu even in de war te zijn. Kan geen kwaad, maar ik geef het wel even door.

Leen59
Wijsgeer
  • August 29, 2025

Duidelijk antwoord, maar vreemd dat blijkbaar verder niemand dit ziet.

Leen59
Wijsgeer
  • August 31, 2025

Ik heb het opgegeven en heb de SW1’s in de hoek gesmeten. Na maanden wachten op de update is de situatie nog slechter geworden. Erg instabiel, niet of moeizaam te koppelen, weergave in GUI klopt van geen kant, etc etc. Alle mogelijke scenario’s voor installatie doorlopen zonder resultaat. Ik heb nu de gehuurde SW2’s weer aangesloten en dat werkt gewoon zoals het hoort. Jammer allemaal, heb er ongelofelijk veel tijd en moeite in gestoken.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha ​@Leen59, ik kan me goed voorstellen dat je er klaar mee was! Om het overzicht in dit topic te bewaren, reageren we inhoudelijk in je eigen topic. Ik ga er vanuit dat we hier vandaag of morgen aan toe komen!