Skip to main content
Update

SuperWifi 1: Update naar SW1.C.25.07.02

Categorie:SuperWifi 1
  • June 18, 2025
  • 110 reacties
  • 3154 keer bekeken
SuperWifi 1: Update naar SW1.C.25.07.02
Toon eerste bericht

110 reacties

• Nieuwkomer
  • September 17, 2025

Dag KPN,

Ik heb zelf 2x SW1, gekoppeld aan mijn SagemcomFast5359_KPN.

De TV is aangesloten via de ethernet poort van één van de apparaten. 

Voorheen nooit problemen gehad, de laatste tijd wat verbinding issues tussen de SW1s. 

Nu zag ik in de modem instellingen dat één van de apparaten al de nieuwe update heeft: SW1.C.25.07.02 (SN: J033829975) 

En de ander niet: SW1.C.24.13.06 (SN: J033831365

Aangezien ik deze update niet zelf kan forceren.

Kunnen jullie dat voor mij doen? 

Hoor het graag! 

• Deelnemer
  • September 22, 2025

Kan iemand mij helpen?

Ik heb een Kpn Box 14 met 2 werkende Superwifi 2 (zwart) punten verspreid.
Aangezien bereik toch niet optimaal is (haperende videobeelden vd cameras etc) wil ik 2 of 3 superwifi 1 punten koppelen die ik nog heb liggen (software versie onbekend).
Ik heb Wifi 5 aangezet in het modem (Wifi 6 dus uit)

Ik heb de SW1 gereset. Met kabel aan de Box 14, lampje wordt na een aantal minuten groen.
Haal ik de netwerkkabel los, laat hem weer opstarten, echter lampje wordt dan rood. 
Alle SW1's geprobeerd, allemaal zelfde resultaat. 

Wie weet wat er fout gaat of wat ik anders moet doen?

Ik doe liever geen modem reset ivm bestaande instellingen die ik dan kwijt ben.

Leen59
Wijsgeer
  • September 22, 2025

Heb je de SW1 minimaal een half uur bekabeld aangesloten gelaten? Uit eigen ervaring weet ik dat SW1  niet goed samenwerkt met SW2, ook al zou dat moeten kunnen. Sowieso gaat het met de laatste firmware helemaal niet lekker met de SW1, ik heb ze daarom ook maar in de hoek gesmeten en ben overgestapt naar SW2, dat werkt iig wel fatsoenlijk. Zie ook andere topics op dit forum.

• Deelnemer
  • September 23, 2025

Heb je de SW1 minimaal een half uur bekabeld aangesloten gelaten? Uit eigen ervaring weet ik dat SW1  niet goed samenwerkt met SW2, ook al zou dat moeten kunnen. Sowieso gaat het met de laatste firmware helemaal niet lekker met de SW1, ik heb ze daarom ook maar in de hoek gesmeten en ben overgestapt naar SW2, dat werkt iig wel fatsoenlijk. Zie ook andere topics op dit forum.

Ja, 

De bekabelde blijft dan ook gewoon groen branden.
Maar als ik hem lostrek en zonder kabel neer zit blijft hij rood.

Ook las ik ergens dat bij de SW1 er altijd 1 bekabeld moet zitten aan het modem. 
Ook dit geprobeerd, maar de andere blijven dan nog steeds rood (ondanks groen aan het modem).

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • September 23, 2025

JDe bekabelde blijft dan ook gewoon groen branden.
Maar als ik hem lostrek en zonder kabel neer zit blijft hij rood.

Dan is er toch geen goede koppeling tussen een rood brandend SuperWifipunt en het modem.

Ook las ik ergens dat bij de SW1 er altijd 1 bekabeld moet zitten aan het modem. 
Ook dit geprobeerd, maar de andere blijven dan nog steeds rood (ondanks groen aan het modem).

Als modem en SuperWifipunten allemaal over zijn naar de KPN Software, dan is het niet nodig om er een bekabeld aangesloten te hebben. Uitgaande van verder een goed werkende situatie. Wat bij jou nu niet zo is. 

Wat zijn de huidige softwareversies van al je apparaten (Box 14, SW2 én SW1), ​@DudeNL?

Nu zag ik in de modem instellingen dat één van de apparaten al de nieuwe update heeft: SW1.C.25.07.02 (SN: J033829975) 

En de ander niet: SW1.C.24.13.06 (SN: J033831365

Aangezien ik deze update niet zelf kan forceren.

Kunnen jullie dat voor mij doen? 

Hey ​@Raymon_BREDA, de SuperWifi zou zichzelf moeten updaten na een reset. Sluit hem eens bekabeld aan op je modem en reset hem met een sateprikker of paperclip in het resetgaatje. Laat hem dan in ieder geval een half uur bekabeld aangesloten zodat hij even rustig de tijd heeft om de update uit te voeren.

• Deelnemer
  • September 23, 2025

@Erik van KPN 

Hierbij de software versies…
Zijn dit de versies waarbij het gewoon zou moeten werken?

V14.C.25.08.08

SW1.C.25.07.02

SW2.C.25.05.06

Is er een bepaalde volgorde waar ik moet beginnen om de combi van SW1 en SW2 te laten werken?
De SW2's werken nu gewoon nog prima. SW1 niet ook (enkel wanneer met kabel verbonden aan het modem).

Voor de zekerheid, ze hebben allemaal langer dan 30 minuten verbonden gezeten met een vast groen LED lampje. Na loshalen van de kabel wordt dit rood (zelfs direct naast het modem en ook na opnieuw opstarten).

Ik ga er nu weer 1 resetten en bekabeld aansluiten… 

• September 23, 2025

Bij mij werken de witte SuperWiFi's ook niet. Ik heb gisterenavond een voor boven weer een Experia WiFi aangesloten. Met oude firmware dus. Ik hoop dat KPN daar voorlopig nog even vanaf blijft.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • September 23, 2025

Hierbij de software versies…
Zijn dit de versies waarbij het gewoon zou moeten werken?

V14.C.25.08.08

SW1.C.25.07.02

SW2.C.25.05.06

Ja, dat zijn de meest recente versies voor alle drie, en daarmee zou het onderling goed moeten werken.

Is er een bepaalde volgorde waar ik moet beginnen om de combi van SW1 en SW2 te laten werken?

Niet voor zover bij mij bekend. Maar je zou er eens mee kunnen experimenteren.

De SW2's werken nu gewoon nog prima. SW1 niet ook (enkel wanneer met kabel verbonden aan het modem).

Voor de zekerheid, ze hebben allemaal langer dan 30 minuten verbonden gezeten met een vast groen LED lampje. Na loshalen van de kabel wordt dit rood (zelfs direct naast het modem en ook na opnieuw opstarten).

Ik ga er nu weer 1 resetten en bekabeld aansluiten… 

Op het moment dat SW1 bekabeld is aangesloten, wat is dan de status hiervan in de webinterface? Is hij daar ook groen, of is hij daar rood?

Bij mij werken de witte SuperWiFi's ook niet. 

Werken ze opeens/sinds kort niet, of al langere tijd niet? En is niet-werken in dit geval dan wat DudeNL aangeeft dat ze gelijk rood worden zodra je de kabel eruit trekt, of zijn het problemen met de werking van de wifi in het algemeen?

• Deelnemer
  • September 23, 2025

Raar maar waar,

Vandaag werkt ineens alles.
Zowel de SW1's als de SW2's in combi met elkaar.

Ik heb echt geen idee waarom nu ineens wel...
Gisteravond wel het modem opnieuw opgestart en vandaag weer alle SW1's gereset waarna ze het dit keer wel deden…

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 23, 2025

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Behalve dat ik denk dat de resets ook een groot deel van de oplossing zijn geweest. Je kunt trouwens nog wel de SuperWifi 2 punten brengen naar een nieuwere versie. Dat zou ook stabiliteitsverbeteringen moeten geven. Je kunt dit doen via de upgrade-knop als je gaat naar de SuperWifi punten in de webinterface.