Skip to main content
Update

TV+ App: update naar versie 08.51.05

  • 21 August 2024
  • 23 reacties
  • 1008 keer bekeken

KPN TV+ App [smartphone & tablet] Update augustus 2024

KPN TV+ App 08.51.05

Abonneer je op de Product Updates en blijf op de hoogte van de updates.

 

Nu het EK en de Olympische Spelen voorbij zijn is het weer tijd voor een update van de TV+ app. 😊

 

Wat zit er in deze update?
 

Eredivisie pagina toegevoegd 

Klik op “Ontdek” en stel je favorieten samen en ontvang notificaties over jouw team.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pluspakket

Films waren al toegevoegd. Nu zijn ook de series toegevoegd. Je vindt ze op het startscherm als aparte tegelrij.

 

 

Verder

  • We hebben verschillende problemen met Chromecast opgelost:
    • Geen dubbel cast-icoontje meer
    • Je kunt nu altijd het detailscherm openen
    • Het is weer mogelijk om door te spoelen tijdens het casten van opnames
  • Knoppen voor ‘vanaf begin’ kijken, instellingen (tandwiel), picture in picture en volledig scherm zijn nu makkelijker aan te tikken door de klikruimte te vergroten

     

  • Beeldkwaliteit van films uit Pluspakket verbeterd
  • De lay-out van programma/film-afbeeldingen is verbeterd
  • Ondertiteling heeft nu een nieuw icoontje op het scherm en kan gemakkelijk in de instellingen aan- of uitgezet worden. Dit is vooral handig tijdens het casten naar je televisie
  • Als je internetverbinding wegvalt of je een verkeerd karakter gebruikt bij het aanmaken van een profielnaam, krijg je nu een duidelijke foutmelding. Zo weet je precies wat er mis is en hoe je het kunt oplossen
  • Je kunt verder uitzoomen bij de TV Gids
  • Wijzigingen in personalisatie worden opgeslagen en laten de wijziging zien
  • Algemene prestatieverbeteringen

 

Wie krijgt de update en wanneer?

De uitrol van de update is begonnen op 22 augustus 2024 voor Android en iOS.


Hoe controleer ik welke versie van de TV+ App heb?

Je kunt de versie van de TV+ app op de volgende manier checken:

  • Ga naar profiel
  • Instellingen (tandwiel rechtsboven)
  • Hulp en ondersteuning
  • Onderaan staat de versie van de app

 

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan. 

Je bent er maar druk mee @Paul van KPN   
Al nieuws over de AppleTV-app…? Grtn


Je bent er maar druk mee @Paul van KPN   
Al nieuws over de AppleTV-app…? Grtn

Ja, de zomerstop is voorbij, maar de vakanties nog niet. 😅 Als er nieuws zou zijn dat ook gedeeld mag worden zou ik het van de spreekwoordelijke daken schreeuwen. Maar nee, niks nieuws te melden op dat front. 


update succesvol ontvangen Android 


Op Apple ook ontvangen. 


Zijn de pluspakket films en series hiermee ook onder de zoekfunctie?

… is hier nog niet beschikbaar onder ‘downloads in behandeling'.


Zijn de pluspakket films en series hiermee ook onder de zoekfunctie?

… is hier nog niet beschikbaar onder ‘downloads in behandeling'.

Goede vraag. Nee, ze zitten nog niet onder de zoekfunctie.


Update succesvol geïnstalleerd Apple 


Komt de app nog op Android TV uit? Ik vind in de huidige/oude app vooral de tvgids erg onoverzichtelijk....


Komt de app nog op Android TV uit? Ik vind in de huidige/oude app vooral de tvgids erg onoverzichtelijk....

Kan ik nog niks over zeggen, Raver.


  • Programma's op de achtergrond worden niet ververst. Stel ik kijk om 8:00 het journaal en druk halverwege op de thuisknop. Open ik de app om 09:00 weer ververst hij niet de inhoud wat er dan live op moet zijn. Moet dat handmatig vervesen doen of de app geforceerd afsluiten.  De website tv.kpn.com doet dit wel prima en real time)
  • Wil graag de resolutie kunnen aanpassen
  • Streams laden duurt soms ook lang
  • De app onthoudt niet of ik tegels of een lijst wil in de zenderlijst.
  • Sportabblad mist nog steeds (zoals op de website tv.kpn.com die indeling)
  • Thumbnails laden te vaak traag in.​
  • De eerste keer in full screen tijdens kijken blijven de datum en batterij indicator in beeld Moet dan even beeld verkleinen/vergroten dan is dat weg. 

Zojuist deze update binnengehaald via de Play Store (stond nog steeds niet bij 'downloads in behandeling'). We gaan het zien. 


Na deze update slecht en wazig beeld. Nieuwsuur niet om naar te kijken. App verwijderd en opnieuw gedownload levert geen beter beeld op. Ligt dit aan de uitzending of is er toch iets mis met de update?


Wat raar, @Waarom-niet .

Zowel live kijken npo 2 als terugkijken nieuwsuur prima beeld. Op mijn telefoon. Helder en scherp. (Samsung A40 uit 2020)


Na opnieuw downloaden en opnieuw inloggen lijkt het opgelost.  Het betreft mijn IPad. 
 


Na deze update slecht en wazig beeld. Nieuwsuur niet om naar te kijken. App verwijderd en opnieuw gedownload levert geen beter beeld op. Ligt dit aan de uitzending of is er toch iets mis met de update?

Soms ziet het beeld er inderdaad niet uit maar ik denk niet dat dit aan de nieuwe versie van de app ligt maar aan het centrale TV platform.

Onderstaand een screenshot van Nieuwsuur wat echt wazig is…

...terwijl een kwartiertje later dezelfde scene wel scherp is.

 


Die heb ik succesvol ontvangen de update 08.51.05


  • Je kunt verder uitzoomen bij de TV Gids

Er zoomt niks in de gids op mijn telefoon. Of is dat alleen op een tablet?


  • Je kunt verder uitzoomen bij de TV Gids

Er zoomt niks in de gids op mijn telefoon. Of is dat alleen op een tablet?

Dus het onderstaande lukt jou niet?

 


Ik heb alleen de onderste weergave. Vreselijk. Onoverzichtelijk. 

Geloof dat ik erachter ben. Hij reageert erg traag op het in en uitschuiven van de vingers op het zoom signaal. Ik heb hem ergens ertussen in staan nu.


Hoe dan wjb?

Ik heb alleen de onderste weergave. Vreselijk. Onoverzichtelijk. 

Door duim en wijsvinger naar elkaar toe (uitzoomen) en van elkaar af (inzoomen) te schuiven.


  • Programma's op de achtergrond worden niet ververst. Stel ik kijk om 8:00 het journaal en druk halverwege op de thuisknop. Open ik de app om 09:00 weer ververst hij niet de inhoud wat er dan live op moet zijn. Moet dat handmatig vervesen doen of de app geforceerd afsluiten.  De website tv.kpn.com doet dit wel prima en real time)
  • Wil graag de resolutie kunnen aanpassen
  • Streams laden duurt soms ook lang
  • De app onthoudt niet of ik tegels of een lijst wil in de zenderlijst.
  • Sportabblad mist nog steeds (zoals op de website tv.kpn.com die indeling)
  • Thumbnails laden te vaak traag in.​
  • De eerste keer in full screen tijdens kijken blijven de datum en batterij indicator in beeld Moet dan even beeld verkleinen/vergroten dan is dat weg. 

Ik wilde hier nog even op terugkomen @ITVkijker. Goede feedback, zetten we allemaal door. Wel een vervolgvraag voor jou. Je mist een sporttab. Is de ‘Ontdek’ functie daarvoor (op termijn) een goede vervanger voor? Wat mis je daar, wat je wel in het sporttab hebt?


  • Programma's op de achtergrond worden niet ververst. Stel ik kijk om 8:00 het journaal en druk halverwege op de thuisknop. Open ik de app om 09:00 weer ververst hij niet de inhoud wat er dan live op moet zijn. Moet dat handmatig vervesen doen of de app geforceerd afsluiten.  De website tv.kpn.com doet dit wel prima en real time)
  • Wil graag de resolutie kunnen aanpassen
  • Streams laden duurt soms ook lang
  • De app onthoudt niet of ik tegels of een lijst wil in de zenderlijst.
  • Sportabblad mist nog steeds (zoals op de website tv.kpn.com die indeling)
  • Thumbnails laden te vaak traag in.​
  • De eerste keer in full screen tijdens kijken blijven de datum en batterij indicator in beeld Moet dan even beeld verkleinen/vergroten dan is dat weg. 

Ik wilde hier nog even op terugkomen @ITVkijker. Goede feedback, zetten we allemaal door. Wel een vervolgvraag voor jou. Je mist een sporttab. Is de ‘Ontdek’ functie daarvoor (op termijn) een goede vervanger voor? Wat mis je daar, wat je wel in het sporttab hebt?

Bedankt voor het doorgeven. We zijn ondertussen weer wat updates verder.  Dat niewe ontdek gedeelte voelt nog wat traag aan.  Als je switcht van “Overzicht” naar “Wedstrijden” bijvoorbeeld, lag. Zowel Android als iOS.

Maar om terug te komen op je vraag.  Op tv.kpn.com heb je één grote pagina met “Wedstrijden” en heb je een compleet overzicht wat er de komende dagen qua sport opkomt, tijdstip, zender en niet alleen voetbal zoals bij de app nu. Tennnis, darts, basketbal, wielrennen etc mist allemaal in app.  Qua voetbal is het Nederlands Elftal ook niet meegenomen in de app. 

 

Website:

 


Dank voor je input @ITVkijker! We nemen het mee, mogelijk kan dit in de toekomst in de app ook veranderd en verbeterd worden.