Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar firmware versie 0.30.6

Categorie:TV+ Box
  • 22 augustus 2024
  • 77 reacties
  • 4014 keer bekeken
TV+ Box: Update naar firmware versie 0.30.6
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

77 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 92 reacties
  • 10 september 2024

Wat de geluidsverbeteringen betreft valt mij een aantal dingen op:

1. Het doorgegeven geluid (DD) wordt in het algemeen steeds zachter: een jaar geleden stond het volume gemiddeld op 11, daarna 14, nu op 17. En nee, wij zijn niet doof geworden…
  2. De mengverhouding bij DD streams tussen center en L/R kanalen is niet consistent: vaak gewoon prima, maar af en toe (bij films) is praten goed verstaanbaar maar staat actie-muziek ineens KEIHARD! Het volume moet dan van 17 naar 12, waardoor uiteraard als de actie weer voorbij is het praten niet meer te verstaan is. Past de box misschien onbedoeld een vorm van dynamic range compression toe?
  3. Na zappen is het center kanaal bij DD streams soms ineens plotseling zachter (volume moet op 20) of sporadisch zelfs helemaal uit (je hoort alleen ambient geluiden of muziek). Even heen en weer zappen lost het soms op, soms moet de box geherstart.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 1 oktober 2024

Hallo.

Ik ben ook van mening dat het geluid zeker niet beter is; vooral bij opgenomen programma's is het geluid een stuk zachter en heb ook het idee dat het Dolby Digital signaal niet goed doorgegeven wordt. Ook is regelmatig bij de Nederlandse 1 2 en 3 zenders de lip sync niet in orde . ik heb het geluid op  pass through staan maar lijkt regelmatig niet goed te werken, het dd signaal. Ook is het inkomende volume erg zacht, moet de versterker behoorlijk openzetten. 

Ook regelmatig problemen met apps zoals Netflix en Prime video, deze starten dan geen stream. Als ik dezelfde app open via de tv werkt deze wel. Probleem ligt dus aan het 'tv kastje '.

Al met al, voor mijn idee is de box software of hardware zeker niet in orde. Hopelijk gaan ze hier wat aan doen.

Zat eerder bij Ziggo en deze hadden deze problemen niet....