Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar firmware versie 0.29.20 en launcher versie 1.159.2

  • 15 July 2024
  • 30 reacties
  • 2654 keer bekeken

KPN TV+ Box: Update juli #2 2024

TV+ Box  firmware versie 0.29.20

Het EK is voorbij, dus de updates gaan weer (even) door! Tot de Olympische Spelen… 😉

 

Wat zit er in?
 

Verbeteringen firmware 0.29.20

  • Verbetering uitlezen van de firmware van de afstandsbediening
  • Meer informatie in de instellingen van de afstandsbediening:
    • tv-database versie (database met IR-codes)
    • tv-code (IR-code voor de tv)
    • hc-code (IR-code voor audio apparatuur)
  • Voortaan is HDR-automatisch i.p.v. HDR-continue ingesteld als een TV+ Box wordt geïnstalleerd. 

 

TV+ Box launcher versie 1.159.2

Deze update is om bepaalde belasting op de achterliggende systemen te voorkomen. Vooralsnog hebben we hier nog geen problemen mee ervaren. Het is dus preventief. Er zitten geen functionele wijzigingen in die je merkt.

 

Update 06-08-2014

 

 

 Goed om te weten 

Tijdens de Olympische Spelen (26 juli t/m 11 augustus 2024) zullen er geen updates zijn.
Uiteraard blijven wij achter de schermen hard werken aan nieuwe verbeteringen.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 18 juli
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 23 t/m 25 juli

Heb je hem na 25 juli nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Zou het kunnen zijn dat deze update HDR ook op automatisch instelt?


Zou het kunnen zijn dat deze update HDR ook op automatisch instelt?

Voor nieuwe installaties wel inderdaad (zoals hierboven staat). Of bedoel je dat jouw instelling ineens is veranderd? Dat zou voor zover ik weet niet zo moeten zijn...


Zou het kunnen zijn dat deze update HDR ook op automatisch instelt?

Voor nieuwe installaties wel inderdaad (zoals hierboven staat). Of bedoel je dat jouw instelling ineens is veranderd? Dat zou voor zover ik weet niet zo moeten zijn...

Het lijkt er inderdaad op dat de instelling op mijn TV+ Box is veranderd van SDR naar HDR-automatisch. De full-HD televisie waar mijn TV+ Box op aangesloten is ondersteunt geen HDR en daarom had ik de TV+ Box ook op SDR ingesteld. Nu staat hij echter weer op HDR-automatisch.


Zou het kunnen zijn dat deze update HDR ook op automatisch instelt?

Voor nieuwe installaties wel inderdaad (zoals hierboven staat). Of bedoel je dat jouw instelling ineens is veranderd? Dat zou voor zover ik weet niet zo moeten zijn...

Het lijkt er inderdaad op dat de instelling op mijn TV+ Box is veranderd van SDR naar HDR-automatisch. De full-HD televisie waar mijn TV+ Box op aangesloten is ondersteunt geen HDR en daarom had ik de TV+ Box ook op SDR ingesteld. Nu staat hij echter weer op HDR-automatisch.

Goed dat je het aangeeft. Ik hoor graag van anderen wat hun ervaring is! Ik geef dit in ieder geval alvast door als feedback.


Hier stond alles al op automatisch dus kan het verschil niet zien.

Maar heb trouwens geen melding gehad dat deze update op de Community stond terwijl ik daar wel voor ben aangemaakt voor updates


Ik zie hem graag tegemoet.

Dus 2 (firmware en app) updates in 1 week begrijp ik.

Mooi.😉


En dan nog een Firmware update voor je Afstandsbediening ook (moest ik wel handmatig doen)

 


En dan nog een Firmware update voor je Afstandsbediening ook (moest ik wel handmatig doen)

 

 

Moet je hier nog ergens specifiek opletten of doen?

Alvast mijn hartelijke dank,

Joop


Hier stond alles al op automatisch dus kan het verschil niet zien.

Maar heb trouwens geen melding gehad dat deze update op de Community stond terwijl ik daar wel voor ben aangemaakt voor updates

Hier ook geen melding gehad


Hier stond alles al op automatisch dus kan het verschil niet zien.

Maar heb trouwens geen melding gehad dat deze update op de Community stond terwijl ik daar wel voor ben aangemaakt voor updates

Hier ook geen melding gehad

Idem, ook geen melding ontvangen. Zag hem toevallig. 


@Paul van KPN er stond nergens dat jullie ook een update voor de AB hebben uitgebracht


Hi all, over de update: ik neem aan dat jullie hierop geabonneerd zijn? 

Dat gaat dus niet goed? 

 


Hi all, over de update: ik neem aan dat jullie hierop geabonneerd zijn? 

Dat gaat dus niet goed? 

 

Ik ben erop geabonneerd maar had geen mail gehad inderdaad van de Software update had ik wel gehad niet van deze firmware


Een firmware update van afstandsbediening komt nooit alleen, hij is gelanceerd samen met andere software updates


@Alex van KPN

Ik ben er op geabonneerd, maar dit is de eerste keer dat ik geen mail kreeg.

Dus er gaat inderdaad ergens iets fout. 

 

P.S.

De button abonneren staat er ook niet.

En dat is logisch.😉


We houden dit in de gaten, laat het ook even als het de volgende keer ook gebeurt. 


Een firmware update van afstandsbediening komt nooit alleen, hij is gelanceerd samen met andere software updates

Klopt, dit gebeurt automatisch. 


Ik zie ook geen omschrijving van mijn/iemand’s profiel meer staan…


De codes voor HC voor Samsung soundbar HW-B550 serie werkt alleen code 250 maar de indicatie volume is nog steeds zichtbaar op mijn Samsung TV met de KPN afstb dat had ik niet met mijn oude soundbar de 450 serie, is daar een oplossing voor zoals nieuwe aangepaste codes .


De codes voor HC voor Samsung soundbar HW-B550 serie werkt alleen code 250 maar de indicatie volume is nog steeds zichtbaar op mijn Samsung TV met de KPN afstb dat had ik niet met mijn oude soundbar de 450 serie, is daar een oplossing voor zoals nieuwe aangepaste codes .

Hi @JDD. Ik neem aan dat je deze stappen hebt gevolgd voor de afstandsbediening op de TV+ box? Je kunt ook proberen om de afstandsbediening te resetten en het opnieuw te proberen. Lukt dat ook niet? Zou je in dat geval een eigen topic aan willen maken zodat we hier specifiek naar kunnen kijken, dan blijft het hier overzichtelijk.


Wanneer komt er de mogelijkheid om de programma teksten in de 1/3 balk onderin in te kunnen stellen in grootte. Hoor van veel ouderen dat ze met de nieuwe kastjes de programma namen niet meer kunnen lezen zonder leesbril. Dit was met de oudere kastjes geen probleem.


Wanneer komt er de mogelijkheid om de programma teksten in de 1/3 balk onderin in te kunnen stellen in grootte. Hoor van veel ouderen dat ze met de nieuwe kastjes de programma namen niet meer kunnen lezen zonder leesbril. Dit was met de oudere kastjes geen probleem.

Groter ik vind het nu al te groot (heb dan 65 inch en 55 inch tv's thuis)


Wanneer komt er de mogelijkheid om de programma teksten in de 1/3 balk onderin in te kunnen stellen in grootte. Hoor van veel ouderen dat ze met de nieuwe kastjes de programma namen niet meer kunnen lezen zonder leesbril. Dit was met de oudere kastjes geen probleem.

Groter ik vind het nu al te groot (heb dan 65 inch en 55 inch tv's thuis)

Heb het over instelbaar maken van de grootte. Daar kunt u geen bezwaar tegen hebben. Een groep bestaat uit meer dan 1 persoon.


Hi @themagg. alle suggesties zijn hier welkom. Dankjewel voor je bijdrage, we nemen het mee. 


Wanneer komt er de mogelijkheid om de programma teksten in de 1/3 balk onderin in te kunnen stellen in grootte. Hoor van veel ouderen dat ze met de nieuwe kastjes de programma namen niet meer kunnen lezen zonder leesbril. Dit was met de oudere kastjes geen probleem.

Groter ik vind het nu al te groot (heb dan 65 inch en 55 inch tv's thuis)

Heb het over instelbaar maken van de grootte. Daar kunt u geen bezwaar tegen hebben. Een groep bestaat uit meer dan 1 persoon.

Zie je mij bezwaar maken dan?