De TV+ Box kan via wifi aangesloten worden. Dat maakt het een stuk makkelijker om de Box te gebruiken waar je maar wilt. Maar, als je meerdere Wifipunten in huis hebt, kan het gebeuren dat de TV+ Box niet meer verbonden is met het beste Wifipunt.
In deze nieuwe firmware hebben we dit verbeterd. De TV+ Box kijkt nu, elke keer als hij uit stand-by komt, of hij nog met het beste Wifipunt verbonden is. En zal switchen van Wifipunt als dat niet zo is. Zo heb je altijd een optimale tv-ervaring.
Verbeteringen & oplossingen in deze update
Als TalkBack aanstaat kon het gebeuren dat het geluid zachter werd bij Terugkijken of Opnames. Dit is verholpen.
Wat veranderingen in teksten rondom het update van de afstandsbediening.
Wanneer komt ‘ie?
Preselectie: 31 oktober Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
Uitrol: 5-7 november
Heb je hem na 7 november nog niet, dan kun je de update zelf starten via:
Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Firmware
Meer informatie of hulp nodig met TV+?
Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.
Nuttig om te weten: versienummers
De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.
De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen.
De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.
Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.
Bladzijde 1 / 1
Ik neem aan dat dit ook zal werken als de wifipunten van een andere makelij zijn.
En wat als het te gebruiken wifipunt vastgezet is voor de TV+ Box en de TV+ Box een ander wifipunt als beste wifipunt selecteert?
In het onderstaande voorbeeld is het wifipunt voor Google TV vastgezet op het wifipunt “Begane Grond”.
Wat nu als de TV+ Box het wifipunt “Tuin” als beste zou selecteren? Zou hij dan blijven proberen om een verbinding met “Tuin” op te zetten?
Ik zie hem weer graag tegemoet.
Goede vragen, wjb. Ik neem ze mee.
Ook een vraag van mij....regelmatig verliest de tv+ box zijn wifi verbinding tijdens kijken. Wordt dit ook opgelost met deze update?
Ook een vraag van mij....regelmatig verliest de tv+ box zijn wifi verbinding tijdens kijken. Wordt dit ook opgelost met deze update?
Daar wordt niets over gezegd maar als jij meerdere wifi toegangspunten hebt en de TV+ Box was verbonden met een verderwegstaand wifi toegangspunt dan kan dat natuurlijk leiden tot een korte onderbreking van de verbinding op het moment dat de TV+ Box alsnog naar het beste wifi toegangspunt overgezet wordt.
Beste @wjb hoe kan ik een 'vast' wifi punt instellen?
Beste @wjb hoe kan ik een 'vast' wifi punt instellen?
Ik weet niet of jij dat kunt, dat hangt af van het merk en type van jouw wifi toegangspunten.
Ik gebruik geen apparatuur van KPN in mijn netwerk. De wifi toegangspunten zijn uit de omada lijn van TP-Link en daarmee kan je dat instellen.
Ik gebruik superwifi 2 punten van kpn. Zal eens zoeken hier....
Ik gebruik superwifi 2 punten van kpn. Zal eens zoeken hier....
Met de "super"WiFi punten van KPN gaat dat niet lukken, die kennen niet dergelijke functionaliteit.
Mensen, allereerst bedankt voor de feedback. @RJ Borst Ik wil je verzoeken om een eigen topic aan te maken mocht je dit verder willen onderzoeken. Dit topic is specifiek voor feedback op de meest recente update gericht.
Ik zie de update met een beetje ongeduld tegemoet. Ik heb inderdaad meerdere WiFi-punten, maar heb die nooit geactiveerd in de ontvanger. Het lijkt mij dus niet dat hij daar verbinding mee gaat maken, mede omdat het password niet bekend is in de TV+ Box. We gaan het zien.
Ik zie de update met een beetje ongeduld tegemoet. Ik heb inderdaad meerdere WiFi-punten, maar heb die nooit geactiveerd in de ontvanger. Het lijkt mij dus niet dat hij daar verbinding mee gaat maken, mede omdat het password niet bekend is in de TV+ Box. We gaan het zien.
Je zult dan bedraad aangesloten hebben of bedoel je dat niet? Dan zal je weinig aan deze update hebben. Tenzij je ze juist graag draadloos wilt aansluiten en mogelijk is deze update dan interessant als je meer van die superwifi’s hebt die ook nog eens allemaal in bereik van tv+ staan.
Nee ik ben juist van bedraad na m’n Cinewall gemaakt te hebben op WiFi overgestapt en kwam er achter dat vooral terug en uitgesteld kijken wat probleempjes met zich mee bracht. Nu hoop ik dus dat met de update dit verleden tijd is.
De update ontvangen. Ik heb er zelf niet zo veel aan omdat ik alleen de tv+ ontvanger boven heb aangesloten via superwifi. En ik heb maar 1 superwifi. Wel kan ik me voorstellen dat anderen er profijt van gaan hebben. Het komt zelden voor dat superwifi niet beschikbaar is en dan merk ik dat bijvoorbeeld mijn camera die altijd verbonden is met dit punt weigert om nog te verbinden met box 12 beneden, ondanks dat het bereik boven nog best behoorlijk is. Met MusicCast hetzelfde fenomeen. Een complete reboot is dan de enige oplossing. Als deze update ervoor zorgt dat tv+ altijd gaat verbinden met een beschikbaar superwifi en zelfs de beste kiest die op dat moment beschikbaar is, dan gaan mensen hier blij van worden.
De installatie verliep goed. Een firmware update was al even geleden.
Wat me wel opviel is dat ik de Viaplay app kon updaten terwijl ik die bij mijn weten niet geïnstalleerd had. Ik neem aan dat deze niet meekomen met een update van de tv+ box?
Ik weet niet of het ook bij anderen speelt, maar vaak als ik op de groene knop druk om het programma vanaf het begin te bekijken, is er vaak geen geluid en na een tijdje herstart de Box helemaal uit zichzelf (loopt dus allemaal in de soep), dus TV gaat uit en dan wordt alles weer opnieuw opgestart.
Uiteraard, was dit voor de update niet aan de orde.
Ook heel vaak begint het beeld na het aanzetten van alles met de melding dat er geen netwerk gevonden is. Ik heb zojuist een KPN Super-WiFi (net binnengekregen van KPN, waarvoor dank) aan m’n draadloze netwerk toegevoegd en hoop nu eigenlijk dat het ‘wegvallen’ van de wifi verbinding op de KPN-Box nou het verleden behoort.
Ik neem aan dat dit ook zal werken als de wifipunten van een andere makelij zijn.
En wat als het te gebruiken wifipunt vastgezet is voor de TV+ Box en de TV+ Box een ander wifipunt als beste wifipunt selecteert?
In het onderstaande voorbeeld is het wifipunt voor Google TV vastgezet op het wifipunt “Begane Grond”.
<afbeelding>
Wat nu als de TV+ Box het wifipunt “Tuin” als beste zou selecteren? Zou hij dan blijven proberen om een verbinding met “Tuin” op te zetten?
Durven we niet met zekerheid antwoorden op te geven. We hebben geen reden om aan te nemen dat het niet zou werken met wifipunten van andere partijen. Die vastgezette situatie kunnen we niet zo goed inschatten, we horen graag je ervaringen dan kunnen we dat meenemen.
Ik denk dat bij de laatste update de wifi-problemen tot het verleden behoren en dat het KPN-team heel goed werk geleverd hebben. Ik heb nu vijf dingen terug of uitgesteld gekeken en dat ging helemaal goed. Geen enkel probleem tegengekomen. Ik hou nog even een slag om de arm, maar denk dat het over is, waarvoor heel veel dank.
Ik denk dat bij de laatste update de wifi-problemen tot het verleden behoren en dat jullie heel goed werk geleverd hebben. Ik heb nu vijf dingen terug of uitgesteld gekeken en dat ging helemaal goed. Geen enkel probleem tegengekomen. Ik hou nog even een slag om de arm, maar denk dat het over is, waarvoor heel veel dank.
Ik ga ervan uit dat je met “jullie” KPN bedoelt.
Ja inderdaad, ik heb het gecorrigeerd.
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.