Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar KPN menu 1.89.2

Categorie:TV+ Box
  • 21 februari 2023
  • 74 reacties
  • 12845 keer bekeken
TV+ Box: Update naar KPN menu 1.89.2
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

74 reacties

wjb
Superuser
  • 74436 reacties
  • 22 februari 2023

Heb je de TV+ Box ook al een keer herstart nadat firmware versie 1.89.2 geïnstalleerd was. De reden waarom ik dat vraag is omdat het herstarten van de TV+ Box bij mij resulteerde in het beduidend sneller kunnen zappen.

Forum|alt.badge.img+1
wjb schreef:

Heb je de TV+ Box ook al een keer herstart nadat firmware versie 1.89.2 geïnstalleerd was. De reden waarom ik dat vraag is omdat het herstarten van de TV+ Box bij mij resulteerde in het beduidend sneller kunnen zappen.

Ik heb het systeem in ieder goal wel herstart en als ik het niet doe, dan doet het systeem het wel uit zichzelf! Regelmatig...

Zappen is echt niet te doen! Nog steeds 7 tot 9 seconden.

Synchronisatie niet volledig, geluid niet synchroon met monden.

Veel andere punten ben ik het overigens ook mee eens.

De gids moet je kunnen kiezen horizontaal of verticaal. Dit is niet overzichtelijk. Op de app wel op tv niet.

Ook de opnames moeten in lijstvorm kunnen, ik zie nu pas welke aflevering het is als ik erop klik. Die info is niet zichtbaar als tegelvorm.

Als je in de gids zit is het stil, zo ook in het menu. Ik wil live geluid van mijn laatst gekozen zender. En als ik na opnames kijken terug wil dan moet ik eerst een zenderknop intoetsen.

De informatiebalk kon je voorheen kiezen hoe lang die in beeld bleef met al die info. Is nu tergend langzaam en je mist daardoor ondertiteling. Ik wil zelf instellen dat ie na 1 seconde weer verdwijnt. 

JosdV
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 20 reacties
  • 23 februari 2023
wjb schreef:

Ik heb de TV+ box opnieuw gestart maar het zappen blijft helaas extreem traag.

De door @NicolevandenBroek62 opgemerkte irritaties herken ik overigens ook.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 februari 2023

Nog meer mensen issues met de bluetooth verbinding van de afstandsbediening? Er komt steeds een melding in beeld dat de verbinding verbroken is. Met een druk op ok gaat het meestal weer weg. Soms maakt hij geen verbinding meer en knippert een blauw led op de afstandsbediening. Enige optie is dan batterij er even uiten weer erin en dan werkt het weer. Maar niet voor lang. Inmiddels nieuwe batterijen geplaatst, andere afstandbediening gekoppeld maar geen resultaat. Gisteren de 2e tv box aangesloten en geïnstalleerd en het leek verholpen. Zou dus aan de tv box moeten liggen. Maar na 2 uurtjes toch weer een paar keer de melding gehad. Niet zo vaak als eerst maar toch behoorlijk irritant... Box staat onder de tv op maximaal 4m afstand dus dat kan het probleem niet zijn. Een WiFi router kan eventueel een Bluetooth verbinding storen maar die hangt aan de andere kant in de woning in de meterkast. Verder gebruik ik zo weinig mogelijk WiFi en is alles via UTP aangesloten. Mijn Sonos soundbar werkt dan wel weer als een accesspoint en die staat vlakbij. Zouden er nog andere zaken kunnen zijn die het bluetooth verbinding kunnen verstoren?

Mario27
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 176 reacties
  • 23 februari 2023

Ik heb het nu 2 dagen en vind het nog niks! Ontdek hetzelfde als hier allemaal beschreven word enNetflix speelt zelfs in slow-motion af🤣🤣

• 0 reacties
  • 23 februari 2023

Is er ook een overzicht van een to do list. Dus gemelde bugs en wanneer gepland staat in welke update/termijn dit opgelost gaat worden.

Dus niet de lijst van “verholpen” bugs.

• 0 reacties
  • 23 februari 2023

de update is binnen op 3 ontvangers. 

gelijk vastlipers weer een bootloop.

na spanning eraf erop weer ok maar...de zappsnelheid is niet echt sneller .

lijkt zelfs slechter.. 

Forum|alt.badge.img+1
Steffen14 schreef:

lijkt zelfs slechter.. 

Dat ervaar ik ook! Het zappen was al mega traag, maar het lijkt wel of ie nu nog langzamer alles moet laden. Dit is echt niet te doen met dat zappen. De synchronie is ook ver te zoeken en regelmatig foutmeldingen en resets uit zichzelf. 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 23 februari 2023

Ik heb geen beeld wel geluid. Kan dus niet updaten. Kom niet in een menu. 

Hij geeft het kpn logo bij opstarten en dan blijft het zwart. Heb dan wel een muziekje maar kan verder helemaal niks. Wat te doen?

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 23 februari 2023
NicolevandenBroek62 schreef:
Steffen14 schreef:

lijkt zelfs slechter.. 

Dat ervaar ik ook! Het zappen was al mega traag, maar het lijkt wel of ie nu nog langzamer alles moet laden. Dit is echt niet te doen met dat zappen. De synchronie is ook ver te zoeken en regelmatig foutmeldingen en resets uit zichzelf. 

Ook hier dezelfde slechte ervaringen na de update.

Mario27
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 176 reacties
  • 23 februari 2023

Je kan het binnen 2wkn opzeggen zag ik. Ik doe het niet in de hoop dat het veel beter wordt!

Forum|alt.badge.img+1

Ik ben destijds naar KPN gegaan, vooral vanwege de snelheid bij het zappen! Al die nieuwe menuutjes en dingetjes? Waarbij je niet eens live tv hoort? Wat heb ik daaraan? Ik wil gewoon even snel een rondje maken van 1 tot zeg 14 en zien wie waar zit, welke gasten bij een talkshow en wat voor programma. Als ik dat nu doe? Ben ik 5 minuten verder en zit ik nog op zender 5….NIET TE DOEN DIT!

Zo zonde, want nu valt voor mij nummer 1 weg: het zappen.

• 0 reacties
  • 23 februari 2023

Bij mij zapt hij binnen 2 a 3 seconden. Misschien is even helemaal de box terug zetten naar fabrieksinstellingen.

Mario27
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 176 reacties
  • 23 februari 2023

Speelt bij jullie netflix ook af in slowmotion??☺️

• Helper
  • 44 reacties
  • 23 februari 2023

abonnement wordt morgen bij mij aangesloten, mag hopen dat ik al deze problemen niet heb.

maar ik maak me nu al zorgen

• 0 reacties
  • 23 februari 2023

Ook net aangesloten en voor nu werkt het prima of stereo geluid na ipv dd+ maar dat zou nog aangepast worden met een update. Ben wel enthousiast voor nu.

JosdV
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 20 reacties
  • 23 februari 2023
Seye schreef:

abonnement wordt morgen bij mij aangesloten, mag hopen dat ik al deze problemen niet heb.

En terecht 🤣

Forum|alt.badge.img+1
Mario27 schreef:

Speelt bij jullie netflix ook af in slowmotion??☺️

De live uitzendingen via Videoland wel, die lopen in slowmotion en de lippen niet gelijk met de mond.

Heb alles al tig keer teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Sorteert nul effect.

Zappen blijft traag en foutmeldingen blijven.

Mario27
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 176 reacties
  • 23 februari 2023

Op naar de klachtenbank!😬😬

• 0 reacties
  • 24 februari 2023

@kpn
Bij “nu op tv” en dan de zender naar keuze. Als je de oke knop ingedrukt houd, dan kan je hier niet kiezen dan je het programma “vanaf het begin” wilt kijken. Is dit toe te voegen?

Mario27
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 176 reacties
  • 24 februari 2023
Seye schreef:

En hoe werkt het nu je abonnement is ingegaan? Net zo belabberd?☺️

• Helper
  • 44 reacties
  • 24 februari 2023
Mario27 schreef:
Seye schreef:

En hoe werkt het nu je abonnement is ingegaan? Net zo belabberd?☺️

ik wacht nog op de monteur die zou tussen 10 en 12 komen, 

ik laat vanmiddag/vanavond weten hoe het bevalt.

Mario27
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 176 reacties
  • 24 februari 2023

Ik mag toch aannemen dat als er een monteur komt alles naar behoren werkt.. had ik misschien ook moeten doen… mijn abonnement word maandag aangezet.

• Helper
  • 44 reacties
  • 24 februari 2023

alles aangesloten inmiddels. 

zappen duurd idd erg lang, als je beeld hebt duurd het een aantal seconden voor dat je geluid hoort.

ik vind dat de google assistant erg traag reageert lang moet zoeken.

voor de rest heb ik nog geen min punten

Mario27
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 176 reacties
  • 24 februari 2023

We wachten af😉 wat viel er nog aan te sluiten voor de monteur, heb je een nieuwe modem erbij? Ik kreeg ‘m niet. Ik moest het met de experiabox v10 doen