Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar KPN menu 1.89.2

Categorie:TV+ Box
  • 21 februari 2023
  • 74 reacties
  • 12845 keer bekeken
TV+ Box: Update naar KPN menu 1.89.2
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

74 reacties

• Helper
  • 44 reacties
  • 24 februari 2023

experia box v10, omdat ik  pair binding heb ofzoiets, dat moet nog geactiveerd worden.

Mario27
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 176 reacties
  • 24 februari 2023

Geen verstand van, bij mij moet het gewoon werken😬😬

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28330 reacties
  • 24 februari 2023
Pvdh14 schreef:

@kpn
Bij “nu op tv” en dan de zender naar keuze. Als je de oke knop ingedrukt houd, dan kan je hier niet kiezen dan je het programma “vanaf het begin” wilt kijken. Is dit toe te voegen?

Goeie, neem ik mee 👍🏻

Mario27
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 176 reacties
  • 25 februari 2023

Iemand een idee om een vpn erop te krijgen??☺️☺️

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 162 reacties
  • 25 februari 2023
Mario27 schreef:

Je kan toch gewoon een app van je vpn provider installeren. Hoewel ik geen idee heb waarom je dat zou willen doen op deze box... 

wjb
Superuser
  • 74436 reacties
  • 25 februari 2023
Mario27 schreef:

Wat wil je bereiken?

Waarschijnlijk wil je bepaalde apps via een buitenlandse VPN server laten communiceren, bijvoorbeeld om V10 via het Oostenrijkse Servus te kunnen kijken.

Je moet hierbij een VPN cliënt gebruiken waarbij je kunt aangeven welke apps via de VPN verbinding mogen communiceren want de TV+ Box zal niet meer werken als alles via die VPN verbinding gaat.

Ik ken maar één VPN cliënt die dat ondersteunt en dat is de VPN Cliënt Pro. Dan moet de VPN server waarmee je wilt verbinden natuurlijk wel o.b.v OpenVPN of Wireguard te benaderen zijn

wjb
Superuser
  • 74436 reacties
  • 25 februari 2023

V10 = F1. 🙂

Mario27
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 176 reacties
  • 25 februari 2023

Het moet wel simpel zijn want dit gaat me al boven mn pet😬😬 maar ik heb ook iptv

wjb
Superuser
  • 74436 reacties
  • 25 februari 2023
Mario27 schreef:

Het moet wel simpel zijn want dit gaat me al boven mn pet😬😬 maar ik heb ook iptv

Dan zou ik er maar niet aan beginnen.

Mario27
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 176 reacties
  • 25 februari 2023
wjb schreef:
Mario27 schreef:

Oke😀 maar vraagje; kan het erg kwaad zonder vpn? 

• 0 reacties
  • 25 februari 2023
Mario27 schreef:
wjb schreef:
Mario27 schreef:

Op een tv-decoder is VPN totaal overbodig.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 162 reacties
  • 25 februari 2023

Ik denk dat je de oplossing voor je vpn probleem op een forum van je iptv provider moet bespreken. Lijkt me niet thuis horen bij (legale) kpn televisie.

Mario27
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 176 reacties
  • 25 februari 2023
JanD schreef:
Mario27 schreef:
wjb schreef:
Mario27 schreef:

Op een tv-decoder is VPN totaal overbodig.

Top! Dankjewel!👍🏻

• Helper
  • 44 reacties
  • 25 februari 2023

iemand een idee,

ik probeer boven mijn 2de kpn box te instaleren, alleen moet nu eerst die afstandsbediening koppelen door 7 en 9 tegelijk ingedrukt te houden tot dat er een blauw lampje brand.

dat doe ik maar er gebeurd helemaal niks daarna gaat dat blauwe lampje knipperen.

ik kan nu niks want de afstandsbediening moet eerst gekoppeld worden voor dat je verder kan

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15
  • Oud Moderator
  • 6908 reacties
  • 25 februari 2023

@Seye Dit topic gaat over de updates van de TV+ ontvanger. 

Als het koppelen van je afstandsbediening niet lukt kun je daarvoor een eigen topic aanmaken

• Topper
  • 23 reacties
  • 25 februari 2023

Heb in het instellingen menu, informatie, video mode multicast op unicast gezet.

nu is de zaptijd stukken korter

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 25 februari 2023

Dat scheelt inderdaad enorm. Weet alleen niet zo goed wat het verschil is tussen deze twee modes. Krijg je nu geen problemen met andere dingen.  

• 0 reacties
  • 26 februari 2023

Unicast verloopt de stream via het internet en is 6 mbps. Multicast is via kpn interne netwerk en is de beeldkwaliteit 7.2 mbps.

• 0 reacties
  • 26 februari 2023
Pvdh14 schreef:

Unicast verloopt de stream via het internet en is 6 mbps. Multicast is via kpn interne netwerk en is de beeldkwaliteit 7.2 mbps.

Dus een betere beeldkwalitei met multicast @M.J.1985 

wjb
Superuser
  • 74436 reacties
  • 26 februari 2023
Pvdh14 schreef:

En over een paar maanden zal het interne TV platform streams van 14Mbps gaan leveren waardoor het verschil in beeldkwaliteit nog veel groter zal gaan worden.

Gebruik dus altijd multicast.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 26 februari 2023

Als ik de tvbox start om tv te kijken, moet ik soms meer dan 7 minuten wachten totdat de opnames geladen zijn!

Zal vast ook wennen zijn  maar er is nog heel wat te sleutelen aan deze software! Vind het nog niet echt een vooruitgang op mijn oude kpn itv versie! Ik herken veel  van de al genoemde verbeterpunten. Deze kpn+ is aangeraden door kpn omdat mijn oude tv ontvangers te traag reageerden, maar dit is nog geen verbetering!

OK Design
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 12 reacties
  • 26 februari 2023
wjb schreef:
Pvdh14 schreef:

En over een paar maanden zal het interne TV platform streams van 14Mbps gaan leveren waardoor het verschil in beeldkwaliteit nog veel groter zal gaan worden.

Gebruik dus altijd multicast.

Eerst maar eens kijken of ze de 7.2mbps stream fatsoenlijk aan de gang krijgen. 

Alles direct op t v10 modem bedraad aangesloten op een 1Gb netwerk. Zappen tussen zenders duur 7 seconden voordat ik beeld heb en dan nog 3 seconden wachten op t geluid. 

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 612 reacties
  • 26 februari 2023

@Erik_ 1ste opmerking na de update (of al langer aanwezig):

• Ga LIVE naar een TV zender
  • Dan naar de knop 'Start opname'
  • Annuleer de nieuw geopende venster door op de 'terug' toets te drukken.
  • Je kan nu niet meer de 'Start opname' knop nogmaals selecteren. Die slaat hij nu over.
  • Alleen weer te selecteren als je even naar een andere zender zapt en weer terug gaat.

2de opmerking:

Ik zie nergens in de kennisbank bij KPN TV+ bevindingen / KPN TV+ topic staan over de slechtere beeldkwaliteit van de opnames, alleen over het missende Dolby geluid. Ik neem aan dat dit ook nog veranderd?

En bij alle KPN Films en Series hebben we ook minder beeldkwaliteit en bij geen enkele film/serie is Dolby geluid aanwezig. 

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28330 reacties
  • 27 februari 2023

Er is niet specifiek een slechtere beeldkwaliteit bij opnames, @Sebas14. Wat er wel is, is dat opnames (en Terugkijken) gebruik maken van andere streams. Deze stream heeft ook een adaptive bitrate. Wat wil zeggen dat hij zich aanpast aan de beschikbare bandbreedte. Als die bij jou wat aan de lagere kant is em/of er wordt tegelijkertijd heel actief gebruik gemaakt van internet, dan kan je dus een lagere kwaliteit ervaren.

Geen Dolby bij Films/Series heb ik nagevraagd want ik weet even niet meer of dit (op het moment) inderdaad zo is, of dat hier dan wat niet klopt. Kom ik op terug in de volgende Product Update.

Want, er is een nieuwe update die vanaf de loop van deze ochtend beschikbaar zal zijn. Daarom sluit ik dit topic en gaan we verder in: