Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.107.4

Categorie:TV+ Box
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.107.4
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

150 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1927 reacties
  • 12 juni 2023
MennoG78 schreef:

Nee merk niks net was het weer enorm geluids verschil met Omroep max was meteen wakker haha

Works as designed 😁 

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

Wanneer kunnen we kiezen voor:

• Horizontaal
  • Verticaal

met de tv gids? 🤔

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1927 reacties
  • 12 juni 2023

In deze update zitten niet zaken waar ik direct voordeel van heb. Neemt niet weg dat ik al een gelukkige medeklant zag die blij was met de radio screensaver aanpassing. Mooi 👍 

Ik poog de verbetering van de netwerk verstoring te vertalen naar een stukje techniek. Betekent dit dat als er problemen zijn in vlan4 van het kpn netwerk dat je dan via internet kunt verder kijken? Indien ja, betekent dit dan ook dat als mensen Unicast instellen ze met deze optie niet te maken krijgen?

(handig om te weten op het forum om te analyseren bij een storing)

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6509 reacties
  • 12 juni 2023

Ughhh nog 2 weken met lipsync problemen na die vorige update. Had echt verwacht dat die nu gefixt zouden zijn. Zou graag mijn tv box weer voor alles kunnen gebruiken maar dat kan dus niet omdat er geen lipsync fix is. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13052 reacties
  • 12 juni 2023
Chrizziey schreef:

Ughhh nog 2 weken met lipsync problemen na die vorige update. Had echt verwacht dat die nu gefixt zouden zijn. Zou graag mijn tv box weer voor alles kunnen gebruiken maar dat kan dus niet omdat er geen lipsync fix is. 

Mijn gevoel zegt dat dit, net zoals HDR automatisch, een firmware update is.

Dit is een KPN app update.

Maar ik kan het fout hebben, laten we meer reacties afwachten.😉

Want vooral met Formule 1 op kanaal 225 was het super goed zichtbaar. (Lipsync). 

• 0 reacties
  • 12 juni 2023
joop2011 schreef:

Firmware updates zijn eens in de 4 weken.

App’s updates zijn om de 2 weken.

4weken .. lan me de laatste niet herrineren😏

• 0 reacties
  • 12 juni 2023

lipsync zou een app probleem moeten zijn, videoland netflix en skyshowtime hebben bij mij er geen last.

audio probleem zit in de ,firmware,

hdr is ook firmware.

duidelijk te maken : alles wat buiten kpn tv+app om in te stellen is is firmware. en daar zitten juist alle problemen😏

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6509 reacties
  • 12 juni 2023
joop2011 schreef:

Naja denk het niet, ze hebben het met de laatste app update de redelijk goedlopende sync ook weer weten te slopen, dus het lijkt mij weer te herstellen met een app update. Anders zou de vorige update de lipsync niet erger moeten maken. Maargoed ik zit niet zo diep in die materie 😉

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1927 reacties
  • 12 juni 2023
Steffen14 schreef:

lipsync zou een app probleem moeten zijn, videoland netflix en skyshowtime hebben bij mij er geen last.

hdr is ook firmware.

duidelijk te maken : alles wat buiten kpn tv+app om in te stellen is is firmware. en daar zitten juist alle problemen😏

Dat zijn uitdagingen en geen problemen 😉. Je hebt gelijk dat de meeste mensen op de volgende firmware update wachten. Er zal aan de achterkant genoeg gebeuren denk ik. Neemt niet weg dat wat kleinere verbeteringen in de app ook positief zijn. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 12 juni 2023
Chrizziey schreef:
joop2011 schreef:

Naja denk het niet, ze hebben het met de laatste app update de redelijk goedlopende sync ook weer weten te slopen, dus het lijkt mij weer te herstellen met een app update.

Ik denk dat daar inderdaad een firmware update voor nodig is. De functionaliteit om instellingen aan te passen zit vast niet in de TV+ app wat feitelijk de Android TV launcher is. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 2823 reacties
  • 12 juni 2023
joop2011 schreef:

Jammer dat HDR automatisch er nog niet in zit.

Want dan kan ik eindelijk ook o.a. Disney+ in 4K kijken.

Nu wordt het beeld bij HDR donkerder en op SDR heb je o.a. op Disney+ geen 4K.

Of is dit een firmware update? 

Ligt dit aan jou tv zeker?

Bij mij wordt het juist mooier op HDR.

Had dit ook op me oudere Samsung aangezet HDR continu en daar werd het ook mooier (is geen 4K tv) maar Disney geeft wel 4K aan omdat de box het ondersteund.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 12 juni 2023

MennoG78 schreef:

Had dit ook op me oudere Samsung aangezet HDR continu en daar werd het ook mooier (is geen 4K tv) maar Disney geeft wel 4K aan omdat de box het ondersteund.

Het is eigenlijk vreemd dat het beeld mooier zou worden bij uitzendingen die geen HDR zijn als je HDR op continue aan hebt staan.

Ook is het vreemd dat Disney+ 4K titels zou geven als HDR op continue staat ookal kan de televisie geen 4K titels aan. 

Jouw bericht roept bij mij eigenlijk alleen maar vraagtekens op want beide constateringen zou ik juist niet verwachten.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 2823 reacties
  • 12 juni 2023
wjb schreef:

MennoG78 schreef:

Het is eigenlijk vreemd dat het beeld mooier zou worden bij uitzendingen die geen HDR zijn als je HDR op continue aan hebt staan.

Ook is het vreemd dat Disney+ 4K titels zou geven als HDR op continue staat ookal kan de televisie geen 4K titels aan. 

Jouw bericht roept bij mij eigenlijk alleen maar vraagtekens op want beide constateringen zou ik juist niet verwachten.

zal ff foto schieten straks

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 2823 reacties
  • 12 juni 2023
Chrizziey schreef:

Hier op 3 boxen totaal geen last van dus dat is dan ook wel weer vreemd.

(alleen op kanaal 14 ESPN maar dit is standaard ruk dat kanaal)

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6509 reacties
  • 12 juni 2023
wjb schreef:

Ik denk dat daar inderdaad een firmware update voor nodig is. De functionaliteit om instellingen aan te passen zit vast niet in de TV+ app wat feitelijk de Android TV launcher is. 

Maar leg mij is uit hoe een app update van 2 weken terug dan gehele lipsync weer gesloopt heeft? Dat was ook geen firmwareupdate maar mijn ontvanger is qua lipsync weer net zo beroerd als een tijd terug. 

Dan ben ik wel benieuwd hoe die app update dit kan veroorzaken… ?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 12 juni 2023
Chrizziey schreef:
wjb schreef:

Maar leg mij is uit hoe een app update van 2 weken terug dan gehele lipsync weer gesloopt heeft? Dat was ook geen firmwareupdate maar mijn ontvanger is qua lipsync weer net zo beroerd als een tijd terug. 

Het afspelen van beeld en geluid zit qua aansturing nu juist wel weer in die TV+ app dus vind ik het ook best begrijpelijk dat de TV+ app invloed heeft op dat lipsync issue.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 2823 reacties
  • 12 juni 2023
wjb schreef:
Chrizziey schreef:
wjb schreef:

Het afspelen van beeld en geluid zit qua aansturing nu juist wel weer in die TV+ app dus vind ik het ook best begrijpelijk dat de TV+ app invloed heeft op dat lipsync issue.

Maar dan zou iedereen toch ook lipsync moeten hebben of is dit weer box afhankelijk?

Ik heb er op 3 boxen geen last van,

En me ouders op 2 boxen ook niet.

Blijf het maar vaag vinden de ene enorme problemen en wij niet

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 2823 reacties
  • 12 juni 2023
PeterG schreef:

Krijgt de box ook updates als ie alleen in eco stand-by staat en even niet wordt gebruikt verder. 

is bij mij altijd nog wel geweest 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 12 juni 2023

MennoG78 schreef:

Maar dan zou iedereen toch ook lipsync moeten hebben of is dit weer box afhankelijk?

Of het nu de firmware is of de app, dat maakt natuurlijk niet uit. Ik heb eerder geschreven dat ik een vermoeden heb dat er een correlatie zit tussen lipsync de Dolby geluid, maar ook dat kan ik niet hard maken. Het enige is dat ik ook geen lipsync issues ervaar maar dat mijn televisie ook geen Dolby 5.1 accepteert.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 2823 reacties
  • 12 juni 2023
Raver099 schreef:
Rene Las schreef:

Ik zie dat men mijn laatste commentaar al verwijderd heeft. Waarom? Het is toch een schande dat ik 6 maanden lang een korting  krijg voor iets dat niet goed werkt?

Jij krijgt tenminste nog korting…. Dat heb ik nooit aangeboden gekregen. Zelfs telefonisch is daar met geen woord over gesproken. Nu werkt voor mij het meeste redelijk goed/ok, dus in mijn geval is het nog wel te overzien….

begon degene zelf over toen ze zagen dat ik uit de pilot kwam

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 2823 reacties
  • 12 juni 2023
Dennis Schreve schreef:

Wanneer kunnen we kiezen voor:

• Horizontaal
  • Verticaal

met de tv gids? 🤔

Ik zou niet eens meer weten wat het verschil is tussen beide.

Ik had op de Arris 5202 ook hetzelfde volgens mij als nu

• 0 reacties
  • 12 juni 2023
Roy74 schreef:
Steffen14 schreef:

hdr is ook firmware.

Dat zijn uitdagingen en geen problemen 😉. Je hebt gelijk dat de meeste mensen op de volgende firmware update wachten. Er zal aan de achterkant genoeg gebeuren denk ik. Neemt niet weg dat wat kleinere verbeteringen in de app ook positief zijn. 

verbeteringen ja, helaas komen er dan gelijk andere ,uitdagingen, terug. 

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6509 reacties
  • 12 juni 2023
wjb schreef:

MennoG78 schreef:

Of het nu de firmware is of de app, dat maakt natuurlijk niet uit. Ik heb eerder geschreven dat ik een vermoeden heb dat er een correlatie zit tussen lipsync de Dolby geluid, maar ook dat kan ik niet hard maken. 

Bij deze hard gemaakt, ik heb de box in noodopstelling sinds vorige update op stereo staan en nu is de lipsync issue weer minimaal. Maar zodra dolby aangaat is het weer een brok ellende. Maargoed, we leven in 2023 en wil gewoon het beste geluid. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 2823 reacties
  • 12 juni 2023
Chrizziey schreef:
wjb schreef:

MennoG78 schreef:

Of het nu de firmware is of de app, dat maakt natuurlijk niet uit. Ik heb eerder geschreven dat ik een vermoeden heb dat er een correlatie zit tussen lipsync de Dolby geluid, maar ook dat kan ik niet hard maken. 

Bij deze hard gemaakt, ik heb de box in noodopstelling sinds vorige update op stereo staan en nu is de lipsync issue weer minimaal. Maar zodra dolby aangaat is het weer een brok ellende. Maargoed, we leven in 2023 en wil gewoon het beste geluid. 

Ook hier heb ik dat getest op alle instellingen geen problemen.

Daarom zeg ik blijf het vreemd vinden dat jij het wel heb

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6509 reacties
  • 12 juni 2023

Geen idee @MennoG78. Het issue zit wel degelijk in de tv box, want heb op al mijn apparaten zoals de chromecast Google tv en Nokia streaming 8000 geen enkel probleem hiermee op dolby.