Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.107.4

Categorie:TV+ Box
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.107.4
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

150 reacties

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 2823 reacties
  • 12 juni 2023
Chrizziey schreef:

Geen idee @MennoG78. Het issue zit wel degelijk in de tv box, want heb op al mijn apparaten zoals de chromecast Google tv en Nokia streaming 8000 geen enkel probleem hiermee op dolby. 

Ik geloof dat graag heb deze vraag ook gesteld op de middag in Amersfoort aan een ontwikkelaar alleen die kon me er ook geen antwoord opgeven.

Ook me ouders hebben het gelukkig niet.. (me moeder had dit meteen gezien namelijk)

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 12 juni 2023

MennoG78 schreef:

Ook hier heb ik dat getest op alle instellingen geen problemen.

Daarom zeg ik blijf het vreemd vinden dat jij het wel heb

De meeste mensen die Dolby 5.1 willen hebben ofwel een home cinema set, geluidsinstallatie of soundbar gekoppeld aande televisie en dan komt er ineens iets heel anders om de hoek kijken in de timing van zo'n apparaat en de televisie. Wat voor een home cinema set, geluidsinstallatie of soundbar heb jij in gebruik en welk merk en type is jouw televisie?

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 2823 reacties
  • 12 juni 2023
wjb schreef:

MennoG78 schreef:

De meeste mensen die Dolby 5.1 willen hebben ofwel een home cinema set, geluidsinstallatie of soundbar gekoppeld aande televisie en dan komt er ineens iets heel anders om de hoek kijken in de timing van zo'n apparaat en de televisie. Wat voor een home cinema set, geluidsinstallatie of soundbar heb jij in gebruik en welk merk en type is jouw televisie?

Ik heb een Sonos beam nu in gebruik. (vanmiddag met me Sonos Ray getest)

Ik heb niks aangepast staat allemaal op standaard met geluidsvertraging.

Me TV Samsung QE55Q950R

Ik heb van het weekend ook nog even getest met me ouder Cinemaset Onkyo LX50.

Wilde weten hoe het hiermee was en werkte nog prima ook zonder lipsync etc.

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1927 reacties
  • 12 juni 2023
MennoG78 schreef:
Chrizziey schreef:

Ughhh nog 2 weken met lipsync problemen na die vorige update. Had echt verwacht dat die nu gefixt zouden zijn. Zou graag mijn tv box weer voor alles kunnen gebruiken maar dat kan dus niet omdat er geen lipsync fix is. 

Hier op 3 boxen totaal geen last van dus dat is dan ook wel weer vreemd.

(alleen op kanaal 14 ESPN maar dit is standaard ruk dat kanaal)

Volledig mee eens. Lipsync is wel beter geworden op ESPN maar valt in negatieve zin op. De rest gaat ook bij mij als een tierelier.

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1927 reacties
  • 12 juni 2023
wjb schreef:

MennoG78 schreef:

Ik heb net als Menno ook die instellingen getest en bij mij werkt het prima op alle instellingen. Bij ouders ook. Ik  en ook mijn ouders hebben een ingebouwde Bowers & Wilkins soundbar. Philips oled uit de 900 serie. 903 en ik dacht de 935.

die soundbar wordt natuurlijk helemaal intern aangestuurd. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 12 juni 2023
Schulie schreef:

Zal mij benieuwen of de bug dat het scherm zwart blijft maar er wel geluid is, ook eens opgelost wordt. Alleen een fysieke herstart van de TV+ box is dan de oplossing en dan werkt het weer voor een paar dagen. Dit issue is consequent op 1 van de 3 TV+ boxen aanwezig.

Het duurt nu al vanaf 30 april. Onbegrijpelijk dat zo' n groot bedrijf deze problemen niet kan oplossen.

Inderdaad ook ik moet de stekker eruit trekken en opnieuw opstarten. En dan krijg ik beeld en na een paar minuten geluid.

Ik stel voor om voor alle uren die we verloren zijn en de ergenissen de kpn een pittige rekening te sturen.

Ik ben het zat!

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1927 reacties
  • 12 juni 2023
MennoG78 schreef:
joop2011 schreef:

Jammer dat HDR automatisch er nog niet in zit.

Want dan kan ik eindelijk ook o.a. Disney+ in 4K kijken.

Nu wordt het beeld bij HDR donkerder en op SDR heb je o.a. op Disney+ geen 4K.

Of is dit een firmware update? 

Ligt dit aan jou tv zeker?

Bij mij wordt het juist mooier op HDR.

Had dit ook op me oudere Samsung aangezet HDR continu en daar werd het ook mooier (is geen 4K tv) maar Disney geeft wel 4K aan omdat de box het ondersteund.

Bij mij is de HDR optie ook mooier. Ook op de oudere tv maar op de oled beneden ook. Ik moet wel zeggen dat ik met Joop mee ga dat het beeld donkerder is. Ik heb in de tv een instelling voor contrast van het bronsignaal (naast de normale contrast instellingen) en die moet ik echt helemaal opendraaien anders is het beeld te donker.

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1927 reacties
  • 12 juni 2023
Rini1 schreef:
Schulie schreef:

Zal mij benieuwen of de bug dat het scherm zwart blijft maar er wel geluid is, ook eens opgelost wordt. Alleen een fysieke herstart van de TV+ box is dan de oplossing en dan werkt het weer voor een paar dagen. Dit issue is consequent op 1 van de 3 TV+ boxen aanwezig.

Het duurt nu al vanaf 30 april. Onbegrijpelijk dat zo' n groot bedrijf deze problemen niet kan oplossen.

Inderdaad ook ik moet de stekker eruit trekken en opnieuw opstarten. En dan krijg ik beeld en na een paar minuten geluid.

Ik stel voor om voor alle uren die we verloren zijn en de ergenissen de kpn een pittige rekening te sturen.

Ik ben het zat!

Het aparte is dat er ook klanten zijn die geen technische problemen ervaren. Wellicht een apart topic openen zodat anderen kunnen meedenken of er een oplossing is?
Is niet leuk als je niet ongestoord tv kan kijken. Ik denk dat er achter de schermen echt wel aandacht is voor problemen die er nog zijn. Dat geeft Eric volgens mij op pagina 1 ook aan. Vanaf de zijlijn is het lastig in te schatten wat er exact speelt en hoe complex de uitdagingen zijn. 

• 0 reacties
  • 12 juni 2023

voor de grote algemene storingen zet het hierbij :

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/feedback-op-kpn-tv-592766

wie weet wordt de lijst van nu 4mnd oud geupdate zodat ook service+ up to date is.

• Topper
  • 12 reacties
  • 13 juni 2023
MennoG78 schreef:
Chrizziey schreef:
wjb schreef:

MennoG78 schreef:

Maar dan zou iedereen toch ook lipsync moeten hebben of is dit weer box afhankelijk?

Of het nu de firmware is of de app, dat maakt natuurlijk niet uit. Ik heb eerder geschreven dat ik een vermoeden heb dat er een correlatie zit tussen lipsync de Dolby geluid, maar ook dat kan ik niet hard maken. 

Bij deze hard gemaakt, ik heb de box in noodopstelling sinds vorige update op stereo staan en nu is de lipsync issue weer minimaal. Maar zodra dolby aangaat is het weer een brok ellende. Maargoed, we leven in 2023 en wil gewoon het beste geluid. 

vreemd of niet feit blijft dat er hier mensen zijn die problemen van klanten bagataliseren. KPN neemt op het moment klanten met zeer storende problemen niet serieus. Updates duren te lang en als ze er al zijn blijken het mini updates te zijn met “verbeteringen”. Klanten willen eerst een normale ervaring en dan pas verbeteringen. Leuk dat er op dit forum zoveel Kpn medewerkers actief zijn om berichten te verwijderen of over uitdagingen praten. De realiteit is dat er een product in huiskamers staat welke niet “normaal” werken!

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 968 reacties
  • 13 juni 2023

Ik lees hier over de lipsync issues, maar die heb ik ook al jaren op de Arris2952 en de hmb2260 als ik het geluid wijzig naar dolby.. soms gaat het heel even goed maar uiteindelijk altijd lipsync problemen. Het zou mij verbazen als dit opeens zou worden opgelost voor het tv plus kastje.

Bij stereo geen problemen. Met de built in apps op de tv geen lipsync problemen op dolby. 

Kun je als je het plus kastje op multicast zet het geluid nog wel op stereo zetten? 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 2823 reacties
  • 14 juni 2023
pietheingrun schreef:

Ik lees hier over de lipsync issues, maar die heb ik ook al jaren op de Arris2952 en de hmb2260 als ik het geluid wijzig naar dolby.. soms gaat het heel even goed maar uiteindelijk altijd lipsync problemen. Het zou mij verbazen als dit opeens zou worden opgelost voor het tv plus kastje.

Bij stereo geen problemen. Met de built in apps op de tv geen lipsync problemen op dolby. 

Kun je als je het plus kastje op multicast zet het geluid nog wel op stereo zetten? 

Ja dit kan als hij op multicast staat

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 640 reacties
  • 14 juni 2023
joop2011 schreef:

Jammer dat HDR automatisch er nog niet in zit.

Want dan kan ik eindelijk ook o.a. Disney+ in 4K kijken.

Nu wordt het beeld bij HDR donkerder en op SDR heb je o.a. op Disney+ geen 4K.

Of is dit een firmware update? 

Ook een enorme tekortkoming. Voor het goeie moet i Disney dus via m’n SMART-TV zelf kijken, want dan werkt de HDR/Dolby Vision wel gewoon. Ik vind dit samen met het lipsync probleem wel een van de belangrijkste dingen die verbeterd moeten worden en met voorrang ook. Eerst ge tekortkomingen zodat men normaal kan kijken, daarna de ‘leuke’ updates lijkt mij de meest normale oplossing.

Zoals Raver099 al schreef: Als er geen kennis genoeg zit bij de afdeling, moet KPN de expertise inhuren. Je kunt de klanten niet nog langer laten aanmodderen. We hebben een technisch hoogstaand apparaatje in huis, maar de werking daarvan is maar zo zo...dat kan anno 2023 toch niet waar zijn.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 14 juni 2023

ronvmeijer schreef:

Eerst ge tekortkomingen zodat men normaal kan kijken, daarna de ‘leuke’ updates lijkt mij de meest normale oplossing.

Het lipsync issue en het probleem t.a.v. HDR zitten in de TV+ firmware en niet in de TV+ app.

Weet dat er verschillende development teams zijn specifiek voor de firmware en voor de app. Het zou toch een beetje raar zijn als het developmentteam voor de TV+ app géén voortgang mag maken omdat het developmentteam voor de TV+ firmware eerst de tekortkomingen moet wegwerken. Dat lijkt me niet echt efficient omgaan met resources.

Weet overigens dat in de testfase van de TV+ Box de optie "HDR - automatisch" actief geweest is en dat KPN aangegeven heeft dat de mogelijkheid weer terug zal komen nadat de daarmee geconstateerde problemen verholpen zijn.

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 640 reacties
  • 14 juni 2023

Kijk, ik weet dus lang niet alles. Dank je voor me daar attent op te maken. Ik wist niet dat het één firmware en het andere software was. Ik kan niet zien wat waar bij hoort. 
uiteraard heb je geluk dat de ene niet op de andere kan wachten, maar wellicht is het beter om dit eens goed uit de doeken te doen zodat iedereen dit kan weten. Wij kijken niet over jullie schouders mee en kunnen dat ook niet ziek. De reden waarom ik niet terugga in de forum-geschiedenis is omdat ik vaak vervelend wordt van al die domme reactie (zoals die van mij dus 😊). Ik weet het nu en zal daar dan nu ook anders mee omgaan. 

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 640 reacties
  • 14 juni 2023

PS

waarom kan ik m’n reacties niet meer “bewerken” er staan zoveel tikfouten in die ik graag zou willen herstellen” 👍🏼

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 14 juni 2023
ronvmeijer schreef:

Ik wist niet dat het één firmware en het andere software was. Ik kan niet zien wat waar bij hoort. 
uiteraard heb je geluk dat de ene niet op de andere kan wachten, maar wellicht is het beter om dit eens goed uit de doeken te doen zodat iedereen dit kan weten. Wij kijken niet over jullie schouders mee en kunnen dat ook niet ziek.

In het openingsbericht van elk TV+ Box update topic staat een groen kader waarin een summiere uitleg gegeven wordt van de TV+ firmware en de TV+ app. De TV+ app richt zich dus echt op de user interface en de benodigde techniek om content in de juiste vorm aan te leveren zit dus in de TV+ firmware.

Je spreekt overigens over "jullie", maar weet dat ik, net als jij, "gewoon" een klant van KPN ben en medelid van dit forum.

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 640 reacties
  • 14 juni 2023

Waarvan akte. 

• Topper
  • 22 reacties
  • 14 juni 2023

als ik het zo leest ben ik 1 van de weinige waarbij het goed werkt en ik tevreden ben. lucky me 😄

wat betreft het schermbeveiliging bij radio luisteren het ligt er ook aan hoe je de decoder aansluit

je kan optisch aansluiten . Dan loopt geluid rechtstreeks van decoder naar je audio speleren kan je de tv gewoon uitzetten

of alles via Hdmi dan kan je bij de meeste moderne tv,s ook je scherm uitzetten

• 0 reacties
  • 14 juni 2023

Nog geen (automatische) update(s) ontvangen, ook niet te forceren.

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 640 reacties
  • 14 juni 2023

Rustig aan, komt vanzelf. 😊

• 0 reacties
  • 14 juni 2023
ronvmeijer schreef:

Rustig aan, komt vanzelf. 😊

Doe ik ook, ik heb alle tijd, maar alle updates in het verleden waren er altijd rond het middaguur @ronvmeijer 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 144 reacties
  • 14 juni 2023

Ik heb ook nog niets. 

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Rene Las schreef:

Ik heb ook nog niets. 

@Erik_ klopt de datum wel van de algemene uitrol? 😁😉

• 0 reacties
  • 14 juni 2023

De uitrol gebeurt natuurlijk vanavond terwijl we net naar het nieuws of een spannende film zitten te kijken😎