Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.107.4

Categorie:TV+ Box
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.107.4
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

150 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Moderator
  • 28527 reacties
  • 15 juni 2023

Beetje een gedoe, @rickbuis. Fijn dat het wel weer opgelost is :)

@pietheingrun, ik heb de berichten over HDMI kabel(s) verplaatst naar je nieuwe topic. 

@Katana321, de discussie over of een gemiddelde klant weet hoe en wanneer te herstarten of resetten heb ik daarbuiten gelaten. We kunnen er over het algemeen vanuit dat een gemiddelde klant dit of weet, of niet. En als dat niet zo is, dan zijn er genoeg manieren hoe een klant dit te weten kan komen. Mocht je daar over willen doorpraten nodig ik je ook uit om een eigen topic aan te maken :)

CharleyR
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 49 reacties
  • 15 juni 2023
Erik_ schreef:

@pietheingrun, ik heb de berichten over HDMI kabel(s) verplaatst naar je nieuwe topic. 

@Katana321, de discussie over of een gemiddelde klant weet hoe en wanneer te herstarten of resetten heb ik daarbuiten gelaten. We kunnen er over het algemeen vanuit dat een gemiddelde klant dit of weet, of niet. En als dat niet zo is, dan zijn er genoeg manieren hoe een klant dit te weten kan komen. Mocht je daar over willen doorpraten nodig ik je ook uit om een eigen topic aan te maken :)

Het wordt tijd voor een DisLike knop, wat een censuur in dit forum

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 968 reacties
  • 15 juni 2023

Wordt toch niks niks gecensureerd? Is nog gewoon te lezen, alleen op een andere plek.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 15 juni 2023

Sinds deze update heb ik alleen maar problemen. Beeld blijft zwart, of er wordt niets geladen, ik zie wel zenders maar kan niets. Of tijdens het kijken stoot alles er ineens mee. De melding van beperkte modus heb ik ook gehad. Hiervoor nog geen problemen gehad, is vanochtend begonnen....

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Moderator
  • 28527 reacties
  • 15 juni 2023

@FietjeV, herstart je TV+ Box eens, vaak helpt dit bij problemen na een update. Dit doe je door de KPN knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden. Je krijgt dan een menu te zien met ook een herstart optie.  

• Topper
  • 12 reacties
  • 15 juni 2023

App werkt nu goed op een Shield TV met de laatste versie kpn tv app. De hickups zijn er niet meer.

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

Toen ik de tv box aan ging zetten kreeg ik heel kort deze melding:

Maar ging daarna ook automatisch weg.

Ik toets daarna 801 in om radio te luisteren, krijg ik dit te zien:

Nog iemand die dit heeft? Ik druk dan op “sluiten”, daarna toets ik weer 801 in, daarna krijg ik weer deze melding te zien: 

Toen ik daarna op “Herstel de TV+ app” drukte, ging die herstarten. Daarna weer 801 ingetoetst, en het werkt! Misschien dat er een kleine bugje zit in deze software. 😉 Maar die maantje werkt in ieder geval! Het schermbeveiliging gaat uit! 👍🏼

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 16 juni 2023

Fijn dat het met een herstel is opgelost. :)

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13058 reacties
  • 16 juni 2023

Bij ons kwam hij ook niet echt netjes binnen.

Mijn vrouw was iets op Disney+ aan het kijken.

Daarna klik ze op de home toets en heel erg veel herrie (ruis).

Meteen mopperen.

Ik zei zet hem uit en weer aan, en daarna werkte alles goed.

Ik had ervoor gecontroleerd, toen was de update er nog niet.

Ik hem na het opnieuw aanzetten gekeken en toen was de update er. 

P.S. 

Dit was de eerste die bij ons automatisch is binnengekomen. 😉

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 2823 reacties
  • 16 juni 2023
Dennis Schreve schreef:

Toen ik de tv box aan ging zetten kreeg ik heel kort deze melding:

Maar ging daarna ook automatisch weg.

I

Ik had deze ook op 1 box hier had ik de update zelf binnen gehaald.

De andere 2 had ik uit automatisme zelf herstart toen ik zag dat ze binnen waren gekomen automatisch.

Weet dat ze zeggen je hoeft geen herstart te doen na een update maar toch elke keer doe ik dat wel.

• 0 reacties
  • 16 juni 2023

Bijna overal blij mee, behalve de ENORME verschillen in volume tussen verschillende zenders. Bij de ene zender moet je ‘m hoog zetten om iets te verstaan, bij de andere knalt-ie de halve buurt bij elkaar. Erg irritant.

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Bart_Z schreef:

Fijn dat het met een herstel is opgelost. :)

@Bart_Z klopt, was ook meer een update van mijn kant dat de klant weet wat ie kan doen als dit gebeurd. 😉

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6509 reacties
  • 16 juni 2023
PolarMonk schreef:

Bijna overal blij mee, behalve de ENORME verschillen in volume tussen verschillende zenders. Bij de ene zender moet je ‘m hoog zetten om iets te verstaan, bij de andere knalt-ie de halve buurt bij elkaar. Erg irritant.

Is een bekend issue @PolarMonk . Daar zijn ze nog mee bezig. 

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6509 reacties
  • 16 juni 2023

Ik krijg nu sinds deze update best vaak tussen de pip en zenderinformatie de melding '’Ontvanger is in beperkte modus'’ terwijl er niks aan de hand is. Heel irritant. Dat lijkt mij ook niet de bedoeling van de functie. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 144 reacties
  • 17 juni 2023

Sinds de laatste update gaat het wisselen tussen de kanalen ontzettend traag. En ja ik heb ook een herstart gedaan. Zeker 5 seconden eer dat ik beeld heb. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 144 reacties
  • 17 juni 2023

Weer een herstart gedaan. Het werkt nu weer dus bovenstaande reactie kan als niet verzonden worden beschouwd. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13058 reacties
  • 17 juni 2023

Het valt mij wel op dat veel mensen na elke update een herstart moeten doen.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6509 reacties
  • 17 juni 2023

@Dennis Schreve Ik kreeg gisteren deze melding 2 á 3 keer, maar dan helemaal geïntegreerd in de pip bovenin. Hier verschijnt dan een tv icoon met daaronder niet te lezen tekst, want die loopt door de zenderinformatie heen. Kon er nog iets van uitmaken dat het om beperkte modus ging. 

• Topper
  • 14 reacties
  • 18 juni 2023

Hey,

naar de update is het geluid van de viaplay app omlaag gegaan, moet me boxen best een stukje open zetten om er geluid uit te krijgen vergeleken met de anders apps en live tv kijken.

kan ik hier iets aan veranderen om te zorgen dat ik ze niet zo ver open moet zetten of kan ik hier niks aan doen ?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 23592 reacties
  • 18 juni 2023

Hi @Niels_93, heb je kunt ook proberen om in de Google Home app het volume te verhogen. Als het daar al hard staat kun je niet veel anders aan doen, behalve de ontvanger te resetten. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 19 juni 2023

De eerste keer na de update was het zappen vanaf RTL4 heel traag. Na een herstart was dat verholpen.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 2823 reacties
  • 19 juni 2023
wjb schreef:

De eerste keer na de update was het zappen vanaf RTL4 heel traag. Na een herstart was dat verholpen.

hier zelfde verhaal moest ook herstarten ook omdat me thumbs weer op KPN logo alleen bleven staan 

en zappen was traag

Okay,

ik had ook de melding op 1 van de 2 ontvangers stonden beide aan, dat ik beperkte modus had.

Moet eerlijk zeggen het fijt dat dit er al in zit zegt dus meer dat er vaak storing moet zijn anders heeft dit geen zin om te maken en hoe zo half werken…...is de stream server van opname en terugkijken niet gewoon te veel in storing.

Kreeg dus onterecht die melding…., beter het probleem oplossen denk ik zo voor een stabiel netwerk,

verder beeld is nu echt goed, live en opnames wat een verschil met wie dan ook, dit is nu het beste wat er is.

Als laatste wanneer nu na ½ jaar komt er eindelijk ook 5.1 bij de opnames of te wel wat de bron uitzend.
Dan zijn we ook af van het geluid verschil, van 5.1 naar 2,0 is vaak veel harder

Bijna een goed product aan het worden na helaas een paar maanden 

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1927 reacties
  • 20 juni 2023

Het beeld is inderdaad geweldig naar mijn bescheiden mening @Fast Peter71. Er zijn nog wat pijnpunten en hopelijk brengt de komende firmware update daar de witte rook. Ook functioneel zijn er nog wat wensen maar het beeld… prachtig!

• Topper
  • 12 reacties
  • 20 juni 2023
Roy74 schreef:

Het beeld is inderdaad geweldig naar mijn bescheiden mening @Fast Peter71. Er zijn nog wat pijnpunten en hopelijk brengt de komende firmware update daar de witte rook. Ook functioneel zijn er nog wat wensen maar het beeld… prachtig!

Alleen hoelang moet erop gewacht worden? Toch wel fijn als iedereen van een in potentie prachtig systeem kan genieten! 
hopelijk snel weer eens een firmware update en hopen dat dan echt de meeste/alle problemen over zijn!