Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.107.4

Categorie:TV+ Box
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.107.4
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

150 reacties

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6479 reacties
  • 21 juni 2023

Nog een bug in deze versie :
Ik heb heel vaak laatste dagen dat mijn beeld zwart blijft maar het geluid doorloopt. Pas na 10-15 seconden komt het beeld terug, maar valt het volume van het geluid terug.  Pas als ik de tv stream afsluit is het weer goed. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12971 reacties
  • 22 juni 2023
Chrizziey schreef:

Pas als ik de tv stream afsluit is het weer goed. 

Wat bedoel je hiermee? 

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6479 reacties
  • 22 juni 2023
joop2011 schreef:

Wat bedoel je hiermee? 

Teruggaan naar het hoofdmenu en daarna de stream weer opnieuw starten. ;)

Forum|alt.badge.img
  • 119 reacties
  • 22 juni 2023

Bij mijn Sony blijft sinds deze update de box na het opstarten het beeld telkens hangen als ik vanuit home op 'ok' klik. Dan moet ik eerst een andere zender kiezen en pas dan werkt hij zoals het hoort. Wat is het toch met deze box? Net alsof er na elke update nieuwe problemen opduiken? Snel opstarten werkt sowieso al niet vanwege de “zwarte of gekleurde” schermen waarna hij van de stroom af moet.

Bij de andere box heb ik veel minder problemen. Al staat die ook op eco vanwege het beruchte zwarte scherm. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12971 reacties
  • 22 juni 2023
Ruud987 schreef:

Bij mijn Sony blijft sinds deze update de box na het opstarten het beeld telkens hangen als ik vanuit home op 'ok' klik. Dan moet ik eerst een andere zender kiezen en pas dan werkt hij zoals het hoort. Wat is het toch met deze box? Net alsof er na elke update nieuwe problemen opduiken? Snel opstarten werkt sowieso al niet vanwege de “zwarte of gekleurde” schermen waarna hij van de stroom af moet.

Bij de andere box heb ik veel minder problemen. Al staat die ook op eco vanwege het beruchte zwarte scherm. 

Houd de kpn toets (rechsboven op de ab) ingedrukt totdat je een scherm krijgt.

Klik daarna op opnieuw opstarten.

De kans dat het daarna opgelost is, is groot.

Forum|alt.badge.img
  • 119 reacties
  • 22 juni 2023
joop2011 schreef:
Ruud987 schreef:

Bij mijn Sony blijft sinds deze update de box na het opstarten het beeld telkens hangen als ik vanuit home op 'ok' klik. Dan moet ik eerst een andere zender kiezen en pas dan werkt hij zoals het hoort. 

Houd de kpn toets (rechsboven op de ab) ingedrukt totdat je een scherm krijgt.

Klik daarna op opnieuw opstarten.

De kans dat het daarna opgelost is, is groot.

Nee, dat deed ik enkele dagen terug al. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ik zie dat @Ruud987  hier ook al een topic over heeft: 

Als jullie willen troubleshooten, willen jullie dat dan daar doen en niet hier in de product update?

Forum|alt.badge.img
  • 119 reacties
  • 22 juni 2023
Thomas schreef:

Ik zie dat @Ruud987  hier ook al een topic over heeft: 

Als jullie willen troubleshooten, willen jullie dat dan daar doen en niet hier in de product update?

Dit zijn toch juist problemen SINDS deze update. Of wil je gewoon niets horen over problemen met deze update?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dit topic is inderdaad de plek voor feedback en opmerkingen maar niet bedoeld om individuele issues op te lossen. Daarvoor kun je beter in je eigen topic terecht

Forum|alt.badge.img
  • 119 reacties
  • 22 juni 2023
Thomas schreef:

Dit topic is inderdaad de plek voor feedback en opmerkingen maar niet bedoeld om individuele issues op te lossen. Daarvoor kun je beter in je eigen topic terecht

Wat een onzin. Zonder individuele opmerkingen krijg je nooit de problemen boven water die juist ontstaan bij een update. Bovendien was dit een compleet ander probleem zoals eerst beschreven bij snelstarten. Dit is bij de eco-stand. Maar ik heb wel door dat ik gewoon terug naar Ziggo moet over 8 maanden. 😖

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
Ruud987 schreef:
Thomas schreef:

Wat een onzin. Zonder individuele opmerkingen krijg je nooit de problemen boven water die juist ontstaan bij een update. Bovendien was dit een compleet ander probleem zoals eerst beschreven bij snelstarten. Dit is bij de eco-stand. Maar ik heb wel door dat ik gewoon terug naar Ziggo moet over 8 maanden. 😖

Dit is zeker geen onzin en onredelijk verzoek Ruud. We doen dit om het overzicht te kunnen bewaren en om te voorkomen dat er meerdere troubleshoots door elkaar gaan lopen. Specifieke feedback op de update in kwestie waarderen we zeker. 

Forum|alt.badge.img
  • 119 reacties
  • 22 juni 2023

Dan enkele voorbeelden waar allemaal persoonlijke problemen 

Remco_ schreef:
Ruud987 schreef:
Thomas schreef:

Dit is zeker geen onzin en onredelijk verzoek Ruud. We doen dit om het overzicht te kunnen bewaren en om te voorkomen dat er meerdere troubleshoots door elkaar gaan lopen. Specifieke feedback op de update in kwestie waarderen we zeker. 

Dan nu als afsluiting enkele voorbeelden waar persoonlijke problemen bij deze update spelen. Zie de opmerkingen van: FietjeV, Dennis Schreve, joop2011, Chrizzley of wjb. En dat zijn er maar enkele. Jullie zijn gewoon inconsequent naar mijn mening. Einde. 

CharleyR
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 49 reacties
  • 22 juni 2023

Beste KPN,

Wat is er op tegen om bugs ed nav een update in het desbetreffende update topic te melden.
Als men dan zorgt dat het openingstopic wordt bijgewerkt met een buglist oid, dan wordt het voor een “standaard” gebruiker ook inzichtelijk wat er mogelijk zich kan manifesteren.
Op deze buglist kan je ook makkelijk per item aangeven wat evt de oplossing cq workarround is en of de desbetreffende bug in onderzoek is.
Het doorverwijzen naar het aanmaken van een eigen topic is in mijn optiek niet zo slim.
behalve extra vervuiling van het forum, help je de klanten hier niet mee, want men is dan zoekende en waarom niet gebruik maken van jullie centrale communicatie rol?

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6479 reacties
  • 22 juni 2023

Naja ze willen voorkomen dat als je hier gaat troubleshooten, dat er hele conversaties ontstaan. Want als iedereen hier persoonlijk geholpen moet worden met een hele uitvraagsituatie wordt het snel een bord spaghetti. Het enige wat ik doe is bug reporten. Ik vraag niet om een troubleshooting, dan moet het prima kunnen. Dan kunnen de moderatoren mijn bugs doorzetten naar het tv team of de situatie los met mij oppakken.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2695 reacties
  • 22 juni 2023
CharleyR schreef:

Beste KPN,

Wat is er op tegen om bugs ed nav een update in het desbetreffende update topic te melden.
Als men dan zorgt dat het openingstopic wordt bijgewerkt met een buglist oid, dan wordt het voor een “standaard” gebruiker ook inzichtelijk wat er mogelijk zich kan manifesteren.
Op deze buglist kan je ook makkelijk per item aangeven wat evt de oplossing cq workarround is en of de desbetreffende bug in onderzoek is.
---

Er is al zo'n lijst, maar die wordt volgens mij niet meer bijgewerkt. En da's jammer. Ik pleit al heel lang voor het publiceren en bijhouden van zo'n lijst. Dan kunnen issues daarop geplaatst worden en dat zou het forum overzichtelijk houden.

Naar mijn mening is het voor klanten ook ondoenlijk die vraag van @Remco_, om issues die spelen bij een update daar te plaatsen en andere issues in een nieuw topic. Ik vermoed dat veel klanten niet altijd kunnen inschatten of een issue het gevolg is van een update ja of nee. Uiteindelijk zijn wij niet de techneuten.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15

Ik begrijp dat de inschatting soms lastig te maken is  en dan kunnen wij altijd een afweging maken. En nogmaals we waarderen zeker alle inhoudelijke feedback :-) . 

Tv-fans
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 173 reacties
  • 22 juni 2023

Nu momenteel herstart de TV+ App vaak net nadat het opgestart is, ben ik net twee a drie minuten aan het kijken. Erg irritant. Complete herstart van de decoder, stroom eraf, helpt me niet verder

Ontvanger staat in de eco modus.

Al veel nagevraagd: waar blijft de automatische HDR, veel content is beschikbaar in Dolby Vision, toch de net betere HDR norm. Trouwens komt er nog de HDR10+ beschikbaar, waar o.a. Prime Video veel gebruik van maakt.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12971 reacties
  • 23 juni 2023

Ook ik heb gemerkt dat hij na verloop van tijd verloopt i.v.m. lipsynchronisatie.

Na het opnieuw opstarten, loopt het weer goed.

Dat was voor de laatste update niet.

• Topper
  • 14 reacties
  • 23 juni 2023

Hey hoe zit het met een herinnering aanzetten voor een tv programma ? Dat kan ik nog nergens vinden, iemand een idee waar ik dat onder moet zoeken ?

of is dat nog niet toegevoegd? 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12971 reacties
  • 24 juni 2023
Niels_93 schreef:

Hey hoe zit het met een herinnering aanzetten voor een tv programma ? Dat kan ik nog nergens vinden, iemand een idee waar ik dat onder moet zoeken ?

Hier kan je beter een eigen topic voor maken. 

Klik rechtsboven (in de groene balk) op stel een vraag.

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 24 juni 2023
Niels_93 schreef:

Zie punt 10 van de feature requests TV+.

KPN heeft aangegeven dat topic bij te zullen werken als punten uit die lijst opgenomen zijn in een nieuwe versie van de TV+ app of TV+ firmware.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6479 reacties
  • 25 juni 2023

Deze update heeft bij mij ook de bug dat soms ongevraagd en random ondertiteling aanstaat op een willekeurige zender, dus niet eens op allemaal.

MennoG78
Superuser
  • 2783 reacties
  • 26 juni 2023

@Shyrin_ @Erik_ @Remco_ @Paul_  We zijn inmiddels weer 2 weken verder update tijd!

en ook een maand verder dus ook een firmware update.

Wat staat erop het programma?

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 162 reacties
  • 26 juni 2023

Afgelopen week al een Firmware update ontvangen, maar zelfs vandag nog geen enkele aankondiging(/afkondiging) hierover en wat de wijzigingen zijn... 

MennoG78
Superuser
  • 2783 reacties
  • 26 juni 2023
Raver099 schreef:

Afgelopen week al een Firmware update ontvangen, maar zelfs vandag nog geen enkele aankondiging(/afkondiging) hierover en wat de wijzigingen zijn... 

Hier geen firmware update gehad alleen 2 weken terug een software update