Skip to main content

KPN TV+ Update juli 2023 #1

KPN TV+ app 1.109.8

 

Wat zit er in?

 

Starten met Live TV

Na het voorbereidende werk in de vorige firmware update krijg je nu de mogelijkheid om dit ook daadwerkelijk aan te zetten. Hiervoor is in de instellingen een nieuwe hoofdoptie Startscherm toegevoegd.

Als je deze opent kun je kiezen tussen starten met het KPN TV+ hoofdscherm, of met de laatst bekeken/beluisterde tv of radiozender.

 

Ondertiteling

Het lettertype van de ondertiteling bij Begin Gemist, Terugkijken en opnames is vergroot. 

Verder kun je onder Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Toegankelijkheid > Ondertiteling instellen hoe ondertiteling eruit moet zien.

Echter, werden deze instellingen bij Opnames, Terugkijken en Begin Gemist niet goed gevolgd. Dat is met deze update ook verholpen.

 

En verder

Bij zenderpakketten hebben we bij de streaming diensten een tabblad toegevoegd met meer informatie over het aanmaken van een account bij die dienst. Vergelijkbaar met hoe we dit vorige maand voor de oudere ontvangers hebben gedaan. 

 

De pop-up die je krijgt als je ergens je pincode moet invoeren is verbeterd. De invoervelden zijn duidelijker geworden.

 

Als je Begin Gemist of Terugkijken actief hebt en op de terugknop drukt krijg je nu een pop-up of je zeker weet dat je terug wilt gaan naar live tv.

Dit was al zo ingesteld als je op de P+/- drukte, maar daar gebeurde het soms dat de pop-up dan niet verscheen. Deze bug is verholpen.

 

Verder nog bug fixes voor crashes die konden voorkomen bij het annuleren van een opname die onderdeel is van een serie, of het selecteren van de tekst ‘Geen bewaarde zoekopdrachten’ in het zoekscherm.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 3 juli
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 5 juli

Heb je hem na 5 juli nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 


 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Oke bedankt. Ga het morgen proberen 


Mocht je de melding morgen niet wegkrijgen, zou je dan een eigen topic willen aanmaken? @Rene Las. Deze melding is verder namelijk niet gerelateerd aan de de update. 


Doe ik. 


Met de afstandsbediening van Samsung op ok drukken en hij is weg. 

Gaat dus niet lukken met de kpn knoppen. 


@Erik_ Terugkomend op het ondertiteling issue, kan mijn post zo snel niet weer vinden. Maar het speelt niet steeds. Het vervelende is dat jullie de ondertiteling van de doven en slechthorenden hebben gekoppeld aan de toegankelijkheidsondertiteling. Dit heeft van invloed dat als ik de ondertiteling uitzet bij live tv, ik geen ondertiteling meer heb op de app van Prime Video.  Waar het issue dan precies zit, geen idee. Maar wel heel irritant. 

die is wel heel wazig dat Prime dan geen ondertiteling meer heeft.

Toevallig net nog gekeken op Prime met ondertiteling en hij staat op live tv uit omdat ik dat er niet uit vind zien en ook niet nuttig vind voor mij zelf

  Dit is heel gek. Ik heb ondertiteling ook uit staan (zowel in de TV+ app als in toegankelijkheid) maar heb wel ondertiteling bij Prime. Ik weet dat er bij Prime soms wel eens dingen niet helemaal lekker lopen rondom ondertiteling. Dat het dan mist bij sommige programma's en er wel is bij andere enzo. Als het bij jou echter zo is dat je altijd als je ondertiteling van ons aan hebt staan (TV+ app en/of toegankelijkheid) dat je wel ondertiteling hebt. En, bij hetzelfde programma niet meer zodra je ondertiteling uit hebt staan, wil je daar dan een los topic voor maken, @Chrizziey? Dan kunnen er ook wat screenshots in enz, en kunnen we het meenemen richting team. 


de app handmatig kunnen instaleren, wel had ik net als elke update, de hdmi in de war

 moest de spanning eraf halen en er weer op.

verder alles goed gegaan


Hier update gehad was vroeg dit keer 9:45 al.

Eindelijk weer starten op volledig beeld 😃 (en voor andere radio)

 


Ja, dat is inderdaad een mooie optie, opstarten met direct beeld.
Heb ze  op beide ontvangers binnen nu.
Een hele vooruitgang
Ikkuhbenblij 🤗


Update geslaagd, meteen omgezet naar live tv, ideaal voor ons ‘oudjes’😎

 


Hoi @Scoondy, zou je hier een eigen topic voor willen maken?
De community en wij denken graag even mee, dit product update topic is daar niet de handigste plek voor.

Sorry Thomas dat ik het hier bracht. Helemaal gelijk!!


Jammer, ondertiteling nog steeds niet instelbaar.
Lettertype/grote niet instelbaar. Doorzichtigheid achtergrond ook niet.

Er zijn ook slechthorende die slechtziend zijn, geen onbelangrijke instelling dus.


Snap ik goed, feedback nemen wij mee naar de ontwikkelaars. 


  Dit is heel gek. Ik heb ondertiteling ook uit staan (zowel in de TV+ app als in toegankelijkheid) maar heb wel ondertiteling bij Prime. Ik weet dat er bij Prime soms wel eens dingen niet helemaal lekker lopen rondom ondertiteling. Dat het dan mist bij sommige programma's en er wel is bij andere enzo. Als het bij jou echter zo is dat je altijd als je ondertiteling van ons aan hebt staan (TV+ app en/of toegankelijkheid) dat je wel ondertiteling hebt. En, bij hetzelfde programma niet meer zodra je ondertiteling uit hebt staan, wil je daar dan een los topic voor maken, @Chrizziey? Dan kunnen er ook wat screenshots in enz, en kunnen we het meenemen richting team. 

Ga ik sowieso even doen. Dan kan ik direct wat meer informatie bijvoegen om te kijken of we elkaar precies snappen. Komt er in de loop van de week aan 🙂

Daarnaast hier de update ook binnen, al zou ik lekker de menu opstart blijven gebruiken. Ik gebruik immers live tv nog nauwelijks.


De ondertiteling is wel instelbaar maar het effect hiervan is alleen zichtbaar als Unicast ingeschakeld is.

Bij de andere stand, Multicast, hebben de ondertitel instellingen geen effect. Voorlopig dus even op Unicast instellen.


Als je iets terugkijkt en het balletje is aan het einde van de tijdbalk dan gaat ie niet door. Dan moet je zelf naar gids gaan om naar het volgende programma te gaan. 

Ik denk dat dit te maken heeft met die functie “live tv”. 


De ondertiteling is wel instelbaar maar het effect hiervan is alleen zichtbaar als Unicast ingeschakeld is.

Bij de andere stand, Multicast, hebben de ondertitel instellingen geen effect. Voorlopig dus even op Unicast instellen.

Prima tip, werkt hier ook. Dus nog even geduld hebben. Wil uiteindelijk wel de best mogelijke beeldkwaliteit.


Update werkt prima, opstarten met “Full Screen” is wel heel fijn. Ga zo door. 👍🏼


Als je iets terugkijkt en het balletje is aan het einde van de tijdbalk dan gaat ie niet door. Dan moet je zelf naar gids gaan om naar het volgende programma te gaan. 

Ik denk dat dit te maken heeft met die functie “live tv”. 

Staat los van de update was namelijk hiervoor ook al


Als je iets terugkijkt en het balletje is aan het einde van de tijdbalk dan gaat ie niet door. Dan moet je zelf naar gids gaan om naar het volgende programma te gaan. 

Ik denk dat dit te maken heeft met die functie “live tv”. 

Staat los van de update was namelijk hiervoor ook al

Nee @MennoG78 dit deed ie voor deze update niet, toen ging die gewoon door. 😉


Nee dat deed bij zeker niet. Alles liep gewoon door al dan niet soms met een hele kleine pauze ertussen. 


Nee dat deed bij zeker niet. Alles liep gewoon door al dan niet soms met een hele kleine pauze ertussen. 

@ronvmeijer blijft ie bij jou nu ook aan het einde staan? Of gaat ie dan wel door?


Als je iets terugkijkt en het balletje is aan het einde van de tijdbalk dan gaat ie niet door. Dan moet je zelf naar gids gaan om naar het volgende programma te gaan. 

Ik denk dat dit te maken heeft met die functie “live tv”. 

Staat los van de update was namelijk hiervoor ook al

Nee @MennoG78 dit deed ie voor deze update niet, toen ging die gewoon door. 😉

Hier bleef hij vorige week ook al staan en moest ik terug en weer starten.

Even gechecked bij de vrouw die zegt was al een tijdje zo.

Zelfde met een opname kijken waarvan ook nog een live uitzending bezig is loopt ook niet door moet je ook steeds terug en weer de opname starten


Nee dat deed bij zeker niet. Alles liep gewoon door al dan niet soms met een hele kleine pauze ertussen. 

@ronvmeijer blijft ie bij jou nu ook aan het einde staan? Of gaat ie dan wel door?

Dat moet ik even ‘testen’. Ik weet (nog) niet of hij niet meer doorloopt. Voorheen liep hij gewoon door en pakte het volgende blok er achteraan. 
 

voorbeeld: Ik kijk Goede Morgen Nederland terug, laat alles staan en het NOS Journaal kwam daar gewoon weer achteraan met daar achter weer een editie van Goede Morgen Nederland. Dat liep gewoon door met soms een kleine hik ertussen. 


ik heb de update ook gehad en ingesteld direct naar tv gaan heel lekker en handig alleen als ik een app start bijvoorbeeld videoland en ik keer terug naar kpntv+ zie ik weer alle info (blokken over mijn beeld heen. Dan zou ik ook graag naar gewoon tv over schakelen is dit ook mogelijk??? 


ik heb de update ook gehad en ingesteld direct naar tv gaan heel lekker en handig alleen als ik een app start bijvoorbeeld videoland en ik keer terug naar kpntv+ zie ik weer alle info (blokken over mijn beeld heen. Dan zou ik ook graag naar gewoon tv over schakelen is dit ook mogelijk??? 

Dat zou als voordeel kunnen hebben dat het geluid blijft en dus niet steeds bij de ‘tegels’ opnieuw opgebouwd moet worden. Ik vind dat een echte mooie optie.