Skip to main content

KPN TV+ Update juli 2023 #1

KPN TV+ app 1.109.8

Wat zit er in?

Starten met Live TV

Na het voorbereidende werk in de vorige firmware update krijg je nu de mogelijkheid om dit ook daadwerkelijk aan te zetten. Hiervoor is in de instellingen een nieuwe hoofdoptie Startscherm toegevoegd.

Als je deze opent kun je kiezen tussen starten met het KPN TV+ hoofdscherm, of met de laatst bekeken/beluisterde tv of radiozender.

Ondertiteling

Het lettertype van de ondertiteling bij Begin Gemist, Terugkijken en opnames is vergroot. 

Verder kun je onder Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Toegankelijkheid > Ondertiteling instellen hoe ondertiteling eruit moet zien.

Echter, werden deze instellingen bij Opnames, Terugkijken en Begin Gemist niet goed gevolgd. Dat is met deze update ook verholpen.

En verder

Bij zenderpakketten hebben we bij de streaming diensten een tabblad toegevoegd met meer informatie over het aanmaken van een account bij die dienst. Vergelijkbaar met hoe we dit vorige maand voor de oudere ontvangers hebben gedaan. 

De pop-up die je krijgt als je ergens je pincode moet invoeren is verbeterd. De invoervelden zijn duidelijker geworden.

Als je Begin Gemist of Terugkijken actief hebt en op de terugknop drukt krijg je nu een pop-up of je zeker weet dat je terug wilt gaan naar live tv.

Dit was al zo ingesteld als je op de P+/- drukte, maar daar gebeurde het soms dat de pop-up dan niet verscheen. Deze bug is verholpen.

Verder nog bug fixes voor crashes die konden voorkomen bij het annuleren van een opname die onderdeel is van een serie, of het selecteren van de tekst ‘Geen bewaarde zoekopdrachten’ in het zoekscherm.

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 3 juli
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 5 juli

Heb je hem na 5 juli nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

@Gerbendg er zijn al verschillende updates geweest omtrent het niet gelijk lopen van beeld en geluid, maar er wordt ook nog verder aan gewerkt!

Ter info: bij mijn ouders stond er linksonderin “eilige modus” (ik vermoed “Veilige”, maar wie weet, “Heilige” 😇) na de update. Ik moest het apparaat opnieuw starten om dat weg te krijgen.

Als je Begin Gemist of Terugkijken actief hebt en op de terugknop drukt krijg je nu een pop-up of je zeker weet dat je terug wilt gaan naar live tv.

Het voordeel van TV+ of een Ziggo box is juist dat je alles een week terug kunt zien. Waarom dan toch deze waarschuwing? Die krijg je toch ook niet als je live kijkt en het programma nog niet is afgelopen als je naar een andere zender wilt? (Ik heb zelf geen TV+ maar kan het niet uitleggen aan mijn ouders, die die melding niet begrijpen. En die ook de twee keuzes onduidelijk vinden.)

Hoi @MrRich, dat hoort gewoon te werken, kun je je ontvanger eens volledig herstarten? Als dat het niet oplost een frisse start  geven en als ook dát het niet oplost een nieuw topic aanmaken?

Beide geprobeerd en blijft hetzelfde. Ga dus maar een nieuw topic aanmaken 

@Gerbendg er zijn al verschillende updates geweest omtrent het niet gelijk lopen van beeld en geluid, maar er wordt ook nog verder aan gewerkt!

Nou die verschillende updates hebben dan geen verbetering opgeleverd. Het is nog net zo slecht zoals het al was. “Er wordt aan gewerkt” is ook nogal vaag, dat hoor ik al maanden. Een concrete datum of een andere oplossing zou toch meer op z’n plaats zijn…

Gelukkig maken ze geen auto's
Stel dat je op de rem trapt en de mededeling komt Weet u het zeker?

Maar je hebt gelijk ik erger me ook vaak genoeg om die vraag, natuurlijk weet ik dat zeker, ik vraag er toch om? Doe het dan! denk ik dan 😋

KPN moet ook eens met antwoord hierop komen.

Want ene groep heeft daar alleen maar last van en de andere groep niet ik val gelukkig onder de laatste.

Dat is ook niet te verklaren en blijf je onnodige discussies houden.

Gister was ik bij iemand die er wel last van had alleen die had 2 action switches er tussen zitten.

deze ging hij nog vervangen

Gelukkig maken ze geen auto's
Stel dat je op de rem trapt en de mededeling komt Weet u het zeker?

Maar je hebt gelijk ik erger me ook vaak genoeg om die vraag, natuurlijk weet ik dat zeker, ik vraag er toch om? Doe het dan! denk ik dan 😋

Vergelijk het met Windows, daar krijg je ook wel eens dit soort vragen.

En je klikt op ok en hij gaat verder, net zoals bij Windows op de computer.😉

Gister was ik bij iemand die er wel last van had alleen die had 2 action switches er tussen zitten.

deze ging hij nog vervangen

Bij Action moet je geluk hebben, je weet nooit uit wat voor een batch het komt.

En als de switch IPGM snooping niet ondersteund, dan heb je problemen met IPTV.

Je kan hierover natuurlijk altijd een eigen topic maken. 😊

De Action-switches zijn van TP-Link:

TP-link desktop-switch LS1005G | Action.com

Ik wil nu via de tv+ box een opname bekijken en scroll door de opnamelijst. Zit er rechtsonder een knop “Terug naar boven” die hinderlijk over de helft van de opnametegel valt. Ik weet niet of deze knop met deze update erin is gekomen, maar wie o wie heeft dit zo bedacht? Sjonge. De opnamelijst is al onoverzichtelijk door die tegels en dan komt dit er ook nog bij.

Ik wil nu via de tv+ box een opname bekijken en scroll door de opnamelijst. Zit er rechtsonder een knop “Terug naar boven” die hinderlijk over de helft van de opnametegel valt. Ik weet niet of deze knop met deze update erin is gekomen, maar wie o wie heeft dit zo bedacht? Sjonge. De opnamelijst is al onoverzichtelijk door die tegels en dan komt dit er ook nog bij.

Toevoeging: het is geen knop maar een melding.

Maar die melding blijft dus in beeld staan, en staat daarmee in de weg. Dit is duidelijk een ontwerpfout, want in de gids zie ik een zelfde melding maar die verdwijnt na een paar seconden, zoals het hoort.

IK heb sinds de update bijna elke dag last van storing bij tv kijken. Krijg dan melding op scherm geen verbinding meer met modem en kan dan ook aantal zenders niet meer bekijken. Alles is goed bekabeld aangesloten. na alles opnieuw opstarten doet alles gewoon weer.

@Obi-Wan Niet de bedoeling dat je een storing hebt. Helpt een reset van de TV+ Box

Zo niet, maak dan een eigen topic aan. Dan houden we het hier overzichtelijk!

Ja, reset helpt. Maar dat moet ik nu dus bijna dagelijks doen wanneer ik tv kijk.

De Action-switches zijn van TP-Link:

TP-link desktop-switch LS1005G | Action.com

Ja ondersteunen geen IGMP dus heb je niks aan voor IPTV

Het voordeel van TV+ of een Ziggo box is juist dat je alles een week terug kunt zien. Waarom dan toch deze waarschuwing? Die krijg je toch ook niet als je live kijkt en het programma nog niet is afgelopen als je naar een andere zender wilt? (Ik heb zelf geen TV+ maar kan het niet uitleggen aan mijn ouders, die die melding niet begrijpen. En die ook de twee keuzes onduidelijk vinden.)

Terugkijken werkt niet op dezelfde manier als een opname. Als je een opname stopt, dan kun je later vanaf datzelfde punt verder kijken. Dat is bij Terugkijken niet zo. Plus vervalt Terugkijken na een week. Daarom vragen we liever even of je zeker weten wilt stoppen met Terugkijken. Het komt ook vaak genoeg voor dat mensen per ongeluk op een knop drukken. Zelf ga ik regelmatig een keer op m'n afstandsbediening zitten, of loopt er een kat overheen. Dan ben ik maar wat blij met de checkvraag in plaats van dat ik Terugkijken weer opnieuw moet starten :D

Nou die verschillende updates hebben dan geen verbetering opgeleverd. Het is nog net zo slecht zoals het al was. “Er wordt aan gewerkt” is ook nogal vaag, dat hoor ik al maanden. Een concrete datum of een andere oplossing zou toch meer op z’n plaats zijn…

Die updates hebben voor veel mensen al wel verbetering of oplossing gebracht. Maar, het blijft zo dat geluid een complex iets is. Het gaat hierbij niet alleen om de TV+ Box, maar ook de verschillende apparaten die jullie allemaal thuis hebben staan. Al die merken en types aan TV's, soundbars, home cinema sets, etc. Alles wat je thuis hebt aangesloten moet met elkaar praten over hoe ze beeld en geluid gaan doen. Daar kan dan ongelijkheid in ontstaan.

Zoals Marcia ook al aangaf, natuurlijk heeft de lip sync nog steeds onze aandacht. We doen ons best om dit waar mogelijk nog verder te verbeteren. Ondertussen, als het voor jou (en/of anderen) nog niet goed is, probeer een of meer van de volgende dingen:

• Experimenteer met de geluidsvertraging instellingen
  • Zet je geluid op stereo
  • Als je tv HDMI poorten heeft die een verschillend Hz hebben (60 of 120), zorg er dan voor dat zowel TV+ Box als je geluidsapparatuur op een poort met dezelfde waarde zijn aangesloten.
  • Zap naar een ander kanaal en weer terug
  • Herstart de TV+ Box