Skip to main content

KPN TV+ Update juli 2023 #2

KPN TV+ app 1.111.2

 

Wat zit er in?

Verbeteringen rondom uitgesteld kijken

Bij Terugkijken of het bekijken van een opname kon het gebeuren dat je stilstaand beeld kreeg of dat deze na 1 uur stopte. Dit is verholpen.

Bij terugspoelen in Live TV, waardoor je Begin Gemist start, kon je kort beeld zien van de vorige zender. Dit is ook verholpen.

Bij langdurig pauzeren van Live TV kan het voorkomen dat er een fout ontstaat. Het was dan zo dat je niet verder kon kijken vanaf het pauzepunt. Dit hebben we nu kunnen aanpassen zodat, zelfs als er onder water een fout ontstaat, je wel terug kunt naar je pauzepunt.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 10 juli
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 12 juli

Heb je hem na 12 juli nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 


 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

@WalkerOfTheDay daar is een workaround voor, als je er daarmee niet uit komt, wil je dan eens een eigen topic voor aanmaken?

 

Lip-sync: geluid en beeld lopen niet gelijk.

Grotendeels opgelost. Blijft op de radar.
Heb je hier nog wel last van, probeer een van de volgende dingen:

  • Experimenteer met de geluidsvertraging instellingen
  • Zet je geluid op stereo
  • Als je tv HDMI poorten heeft die een verschillend Hz hebben (60 of 120), zorg er dan voor dat zowel TV+ Box als je geluidsapparatuur op een poort met dezelfde waarde zijn aangesloten.
  • Zap naar een ander kanaal en weer terug
  • Herstart de TV+ Box

Eerste stap: het kunnen instellen van geluidsvertraging zit in KPN TV+ app 1.95.

Geluidsvertragingsinstelling uitgebreid in KPN TV+ firmware 0.17.5 en KPN TV+ app 1.97.1

Verdere verbeteringen in KPN TV+ firmware 0.19.4 & TV+ app 1.103.1

Admin edit:
Ik heb net een topic voor je afgesplitst 


@Erik_ @Thomas @Shyrin_ is deze update terug getrokken?

Normaal was hij altijd in de ochtend dat hij op woensdag dan vrij kwam.


ik heb vanmorgen 12-07-2023 de update ontvangen

alleen er staat bij de info dat ik nog steeds 1.109.8 heb

ik heb vervolgens op nieuwe updates gezocht en deze waren er niet

heb de box opnieuw opgestart en stroomloos gemaakt 

zonder resultaat


Hi Menno en Marco, een exact tijdstip heb ik niet, maar het is wel 12 juli dus vandaag. Wacht dit dus nog even af. 


ik had hem al gehad maar niet geupdate 


Hier is op 3 boxen niets binnen gekomen snap het dat het 12 juli is maar het is altijd in de ochtend geweest vandaar de vraag.

 

Me ouders op 2 boxen ook niets gehad.


Hier nog geen update binnen gekregen. In het verleden kreeg ik 'm aan het eind van de ochtend / begin van de middag binnen.

Gelukkig hebben we nog aardig wat uurtjes te gaan voordat 12 juli voorbij is, dus ik wacht rustig af 🙂

Mocht het het geval zijn dat de update terug getrokken is of geannuleerd wordt dan horen we het uiteraard graag 🙃


Hier nog niet. Zelfs geen '’belletje'’. (nu 14:51)


Op de ene Box had ik 'm maandag al, op de tweede totnogtoe niet... (16.06)


Op de ene Box had ik 'm maandag al, op de tweede totnogtoe niet... (16.06)

dan zat je ene box in de voor selectie maar heb het idee dat ze hem terug getrokken hebben

 


Ik had 'm ook nog niet binnen, maar ik ben 'm nu handmatig aan het binnenhalen.

En hebbes!


Op de ene Box had ik 'm maandag al, op de tweede totnogtoe niet... (16.06)

dan zat je ene box in de voor selectie maar heb het idee dat ze hem terug getrokken hebben

 

Klopt, die ene Box wordt altijd op maandag al geüpdatet.


O...is er nu wel....handmatig binnen gehaald....maar is 1.111.2?


Hier is het ook 1.111.2 geworden vandaar de latere release wat is de reden geweest?

En wat is er anders aan wat hier boven staat?


Ja klopt bij mij ook 1.111.2
Weet je wat die laatste update i@Erik_ ?

 


Ik heb de update binnengehaald, na een melding van de decoder dat de update klaar stond, wel een nog nieuwere versie 1.111.2


In de kopregel staat nu ook 1.111.2


Hier nog steeds 1.111.1 maar in me mail kreeg ik wel 111.2

 


Dank voor de feedback allen, voor zover ik op dit moment kan achterhalen is de inhoud van de update niet anders dan staat aangegeven in het openingsbericht. Waarom er dan nu is gekozen voor 1.111.2 is kan ik even niet verklaren. We gaan dit uitzoeken en we komen hier op terug. 


Hier nu wel gelukt om geforceerd te updaten. Via het '’belletje'’ geen melding overigens.

Na de update heet de versie inderdaad 1.111.2.

(17:52)


Hier op me andere 2 was hij net al geïnstalleerd zo te zien


Ja ik krijg die 1.111.2 nu ook bevestigd vanuit de organisatie, ik heb nog geen aanvullende wijzigingen in deze update doorgekregen. Mocht daar sprake van zijn dan passen we het openingsbericht aan. Daar komen we morgen dan op terug.


1.111.1 was die voor de middag, 1.111.2 na de middag😉😂😁


Ik krijg net de bevestiging dat er geen aanvullende updates zijn toegevoegd.


Ik had stiekem een beetje hoop (vanwege de omschrijving bij deze update) dat de beeld & geluidskwaliteit van uitgesteld kijken / opnames verhoogd zou worden en dezelfde kwaliteit zou zijn als Live TV kijken.

Helaas was het valse hoop en blijft het nog een droom.