Skip to main content

KPN TV+ Update juli 2023 #2

KPN TV+ app 1.111.2

Wat zit er in?

Verbeteringen rondom uitgesteld kijken

Bij Terugkijken of het bekijken van een opname kon het gebeuren dat je stilstaand beeld kreeg of dat deze na 1 uur stopte. Dit is verholpen.

Bij terugspoelen in Live TV, waardoor je Begin Gemist start, kon je kort beeld zien van de vorige zender. Dit is ook verholpen.

Bij langdurig pauzeren van Live TV kan het voorkomen dat er een fout ontstaat. Het was dan zo dat je niet verder kon kijken vanaf het pauzepunt. Dit hebben we nu kunnen aanpassen zodat, zelfs als er onder water een fout ontstaat, je wel terug kunt naar je pauzepunt.

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 10 juli
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 12 juli

Heb je hem na 12 juli nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Het was enkel een bugfix @Sebas14 . 

Update staat er nu ook op.

Maar ging weer niet erg soepel.

Na het kijken op een streamingdienst (op de DIW7022) drukte mijn vrouw op de home toets. (ik zag dat het belletje toen rood was).

Ze klikte op de 1, maar er gebeurde niets en klikte nogmaals op 1.

Resultaat beeld viel weg.

Stekker eruit en opnieuw opstarten (belletjes was niet meer rood, maar update stond er nog niet op).

Na NPO 1 gekeken.

Daarna nogmaals op home en het belletje was weer rood.

Update erop gezet en daarna nog eens extra laten opstarten.

Na de laatste update is hij zo wie zo minder stabiel.

2 keer wilde hij niet opstarten (wel groen lampje, maar zwart beeld).

Stekker eruit en laten opstarten helpt dan gelukkig wel.

Dus totaal 3 keer problemen na de laatste update.

Ik hoop dat na deze update of zeker na de volgende update het probleem is verholpen.

Mijn decoders blijven steeds hangen op KPN iptv wordt gestart en blijft dan draaien.

Alle 3 de decoders hebben dit maar ook niet altijd is begonnen gister middag na de update.

Als ik dan op de home knop druk komt er beeld en kan ik kijken maar lijkt me niet goed.

Mijn vader belde me net op met zelfde verhaal bleef ook KPN logo houden.

Heb ik ook: blijft de update downloaden start dan op en hangt bij 80% dan niks…

alleen stekker eruit en er weer in en dan weer downloaden. Duurt nu al 2 uur zo.

Blijft hangen bij configuratie laden. Als ik de set up box uitzet gaat rode lampje aan maar er blijft beeld. 

wat kan ik nou nog doen? 

Heb ik ook: blijft de update downloaden start dan op en hangt bij 80% dan niks…

alleen stekker eruit en er weer in en dan weer downloaden. Duurt nu al 2 uur zo.

Blijft hangen bij configuratie laden. Als ik de set up box uitzet gaat rode lampje aan maar er blijft beeld. 

wat kan ik nou nog doen? 

Dit is een topic over TV+.   Heb jij het over dit type tuner?  Of gaat dit om een andere itv tuner? (want daar was namelijk een grote storing mee. ).

Anyway. Alles wat niet TV+ gerelateerd heb verwijder ik om dit topic overzichtelijk te houden. 

Mijn decoders blijven steeds hangen op KPN iptv wordt gestart en blijft dan draaien.

Alle 3 de decoders hebben dit maar ook niet altijd is begonnen gister middag na de update.

Als ik dan op de home knop druk komt er beeld en kan ik kijken maar lijkt me niet goed.

IS het bij jou nu wel weer stabiel? 

IS het bij jou nu wel weer stabiel? 

Ja na een herstart van de boxen wel.

Best irritant dat je zo goed als altijd na een update een “extra” herstart moet uitvoeren.

Vooral als je weinig verstand van computers en techniek heb en ook niet op het forum zit. 

Zie ook mijn eerdere opmerking na deze update.😉

Na de laatste update draait hij, tot nu toe, gelukkig goed. 

Zo zie je maar hoe willekeurig bepaalde klachten zijn. Want hier had ik weer totaal geen last van, op alle 2 niet. 

@Chrizziey 

Er was ook een storing, misschien lag het daar aan. (plaatselijk).

Zie ook hier. 

@Chrizziey

Er was ook een storing, misschien lag het daar aan. (plaatselijk).

Zie ook hier. 

Kan, heb ik ook geen last van gehad. Omdat die speelde op een ander platform. 

Wat ik wel hoop, is dat de updates vanaf nu een keer soepel verlopen.

Het is vervelend en irritant dat je steeds de DIW7022 na een update opnieuw moet opstarten.

P.S. 

Ik heb dit inderdaad eerder vermeld, ook in deze topic.

Dus ik ga er zo wie zo van uit dat het loopt. 😉

Mijn schoonouders aan het helpen met de kpn plus box, maar ik krijg de synchronisatie van geluid niet goed, alle tips toegepast, en toch nog een jackie Chan effect.

de tv een Samsung q90, kan ik ook niet aanpassen daar waar de decodertype nog niet bekend is, maar dat is meer voor de Remote (Samsung one).

@Addyaddyaddy, wat balen dat het niet lukt. Heb je de geluidsinstellingen doorgelopen? Kom je er niet uit, bel dan eens met 0800-0402 of maak even een eigen topic aan. Daan kunnen wij daar helpen op zoek naar de oplossing. 

Sinds deze update ervaar ik dat als me box opstart met SBS6 live tv en dan op gids druk hij niet naar SBS6 meteen gaat maar naar Nederland 1.

en ook nog eens naar het verkeerde scherm als je op gids drukt hij gaat naar het overzicht scherm en niet naar de gids.

heel vervelend dit lijkt me een fout.

want als ik vanuit gids naar SBS6 ga en dan weer op gids druk hij wel naar SBS6 springt.

dit is met elke zender zo waar ik hem op uitzet.

Dus na het aanzetten met instelling op live televisie gaat de TV+ Box altijd naar kanaal 1 bij het openen van de gids.

Dus na het aanzetten met instelling op live televisie gaat de TV+ Box altijd naar kanaal 1 bij het openen van de gids.

Ja en dan ook nog eens naar het verkeerde scherm als je op gids drukt.

meteen naar dat vervelende overzicht scherm die wil ik pas hebben als ik op home druk niet op gids

Sinds deze update ervaar ik dat als me box opstart met SBS6 live tv en dan op gids druk hij niet naar SBS6 meteen gaat maar naar Nederland 1.

en ook nog eens naar het verkeerde scherm als je op gids drukt hij gaat naar het overzicht scherm en niet naar de gids.

heel vervelend dit lijkt me een fout.

want als ik vanuit gids naar SBS6 ga en dan weer op gids druk hij wel naar SBS6 springt.

dit is met elke zender zo waar ik hem op uitzet.

@Menno, we proberen het morgen om het te reproduceren, ik kan dit op dit moment niet zelf doen. Zijn er toevallig andere gebruikers hier die dit ervaren? 

Alex_P schreef:

we proberen het morgen om het te reproduceren, ik kan dit op dit moment niet zelf doen. Zijn er toevallig andere gebruikers hier die dit ervaren? 

Ik kan het niet produceren. Ook ik heb ingesteld staan dat de TV+ Box moet opstarten met live televisie. Als ik dan vervolgens op de gids knop druk dan wordt de gids geopend waarbij de actieve zender de zender is waar live naar gekeken werd.

Alex_P schreef:

we proberen het morgen om het te reproduceren, ik kan dit op dit moment niet zelf doen. Zijn er toevallig andere gebruikers hier die dit ervaren? 

Ik kan het niet produceren. Ook ik heb ingesteld staan dat de TV+ Box moet opstarten met live televisie. Als ik dan vervolgens op de gids knop druk dan wordt de gids geopend waarbij de actieve zender de zender is waar live naar gekeken werd.

Heb hier net de boxen van de stroom gehaald en stroom er weer op gezet.

en nu toont hij wel de gids meteen ik snap er niks meer van.

Daar snap ik ook weinig van. Maar dat is wel goed. :)

Daar snap ik ook weinig van. Maar dat is wel goed. :)

Het grappige was ik had ze gereset vanuit het menu maar toen had ik het nog.

Nadat ik hem stroomloos gemaakt had en dan ook bij alle 3 was het wel goed.

En ik had gister voor het eerst Lipsync en behoorlijk ook.

Ik kwam vanuit de Disney app en ging daarna naar Veronica die zat er echt flink naast.

Na heen en weer gezapt te hebben was het weer goed maar ik had dit nog nooit gehad.