Skip to main content

KPN TV+ Update augustus 2023

KPN TV+ app 1.115.6

 

Zo, de WK freeze is voorbij, tijd voor weer een update :)

 

Wat zit er in?

Dolby bij Terugkijken en opnames!

We hadden onder water al wel Dolby geluid in de unicast stream zitten (zie ook de vorige product update), maar de TV+ Box selecteerde dit nog niet. Per deze update is dat wel het geval. Je hebt dan vanaf deze update ook netjes Dolby geluid (AC3) bij Terugkijken en opnames. Mits je aangesloten apparaten (TV, geluidsapparatuur) dit ondersteunen, natuurlijk :)

 

Verbeteringen in de instellingen

Een aantal van de instellingen waar je als klant graag makkelijk bij wilt komen zit best wel verstopt in het instellingenmenu. Dus zijn we bezig om daar verbetering in te brengen. Met deze update brengen we de opties voor Toegankelijkheid en Geluid naar boven. Ze zijn dan direct in het eerste menu te kiezen. Dit ziet er zo uit:

Toegankelijkheid en Geluid zijn nu in het eerste menu al gelijk te kiezen.

Onder Toegankelijkheid kun je de invoersnelheid van de kanaalnummers aanpassen. Als je merkt dat je al naar kanaal 2 gaat terwijl je eigenlijk 225 wilt intypen, dan kun je hem langzamer zetten. Of juist sneller als je het allemaal te traag vindt gaan :)

In latere updates gaan we het aantal instellingen dat hier te vinden is nog verder uitbreiden.

 

Onder Geluid pas je de audiovertraging aan als je last hebt van lip sync problemen. Je krijgt dan, met beeld zichtbaar en geluid hoorbaar, een balk in beeld om de vertraging in te stellen.

Ook hier gaan we in latere updates meer instellingen rondom geluid toevoegen.

 

Deze beide opties hadden we dus al, maar ze stonden tot nu toe meer verborgen.

De overige opties rondom geluid en toegankelijkheid (zoals, bijvoorbeeld, instellen van stereo of passthrough, talkback etc...) zijn nog op de oude plek te vinden onder de Apparaatinstellingen. Ben je op zoek naar een bepaalde instelling? Check het Kennisbank artikel over de instellingen: 

 

Verder

Geplande serieopnames zonder afleveringen zijn per deze update weer zichtbaar! Maakt het makkelijker ze te annuleren :)

Annuleren van een opname via de gids liep niet altijd even lekker. Dat is nu verholpen.

Navigeren in de gids is verbeterd. Dit verhelpt ook gemelde issues over dat de gids na middernacht niet altijd goed werkt. 

Als je Starten met Live TV aan hebt staan kan het voorkomen dat toch eerst even kort het hoofdscherm of de gids wordt getoond als je de TV+ Box aanzet vanuit Stand-by. Dit is ook verholpen.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 21 augustus
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 23 augustus

Heb je hem na 23 augustus nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 


 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Ik moet zeggen dat ik langzaam geïrriteerd word door KPN dat er voor lipsync problemen een apart topic aangemaakt moet worden etc. 
 

FEIT is dat beeld en geluid sync gewoon zeer SLECHT is op het moment. De ene keer loopt het goed dan langzaam out of sync. Keertje zappen en het is weer ok. De andere dag weer niet en dan weer de ene zender wel en de ander niet.

Kortom: KPN heeft nog veel werk te doen rondom dit topic met geluiden beeld sync aan alle kanten!! Dit zou prio 1 moeten zijn.


Ik moet zeggen dat ik langzaam geïrriteerd word door KPN dat er voor lipsync problemen een apart topic aangemaakt moet worden etc. 
 

FEIT is dat beeld en geluid sync gewoon zeer SLECHT is op het moment. De ene keer loopt het goed dan langzaam out of sync. Keertje zappen en het is weer ok. De andere dag weer niet en dan weer de ene zender wel en de ander niet.

Kortom: KPN heeft nog veel werk te doen rondom dit topic met geluiden beeld sync aan alle kanten!! Dit zou prio 1 moeten zijn.

 

Misschien een idee, waarom maak je er geen eigen topic van?

En noem die prioriteiten.

  1. geluid synchroom met beeld
  2. HDR automatisch
  3. etc.

Of je kan deze topic volgen.😉😊

 

En uiteraard ook deze van KPN.


Ik moet zeggen dat ik langzaam geïrriteerd word door KPN dat er voor lipsync problemen een apart topic aangemaakt moet worden etc. 
 

FEIT is dat beeld en geluid sync gewoon zeer SLECHT is op het moment. De ene keer loopt het goed dan langzaam out of sync. Keertje zappen en het is weer ok. De andere dag weer niet en dan weer de ene zender wel en de ander niet.

Kortom: KPN heeft nog veel werk te doen rondom dit topic met geluiden beeld sync aan alle kanten!! Dit zou prio 1 moeten zijn.

Hier 0 last op 3 boxen wat doen jullie anders als ik om het zo te krijgen?


Wel multicast op de boxen in gebruik @MennoG78 ? Ik had op npo, maar ook rtl vaak een beetje out of sync en dat is al heel irritant. 

En op m'n betaalde (!) sport pakketten (espn + Ziggo Sport) was het vreselijk. Hier is de testbox de deur uit. 


Ook ik heb nog geen lip-sync problemen ervaren met de TV+ Box. Wel is het zo dat ik in ij  opstelling geen soundbar of home cinema set gebruik maar gewoon de speakers van de televisie.


Ik heb een Sonos Ray er tussen.

maar die voed ik vanuit me TV met optical.

en alles staat zeker op multicast @PeterG 

heb dit niet ervaren nog met alle 3 de boxen in huis


Ik heb een Sonos Ray er tussen.

maar die voed ik vanuit me TV met optical.

en alles staat zeker op multicast @PeterG 

heb dit niet ervaren nog met alle 3 de boxen in huis

Denk dat dit echt meer een Android TV / Google TV probleem is. Zelf heb ik naast het KPN+ kastje, een TCL TV met daarop Google TV, met het lip sync probleem. Een ander TCL met Android TV heeft dit probleem ook. In alle gevallen in combinatie met een soundbar.
 

Dus of het echt een KPN probleem is, is lastig te beoordelen. Doe maar eens een simpele google ‘Lip sync android TV’ en je zal zien dat er veel meer mensen last hebben van dit probleem, los van KPN. 


Mogelijk heb je gelijk. Maar KPN biedt dit aan, dus die zullen uiteindelijk naar de klant toe toch met een oplossing moeten komen. 


Mogelijk heb je gelijk. Maar KPN biedt dit aan, dus die zullen uiteindelijk naar de klant toe toch met een oplossing moeten komen. 

Jazeker, schat zo in dat ze er ook zeker mee bezig zijn. Maar, omdat het in mijn ogen niet iets is wat zij zelf direct kunnen oplossen, duurt het langer. Maar dit zijn allemaal aannames op basis van mijn ervaringen, dus mogelijk dat KPN zelf met een statement kan komen.


Ik heb een Sonos Ray er tussen.

maar die voed ik vanuit me TV met optical.

en alles staat zeker op multicast @PeterG 

heb dit niet ervaren nog met alle 3 de boxen in huis

Denk dat dit echt meer een Android TV / Google TV probleem is. Zelf heb ik naast het KPN+ kastje, een TCL TV met daarop Google TV, met het lip sync probleem. Een ander TCL met Android TV heeft dit probleem ook. In alle gevallen in combinatie met een soundbar.
 

Dus of het echt een KPN probleem is, is lastig te beoordelen. Doe maar eens een simpele google ‘Lip sync android TV’ en je zal zien dat er veel meer mensen last hebben van dit probleem, los van KPN. 

Ik heb een TV+ box en een Sonos soundbar en heb er geen last ervan.

daarom ook mijn vraag erover.

mijn ouders hebben ook 2 boxen en hebben het ook niet die hebben dan geen soundbar.

 

ik heb zelf ook nog een andere androidbox maar die heeft ook geen lipsync met de apps die ik erop draai zoals tivimate dus of het een Android box probleem is geen idee dat lijkt me niet aangezien ik het daarop ook niet heb.