Een aantal van de instellingen waar je als klant graag makkelijk bij wilt komen zit best wel verstopt in het instellingenmenu. Dus zijn we bezig om daar verbetering in te brengen.
Met de vorige App update hebben we de opties voor Toegankelijkheid en Geluid naar boven gebracht. Ze zijn dan direct in het eerste menu te kiezen.
Onder Geluid hebben we nu ook het instellen van de audiokwaliteit gezet.
Deze optie hadden we dus al, maar ze stond tot nu toe meer verborgen.
Ook hebben we een nieuwe optie gemaakt onder Toegankelijkheid. Hiermee kun je instellen dat je geen geluid meer hoort en geen live beeld meer ziet als je navigeert in de menu's.
De overige opties zijn nog op de oude plek te vinden onder de Apparaatinstellingen. Ben je op zoek naar een bepaalde instelling? Check het Kennisbank artikel over de instellingen:
Verder
Per deze update zal bij een nieuwe installatie van de TV+ Box (bij nieuwe klanten, of na een volledige reset) het geluid standaard op Stereo staan in plaats van Automatisch. We zien dat dit minder issues geeft. En we geloven dat klanten die meer eisen stellen aan het geluid, de instelling om dit aan te passen goed kunnen vinden.
Het belletje in de menubalk is vervangen door een envelopje. Op dit moment wordt het nog alleen gebruikt om aan te geven als er een update is. Maar in de toekomst kunnen we op deze manier ook informatieberichten sturen. Dan is een envelopje duidelijker.
Onder Instellingen > Pincode en privacy zitten ook de toestemmingsopties voor het gebruik van je data ter verbetering van onze dienst en om je beter te kunnen helpen als er problemen zijn. Per deze update wordt deze toestemming bij nieuwe installatie gelijk uitgevraagd.
Daarnaast een fix voor problemen met Terugkijken als je lang achter elkaar blijft doorkijken naar volgende programma's.
En een fix voor problemen met opstarten van bepaalde (niche) apps die dan in een verkeerde modus opgestart werden.
Wanneer komt ‘ie?
Preselectie: 4 september Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
Uitrol: 7 september
Heb je hem na 7 september nog niet, dan kun je de update zelf starten via:
Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates
Meer informatie of hulp nodig met TV+?
Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.
Nuttig om te weten: versienummers
De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.
De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen.
De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.
Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.
Bladzijde 5 / 7
Zo heeft @MennoG78 wel een soundbar maar geen 5.1 soundbar.
Wie zegt dat de Sonos Ray van @MennoG78 geen Dolby 5.1 soundbar ondersteunt?
The Sonos Ray can playback 5.1 surround sound content like Dolby Digital and DTS, which are commonly found on streaming services and Blu-ray discs. However, the bar has to downmix this content into stereo to play it.
@wjb 5.1 wordt ondersteund als je 2 Sonos one speakers aansluit.
Hoe kom je daar bij? Heb je een bron?
Dat je pas een "echte" Dolby surround ervaring zult krijgen als je twee satellieten aansluit is duidelijk, maar ik lees nergens dat die Sonos Ray zonder satellieten ineens geen Dolby 5.1 zou ondersteunen.
@Remco_, sorry dat ik hier ondanks jouw verzoek hier toch op reageer.
Ok, ik heb het even doorgenomen en ik denk dat we dit onderwerp nu kunnen sluiten. Mochten jullie verder willen gaan over dit onderwerp maak dan gerust een eigen topic aan of ga in DM verder maar voor het overzicht hier nu graag stoppen. Ik heb wat samengevoegd en wat berichten verwijderd omdat ik ze helaas niet kan verplaatsen.
Beetje jammer dat mijn bericht wordt weggehaald want dat is wel de essentie waar het hierom gaat, de Ray downmixed de 5.1 naar stereo wat verklaart dat de gebruiker geen problemen heeft. Ik houd er nu ook over op . Zal sowieso iets minder actief zijn op het forum, ik denk dat ik alles goed heb uitgelegd nu.
@pietheingrun Dat is niet persoonlijk bedoelt uiteraard maar er worden in kort tijdbestek veel korte berichten geplaatst waardoor het een chat wordt en daar is dit topic niet voor ingericht. Start gerust een eigen topic om jouw bevindingen onder de aandacht te brengen maar hou het hier op feedback op de meest recente update.
mijn opsomming problemen na deze update:
1 de tv box vraagt voor de update ipv snachts erop zetten.
2 na update geluidsinstellingen toch nog verkeerd ingsteld: mijnidee zet hem standaard op throughput.
3 hdmi CEC
Heb de update nog steeds niet binnen, wel op een Philips in de slaapkamer, niet op de (nieuwe) Samsung in de woonkamer, blijft voortdurend de update zoeken.
Bij dat belletje staat wel vaak “opslagruimte vol”, maar geen idee waar ik iets zou kunnen verwijderen, is dat de opslagruimte van opgeslagen programma’s?
@RuudDelft dan moet je even kijken bij opslag in de apparaat instellingen en kijken wat evt verwijderd kan worden. Ik heb 10gb opslag waarvan nog 8,4gb beschikbaar.
@RuudDelft dan moet je even kijken bij opslag in de apparaat instellingen en kijken wat evt verwijderd kan worden. Ik heb 10gb opslag waarvan nog 8,4gb beschikbaar.
Daar staat 16gb aan apps, en 6.8gb aan foto’s en video’s, maar waar kan ik die verwijderen?
Sowieso wel bij apps en dan naar de Google PlayStore..
@RuudDelft zie foto
Sowieso wel bij apps en dan naar de Google PlayStore..
Dus omdat ik een Androidtelefoon heb moet ik nu apps en privé foto’s en video’s verwijderen omdat anders mijn KPN tv+box niet goed functioneert? Ik heb die 6.8gb aan foto’s en video’s toch nooit op die box opgeslagen?
Zoveel hoef je niet te verwijderen denk ik voor die update? Je kunt wellicht ook een paar apps verwijderen
Of misschien even uitloggen bij je Google account op de box en dan de update doen.
Zoveel hoef je niet te verwijderen denk ik voor die update? Je kunt wellicht ook een paar apps verwijderen
Ik heb ook alleen de essentiële apps overgehouden en toen blijf de update nog voortdurend zoeken, heb zojuist de stroom even van de box gehaald en nu liep de update meteen binnen.
Maar bedankt voor het meedenken.
@MennoG78 je kunt heel gemakkelijk in de Sonos app kijken bij systeem>>over mijn systeem en dan helemaal naar onderen scrollen welke codec er precies wordt afgespeeld.. 5.1, 2.0 of stereo pcm .. dan moet je wel testen bij een zender van 1 tm 10 aangezien deze allemaal dolby 5.1 ondersteunen.
@MennoG78 je kunt heel gemakkelijk in de Sonos app kijken bij systeem>>over mijn systeem en dan helemaal naar onderen scrollen welke codec er precies wordt afgespeeld.. 5.1, 2.0 of stereo pcm .. dan moet je wel testen bij een zender van 1 tm 10 aangezien deze allemaal dolby 5.1 ondersteunen.
Daar staat 99% 5.1 en soms pcm vanwege de zender die dan dat alleen maar doet
Oké thx dan weet ik waarschijnlijk wel waarom het bij jou goed gaat op automatische instellingen en bij mij niet. Bij mij worden de stereo only kanalen omgezet naar dolby digital 2.0 als ik de automatische instellingen kies. Als ik passthrough kies dan zie ik inderdaad ook pcm in de Sonos app en heb ik geen lipsync problemen meer.
@Erik_ ik denk dat dit voor jullie ook handig is om te weten waarom sommigen wel problemen hebben en anderen niet.
We nemen het mee in de feedback, @pietheingrun!
ik denk zelf dat het lipsync issue wordt veroorzaakt doordat tv of soundbar stereo pcm niet 1 op 1 kan overzetten en het daarom wijzigen naar dolby 2.0 (kan ik zien in de Sonos app).. dit is een soort stereo maar net even anders. Deze wijziging zorgt denk ik voor de vertraging. Je tv of soundbar kan vaak wel goed omgaan met 5.1 waardoor er niets omgezet hoeft te worden en dus geen vertraging.
Instelling geluid op tv en tv+ box wijzigen naar doorloop/passthrough lost dit probleem op. Althans bij mij wel
Wat ik dan niet begrijp is waarom passhrough de oplossing zou zijn. Bij passthrough geeft de TV+ Box toch het geluid in z'n oorspronkelijk vorm door en dat is dan, net als bij de instelling "Automatisch", voor stereo zenders nog steeds stereo pcm?
@MennoG78, Jij hebt de geluidsinstelling op jouw TV+ Box toch op "Automatisch" staan?
@wjb vooropgesteld, ik ben geen expert
Bij mij is passthrough wel de oplossing. Als ik instel op automatisch worden de stereo only kanalen omgezet naar dolby digital 2.0 .. als ik instel op passthrough dan wordt stereo/pcm doorgegeven.
ik moet trouwens nog wel testen of het verschil zou maken of ik alleen de tv op passthrough zou zetten en de box op automatisch. Of het dan ook goed gaat.
ik moet trouwens nog wel testen of het verschil zou maken of ik alleen de tv op passthrough zou zetten en de box op automatisch. Of het dan ook goed gaat.
Dat lijkt me een zeer relevante test en ik ben ook benieuwd naar het resultaat.
@wjb net getest op ESPN voetbalpraat, ideaal om te testen op lipsync…als ik de tv+ box op automatisch zet kan ik geen passthrough meer kiezen op mijn televisie (wel zichtbaar maar niet aan te kiezen) . Ik heb een Samsung neo qled.
Op automatisch zijn de lipsync problemen direct terug omdat stereo pcm volgens de Sonos app wordt gecodeerd naar dolby digital 2.0.
Op instelling passthrough geeft de Sonos netjes stereo pcm aan en zijn er geen lipsync problemen op ESPN
op zender 1 t/m 10 geeft de Sonos app bij instelling passthrough netjes dolby digital 5.1 door.
als ik de tv+ box op automatisch zet kan ik geen passthrough meer kiezen op mijn televisie (wel zichtbaar maar niet aan te kiezen) .
Apart, ik zou verwachten dat dat dan nog steeds mogelijk zou moeten zijn.
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.