Skip to main content

KPN TV+ Update september 2023 #2

KPN TV+ app 1.120.3

 

Wat zit er in?

 

Herinneringen

Op de iTV-ontvangers kon je herinneringen instellen in de Gids, zodat je een live programma niet kon missen. N.a.v. klantfeedback is dit nu ook op TV+ beschikbaar. Druk op de OK-knop op een toekomstig programma in de Gids en kies voor Zet herinnering aan, of houd de OK-knop ingedrukt in de Gids en kies voor Zet herinnering aan.

 

Sorteren favoriete apps

Een groot voordeel van TV+ is de grote hoeveelheid apps die je kunt gebruiken. Je kon al apps aanmerken als favoriet. Waardoor deze ook in een tegelrij op het hoofdscherm verschijnen. Maar, je kon deze rij nog niet sorteren. Deze functie is nu toegevoegd, zodat je zelf kan bepalen welke apps vooraan staan bij de favoriete apps.

 

Verbetering ondertiteling

We hadden het al bij live tv, nu ook bij pauzeren, Terugkijken en Opnames: bij ondertiteling gebruiken we meerdere kleuren voor verschillende sprekers.

 

Nieuwe screensaver

Als je een tijdje in het menu bent, maar verder niets doet, gaat het scherm automatisch naar een Google screensaver. Je kunt nu een KPN Screensaver selecteren, waarin mooie schilderijen worden getoond van het Rijksmuseum. Tevens staat de actuele tijd en het weer (op de locatie van de klant) vermeld.

 

Hulpsectie : geluid

In eerdere updates zijn belangrijke instellingen voor geluid makkelijker bereikbaar gemaakt. In deze update is er een nieuwe Hulpsectie (?-icoon) gemaakt om stap-voor-stap te proberen de geluidsproblemen op te lossen. Deze sectie wordt de komende tijd verder uitgebreid met hulp bij problemen en tips en tricks.

 

 

 

Goed om te weten:

Ook is de AppleTV app beschikbaar via de Google Play Store vanaf september (is eigenlijk geen onderdeel van deze update, maar wel weer een mooie toevoeging).

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 18 september
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 21 september

Heb je hem na 21 september nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 
 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Ik heb nu sinds deze update als ik aan het zappen ben constant de melding :

wil je de video stoppen en naar live tv gaan?

ja, ga door

nee, ga terug naar video

echter zit ik gewoon live tv te kijken en geen video of terugkijken ofzo?

dit gebeurd echt elke keer als ik van zender wissel

@ECMSmits Dat is gek. Wat als je de TV+ Box even van de stroom afhaalt voor 2 minuten en hem daarna weer aansluit? Gaat het dan goed?
Zo niet, maak dan een nieuw topic aan hierover. Dan kunnen we je daar verder helpen!  

 

Ik heb nu na de Update, opeens in het menu Chromecast Built-in staan.

Dat is toch geen onderdeel van deze Update?
Wat betekent het precies, en hoe komt het zo opeens in mijn menu te staan.

@Lenie54 Die Chromecast Built in hoort er inderdaad al in te zitten. De Chromecast zorgt ervoor dat je allemaal apps vanuit je telefoon (of tablet) naar je TV+ Box toe kunt casten. 🙂
Hier kun je meer lezen over het casten naar de ingebouwde Chromecast op de TV+ Box.

Ja dan heb ik het nog steeds. Ben hier ook nieuw. Dus geen idee hoe ik een nieuw topic moet opstarten 


Ik heb net m'n bericht aangepast @ECMSmits dus een nieuw topic aanmaken hoeft niet. 🙂

Die melding is een bekend probleem, we zijn er mee bezig om het op te lossen dus het is even afwachten tot dat gelukt is. 


De nieuwe functie herinneringen werkt perfect.Top dat dit is toegevoegd aan deze update.👍


De nieuwe functie herinneringen werkt perfect.Top dat dit is toegevoegd aan deze update.👍

Dat vind ik ook. Ik schreef al dat het nog beter zou zijn als er integratie komt met de KPN tv app zodat je meteen ook meldingen op je mobiel of Watch krijgt. Wellicht leest het tv team mee of speelt een moderator dit door.

De herinneringen waren eigenlijk het enige dat door mij gemist werd op tv+

Ik zie veel enthousiaste reacties over deze update en dat is terecht. Hopelijk een aanmoediging om nog meer feature requests op te pakken.


De nieuwe functie herinneringen werkt perfect.Top dat dit is toegevoegd aan deze update.👍

Dat vind ik ook. Ik schreef al dat het nog beter zou zijn als er integratie komt met de KPN tv app zodat je meteen ook meldingen op je mobiel of Watch krijgt. Wellicht leest het tv team mee of speelt een moderator dit door.

Maar dan denk ik dat je ook moet kijken naar de introductie van een profiel (KPN ID) per lid van het huishouden. Ik wil natuurlijk geen melding op mijn telefoon van een herinnering die mijn vrouw ingesteld heeft voor een aflevering van "The Great British Sewing Bee".


Ik las iets over de AppleTV app, maar dit is helaas geen KPN TV app voor de AppleTV. 

Het is andersom. Je kan de Apple tv app in de playstore van de kpn tv box downloaden.


Als ik met P+ en P- van zender verander krijg ik iedere keer de melding "wil je de video stoppen en naar live TV gaan?" En dit bij iedere zender als ik aan t zappen ben.

was hier na een herstart van de box over


De nieuwe functie herinneringen werkt perfect.Top dat dit is toegevoegd aan deze update.👍

Dat vind ik ook. Ik schreef al dat het nog beter zou zijn als er integratie komt met de KPN tv app zodat je meteen ook meldingen op je mobiel of Watch krijgt. Wellicht leest het tv team mee of speelt een moderator dit door.

Maar dan denk ik dat je ook moet kijken naar de introductie van een profiel (KPN ID) per lid van het huishouden. Ik wil natuurlijk geen melding op mijn telefoon van een herinnering die mijn vrouw ingesteld heeft voor een aflevering van "The Great British Sewing Bee".

Jij bent al in het hoe vraagstukje gedoken. Helemaal goed. Ja, je hebt zeker een punt. Je ziet dit soort ontwikkelingen ook bij iot oplossingen. Hue heeft ook nog niet zo lang de mogelijkheid om leden toe te voegen. 
Het zou denk ik wel de richting moeten zijn van tv+ want het streven is toch om er een persoonlijke ervaring van te maken. Lijkt me wel een behoorlijke ingreep. Ik denk dat eindgebruikers vooral op zoek zijn naar gebruikersgemak en een persoonlijke ervaring. Degene die de beste integratie heeft is de winnaar. Hoewel de meningen zullen verschillen is bijvoorbeeld het Apple ecosystem wel erg fijn met de integratie van de diensten. In dat opzicht heeft de KPN omgeving nog stappen te maken. Voor TV+ is de richting mijn inziens wel goed.


Ik las iets over de AppleTV app, maar dit is helaas geen KPN TV app voor de AppleTV. 

Ja, en het is vrij onbegrijpelijk waarom KPN nog geen app heeft uitgebracht voor Apple TV


Ik las iets over de AppleTV app, maar dit is helaas geen KPN TV app voor de AppleTV. 

Ja, en het is vrij onbegrijpelijk waarom KPN nog geen app heeft uitgebracht voor Apple TV

Dat snap ik heel goed maar dat is niet iets om in dit topic te bespreken. Dit topic gaat immers over de nieuwe versie van de KPN TV+ app.


Al een tijdje gebruiker van de box (was deelnemer in de testgroep). Ik moet zeggen dat ik onderhand wel erg tevreden ben met de TV+ box. Beeldkwaliteit is prima, functionaliteit ook.
Het enige waar ik me nog regelmatig aan stoor is het verschil in geluidsvolume tussen de KPN TV app (de zenders) en de overige apps op de box zoals Netflix and the F1TV app. 
Als je na tv kijken overschakelt naar een andere app moet je eerst het volume terugdraaien anders is het hele huis wakker 🙂. Als dat grote verschil in volume nog kan worden aangepast ben ik helemaal happy.


Na de update heel erg groot lipsync probleem.

Opnieuw een herstart gegeven en probleem was opgelost.

 

Dus helaas weer een extra reset (opnieuw opstarten) nodig.


Blij met de herinneringen!
Update nog niet binnen, morgen nog eens proberen.

 

Fijn dat er geluisterd wordt naar ons, de klanten, en dat er ook iets mee gedaan wordt.  TOP

Gisteren binnen gekregen, all ok.😎👍


Sinds de laatste update steeds de melding “Wil je de video stoppen en naar live TV gaan?” als ik met P- of P+ wissel van kanaal. Stroom eraf en opnieuw opstarten helpen niet. 
Suggesties iemand? Kan ik downgraden? Zappen is zo niet te doen. 


Helaas niet las wel dat het bekend was bij KPN.

Hier was oplossing herstart van de box 


Bij ons is het geluid na deze update nog nooit zo slecht geweest. Het geluid valt in “passthrough” constant weg en in “stereo” zit regelmatig een kleine hapering in. Het enige dat tijdelijk heeft gewerkt is het opnieuw opstarten van onze Experiabox V10. Echter kwamen de problemen na een minuut of tien weer terug. Tijdens de vorige update was het geluid en de lipsync prima, behalve bij het terugkijken. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Tv kijken is echt een cru op het moment namelijk..


Bij ons is het geluid na deze update nog nooit zo slecht geweest. Het geluid valt in “passthrough” constant weg en in “stereo” zit regelmatig een kleine hapering in. Het enige dat tijdelijk heeft gewerkt is het opnieuw opstarten van onze Experiabox V10. Echter kwamen de problemen na een minuut of tien weer terug. Tijdens de vorige update was het geluid en de lipsync prima, behalve bij het terugkijken. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Tv kijken is echt een cru op het moment namelijk..

Misschien hetzelfde proberen als @joop2011 ,  @LBossink ? 

 

Na de update heel erg groot lipsync probleem.

Opnieuw een herstart gegeven en probleem was opgelost.

 

Dus helaas weer een extra reset (opnieuw opstarten) nodig.

 


Sinds de laatste update steeds de melding “Wil je de video stoppen en naar live TV gaan?” als ik met P- of P+ wissel van kanaal. Stroom eraf en opnieuw opstarten helpen niet. 
Suggesties iemand? Kan ik downgraden? Zappen is zo niet te doen. 

Hebben we doorgegeven.  Lijkt te gebeuren bij snel zappen.   We gaan het fiksen. 

Als je via kanaalnummer naar de gewenste zender gaat? (dus gewoon 1 of 7 oid intoetsen) Doet íe het dan wel goed?


Bij ons is het geluid na deze update nog nooit zo slecht geweest. Het geluid valt in “passthrough” constant weg en in “stereo” zit regelmatig een kleine hapering in. Het enige dat tijdelijk heeft gewerkt is het opnieuw opstarten van onze Experiabox V10. Echter kwamen de problemen na een minuut of tien weer terug. Tijdens de vorige update was het geluid en de lipsync prima, behalve bij het terugkijken. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Tv kijken is echt een cru op het moment namelijk..

Misschien hetzelfde proberen als @joop2011 ,  @LBossink ? 

 

Na de update heel erg groot lipsync probleem.

Opnieuw een herstart gegeven en probleem was opgelost.

 

Dus helaas weer een extra reset (opnieuw opstarten) nodig.

 

Al een groot aantal keer. Dit is het eerste dat ik gedaan heb voordat ik de Experiabox opnieuw heb opgestart, maar inderdaad niet genoemd. Er doen zich geen geluidsproblemen voor in andere apps.

De TV+ is via ethernet direct aangesloten op de Experiabox.


@LBossink 

Je hoeft de Expariabox niet opnieuw op te starten.

Alleen de KPN tv decoder (Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box)). 


@LBossink

Je hoeft de Expariabox niet opnieuw op te starten.

Alleen de KPN tv decoder (Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box)). 

Dat heb ik ook pas gedaan nadat een herstart van de TV+ het probleem niet verholp


Verhielp*


De box is bijna perfect. Deze update heeft veel goeds naar de box gebracht. Zouden jullie svp naar HDR willen kijken? Het zou zo fijn zijn als dag ook perfect werkt. Volgens mij heb ik buiten HDR totaal geen verdere wensen meer als het om het prettig TV kijken gaat. 


Klopt. Bij snel zappen gaat het fout. Met de nummers intoetsen werkt het wel. 
 


Als ik de box opnieuw opstart en ik heb weer tv dan hapert het geluid zo erg, volgens mij is die dan nog steeds niet helemaal opgestart, maar ik heb dan wel beeld. Maar na 1 minuutje is het geluid prima, meer mensen hier last van?