Skip to main content

KPN TV+ Update oktober 2023 #3

KPN TV+ app 1.125.1

 

Wat zit er in?

 

Toegankelijkheid

Onder het nieuwe Instellingen> Toegankelijkheid deel in het menu hebben we nu óók het aan- en uitzetten van de Ondertiteling toegevoegd. 

Dit kon al via het icoontje in de infobalk tijdens het kijken, en ook dieper in de instellingen. Maar om het makkelijker te maken hebben we het hier nu ook toegevoegd. 

Daarnaast hebben we hier nu ook een snelkoppeling naar de uitgebreidere toegankelijkheidsinstellingen. Zodat je daar ook met maar één extra klik kunt komen. Onder die uitgebreidere instellingen zitten de (al bestaande) opties voor het aanpassen van hoe de ondertiteling eruitziet. 

 

Hulpsectie

Benoemen we nog even een keer omdat het tussen de vorige update en deze verder is uitgebreid. In de update naar 1.120.3 is de hulpsectie toegevoegd aan het menu: ❔

Hier vind je een tabblad voor Hulp bij Problemen en een voor Tips en Tricks. En de Tips & Tricks is afgelopen vrijdag (13-10) uitgebreid met tips voor je afstandsbediening, en tips voor het aansluiten van apparatuur.

 

 

Verder

Er kon af en toe een foutmelding optreden in de HBO app, dit hebben we verholpen.

Ook is de tekst onder Pin & Privacy weer goed leesbaar.

 

Wanneer komt ‘ie?

1.24.1 komt:

  • Preselectie: 16 oktober
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 23 oktober

Heb je hem na 23 oktober nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 
 

Komend weekend is het weer wintertijd. Hiervoor hebben we een aanpassing gedaan in de tv software. Dit zal als update 1.25.1 beschikbaar komen op 25 oktober.​​​​​​

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Wanneer komt deze vrij?

 


Vandaag, en anders kun je de update morgen handmatig installeren. 


Wat ik vervelend vind is dat wanneer je de Gidsknop of de Homeknop indrukt, het geluid even wegvalt. Kan me niet herinneren dat dit vóór KPNTV ook zo was. Als je vanuit Home navigeert naar ‘Nu op TV’ hoor je helemaal geen geluid, terwijl wanneer je vanuit Start navigeert naar de beschikbare kanalen je wél geluid hoort. Als je dan van daaruit weer een kanaal kiest, zit er een kleine vertraging in waarbij ik me dan afvraag ‘kijk ik nog wel live…?’

Al met al zijn we vanaf lancering al 10 maand verder en zitten er nog steeds klein bugs in. Dat verwacht je niet van KPN (ikke niet in ieder geval….)


Vandaag, en anders kun je de update morgen handmatig installeren. 

Ik had hem net binnen stond bij het envelopje ik installeer hem en hij herstart maar wederom moet je weer handmatig installeren want hij installeert hem niet via envelopje.

 

Was vorige keer ook al zo!


Al met al zijn we vanaf lancering al 10 maand verder en zitten er nog steeds klein bugs in. Dat verwacht je niet van KPN (ikke niet in ieder geval….)

Ik kan niks anders zeggen dat ik het hier wel mee eens ben. Er zijn nog steeds bugs en issues die nog steeds niet opgelost zijn en dat verwacht je niet van een bedrijf als KPN. 


Wat ik vervelend vind is dat wanneer je de Gidsknop of de Homeknop indrukt, het geluid even wegvalt. Kan me niet herinneren dat dit vóór KPNTV ook zo was. Als je vanuit Home navigeert naar ‘Nu op TV’ hoor je helemaal geen geluid, terwijl wanneer je vanuit Start navigeert naar de beschikbare kanalen je wél geluid hoort. Als je dan van daaruit weer een kanaal kiest, zit er een kleine vertraging in waarbij ik me dan afvraag ‘kijk ik nog wel live…?’

Er zitten inderdaad overgangen in als je schakelt tussen verschillende schermen. Heeft te maken met hoe beeld en geluid worden doorgegeven op menuschermen versus als je vol scherm live kijkt. Zie ook punt 21 in deze lijst met Feature Requests.

 

Ik had hem net binnen stond bij het envelopje ik installeer hem en hij herstart maar wederom moet je weer handmatig installeren want hij installeert hem niet via envelopje.

Was vorige keer ook al zo!

Dit wordt opgelost in deze update: 

Die is vandaag beschikbaar gesteld voor de preselectie, en komt dan volgende week voor iedereen beschikbaar. In de tussentijd, installeer de update via instellingen in plaats van via het envelopje. 


 

Ik had hem net binnen stond bij het envelopje ik installeer hem en hij herstart maar wederom moet je weer handmatig installeren want hij installeert hem niet via envelopje.

Was vorige keer ook al zo!

Dit wordt opgelost in deze update: 

Die is vandaag beschikbaar gesteld voor de preselectie, en komt dan volgende week voor iedereen beschikbaar. In de tussentijd, installeer de update via instellingen in plaats van via het envelopje. 

Hoezo eigenlijk 2 x een preselectie?

Die is dan 2 x bij zelfde groep omdat er geen andere preselectie groep is volgens jullie eigen zeggen.


Staat uitgelegd in die PU, @MennoG78.

Stukje uitstel. Deze update stond gepland voor volledige uitrol op 16 oktober. Echter kwamen we erachter dat, in uitzonderingssituaties, deze versie na een herstart kan vastlopen. Waarbij dan een reset nodig is om hem weer aan de praat te krijgen. Dat willen we natuurlijk niet, ook al komt het bijna niet voor. Dus dit zijn we aan het verhelpen. Hierdoor gaat de verdere uitrol met wat vertraging, en verandert het versienummer een beetje van 0.24.18 naar 0.24.24. 

Dus de preselectie die eerder deze maand 0.24.18 kreeg, krijgt vandaag 0.24.24.


RTL en SBS heeft als audio StereoPCM, NPO en Discovery Channel is wel Dolby Digital 5.1

 

hoe kan dit nou?


Oké opnieuw opstarten heeft geholpen. Maar nog steeds blijft het vinkje bij “automatisch de beste beeldkwaliteit kiezen” niet staan. Elke keer wanneer ik de boel uitschakel (gewoon stand-by) is die instelling weg. Ik begin er een beetje genoeg van te krijgen na 10 maanden pionieren en de volle prijs te betalen. Dit is niet KPN waardig. 


RTL en SBS heeft als audio StereoPCM, NPO en Discovery Channel is wel Dolby Digital 5.1

 

hoe kan dit nou?

Hier rtl en sbs wel dolby 5.1


RTL en SBS heeft als audio StereoPCM, NPO en Discovery Channel is wel Dolby Digital 5.1

 

hoe kan dit nou?

Hier rtl en sbs wel dolby 5.1

Ja, na opnieuw opstarten was het weer in orde. Aangezien je je eigen bijdrage niet (meer) kan bewerken heb ik een nieuwe post aangemaakt waarin ik dat omschreef. 


RTL en SBS heeft als audio StereoPCM, NPO en Discovery Channel is wel Dolby Digital 5.1

 

hoe kan dit nou?

Hier rtl en sbs wel dolby 5.1

Ja, na opnieuw opstarten was het weer in orde. Aangezien je je eigen bijdrage niet (meer) kan bewerken heb ik een nieuwe post aangemaakt waarin ik dat omschreef. 

Ja irritant is dat inderdaad dat je het alleen in het Update gedeelte niet kan bewerken.

Dat bedrijf moet zich kapot schamen dat ze het nog steeds niet hebben opgelost dat het wel te bewerken is ze zijn daar al meer dan jaar mee bezig.

 

Maar hier heb net de geluids instellingen weer terug gezet op automatisch en is nog steeds goed het geluid heb hier ook 0 problemen met alle 3 de boxen die ik heb.


Sinds n maar of 4 heb ik nu KPN. Wat mij opvalt is dat er constant updates worden uitgebracht en het resultaat hiervan belabbert is. Normaal programma’s terugkijken, pauzeren, doorspoelen werkt nooit naar behoren. De boel loopt regelmatig vast. Opnieuw opstarten ie het enige om hiervan verlost te worden. Wegvallen van het geluid en synchroon lopen met beeld laat ook te wensen over. Zo gauw de mogelijkheid zich voordoet stap ik heel snel over naar Ziggo. 
 


Sinds n maar of 4 heb ik nu KPN. Wat mij opvalt is dat er constant updates worden uitgebracht en het resultaat hiervan belabbert is. Normaal programma’s terugkijken, pauzeren, doorspoelen werkt nooit naar behoren. De boel loopt regelmatig vast. Opnieuw opstarten ie het enige om hiervan verlost te worden. Wegvallen van het geluid en synchroon lopen met beeld laat ook te wensen over. Zo gauw de mogelijkheid zich voordoet stap ik heel snel over naar Ziggo. 
 

Hoi @Cocker en welkom hier op ons forum :)

De updates zouden er juist voor moeten zorgen dat je steeds minder problemen ervaart maar afgaande op je beschrijving lijkt dat in jouw situatie niet het geval te zijn. Wij denken natuurlijk graag met je mee maar ik moet je dan wel vragen om even een eigen topic hiervoor aan te maken. Geef in dat topic duidelijk aan hoe je alles hebt aangesloten zodat we alvast een zo goed mogelijk beeld hebben van jouw situatie.  Alvast bedankt!


Ik heb regelmarig met terugkijken dat het beeld en geluid stukjes overslaat, word hier ook aan gewerkt?☺️


Ik heb regelmarig met terugkijken dat het beeld en geluid stukjes overslaat, word hier ook aan gewerkt?☺️

Hoi @Mario27, er wordt nog gewerkt aan verschillende dingen met het geluid: 

Je zegt specifiek dat je het hebt bij het terugkijken, heb je het alleen daarbij? Of ook bij live tv zoals in dit artikel wordt beschreven?


Ik heb het ook alleen maar met ‘terugkijk’ of ‘opgenomen’ content. Soms vaker dan een andere keer. 


Ik heb regelmarig met terugkijken dat het beeld en geluid stukjes overslaat, word hier ook aan gewerkt?☺️

Hoi @Mario27, er wordt nog gewerkt aan verschillende dingen met het geluid: 

Je zegt specifiek dat je het hebt bij het terugkijken, heb je het alleen daarbij? Of ook bij live tv zoals in dit artikel wordt beschreven?

volgens mij niet bij live tv, alleen bij terugkijken


Duidelijk, dat wordt op dit moment ook aan gewerkt. Hopelijk kan het in een van de volgende updates worden aangepakt.


Ook bij deze update moest ik hem extra nog een keer opnieuw opstarten.

I.v.m. lipsync. Na opnieuw opstarten was alles weer goed.

 

@KarenenRobertenMees en @ronvmeijer 

Problemen oplossen is niet zo makkelijk als jullie denken.

Kijk maar naar de computer, Windows 10 en ook Windows 11 werkten na de lancering ook niet perfect.

En ook na een update zijn er soms (vaak) nieuwe problemen. 

 

Maar KPN werkt er gelukkig heel erg hard aan.

Complementen aan het KPN team. 😉


Dat snap ik, maar 10 maanden zijn we nu verder en er zijn toch nog belangrijke dingen die niet werken w.o. Auto HDR. Zo belangrijk dat dit goed werkt. De TV handmatig op HDR zetten is geen optie. Te omslachtig iedere keer, want SDR kijken in geforceerde HDR ziet er niet uit. 
 

Maar je noemt dan ook wel een besturingssysteem op 😊


Even als aanvulling: Ik ben zelf ICT-er geweest en weet inderdaad dat het geen kwestie van een bitje wat omgevallen is, rechtop zetten is. Ik heb ook respect voor wat jullie doen hoor. Maar KPN had de box nooit mogen uitgeven toen deze nog vol en vol met fouten zat. En dat we nu na al die tijd ongedurig overkomen is dan ook logisch. Ik heb er wel deels verstand van, kan m’n huisgenoten steeds minder vaak geruststellen als het weer fout gaat. De laatste tijd gaat het steeds beter hoor. 
Echter zijn er ook heel veel gebruikers die er de ballen verstand van hebben en het ook niet willen snappen omdat het in hun ogen gewoon moet werken. Als je tegen m’n vrouw zegt “je moet de box even resetten” dan kan ik met blote voeten naar bed, want ze weet totaal niet hoe of dat moet en wil het ook niet weten. Ze wil gewoon TV kijken en dat begrijp ik best. 


De problemen die hier beschreven worden heb ik ook. Ben in mei van Ziggo naar kpn gegaan en nog nooit zoveel problemen gehad. En ze kunnen het niet zo oplossen. Ik ga aansturen op contract ontbinding wegens ernstige tekortkomingen en ga terug naar Ziggo.


De problemen die hier beschreven worden heb ik ook. Ben in mei van Ziggo naar kpn gegaan en nog nooit zoveel problemen gehad. En ze kunnen het niet zo oplossen. Ik ga aansturen op contract ontbinding wegens ernstige tekortkomingen en ga terug naar Ziggo.

Goedemiddag @Obi-Wan. Als je hier een eigen topic voor aan zou willen maken, dan denken we natuurlijk graag met je mee. Hopelijk kunnen we er op die manier voor zorgen dat je het nog eens kans wilt geven!