Skip to main content

KPN TV+ Update oktober 2023 #3

KPN TV+ app 1.125.1

 

Wat zit er in?

 

Toegankelijkheid

Onder het nieuwe Instellingen> Toegankelijkheid deel in het menu hebben we nu óók het aan- en uitzetten van de Ondertiteling toegevoegd. 

Dit kon al via het icoontje in de infobalk tijdens het kijken, en ook dieper in de instellingen. Maar om het makkelijker te maken hebben we het hier nu ook toegevoegd. 

Daarnaast hebben we hier nu ook een snelkoppeling naar de uitgebreidere toegankelijkheidsinstellingen. Zodat je daar ook met maar één extra klik kunt komen. Onder die uitgebreidere instellingen zitten de (al bestaande) opties voor het aanpassen van hoe de ondertiteling eruitziet. 

 

Hulpsectie

Benoemen we nog even een keer omdat het tussen de vorige update en deze verder is uitgebreid. In de update naar 1.120.3 is de hulpsectie toegevoegd aan het menu: ❔

Hier vind je een tabblad voor Hulp bij Problemen en een voor Tips en Tricks. En de Tips & Tricks is afgelopen vrijdag (13-10) uitgebreid met tips voor je afstandsbediening, en tips voor het aansluiten van apparatuur.

 

 

Verder

Er kon af en toe een foutmelding optreden in de HBO app, dit hebben we verholpen.

Ook is de tekst onder Pin & Privacy weer goed leesbaar.

 

Wanneer komt ‘ie?

1.24.1 komt:

  • Preselectie: 16 oktober
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 23 oktober

Heb je hem na 23 oktober nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 
 

Komend weekend is het weer wintertijd. Hiervoor hebben we een aanpassing gedaan in de tv software. Dit zal als update 1.25.1 beschikbaar komen op 25 oktober.​​​​​​

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Dat snap ik, maar 10 maanden zijn we nu verder en er zijn toch nog belangrijke dingen die niet werken w.o. Auto HDR. Zo belangrijk dat dit goed werkt. De TV handmatig op HDR zetten is geen optie. Te omslachtig iedere keer, want SDR kijken in geforceerde HDR ziet er niet uit. 
 

Maar je noemt dan ook wel een besturingssysteem op 😊

 

Helemaal met je eens, HDR automatisch had er allang op moeten staan.

 

Besturingssysteem was als voorbeeld.😉😊


De problemen die hier beschreven worden heb ik ook. Ben in mei van Ziggo naar kpn gegaan en nog nooit zoveel problemen gehad. En ze kunnen het niet zo oplossen. Ik ga aansturen op contract ontbinding wegens ernstige tekortkomingen en ga terug naar Ziggo.

Goedemiddag @Obi-Wan. Als je hier een eigen topic voor aan zou willen maken, dan denken we natuurlijk graag met je mee. Hopelijk kunnen we er op die manier voor zorgen dat je het nog eens kans wilt geven! 

 

Sinds overstap begin juni naar kpn alleen maar problemen met TV. Vele telefoontjes naar storingsdienst. Ook al een keer monteur hier geweest die niets heeft gedaan! Alleen gezegd dat er meer mensen er mee kampen. Nu wordt gezegd stel het in op unicast en probleem is voorbij en wij sluiten de melding. Dus niet! Gisteravond weer verspringen in beeld, af en toe zwart scherm en hakkelend geluid.

Ook bij Ziggo was weleens wat maar zo extreem heb ik het nog nooit meegemaakt.


De problemen die hier beschreven worden heb ik ook. Ben in mei van Ziggo naar kpn gegaan en nog nooit zoveel problemen gehad. En ze kunnen het niet zo oplossen. Ik ga aansturen op contract ontbinding wegens ernstige tekortkomingen en ga terug naar Ziggo.

Goedemiddag @Obi-Wan. Als je hier een eigen topic voor aan zou willen maken, dan denken we natuurlijk graag met je mee. Hopelijk kunnen we er op die manier voor zorgen dat je het nog eens kans wilt geven! 

 

Sinds overstap begin juni naar kpn alleen maar problemen met TV. Vele telefoontjes naar storingsdienst. Ook al een keer monteur hier geweest die niets heeft gedaan! Alleen gezegd dat er meer mensen er mee kampen. Nu wordt gezegd stel het in op unicast en probleem is voorbij en wij sluiten de melding. Dus niet! Gisteravond weer verspringen in beeld, af en toe zwart scherm en hakkelend geluid.

Ook bij Ziggo was weleens wat maar zo extreem heb ik het nog nooit meegemaakt.

Vandaar het verzoek om hier een nieuw (eigen) topic voor aan te maken @Obi-Wan

 


Hoi @Obi-Wan , ik heb je vorige bericht verwijderd omdat deze off topic was. Nogmaals het verzoek om hier een eigen topic voor aan te maken en dan helpen we je daar uiteraard graag verder. Bedankt voor je begrip. 


Komend weekend is het weer wintertijd. Hiervoor hebben we een aanpassing gedaan in de tv software. Dit zal als update voor de TV+ app met versienummer 1.125.1 gedaan worden. Deze update is nu beschikbaar voor de preselectie. En zal, naar verwachting, later vandaag voor iedereen beschikbaar zijn.

 

Edit, 16:00: de update is nu voor iedereen beschikbaar


1.125.1 neem ik aan?


Yup 😃 Aangepast!


 

Bij geleverde is prima en voldoende en van Action HDMI Kabel van 3 meter 4K ultra HD welke ik zelf er tussen heb zitten als test werkt prima 2,99 maar zie geen verschil met een dure van 30 euro welke ik ook als test heb liggen van de EP (Oehlbach SL UHS HDMI 2.1 kabel 1,5m)

Er is ook geen verschil, laat je niks aanpraten.

 


@Henk Staart lipsync soms wel soms niet komt doordat sommige zenders in dolby 5.1 uitzenden en andere in stereo.

Dat is niet helemaal waar, ik kijk naar RTL4 en langzaam maar zeker gaat alles uit de pas lopen. Er wordt dus niet geschakeld naar wat dan ook. Box+ en TV staan op “Passtrough”. Meestal loopt het in sync, maar zoals gezegd vaak tijdens het kijken gaat het steeds verder uit elkaar lopen.


 

Bij geleverde is prima en voldoende en van Action HDMI Kabel van 3 meter 4K ultra HD welke ik zelf er tussen heb zitten als test werkt prima 2,99 maar zie geen verschil met een dure van 30 euro welke ik ook als test heb liggen van de EP (Oehlbach SL UHS HDMI 2.1 kabel 1,5m)

Er is ook geen verschil, laat je niks aanpraten.

 

Doe ik ook zeker niet


@Henk Staart lipsync soms wel soms niet komt doordat sommige zenders in dolby 5.1 uitzenden en andere in stereo.

Dat is niet helemaal waar, ik kijk naar RTL4 en langzaam maar zeker gaat alles uit de pas lopen. Er wordt dus niet geschakeld naar wat dan ook. Box+ en TV staan op “Passtrough”. Meestal loopt het in sync, maar zoals gezegd vaak tijdens het kijken gaat het steeds verder uit elkaar lopen.

Ik heb hem sinds laatste update weer op automatisch gezet en is ook goed nu.

eigenlijk altijd op passthrough gehad.


Ik zie geen nieuwe fouten in de nieuwe software. Alles lijkt goed te gaan, alleen weer na de update kreeg ik een melding dat er een update was, die ik dus net geïnstalleerd had. Na drie keer installeren blijft het weg, net als de vorige keer. Daarvoor nooit dit gehad. 


Ik heb al twee keer gedaan wat in het berichten envelopje staat dat je moet herstarten. Allebei de keren was daarna het update bericht weg, maar nu staat het er toch weer!

En is het niet geïnstalleerd als ik bij 'informatie' kijk. Ik dacht dat dit probleem van steeds weer aanbieden en niet geïnstalleerd zijn opgelost was in een vorige update. Niet dus!


Fijn dat er regelmatig updates komen (althans, ik hou er wel van) maar ik wacht eigenlijk op een cruciale update rondom geluid want bij mij valt het geluid af en toe kortstondig (1-2 seconden) weg.

 

Update binnen op 1 ontvanger. Beschreven functionaliteit werkt. Geluid na opstarten blijft een puntje. Het duurt een minuut voordat het geluid stabiel is.

Dit is ook bij mij het geval, met ziggo nooit geen last gehad van het opstarten van het geluid, ook tijdens het tv kijken valtbdeze geregeld 1 a 2 seconde dat het geluid wegvalt.

 


Ik zie geen nieuwe fouten in de nieuwe software. Alles lijkt goed te gaan, alleen weer na de update kreeg ik een melding dat er een update was, die ik dus net geïnstalleerd had. Na drie keer installeren blijft het weg, net als de vorige keer. Daarvoor nooit dit gehad. 

Hier zelfde probleem 


Ik zie geen nieuwe fouten in de nieuwe software. Alles lijkt goed te gaan, alleen weer na de update kreeg ik een melding dat er een update was, die ik dus net geïnstalleerd had. Na drie keer installeren blijft het weg, net als de vorige keer. Daarvoor nooit dit gehad. 

Hier zelfde probleem 

Dit lossen ze op met nieuwe firmware update is bekend issue.

die firmware update wordt maandag voor iedereen uitgerold zit nu in de preselectie 


Ik heb al twee keer gedaan wat in het berichten envelopje staat dat je moet herstarten. Allebei de keren was daarna het update bericht weg, maar nu staat het er toch weer!

En is het niet geïnstalleerd als ik bij 'informatie' kijk. Ik dacht dat dit probleem van steeds weer aanbieden en niet geïnstalleerd zijn opgelost was in een vorige update. Niet dus!

Vanochtend vroeg ie zelf om herstart bij aan zetten (staat hier nml op snelle start). Gedaan. Nu wel geïnstalleerd.


Ik heb al twee keer gedaan wat in het berichten envelopje staat dat je moet herstarten. Allebei de keren was daarna het update bericht weg, maar nu staat het er toch weer!

En is het niet geïnstalleerd als ik bij 'informatie' kijk. Ik dacht dat dit probleem van steeds weer aanbieden en niet geïnstalleerd zijn opgelost was in een vorige update. Niet dus!

Vanochtend vroeg ie zelf om herstart bij aan zetten (staat hier nml op snelle start). Gedaan. Nu wel geïnstalleerd.

Hier weinig van mee gekregen stond dat ik me tv's aandeed gisteravond eral op bij alle 3.

 

Wel apart dat ze elke keer een update moeten doen voor een zomer of wintertijd andere providers nog nooit zien doen.


hallo,

de update staat er op helaas had ik bij meerdere zenders uitvallend geluid. ook moet bij mij passthrough aanblijven omzetten op automatisch geeft problemen met de receiver. en natuurlijk : waar blijft de geluidsverhoging.

dit is niet echt een verbetering. 


@steffen1 

Meestal helpt het om de Sagemcom DIW7022 opnieuw op te starten.

Hou de kpn toets (rechtsboven op de KPN ab) ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt.

Kies dan voor opnieuw opstarten. 


@steffen1

Meestal helpt het om de Sagemcom DIW7022 opnieuw op te starten.

Hou de kpn toets (rechtsboven op de KPN ab) ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt.

Kies dan voor opnieuw opstarten. 

alles wederom gedaan. geluid haperingen nu weer ok, natuurlijk de bekende bugs blijven.


Het geluid van de espn zenders blijft een beetje out of sync lopen bij multicast/live. Uiteraard niet irritant tijdens de wedstrijd wel in de gesprekken in beeld.


 

Bij geleverde is prima en voldoende en van Action HDMI Kabel van 3 meter 4K ultra HD welke ik zelf er tussen heb zitten als test werkt prima 2,99 maar zie geen verschil met een dure van 30 euro welke ik ook als test heb liggen van de EP (Oehlbach SL UHS HDMI 2.1 kabel 1,5m)

Er is ook geen verschil, laat je niks aanpraten.

 

ik kijk bijna niet meer naar alle tips hier... bij mij werkt de action kabel niet goed samen met de tv. zit al een oehlbach tussen. als audio freak heb ik niet het alle goedkooste ertussen...…

 


Goedemiddag forum deelnemers,

ik sinds de laatste update van de tv+ , bij de eerste keer opstarten ongeveer een minuut problemen met het geluid, d.w.z. haperend geluid bij het aanzetten van de tv en tv+ box

bij mij staat hij (tv+ box) op stereo ingesteld, in het verleden nooit geen problemen.

hebben meer mensen hier last op dit forum?

Hartelijke groeten,

Bert

 


Goedemiddag forum deelnemers,

ik sinds de laatste update van de tv+ , bij de eerste keer opstarten ongeveer een minuut problemen met het geluid, d.w.z. haperend geluid bij het aanzetten van de tv en tv+ box

bij mij staat hij (tv+ box) op stereo ingesteld, in het verleden nooit geen problemen.

hebben meer mensen hier last op dit forum?

Hartelijke groeten,

Bert

 

bij elke update heb ik dat de eerste minuut haperend en wegvallend geluid is. na een x tijd is het weg. als dit blijft is bij mij de tip om hem op unicast te zetten.  en zeker even melden hier op het forum