Skip to main content

KPN TV+ Update november 2023 #1

KPN TV+ app 1.126.6

 

Wat zit er in?

 

Startscherm aanpassen

Een veelgehoorde wens is om het Startscherm zelf aan te kunnen passen. Met KPN TV+ app 1.126.3 wordt dit nu mogelijk: je kunt rijen verbergen, en de volgorde van de rijen aanpassen. De bovenste 2 rijen kun je niet aanpassen ("Nu op TV" en "Apps"), de rest wel.

Ga hiervoor naar Instellingen (tandwiel) → Menu Weergave → Startscherm aanpassen

 

Verder in deze release:

  • Berichten: terugmelding dat bericht gelezen is, zodat we weten hoeveel procent van de klanten een bericht hebben gezien.
  • Betere uitlijning van het Menu bovenin beeld
  • Foutcode 401-3037: bij wanbetaling kunnen we tv blokkeren. Dat werd op de TV+ Box niet altijd goed verwerkt waardoor er onnodige fouten ontstonden. Dit is nu verholpen en wordt er een foutmelding met uitleg op het scherm getoond.
  • Verbetering verbinding bij Pauzeren. Als je langer pauzeert, zorgt dit ervoor dat je gewoon door kan gaan waar je gebleven was.
  • Erotiek blokkeren wordt standaard uitgezet bij de eerste aanmelding van de tv-ontvanger (net als bij de oude tv-ontvangers). Dit stond standaard aan.
    • Je kunt nog steeds bij de eerste aanmelding Erotiek blokkeren direct aanzetten
    • Voor nieuwe klanten blijft Kinderslot standaard aan staan
  • Als je favoriete zenders hebt geselecteerd en ‘Nu op TV’ opent, gaat de focus direct naar de tabblad ‘favorieten’.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 6 november
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol. Deze uitrol zal geleidelijker gaan dan normaal.
  • Uitrol: 9, 13 en 16 november

Heb je hem na 16 november nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 
 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Hallo.

Komt er ook een update voor het kbx-apk-1002 probleem?

Thx.

Hi @Baaltje, welkom hier. 

Zou je een eigen topic willen aanmaken? Dan gaan we je daar helpen. Dan blijft het hier overzichtelijk. 


Ik krijg de update nog niet binnen, ook niet handmatig


Ik krijg de update nog niet binnen, ook niet handmatig

 

Kan kloppen, dat gaat geleidelijk over de dag.

Ik krijg hem meestal om 18:00 uur binnen. 


Let op:

  • Preselectie6 november
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol. Deze uitrol zal geleidelijker gaan dan normaal.
  • Uitrol9, 13 en 16 november

Ik heb nu op 1 ontvanger de 1.126.6 binnen, de andere nog niet zal straks wel komen.


Let op:

  • Uitrol9, 13 en 16 november

Ja, sorry. Had de text een tijdje geleden gelezen en de 13e in mijn hoofd zitten.


Heb het binnen, wat een handige functie :)

Werkt perfect, veel onnodige tegels niet meer zichtbaar.

Alleen selecteren waar je naar kijkt, zelfs met mijn vorige standaard android box kon dit niet. 

 

Beetje bij beetje begint dit een fijn product te worden.


Oei. Daar is ineens 1.128.1…. Benieuwd wat er nieuw/verbeterd is…


Oei. Daar is ineens 1.128.1…. Benieuwd wat er nieuw/verbeterd is…

 

1.128.1?

Daar kan ik bij updates nog niets over vinden.

Waar heb je dit gevonden?

Ik zie graag een link. 😉😊


Oei. Daar is ineens 1.128.1…. Benieuwd wat er nieuw/verbeterd is…

 

1.128.1?

Daar kan ik bij updates nog niets over vinden.

Waar heb je dit gevonden?

Ik zie graag een link. 😉😊

Kreeg een melding van een update. Deze geïnstalleerd en nu staat ie er…


Er zal zo snel als mogelijk een nieuw topic over de nieuwe update 1.128.1 gepubliceerd gaan worden. 


Ik heb m ook al, ben benieuwd 


Met een beetje vertraging, maar de nieuwe Product Update is er :)


@joop2011  als een issue bekend is en dus een generiek probleem zoals de bekende geluid issues mag dat wat mij betreft best hier onder de aandacht gebracht worden. Ik weet niet hoe bv @Erik_ daar over denkt?


Mooie optie om je startscherm aan te kunnen passen, maar als ik op een regel sta en ik duw op ok dan gaat het groene vinkje uit waardoor dat deel verborgen is. Wanneer ik op het pijltje naar rechts druk dan kom ik op het pijltje naar boven en druk ik dan op OK dan gaat die keus een regel naar boven en wanneer je nog een keer pijltje rechts doet kan je middels OK de keuze naar beneden zetten of zie ik nu een makkelijke manier over het hoofd?


Mooie optie om je startscherm aan te kunnen passen, maar als ik op een regel sta en ik duw op ok dan gaat het groene vinkje uit waardoor dat deel verborgen is. Wanneer ik op het pijltje naar rechts druk dan kom ik op het pijltje naar boven en druk ik dan op OK dan gaat die keus een regel naar boven en wanneer je nog een keer pijltje rechts doet kan je middels OK de keuze naar beneden zetten of zie ik nu een makkelijke manier over het hoofd?

Dat is precies zoals het ook zou moeten werken. De begeleidende tekst is een beetje misleidend en wellucht verwarrend.


Mooie optie om je startscherm aan te kunnen passen, maar als ik op een regel sta en ik duw op ok dan gaat het groene vinkje uit waardoor dat deel verborgen is. Wanneer ik op het pijltje naar rechts druk dan kom ik op het pijltje naar boven en druk ik dan op OK dan gaat die keus een regel naar boven en wanneer je nog een keer pijltje rechts doet kan je middels OK de keuze naar beneden zetten of zie ik nu een makkelijke manier over het hoofd?

Dat is precies zoals het ook zou moeten werken. De begeleidende tekst is een beetje misleidend en wellucht verwarrend.

Dat vermoeden had ik wel al en ik probeer de dingen zelf ook uit, maar ik kan me indenken dat er mensen zijn die het proberen en het niet voor elkaar krijgen en dan is de uitleg een beetje misleidend en verwarrend zoals je dat zelf mooi benoemd.


@joop2011  als een issue bekend is en dus een generiek probleem zoals de bekende geluid issues mag dat wat mij betreft best hier onder de aandacht gebracht worden. Ik weet niet hoe bv @Erik_ daar over denkt?

 

Ik weet dat de moderators stellen het niet op prijs stellen.

En dat kan ik ook goed begrijpen.

Als je een eigen topic maakt, dan krijg je veel meer aandacht en ook die worden door de moderators gelezen. 


Heb nog steeds 1.125.1.

Check levert geen nieuwe versie op.

enig idee?


Heb nog steeds 1.125.1.

Check levert geen nieuwe versie op.

enig idee?

Dan ben jij waarschijnlijk 15 november aan de beurt.


Heb nog steeds 1.125.1.

Check levert geen nieuwe versie op.

enig idee?

Dan ben jij waarschijnlijk 15 november aan de beurt.

Oeps, 16 november.


Heb nog steeds 1.125.1.

Check levert geen nieuwe versie op.

enig idee?

 

Idem, dus denk ik dat ik hem ook pas donderdag 16 november krijg.

Maar ik heb voor deze update ook geen haast. 😉😊😊


Ik krijg 1.126 nog steeds niet geladen. Zegt dat ik de juiste versie heb (1.125).

En dat terwijl er al 1.128 bestaat.

Moet ik daar over bellen of gewoon afwachten.

Heb de box al meerdere keren gerestart.

 


@Synologic, deze update wordt uitgerold op meerdere data. Als je hem nu nog niet beschikbaar hebt, dan krijg je hem op de 16e.

 

  • Uitrol: 9, 13 en 16 november
 

 

De Update naar 1.128.1 is er inderdaad ook al, maar alleen nog maar voor de preselectie. Die wordt pas volgende week algemeen uitgerold.


@Synologic, deze update wordt uitgerold op meerdere data. Als je hem nu nog niet beschikbaar hebt, dan krijg je hem op de 16e.

 

  • Uitrol: 9, 13 en 16 november
 

 

De Update naar 1.128.1 is er inderdaad ook al, maar alleen nog maar voor de preselectie. Die wordt pas volgende week algemeen uitgerold.

Bedankt Erik